nile 28.02.2004 01:04:55 | |
---|
Olen yrittänyt virittää ja säätää kaikenlaista, mutta silti basarin tatsi ei ole kohdallaan. Kertokaa te viisaat ihmiset jotain vinkkejä. "ei tippa tapa" |
MoonDog 28.02.2004 01:42:20 | |
---|
Jos ei virittämällä tatsi parane niin itse en keksi kuin 3 vaihtoehtoa. 1) Uusi kalvo (mahdollisesti erilainen kuin aiemmin) 2) Pedaalin jousia kireämmälle tahi löysemmälle 3) Pedaalin nuijan vaihto tai kääntäminen (jos nuijassa on useampia erilaisia pintoja jolla basaria voi polkea, jos ei ole niin eri materiaalista tehtyjä nuijia voi kokeilla, vaihtoehdot: kangas, puu, muovi) Ja jos muovi- tai puunuijaan päädyt niin kannattaa myös hankkia basarikalvoon liimattava patch, jotta kalvo ei mene hetkessä aivan ruvelle. Nämäkin tiedot kenties olivat kaikki jo ennestään tuttuja, mutta pistinpä kerralla kaiken niin ei tarvitse moneen kertaan kirjoitella. :) Shit just doesn't happen, it takes effort. |
Paas 28.02.2004 11:04:16 | |
---|
Noista patch:sta sen verran että kannattaa ottaa myös huomioon että ne vaikuttavat myös siihen basarin tuntumaan aika paljon. Minun mielestäni tuntuma menee huonompaan suuntaan mutta monet muut saattavat olla eri mieltä. The Mullet: Hairstyle of the Gods |
kampela 28.02.2004 12:36:00 (muokattu 28.02.2004 12:36:44) | |
---|
kokeile suht koht löysää kalvoa, siihen puukärkinen suht koht raskas nuija, jousi aika löysälle ja sitten soittelet semmosta perusbittiä hitaalla temmolla, jos mahdollista ni metronomin kanssa. Ite soittelen semmosta suht koht nopeaa musaa yhellä basarilla, niin välillä käy just noin et katoo tatsi. Ainakin itellä toimii tosi hyvin. I´d give this life for just one day, to feel alive again one time before i die |
Itselläni on myös ollut basarin tuntuma aina silloin tällöin hukassa. Ratkaisu löytyi kuitenkin aika itsestäänselvästä asiasta: pedaalista. Yksi päivä otin DW:t käsittelyyn ja säädin erittäin pieniä määriä kerrallaan, yhtä säätöä kerrallaan. Aikaa meni, mutta pedaali on nyt aivan täydellisessä kunnossa. Toki kalvon vire vaikuttaa; jos kalvo on löysä kuin mummin marjasoppa, ei tuntuma ole välttämättä paras mahdollinen. Näin olen ainakin itse kokenut. Toki tämä on suuri makuasia.. Muutamia vinkkejä: - nuijien korkeutta kannattaa säädellä - jos omistat esim IC nuijat niin kannattaa säädellä sitä itse nuijaosan kulmaa - nuijien välimatkaa kalvoista kannattaa säätää erittäin pienillä väleillä - tämä "nuijat lähellä kalvoa ja jouset niin kireällä kuin saa" -säätö ei välttämättä ole aina se nopein. laiturilla haitari soi, haita se harmitti, haita risoi.. |
AP 28.02.2004 20:57:15 | |
---|
Ja sellainenkin asia kannattaa huomioida kuin basarin etureunan korkeus. Vaikuttaa älyttömästi soittotuntumaan, jos basarin jalat on maksimipituudessa ja etureuna 20 senttiä maasta tai jos rumpu on koko mitaltaan maata vasten. Mikä on kyllä aika urmaan näköistäkin... |
lateq 28.02.2004 23:44:22 | |
---|
Ja sellainenkin asia kannattaa huomioida kuin basarin etureunan korkeus. Vaikuttaa älyttömästi soittotuntumaan, jos basarin jalat on maksimipituudessa ja etureuna 20 senttiä maasta tai jos rumpu on koko mitaltaan maata vasten. Mikä on kyllä aika urmaan näköistäkin... Nyt oon jonkun aikaa joutunu soittamaan silleen että basari on kenossa soittajaa kohti, kyllä se tosiaan vaikuttaa, mutta oon varmaan jo ehtiny tottumaan siihen. Se on sikäli vähän pakollista kun muuten pedaalin takaosa on ilmassa ja se ei varmasti tee sille hyvää. Laavassa on ikävä saatanaa. |
miän vain 01.03.2004 11:10:54 | |
---|
Katso myös ettei pedaali hankaa kalvoa. Niin käy yllättävän usein, eikä koko juttua edes huomaa kuin kummallisesta tuntumasta. |
Mikko A 01.03.2004 14:44:46 | |
---|
Katso myös ettei pedaali hankaa kalvoa. Niin käy yllättävän usein, eikä koko juttua edes huomaa kuin kummallisesta tuntumasta. Mitä tarkoittanet? "We call him the boss because he keeps a steady beat." |
Outkast 01.03.2004 17:25:38 (muokattu 01.03.2004 17:26:18) | |
---|
No varmaan sitä, että se pedaalin "runko" tai siis ne osat jotka niitä remmejä ja ketjuja liikuttelevat osat eivät hankaa kalvoa niinkuin minulla vanhalla Ludwigin 70- luvun pedaalilla tuli oikein komea reikä kalvoon kun tarpeeksi kauan niin soitin. Kannattaa tosiaan pitää ne ruuvit ihan löysällä jolloin ääni on paksuin ja matalin, ellei sitten mitään jazz pinkeyttä hae. Suosittelen yleiseen soittoon huopanuijaa. Ja ne falam slpätit on sellasia, että itse käytän ja kyllä diggaan tosin jazz bassariin en sellaista laittaisi. |
bluesman86 02.03.2004 07:57:02 (muokattu 02.03.2004 08:00:26) | |
---|
No varmaan sitä, että se pedaalin "runko" tai siis ne osat jotka niitä remmejä ja ketjuja liikuttelevat osat eivät hankaa kalvoa niinkuin minulla vanhalla Ludwigin 70- luvun pedaalilla tuli oikein komea reikä kalvoon kun tarpeeksi kauan niin soitin.Kannattaa tosiaan pitää ne ruuvit ihan löysällä jolloin ääni on paksuin ja matalin, ellei sitten mitään jazz pinkeyttä hae. Suosittelen yleiseen soittoon huopanuijaa. Ja ne falam slpätit on sellasia, että itse käytän ja kyllä diggaan tosin jazz bassariin en sellaista laittaisi. Oliko ken ties speedking, jos oli nii siin on viälä usissa malleissaki se vika. Nimittäin ostin sen spedun tossa syksyllä ja se hankaa sitä kalvoo ihan saatanasti, johtunee todennäkösesti siitä että sehän on suunniteltu ludarin omiin vanteisiin. ja ite käytän kans tota falam slämiä ei se mitää saundia tapa. edit: pientä lisäilyä Ihmiset (kaikki on kusipäitä
kunnes toisin todistetaan).
-Frank Zappa- |
AP 02.03.2004 11:01:45 | |
---|
Oliko ken ties speedking, jos oli nii siin on viälä usissa malleissaki se vika. Nimittäin ostin sen spedun tossa syksyllä ja se hankaa sitä kalvoo ihan saatanasti, johtunee todennäkösesti siitä että sehän on suunniteltu ludarin omiin vanteisiin. ja ite käytän kans tota falam slämiä ei se mitää saundia tapa. edit: pientä lisäilyä Juup. Speed Kingin kanssa kannatta jättää se pedaali niin, että ei työnnä sitä ihan "nielun pohjaan" saakka. Kyllä se paikallaan pysyy vaikka jättäisi viimeiset millit työntämättä. |