Aihe: Etsin Itselleni Tannsiorkesteria
1 2 3 4
manjaana
24.07.2009 09:11:46
Lennu: Mä meen lähikauppaan, sieltä saa boonuksia. Ihan sama, vaikka ne näyttäis tiskillä persettä. Ei mua kiinnosta, onko niillä hyvä vai huono perse.

Sori...., väsyneet aivot joten en voinut vastustaa...
-diu diu-
isojussi
24.07.2009 12:22:14
WanhaWetäjä: ...sä olet HAHMO!...

Niin olenkin ja minkälainen? Siinä sulla sitä on miettimistä kun murjotat korpibordellin kolmen neliön kulmakorokkeella basso vattan päällä vähän alle tessin miinus sprintterin löpöt ja nukut yös homeparakissa - jotta minkälaiset hahmot pääsee minkälaisille keikoille.

En mä missään Treella asu.

Kaikki ne on täältä kattoen Lempäälän jälkeen yhtä ja samaa Pirkkalaa.

Se että yrittää näyttää ns normaalilta, eikä ole "hartelin" -naamio kasvoilla ei tarkoita sitä että on tympeä, eihän?Sun määritelmäsi mukaan lähes jokainen suomalainen tanssimuusikko on tympeä, käy joskus katsomassa bändejä, ei siellä lauteilla kukaan ainakaan nauruun kuole, prkl!

En mä näin oo sanonu. Tosin - jos verrataan sun ja Arnen keikkoja jne, niin kummallakoos on paree ratekia!

Juu ei, toimistot maksaa palkan, ei se urpo topi joka huutaa pöydästä "soittakaa paranoid!" tai se paavo joka pyytää "enklantilasta valssia"...

Et vois olla enempää väärässä. Ilman niitä "urpoja topeja" ei sillä ohjelmatoimistolla olis syytä maksaa sulle latin latia.

toiveita toteutetaan, ei kuitenkaan noita urpojen huutoja, se on musta paljon tärkeempää kuin että ollaan niin saatanan "ilosia" koko ajan!Soittamassahan tuolla ollaan, eikä hymyilemässä, häh?

Mieluummin molenpia.

Koetin muuten tuota hymyilemistä eilen, ei toimi laulaessa ollenkaan, saundiin tulee ikävän kuulonen ns "katrihelena" efekti joka ei ole ollenkaan luonnollisen kuulonen!

Ei kai joka biisiä vetäessä kuulu ainakaan solistin hymyillä? Esiintyminen biisin mukaan.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
KoskPaavo
24.07.2009 12:31:52
Jatkakaa vaan, täähän on oikeata viihdettä.
Humppamuseon intendentti
jon lord
24.07.2009 14:07:32
KoskPaavo: Jatkakaa vaan, täähän on oikeata viihdettä.

Joo, seurataan mielenkiinnolla....
COVS jäsen N.o 3
isojussi
24.07.2009 14:26:48
KoskPaavo: Jatkakaa vaan, täähän on oikeata viihdettä.

Me perustetaan WW:n kanssa pääsymaksullinen väittely- ja vääntöhuone.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
EP
24.07.2009 14:34:42
jon lord: Joo, seurataan mielenkiinnolla....

Pitkästä aikaa jotain tosi hauskaa! : )
jon lord
24.07.2009 15:40:48
isojussi: Me perustetaan WW:n kanssa pääsymaksullinen väittely- ja vääntöhuone.

Me ostetaan liput siihen tilaisuuteen.
COVS jäsen N.o 3
isojussi
24.07.2009 15:49:51
jon lord: Me ostetaan liput siihen tilaisuuteen.

Saisko olla aitio, permanto vaikoi oikein vippipaketti?
puusormi
24.07.2009 16:16:25

isojussi: Me perustetaan WW:n kanssa pääsymaksullinen väittely- ja vääntöhuone.

Entäs jos lähtisitte ravintoloihin vetämään duo-keikkoja. Olisi lavalla muutakin kuin musiikillista jännitettä ja kansa viihtyisi!
Saapiko lähettää terveisiä?
Ukko
24.07.2009 18:53:31

AnselmiMaa: Tyttö etsii melko asiallisesti bändiä itelleen ja jätkät senkun aukoo päätä toisilleen..

Jämerää, jos tykkää??!!

Täällähän ovat kaikki väsyneet äijät koolla :/
COVS jäsen nro 6
EP
24.07.2009 18:57:52
Ukko: Täällähän ovat kaikki väsyneet äijät koolla :/

Pois se meistä!
"Ei ku surua pois silimästä ja ryypile!" (..siis vettä) : ))
WanhaWetäjä
24.07.2009 21:14:51 (muokattu 24.07.2009 21:15:26)

isojussi: Niin olenkin ja minkälainen?

Niin mä tarkotin tuon kohteliasuutena, lehmätakki rules!

Siinä sulla sitä on miettimistä kun murjotat korpibordellin kolmen neliön kulmakorokkeella basso vattan päällä vähän alle tessin

Päälle tessin menee, ja löpöt saadaan kokolailla palkan päälle maksetuista päivärahoista, ne tulee päiväsoitoista.

miinus sprintterin löpöt ja nukut yös homeparakissa - jotta minkälaiset hahmot pääsee minkälaisille keikoille.

Hassut hahmot käy hassuilla keikoilla?

Ei me millään "spintterillä" kuljeta, homeparakki on ainoastaan yhdessä mestassa, koetan saada tuonne tuuraajan, pitäs syyskuussa mennä.Kaikkeen ei ole pakko suostua.Mun mielestä tuo mesta pitäs pistää boikottiin jos kämpät ei parane, vaan kun ei ole sitä yhtenäisyttä ja viikon veto on kuitenkin viikon veto.

Kaikki ne on täältä kattoen Lempäälän jälkeen yhtä ja samaa Pirkkalaa.

Lempäälä, Viiala, Toijala, siinä on sellaset kyläkunnat että prkl...mitä sulla on muuten Pirkkalaa vastaan?

En mä näin oo sanonu. Tosin - jos verrataan sun ja Arnen keikkoja jne, niin kummallakoos on paree ratekia!

Ei tässä mitään keikkoja vertailla, tai vertaa sä vaan omia huippuhienoja (mm Kopsonin baari) Arnen kaa, jos siltä tuntuu, ja hymyilkää yhdessä niin maan...

Innaselle taulun aihe ; "Arne Ja Iso J vertailevat keikkojaan ja hymyilevät niin prkeleesti, ja IsoJ on varmuuden vuoksi ottanut pasuunan mukaan"!

Et vois olla enempää väärässä. Ilman niitä "urpoja topeja" ei sillä ohjelmatoimistolla olis syytä maksaa sulle latin latia.

Urpoja topeja on onneksi ehkä yksi sadasta eli ei se topi todellakaan mulle palkkaa maksa, usko nyt!Kapakoissa käy sitäpaitsi nykyään niin vähän porukkaa että persnetolla ne bändejä pitää, monet mestat.
Ja mä tarkotin nyt lähinnä laivavetoja, siellähän väki on ihan jostain muusta syystä kuin bändin takia.Ja topien määrä on kyllä huomattavasti suurempi kuin 1 sadasta.

Ei kai joka biisiä vetäessä kuulu ainakaan solistin hymyillä? Esiintyminen biisin mukaan.

Mutta soittajienko pitää?Viis settiä, kuus iltaa viikossa?Saattaa mennä vähän väkinäiseksi joskus...
isojussi
24.07.2009 22:29:25
WanhaWetäjä: Niin mä tarkotin tuon kohteliasuutena, lehmätakki rules!

Aaaa - kiitos!

Päälle tessin menee, ja löpöt saadaan kokolailla palkan päälle maksetuista päivärahoista, ne tulee päiväsoitoista.

Eiks kilometrit korvata automiehelle ihan erikseen? Päivärahathan on elämistä varten?

Hassut hahmot käy hassuilla keikoilla?

Ja saa naurettavan paljon rahaa?

Ei me millään "spintterillä" kuljeta, homeparakki on ainoastaan yhdessä mestassa, koetan saada tuonne tuuraajan, pitäs syyskuussa mennä.Kaikkeen ei ole pakko suostua.

Ei olekaan. Tai kaikkihan on omanarvontunnosta kiinni.

Mun mielestä tuo mesta pitäs pistää boikottiin jos kämpät ei parane, vaan kun ei ole sitä yhtenäisyttä ja viikon veto on kuitenkin viikon veto.

Aika paradoksi: Mitä pitempään epäterveellisissä oloissa tarvii olla, sen vähemmän niistä valitetaan?

Jonkun pitäis vaan uskaltaa olla se "agitaattori" tossakin asiassa. Säännöt pitäis olla kaikille yrittäjille samat. Ei oo oikein ja tasapuolista, että toiset majoittaa soittajat viimeisen päälle kämppiin, kun toiset tekee rahaa muusikoiden terveyden kustannuksella.

Lempäälä, Viiala, Toijala, siinä on sellaset kyläkunnat että prkl...

HAHHAHHAHHAAA - elä muuta virka!

mitä sulla on muuten Pirkkalaa vastaan?

Ei tod mitn. Ymmärsit väärin.

Ei tässä mitään keikkoja vertailla, tai vertaa sä vaan omia huippuhienoja (mm Kopsonin baari) Arnen kaa, jos siltä tuntuu, ja hymyilkää yhdessä niin maan...

Sen Kopsonin sää aina kans vedät näihin... se on mun keikkapaikoissa poikkeus, jossa on ihan kiva kerran vuodessa käydä moikkaamassa vanhoja tuttuja laulella ja jutella yleisölle oman fiiliksen mukaan. Normisti en juuri vastaaviin mestoihin nokkaanin pistä, mutta Toi on paikka, jonka kohdalla tekee mielellään poikkeuksen.

Innaselle taulun aihe ; "Arne Ja Iso J vertailevat keikkojaan ja hymyilevät niin prkeleesti, ja IsoJ on varmuuden vuoksi ottanut pasuunan mukaan"!

No perkeles - ei paha! "...taustalla Wanha Wasuribassotaituri paheksuu moista soittajalle sopimatonta käytöstä."

Urpoja topeja on onneksi ehkä yksi sadasta eli ei se topi todellakaan mulle palkkaa maksa, usko nyt!Kapakoissa käy sitäpaitsi nykyään niin vähän porukkaa että persnetolla ne bändejä pitää, monet mestat.
Ja mä tarkotin nyt lähinnä laivavetoja, siellähän väki on ihan jostain muusta syystä kuin bändin takia.Ja topien määrä on kyllä huomattavasti suurempi kuin 1 sadasta.

No johan nyt on kumma - usko nyt alaa opiskelleena ja monenlaista kauppaa tehneenä, että se on se loppuasiakas, joka rahoittaa koko ketjun ja jos ei siitä huolehdita, niin koko ketju näiettyy pikkuhiljaa.

No - et oo uskosi kanssa yksin. Toihan on ihan normi ajatusmaailma ravintolamuusikoilla. Ja jos ei olis, ei elävä tanssimusiikki olis semmosessa laskusuhdanteessa, kuin se on jo vuosikausia ollut.

Mutta soittajienko pitää?Viis settiä, kuus iltaa viikossa?Saattaa mennä vähän väkinäiseksi joskus...

Asiakaspalvelija on asiakaspalvelija. Tympeyteen ei niissä hommissa oo perustetta.
WanhaWetäjä
25.07.2009 11:57:50 (muokattu 25.07.2009 12:00:05)

isojussi: Aaaa - kiitos!

Ole hyvä!

Eiks kilometrit korvata automiehelle ihan erikseen? Päivärahathan on elämistä varten?

Juu ei, tästä on ollut puhetta, jopa ns staraosastoilla aika harva saa asianmukaiset km-korvaukset, toki liksa on sitten suurempi ja tod.näk. myös jakoperusteet vaihtelee, ja aika usein soittajat ovat eri paikkakunnilta, joten joutuvat kulkeen omilla kyydeillä, ainakin osittain.

Ja saa naurettavan paljon rahaa?

Kirjoitit tä pe iltana, eikö ollut keikkaa?Vaan saaksä niin paljon rahaa keikasta että lauantaikeikat riittää?Jos näin on, niin onneksi olkoon.Rivien välistä olen kuitenkin vähän toisenlaistakin viestiä saanut eli että vois niitä keikkoja olla vähän enemmänkin?

Ei olekaan. Tai kaikkihan on omanarvontunnosta kiinni

No ei aivan, onhan tuossa myös työpaikka kyseessä, tod.näk. saan etsiä uuden bändin jos kieltäydyn tuosta keikasta.

Aika paradoksi: Mitä pitempään epäterveellisissä oloissa tarvii olla, sen vähemmän niistä valitetaan?

Kyllähän tuonne vois työsuojelun tilata, siinä on vaan sellanen pikku juttu että vois loppua kaikkien keikat tuossa mestassa.

Jonkun pitäis vaan uskaltaa olla se "agitaattori" tossakin asiassa. Säännöt pitäis olla kaikille yrittäjille samat. Ei oo oikein ja tasapuolista, että toiset majoittaa soittajat viimeisen päälle kämppiin, kun toiset tekee rahaa muusikoiden terveyden kustannuksella.

Vaikea asia, mä oon jo niin wanha ja wäsynyt että voisin mieluusti lopettaa kiertämisen jos keksis jotain muuta tilalle, mutta en mä halua vaikeuttaa muitten töitä valittamalla asioista joihin ei muutosta tule.
Eihän tässä mitään luxusta kukaan halua, mutta näillä kilsoilla viikko tollasissa oloissa on aika kärsimystä.

Sen Kopsonin sää aina kans vedät näihin... se on mun keikkapaikoissa poikkeus, jossa on ihan kiva kerran vuodessa käydä moikkaamassa vanhoja tuttuja laulella ja jutella yleisölle oman fiiliksen mukaan. Normisti en juuri vastaaviin mestoihin nokkaanin pistä, mutta Toi on paikka, jonka kohdalla tekee mielellään poikkeuksen.

Hmm?Wanha huoltoasema?

No perkeles - ei paha! "...taustalla Wanha Wasuribassotaituri paheksuu moista soittajalle sopimatonta käytöstä."

Juu ja Baron sinisilmineen kuikki taustalla, itseironia on hyvä asia, ei pidä olla aina ihan tosissaan, aikamoisia hahmojahan tässä ollaan, itse kukin.

No johan nyt on kumma - usko nyt alaa opiskelleena ja monenlaista kauppaa tehneenä, että se on se loppuasiakas, joka rahoittaa koko ketjun ja jos ei siitä huolehdita, niin koko ketju näiettyy pikkuhiljaa.

Kapakat on näivettyneet varmaan monestakin syystä, niistä on ollut juttua ihan tarpeeksi ja ehkä se on tuo "aikansa kutakin" - ilmiö osin kyseessä.

No - et oo uskosi kanssa yksin. Toihan on ihan normi ajatusmaailma ravintolamuusikoilla. Ja jos ei olis, ei elävä tanssimusiikki olis semmosessa laskusuhdanteessa, kuin se on jo vuosikausia ollut.

No ei se ihan noin mene, yleisöpulasta kärsii myös starat, Treen kapakoista löytyy monta esimerkkiä, ei bisnes kannata jos (huippu)solistin keikalla on 30 ihmistä ja hinta on 2000-5000€?

Asiakaspalvelija on asiakaspalvelija. Tympeyteen ei niissä hommissa oo perustetta.

Kuten sanoin, tympeys ja normaali, asiallinen oleminen ja esiintyminen ovat kaksi eri asiaa, teennäinen keekoilu on taas ihan perseestä.
Tästähän on wanha kaskukin ; jos bändi hymyilee, niin ne on joko kännissä tai ulkolaisia.Totta toinen puoli, tai sitten molemmat...

Vartin päästä pitää alkaa hymyileen venäläisille/puolalaisille/virolaisille rekkakuskeille ja työmatkalla oleville huo...naisille kannella 7...
kuunsirppi
25.07.2009 13:27:01
Tää on kait sitä kaikenkattavaa rakkautta, jota meidän pitäs tuntee kaikki toisiamme kohtaan?
Sen lauluja laulat, kenen kädestä syöt
isojussi
25.07.2009 13:30:25
WanhaWetäjä: ...Juu ei, tästä on ollut puhetta, jopa ns staraosastoilla aika harva saa asianmukaiset km-korvaukset, toki liksa on sitten suurempi ja tod.näk. myös jakoperusteet vaihtelee, ja aika usein soittajat ovat eri paikkakunnilta, joten joutuvat kulkeen omilla kyydeillä, ainakin osittain...

Joo - ei kai se koskaan ihan kunnolla kohilleen mee.

Kirjoitit tä pe iltana, eikö ollut keikkaa?Vaan saaksä niin paljon rahaa keikasta että lauantaikeikat riittää?Jos näin on, niin onneksi olkoon.Rivien välistä olen kuitenkin vähän toisenlaistakin viestiä saanut eli että vois niitä keikkoja olla vähän enemmänkin?

Itte asiassa minimitavoite on noin kuus keikkaa kuussa, mutta kymmenen tai vähän yli olis kiva. Siitä jos menee paljon yli, niin se sohlaa taas tän mun ajatuksen, että työllä ei sais itteensä tappaa.

Sitä sä varmaan muistelet, että tän ratekian huono puoli on se, että jos tulee peruutus, jolle ei tuu paikkoa. Verrataan mulla minimi 6 ja 1 peruuntuu, sama kuin jos perus ravintelipumpulkla olis minimitavote vaikka 18 ja kolme keikkaa peruuntus. Päivätyöläisellehän toi tarkottais neljää palkatonta työpäivää.

No - tää viikonloppu oli suunniteltu vapaaks. Tai piti tänään olla veto, mutta kun asiakas sairastu vähän pahemmin jo keväällä ja peruutti ajoissa keikan, pyysi vaimoni, että pitäisinkin tän vapaana. Olisin kyllä saanut myytyäkin, mutta perhekin pitää huomioida. Eipä sillon arvattu, että yks sivutoiminen rockmuusikko oharoitti mulle toissalauantain niin, ettei siiehnenää ehtiny saada uutta vetoo. Ja tääkin päivä oli sillon pelattu.

Heinäkuulle oli alunperin myytynä 10 keikkaa, joista 6 oli normihinnoteltuja ja loput 4 bigband- ym -osastoo, josta tulee lähinnä matkakuluja jne. No - noista kuudesta, kun peruuntuu 2, niin jokanen osaa laskee, minkälaisen osuuden se haukkaa kuukausiansioista.

Toisaalta tällä toiminta-ajatuksella mun ei taas kannata juuri lähtee lauantaituurauksiin, vaikka teesi täyttyiskin - se jää kumminkin niin kauas myyntitavoitteesta ja ihan varma voi olla, että siihen tulis just sit se kovahintanen vartin lavakoomikon keikka kahdenkymmenen minuutin ajomatkan päässä.

No ei aivan, onhan tuossa myös työpaikka kyseessä, tod.näk. saan etsiä uuden bändin jos kieltäydyn tuosta keikasta.

Oikeissa töissä tommosesta irtisanomisesta heiluis pomolle häkki alta aikayksikön.

Kyllähän tuonne vois työsuojelun tilata, siinä on vaan sellanen pikku juttu että vois loppua kaikkien keikat tuossa mestassa.

Nekö ei sitten muka enää tarvis bändejä? Eihän tommonen onnistu millään muulla alalla.

Vaikea asia, mä oon jo niin wanha ja wäsynyt että voisin mieluusti lopettaa kiertämisen jos keksis jotain muuta tilalle, mutta en mä halua vaikeuttaa muitten töitä valittamalla asioista joihin ei muutosta tule.
Eihän tässä mitään luxusta kukaan halua, mutta näillä kilsoilla viikko tollasissa oloissa on aika kärsimystä.

Onko se lopulta keneltäkään pois, jos yks keikkaaikka jää pois? Ei ainakaan kenenkään terveyden väärti.

Hmm?Wanha huoltoasema?

Juu - Kesoil

Juu ja Baron sinisilmineen kuikki taustalla, itseironia on hyvä asia, ei pidä olla aina ihan tosissaan, aikamoisia hahmojahan tässä ollaan, itse kukin.

Niin ollaan - mieluummin, kuin harmaata massaa.

Kapakat on näivettyneet varmaan monestakin syystä, niistä on ollut juttua ihan tarpeeksi ja ehkä se on tuo "aikansa kutakin" - ilmiö osin kyseessä.

No ei se ihan noin mene, yleisöpulasta kärsii myös starat, Treen kapakoista löytyy monta esimerkkiä, ei bisnes kannata jos (huippu)solistin keikalla on 30 ihmistä ja hinta on 2000-5000€?

Täähän on taas käänteisesti niin, että staroista on runsaudenpulaa.

Kuten sanoin, tympeys ja normaali, asiallinen oleminen ja esiintyminen ovat kaksi eri asiaa, teennäinen keekoilu on taas ihan perseestä.
Tästähän on wanha kaskukin ; jos bändi hymyilee, niin ne on joko kännissä tai ulkolaisia.Totta toinen puoli, tai sitten molemmat...

On kyllä toki.

Vartin päästä pitää alkaa hymyileen venäläisille/puolalaisille/virolaisille rekkakuskeille ja työmatkalla oleville huo...naisille kannella 7...

Ei muuta kun pää kylmänä, jalat kuivana, etkä kuse kaiteen yli.
EP
25.07.2009 13:46:57
laulaja: Tää on kait sitä kaikenkattavaa rakkautta, jota meidän pitäs tuntee kaikki toisiamme kohtaan?

Jep, rakkautta on niin monimuotoista ja se ilmenee eri tavoin! : )
Lennu
25.07.2009 13:52:40

EP: Jep, rakkautta on niin monimuotoista ja se ilmenee eri tavoin! : )

Rakkaudesta se hevonenkin potkii, vai mitä se nyt teki?
visentti on vihree nyrsijä.
baron
25.07.2009 14:58:22

Juu ja Baron sinisilmineen kuikki taustalla

Nyt vain yksi, en halua aiheetta leveillä. En tiedä kuikkineeni mutta jos siltä tuntuu niin siitä vaan!
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)