Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: System Of A Downin Serj Tankian julkaisee soololevyn
1 2 3 4
ten
30.10.2007 09:59:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi kuuntelukerta takana ja voin yhtyä melko pitkälle edellisten kommentteihin levyn tasosta. Vielä tämä tästä paranee vanhetessaan, mutta mitään klassikkoa tästä ei synny. Kansivihkosesta jäi miulle vähän epäselväksi, ketkä levyllä soittaa ja mitä. Onko siis niin, että Tankian on säveltänyt kaikki instrumentit, mutta soittaminen on pääosin jätetty muiden harteille/koneen tehtäväksi?
 
Edit. Niin siis ilmeisesti niin päin kuitenkin, että Serj on soittanut suuren osan levyllä itse ja sitten on niitä vierailevia...

 
Sain jostain sellaisen käsityksen, että Serj olisi soittanut periaatteessa kaiken muun paitsi rummut. En kyllä mene takuuseen, kun kerkesin jo kansivihkosenkin kadottaa jonnekin auton syvyyksiin.
 
Eipä tällä levyllä juuri mitään loistavia hittejä ole. Pääosin kuitenkin ihan miellyttävää musiikkia. Paljon on SOAD-vaikutteita, mikä on toki varsin ymmärrettävää ja jopa hyväksyttävää. :) Välillä tuntuu, että joihinkin biiseihin on väkisin ympätty särökitaraa ja mättöä, vaikka biisi toimisi paljon paremmin esim. pelkästään pianolla soitettuna. Haiskahtaa hieman kosiskelulta. Parhaiten toimivat mielestäni Empty Walls, Unthinking Majority ja Money. Katsotaan nyt löytyykö tuolta vielä jotain muita suosikkeja.
 
THV-klubi #44. "Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis
dipshit
30.10.2007 14:42:08 (muokattu 30.10.2007 14:51:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä levy tuo minusta on. Tosin kuten sanottu, tästä tuskin mitään klassikkolevyä syntyy, mutta perushyvä lätty jonka taso pysyy ainakin minun mielestäni aika tasaisena koko levyn ajan. Hyviä laulumelodioita ja riffejä poimii joka kuuntelukerralla lisää, mutta parhaimmat biisit tähän mennessä on varmaankin Empty Walls, Honking Antelope ja Baby.
 
E: Niin ja levyltä edukseen nousevat mielestäni suht useissa biiseissä esiintyvä piano. Mukavan raikasta vaihtelua tämäntyyppiseen musiikkiin.
 
Kirjoitus virhe
30.10.2007 15:43:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo eipä hirveemmin säväyttänyt. Ei jaksa oikein edes loppuun kuunnella kun parhaat kappaleet on laitettu heti kärkeen. Pitää vielä paneutua mutta pettymykseksi taisi jäädä. Ainoa syy kuunnella onkin Tankianin ääni.
 
Manuel Pyrhullo
31.10.2007 15:55:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Empty walls, the unthinking majority ja saving us ovat kovia kappaleita., mutta eipä noitakaan biisejä tee hirveästi mieli kuunnella kun masteroinnissa on taas vaihteeksi väännetty nupit osoittamaan kaakkoon.
 
masterhat
01.11.2007 13:54:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eilen näin sinkun töllöstä, ja ihan perus kauraa. Mahtava ääni tuolla kaverilla on, muta enemmän sekoilua musaan. Kyllä tää uuden SOAD:n hakkaa, mutta ei kumpikaan ole niin kauhean kaksista menoa. Kyllä Sugar ja WAR taitaa edelleen olla ne SOAD:n kovimmat vedot
 
Snails against humanity
carnation
01.11.2007 18:57:39 (muokattu 01.11.2007 18:58:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eilen näin sinkun töllöstä, ja ihan perus kauraa. Mahtava ääni tuolla kaverilla on, muta enemmän sekoilua musaan...
 
Mun mielestä tuo Serjin ääni kuulostaa jotenkin erilaiselta, tai sitten se on alkanut vain ärsyttää. Onhan sillä niitä joitain ulinamaneereita, mutta ei ihan yhtä pahoja kuin sillä eräällä toisella SOAD-hemmolla. Esim. Toxicitylla Serj kuulosti jotenkin paremmalta, tai sitten olen väärässä. Ja en ole tosiaan kuullut tältä uudelta soololta kuin Empty Wallsin.
 
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Villz
05.11.2007 10:05:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokoelma oikein hyviä biisejä, muttei jotenkin tunnu levykokonaisuudelta. Vaihtelevuus puuttuu. Heikompia lenkkejä lähinnä Feed Us, Sky Is Over ja Baby; muuten maistuu oikein hyvin. Silti vaikutelma köyhän miehen SOADista on vahva... :)
 
meitu
18.11.2007 12:43:52 (muokattu 18.11.2007 12:50:18)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tää levy toimii ihan hyvin, osaa Serjkin säveltää vaikkei SOADissa juuri päässyt kykyjään sillä saralla esittelemään.
 
edit. käsittääkseni Feed Us -biisissä 0.55 alkava kohta on kyllä melko suoraan ripattu Musen yhdestä biisistä.
 
"There are no good guns. There are no bad guns. Any gun in the hands of a bad man is a bad thing. Any gun in the hands of a decent person is no threat to anybody -- except bad people..." -Charlton Heston
Juuho
18.11.2007 16:05:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tää levy toimii ihan hyvin, osaa Serjkin säveltää vaikkei SOADissa juuri päässyt kykyjään sillä saralla esittelemään.
 
edit. käsittääkseni Feed Us -biisissä 0.55 alkava kohta on kyllä melko suoraan ripattu Musen yhdestä biisistä.

 
Muscle Museum? Eikös Serj säveltänyt esim. Mezmerizen Question biisin, joka onkin tosi hyvä kappale. Eli ei mulle ainakaan tullu miehen sävellyskyvyt yllätyksenä. SOAD:issa ei vaan mässäillyt omien sävellysten määrällä.
 
KillingMachine
19.12.2007 14:38:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin epäluuloista huolimatta tän levyn eikä niin pahalta vaikuta. Ei tällä levyllä kauheasti mitään yllätyksiä ole, paitsi se että Serj on yllättävän hyvin saanut suurimman osan soittimista saanut soitettua itse. Sinkubiisi Empty Walls erottuu selkeimmin ja on sen takia suosikkibiisi tällä hetkellä.
 
"The me that you know, he used to have feelings, but the blood stopped pumping and he is left to decay" - Nine Inch Nails
jigsore
07.01.2008 23:00:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Valitettavasti ei hirveästi lämmittänyt Serjin soololevy, oli vähän sellaista köyhän miehen SOADia. Ennemmin kuuntelen Serartia, josta löytyy kaikkea mm. kiinalaisesta ja armenialaisesta folk-musiikista jatsiin ja metalliin :)
 
SPEDELOIKKA!
Muovinen
10.01.2008 14:09:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harmittavan vaisuilta ovat kuulostaneet ne puolisenkymmentä biisiä, jotka tuolta levyltä olen bongannut. Soundit jää jotenkin kilteiksi ja Serjin ääni jostain syystä ärsyttää, vaikka olen SOADissa hänestä kovasti pitänyt. Lyriikkapuolella taitaa olla enemmän asiaa kuin musassa...
aivokuolio
11.02.2008 14:54:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Provinssiin tulossa:
 
http://www.yle.fi/uutiset/pop/oikea/id82366.html
Max-X
24.07.2009 11:32:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Serjiltä tulossa mesta.netin mukaan runokirja Cool Gardens ja seuraavaa albumiaan työstää yhdessä uusseelantilaisen säveltäjän John Psathasin kanssa. Levyn pitäisi sisältää jazz-sävyjä ison orkesterin kanssa. Odottelen innolla!
 
"Mä en oo ikinä luottanu jätkiin jotka laulaa poppii" -Jone Nikula
haunted
24.07.2009 14:18:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

seuraavaa albumiaan työstää yhdessä uusseelantilaisen säveltäjän John Psathasin kanssa. Levyn pitäisi sisältää jazz-sävyjä ison orkesterin kanssa. Odottelen innolla!
 
Kuulostaa erihyvältä!
 
Semmosta.
--Tomppa--
28.07.2009 00:42:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Max-X: Serjiltä tulossa mesta.netin mukaan runokirja Cool Gardens ja seuraavaa albumiaan työstää yhdessä uusseelantilaisen säveltäjän John Psathasin kanssa. Levyn pitäisi sisältää jazz-sävyjä ison orkesterin kanssa. Odottelen innolla!
 
Eikös Cool Gardens ilmestyny jo joskus vuonna käpy?
 
Mutta se pääsi hyvään kotiin, hyvään kotiin se pääsi.. ihan varmasti se on hyvä koti mihin se pääsi, hyviä tyyppejä, mukavia poikia olivat.. hyvään kotiin, hyvään kotiin pääsi Marshall. - JCM
A.l
28.07.2009 11:09:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

--Tomppa--: Eikös Cool Gardens ilmestyny jo joskus vuonna käpy?
 
Juu itse lainasin ihan kirjastosta ainakin vähintään vuotta sitten.
 
Decadetroll
15.03.2010 12:21:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 230 päivää vanhaan ketjuun!
 
Toki toki. Jokos ihmiset on hankkinu tuon Elect the dead symphonyn? Itelle toi postikusti tänään tuon cd/dvd setin, mainosjuliste Serjin nimmarilla ja numeroituna tuli jo aiemmin. Hemmetin hyvä. Mielestäni toimii oikein hyvin orkesterin kanssa nämä biisit, ja kuullaanpa pari aiemmin julkaisematontakin veisua. Suosittelen.
 
I'll be back again next week. Bring your friends, we'll have an ice cream treat Mom don't like it, but he don't give a fuck Kids come running for satan's ice cream truck
Decadetroll
17.09.2010 12:43:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 185 päivää vanhaan ketjuun!
 
Joo, tiedetään, mutta ilmoitellaan nyt täälläkin jos joku Serjistä pitävä (niitä ei taidakkaan täällä kovin montaa olla lisäkseni?) ei ole huomannut tätä.. Eli tuo Imperfect Harmonies ilmestyy ihan justiinsa. Tänään oli tullut tieto warnerilta että ovat lähettäneet meikän special editionin. Eilen törmäsin vuotaneeseen levyyn ja olin heikko.. Pakko saada tämänpäiväiselle 9h ajomatkalle jotain uutta kuultavaa. Onneksi tulee tuo spessueditioni hyllyyn niin ei tarvitse tuntea huonoa omatuntoa latauksen vuoksi.
 
Eniiiivei. Kuulostaa erittäin hyvältä nyt muutaman kuuntelun perusteella tämä levy. Ei nyt mitään maailmaa mullistavaa settiä, kyllä tämän Tankianiksi tunnistaa heti ensisävelistä alkaen. Levyllä on käytetty aika paljon orkestereita. Yksi biisi on kai laulettu joksikin armeniaksi tms. Kyllä tuo Serj pysyy yhtenä lempiartisteista yhä edelleen (siellä Hevydevyn, Åkerfeldtin ja kumppaneiden rinnalla).
 
Jokainen voi sitten laskea mielipiteensä mukaan plussaksi/miinukseksi sen, että tämäkin levy on aika paasaava, kuten yleensäkin Serjin jutut on ollu.
 
I'll be back again next week. Bring your friends, we'll have an ice cream treat Mom don't like it, but he don't give a fuck Kids come running for satan's ice cream truck.
Pedroz
18.09.2010 07:25:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuolla uudella ei taida olla juuri tekemistä metallin kanssa?
 
"Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «