Aihe: Pura turhautuneisuutesi osa I
1 2 3 4 58 9 10 11 12
Tarmo74
23.07.2009 10:52:49
Niin tuttua, niin tuttua tarinaa!
Mä jo luulin että painiskelen yksinäni moisien ongelmien kanssa, on meitä näköjään muitakin ketkä kärsii ihmeellisistä selityksistä!

Basisti puheli muutama viikko sitten et treenit vaikka keskiviikkona, noh sovittiin siinä sitte tiistaina että ke treenataan 17.00-n20.00!
Ylläri pylläri, mihkä mää sen pojan laitan (9v kolli)
Arvakkaas tekikö mieli kuitata basistille et mites voit olla 8 tuntia töissä arkisin ja vielä niin et lähtö 05.00 aamulla, kotona siinä puoli kolme ja nuija tämän ajan kotona yksinään!!!

Selvis siinä sit samalla ettei häntä kiinnosta kun hän ei saa basson soitosta mitään kiksejä!

Kitaristilla välillä motivaato ongelmaa ja yleisin selitys et kyl me sit syksyllä/ talvella kun näin kesäsin on niiiin paljon tota muuta ohjelmaa ja tekemistä (poikamies) ja mitään ei saa aikaseks vaan valittaa lähes joka asiasta kun mikään ei ole hyvin, eikä voikkaan olla jos kassillinen lääkkeitä menee viikossa!

Kitaristilla myös kamoihin liittyviä kommentteja! Ostat ny sieltä toomannilta uudet rummut, ei maksa ku viissataa ja tulee pellit ja telineet!

Niillä pelleillä saa heittää vesilintua, ständit voi antaa emännälle kukkakepiks ja pönttöjen laadunha nyt jokainen tietää mikä se on!

Itse kannatan rumpujen osalta linjaa vintage, toki nykyään hyvääkin laatua saa mut sitten tarvii olla yli 2 tonttua riihikuivaa takataskussa ihan pelkkiä kannuja varten, pelleistä puhumattakaan!

Parempi kun treenailee ihan omissa oloissaan ja ottaa silloin tällöin muutaman tunnin kokeneemmalta soittajalta joka huomaa soittovirheet heti ja näin pääsee mokiaan korjailemaan!

Tulipas taas pitkä tarina, kiitoksia etukäteen kaikille jota lukea jaksoivat ja yritetään ymmärtää soittokamuja kun ei ne nyt kuitenkaan aivan läpipahoja voi olla!!!
Nolte
23.07.2009 11:52:08
Tarmo74: Niin tuttua, niin tuttua tarinaa!
Mä jo luulin että painiskelen yksinäni moisien ongelmien kanssa, on meitä näköjään muitakin ketkä kärsii ihmeellisistä selityksistä!

Bändihommissa on se hankaluus, että siihen bändiin kun kuuluu useampia ihmisiä, niin niillä penteleillä myös tuppaa olemaan asioista erilaisia näkemyksiä ja mielipiteitä, kuin itsellä. Jum***uta! Paljon helpompaa ja mukavampaa olisi, kun tekisivät vaan niinkuin minä sanon. :) :) :) ja :)

Joo, mutta ihan ilman hymiöitä olen joskus funtsinut, että onko minusta ylipäätään bändihommeleihin. On se niin epämääräistä ja häilyvää puuhaa. Melkein mikään ei mene, niinkuin pitäisi, tai kun ollaan sovittu. Puuttuu ryhdikkyys ja roti.

Ja ne muiden mielipiteet...voih. :)

ja yritetään ymmärtää soittokamuja kun ei ne nyt kuitenkaan aivan läpipahoja voi olla!!!

Miten niin ei voi? :)
OPJ1974
23.07.2009 12:48:19 (muokattu 23.07.2009 12:50:05)

Nolte: Ainakin kuvien perusteella olet aika vanha, joten sanon jaa. :) Joo, mustat rummut on ok ainoastaan silloin, kun ne ovat vimpan päälle kiillotettu ja hyvissä valoissa. Muuten pelkästään tylsät. Ei ole mielipideasia tämä! ;)

Perk... mun rummuja sitten haukutaan täällä ihan porukalla...! Ne ON mustat. Saundiin ei väri vaikuta. Ja jos 400 euroon saa shell setin, niin siinä ei paljon värejä kysellä. Mulle on ihan sama, minkä väriset pannut on, periaatteessa. Musta on tylsä, mutta onpa sellainen väri, joka ei mene muoti- ja muiden ilmiöiden mukaan.

Ehkä sitten, kun on ylettömästi rahaa (ei koskaan), niin soundin lisäksi katsellaan niitä muitakin kriteerejä rummustolta. Jos Sonorin Hilitejä saisi limevihreän sävyissä, hmm... Tai sitten ostan Kumut ja maalautan Pekalla joka pöntön eri (liuku)värein. Olisi ainakin silmäkarkkia!

AI NIIN, EDIT: =D
Muusikolla on kolme olotilaa: Känni, krapula ja outo olo.
msalama
23.07.2009 16:53:22

Kailis: + asioita joita ei voi täällä vuodattaa. Muuten menee kyllä pirun hyvin =D

Mua joskus turhauttaa se, ettei oo soittohommia, ja joskus taas se, että niitä on liikaa. Ota tästä nyt sitten selvää :(

Hei saanksmä Kailis joskus lainata tota sun sigua johonkin? Se kun on jotenkin niin... puhutteleva.
Nolte
23.07.2009 17:15:30
Viime aikoina on turhautuneisuutta aiheuttanut enimmäkseen se, että jotkut puolustavat omia tylsiä mustia rumpujaan ajattomuudella. :) x87
Cimble
23.07.2009 21:27:12 (muokattu 23.07.2009 21:55:25)
Nolte: Ainakin kuvien perusteella olet aika vanha, joten sanon jaa. :)

Aika vanha? Väitetään, että kuva valehtelee enemmän kuin tuhat sanaa... Ja mikä huomioitavinta, ikäisesi miehet tapaavat kutsua minua nuoreksi, jotkut jopa pojittelevat. :)
"Minä olen jezmi. Me jezmit olemme varsin sinklanoitua kansaa." -Tulinpahan ohimennen kommentoineeksi kerran 90-luvulla eräässä treenikellarissa, jossa oli ns. jamit hyvässä vauhdissa.
Nolte
23.07.2009 22:54:49
Närpiö: Aika vanha? Väitetään, että kuva valehtelee enemmän kuin tuhat sanaa... Ja mikä huomioitavinta, ikäisesi miehet tapaavat kutsua minua nuoreksi, jotkut jopa pojittelevat. :)

Jep. Se oli vaan huonoa huumoria. En muista oikein itsekään, mitä mahdoin tarkoittaa. Tai muistanhan mie, mutta sitä on vaikea selittää. :)

Et näytä siis oikeasti mitenkään vanhalta.
sahkuifk
23.07.2009 23:36:53
Oma saamattomuus ottaa pannuun. On olemassa treenis käytössä 24/7 mutta ei vaan saa raahattua kolmea äijää sinne samaan aikaan edes vähäksi aikaa. Mulla tietty sadan kilsan matka vähän rajottaa, mutta kun sinne muuten ajelen lähes joka viikko niin menishän tuo siinä samalla. Muuten saatetaan viettää viikonloput yhdessä mutta soitot jää sitten saunan jälkeen jammailuun, mikä on hauskaa sekin mutta ei anna mulle rumpalina mitään treeniä. Alkaa pelkkä polvien läpsytys kypsyttään välillä. Kesän ehkä ainoo keikkakin lähestyy mutta ei vaan irtoo.
Tauon paikka koko hommasta olis ehkä kohdillaan mutta kun ei saa sitäkään päätettyä. Joulun alla se tulee pakosta kun meen puukotettavaksi niin ei paljoo heiluta kuukauteen.
Meidän treenikämpän ikkunasta näkyy route 66, onhan sekin jo jotain matkalla menestykseen.
Aegis
24.07.2009 03:22:49
Miten ihmiset päätyy soittamaan sellaisissa porukoissa joissa ei treeni kiinnosta? Eikö uusien tuulien haistelu ole lainkaan vaihtoehto? Monimutkaisia asioitahan nämä toki ovat kun siltoja voi palaa ja muutakin sattua, tietäähän sen, mutta jos soitto on itselle tärkeää niin miksi hajota porukassa joka vetelee puolivaloilla?

Varmaan olen saanut vähän liioitellun kuvan joistain avautumisista, mutta kysymys on silti aiheellinen.

Ei nyt muuta asiaa tähän ketjuun, hommat ei turhauta kun ne on toistaiseksi ihan kivasti pulkassa.
Tame wolves are nothing but dogs.
hansakemanelius
24.07.2009 08:33:26 (muokattu 24.07.2009 08:33:45)

Kailis: -Loma loppuu kohta. Ahistaa

...mutta lama jatkuu....

Meikäläisen loma alkaa jo viikon päästä, jihuu!
Ja ensimmäisen viikon aikana viisi hyvähintaista keikkaa, yess!
Sen jälkeen onkin varaa viettää vapaapäiviä, jippii!
Elämä hymyilee, juhuu!
Twistkompilla pärjää pitkälle...
Nolte
24.07.2009 10:09:14
Aegis: Miten ihmiset päätyy soittamaan sellaisissa porukoissa joissa ei treeni kiinnosta? Eikö uusien tuulien haistelu ole lainkaan vaihtoehto? Monimutkaisia asioitahan nämä toki ovat kun siltoja voi palaa ja muutakin sattua, tietäähän sen, mutta jos soitto on itselle tärkeää niin miksi hajota porukassa joka vetelee puolivaloilla?

Hyvä kysymys. Et kenties kohdistanut sitä minuun, mutta vastaan silti.

Syitä on varmasti monia. Itsellä on mm. se, että minun housuissani pitää mennä sinne, mihin otetaan. Ei ole pahemmin kysyntää tämän ikäiselle amatöörisoittelijalle yhtään paremmissa piireissä. Eikä riittäisi eväätkään.

Noin muuten, jos kiteytetään, niin allekirjoittanutta turhauttaa bändihommissa se, jos asiat eivät mene yhtään eteenpäin, vaan poljetaan paikallaan.
Lucky 7
24.07.2009 13:24:51
Muutamilla keikkapaikoilla järkkärit osaa asian ilmasta oikeen selkeesti, ettei soittaja kuulu ihmisrotuun. Soittajahan tulee ja vie tuhkatkin pesästä vaatimalla liksan päälle viä kahvia ja pullaa, röyhkeimmät jopa makkaraa.
Onneksi näin ei ole kaikkialla, mutta kun se tulee kohdalle sattuu tututtaa niin -tusti. Yleensähän homma toimii ja on hiukopalaa, on kahvia, limpparia tahi vissyäkin saa viä ystävällisen hymyn saattelemana.
Sitte noi nopeudenrajottimet, tolppakamerat, isot mersut(Matti teppo), komeemmat bussit, entiset, inflaatio, komplikaatio, sukkakin huonosti ja stringit vaossa.
Se mitä ei muista, ei pidäkään muistaa.
Bobana
24.07.2009 20:38:32
Keikkapaikoilla ketuttaa ehkä eniten roudauksen vittumaisuus/mahdottomuus.

Varsinkin pubi-keikoilla saattaa joutua raahaamaan kamppeita ylös ja alas ja vasemmalta oikealle. Stadin ehkä vittumaisin on Virgin Oil. Ite sain TUURILLA auton parkkiin kalevankadun alkupäähän eli n.150m mannerheimintiestä. Siinä sitten raahattiin läpi ruuhkan 35kg peltilaukku, penkki, virvelilaukku sisältäen ständin, tuplapedaalilaukku + oma varustekassi mallia sellanen olkakassi=painava. Vein sitte kaikki kerralla kun oli muutakin tekemistä kun ravata ees taas. Kuten mm. keikkaan keskittyminen.

Vastakohta on taas esim. Lepakkomies johon saa auton parkkihalliin ja autosta on lavalle matkaa 25m. Liian hyvää ollakseen totta.

Onhan näitä. Olen turhautunut. Ja ärsyyntynyt.
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
velipesonen
24.07.2009 21:01:10

Motivaatio-ongelmat. Ei omat vaan muiden. Jos itse joskus soittaa huonosti niin ei se turhauta vaan pistää vipinää pönttöön.

Yksi ulkomainen kaveri väitti että hänen nähdäkseen suomalaisilla muusikoilla on motivaatio-ongelmia enemmän kuin muilla. Mistä lie johtuu jos ylipäätään pitää paikkansa.
Kommando_
24.07.2009 21:50:47
Bobana: Ite sain TUURILLA auton parkkiin kalevankadun alkupäähän eli n.150m mannerheimintiestä.

Hätävilkut päälle ja auto oven eteen roudauksen ajaksi. Ei siitä sakkoja saa. Ainakaan Lahdessa.
Vallu-Veke
25.07.2009 20:50:54
Nolte:
Noin muuten, jos kiteytetään, niin allekirjoittanutta turhauttaa bändihommissa se, jos asiat eivät mene yhtään eteenpäin, vaan poljetaan paikallaan.

Ota johtajanrooli ja konahda!

U2:sen rumpalia vitutti myös aikoinaan ihan helvetisti. Vitutus loppui siihen, kun hän hokasi kasata stadionluokan superbändin kasaan. Hän kelpuutti vain parhaimpia tyyppejä remmiin. Sillä se ongelma hoitui.
Ihan turhaa on valittaa. Se on ihan itsestä kiinni.
Nolte
25.07.2009 22:31:21
Vallu-Veke: SE on ihan itsestä kiinni.

Joo, tuossahan tuo roikkuu, poloven alapuolella.
markkuliini
26.07.2009 02:24:36

Bobana: Keikkapaikoilla ketuttaa ehkä eniten roudauksen vittumaisuus/mahdottomuus.

Varsinkin pubi-keikoilla saattaa joutua raahaamaan kamppeita ylös ja alas ja vasemmalta oikealle. Stadin ehkä vittumaisin on Virgin Oil. Ite sain TUURILLA auton parkkiin kalevankadun alkupäähän eli n.150m mannerheimintiestä....

Myö ollaan roudttu joskus joku vuosi sitten sinne "alakautta". Talon alla on parkkitilaa tms. jota kautta kamat saa paljon helpommin sisään.
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
hansakemanelius
26.07.2009 09:52:42

Nolte: Joo, tuossahan tuo roikkuu, poloven alapuolella.

Piccoloko....?
Twistkompilla pärjää pitkälle...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)