Aihe: Aloittelijan tyhmiä kysymyksiä
1
washburn
23.07.2009 13:45:32 (muokattu 23.07.2009 14:02:36)

1. Oon siirtymässä PC:stä maciin lähiaikoina. Pc:llä olen käyttänyt reaperia, ja ilmeisesti siitä on mac versiokin olemassa, joten sillä tiellä ajattelin ainakin aluksi jatkaa. Toimiiko samat vst plugarit ja instrumentit mac versiossa?

2. Tällä hetkellä olen äänittänyt M-audio fast track usb -kortilla. Jatkossa olis kuitenkin tarkoitus äänittää myös kondensaattorimikeillä ja myös stereona treenikämpällä, joten tarvitsisin hieman monipuolisemman äänikortin/interfacen. Eli pitäisi olla vähintään 2 xlr-inputtia phantomilla ja ehkäpä instrumenttitulokin olis hyvä kotiäänittelyä varten. Lähdöt monitoreille ja kuulokemonitorointiin myös. Hintaluokka ois siinä parin sadan tuntumassa. Mitä värkkiä suosittelette? Sais pelata mahdollisimman nätisti macin kanssa.

3. Kun soitan midikiipparilla koneelle reaperiin ja käytän vst-instrumentteja, monitoroinnissa on selvä viive. Johtuuko tämä häiritsevä piirre äänikortista, ajureista, vai vaan koneen laskentatehosta (tai sen puutteesta), vai kenties jostain muusta? Mikä on lääke tähän?

Kiitos, jos joku voisi valaista näitä..
Live long and prosper.
washburn
23.07.2009 21:39:13

gunner:

3. Todennäköisesti ajureista, käytätkö äänikortin ASIO-ajureita mahdollisimman pienellä rätisemättömällä bufferilla?

Jaa-aa. Täytyypi tsekata, kun pääsen reissusta kotiin. En oo oikein pro noiden ajureiden säätämisessä, mutta toivottavasti ne asetukset jostain löytyy? Tai jos joku viitsisi selittää, miten ne säädetään kuntoon reaperissa..
Live long and prosper.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)