Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol II
1 2 3 4 571 72 73 74 75122 123 124 125 126
MaQ
22.07.2009 22:36:42
Illu: Ei kai tässä kukaan mitään yritä sanoa, kuhan nyt ATK-laitteiden kanssa pulaan joutuneita muusikoita yritetään avustaa ja vertailla kokemuksia tiedonkäsittelyn tuskasta. Taustahan oli veikeä.

Nimenomaan! Vinkkailin vain jos vaikka joku tietoa kaipais? Tausta oli ihan jees.
Mulle oli aikoinaan liikaa se että atk pilasi jotain mitä koitti nauhottaa. Se ongelma oli vaan pakko ratkasta :)
blues guitar
22.07.2009 22:39:15

BigPapa: Kyl kyl, mulle nyt riittää toi "Roadrunner" missä on noi liukuswitchit. Joo ja tulihan tos toi -85 Strato hommattuu.
Kyllähän tolla sun arsenaalilla varmaan pärjää, sitä en epäile yhtään.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
BigPapa
22.07.2009 22:46:12

blues guitar: Kyllähän tolla sun arsenaalilla varmaan pärjää, sitä en epäile yhtään.

Onks hyvä soittaa toi Walnutti. Mä en päässy sen The Stratin kanssa sinuiks millään. No kaikki ei sovi kaikille.
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
blues guitar
22.07.2009 22:50:58

BigPapa: Onks hyvä soittaa toi Walnutti. Mä en päässy sen The Stratin kanssa sinuiks millään. No kaikki ei sovi kaikille.
Ihan hyvä toi on, painaa tosin 5kg.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
BigPapa
22.07.2009 23:00:54

blues guitar: Ihan hyvä toi on, painaa tosin 5kg.

Huh huh, painava se oli The Strattikin.
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
haukkis
22.07.2009 23:12:23
BigPapa: Joo melkein sama sointuprogressio mut ei ihan:

http://www.youtube.com/watch?v=NCZ2WMnyp70

Key To the Highway menee kaiketi

I - V - IV - IV - I - V - I - V

Ja Trouble In Mind

I - V - I - IV - I - VI - II - V - I - V, toi I - VI - II - V kohta menee puoltahtii per sointu.

Tässä kans yks 8-tahtinen hyvä blyys eri sointukierrolla

http://www.youtube.com/watch?v=t1iYS5F2TBA

I - I - IV -IV - I - V - I - V

Just näin papa, luotin vanhaan muistoon....
Ain't nothing the blues can't cure...
latuska90
22.07.2009 23:26:17 (muokattu 23.07.2009 11:14:13)

MoreK: Tiedän tunteen. Ite sain ensimmäisen Teleni, Mexico Bajan, puolisen vuotta sitten taloon, eikä sitä meinaa käsistään malttaa päästää. Joku taika noissa Telecastereissa vissiin?

Minkä tilasit?

Fender Mexcian Standard Telecaster:

http://www.thomann.de/fi/fender_stdtelecaster_lh_mn_bsb2009.htm

Vasuri kun oon, niin ei ole testausmahdollisuutta, vaan tuo jouduttiin tilaamaan Porin paikallisessa musaliikkeessä, josta sen sitten haen kun se sinne saapuu Hollannin varastoista. Eli en siis tilannut sitä tuolta T-kaupasta.

Edit: Rupesin kattelemaan ajan kuluksi muutamia eroja ja yhtäläisyyksiä tosta Papan Telestä ja mulle pian tulevasta Telestä:

http://img248.imageshack.us/img248/594/telet.png

Ensiksi pistää silmään, että aikas samannäköiset, jos nopeasti vilkaisee. Highway Onessa taitaa olla pikkasen syvemmällä tuota mustaa "reunusväriä" sekä kolmipalainen talla. Eli ei kovinkaan merkittävää eroa... mut sitä en tiedä kumpi sit soundaa paremmalta. Tämmönen pieni hassu vertailu tässä vaan...
"Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen
blues guitar
23.07.2009 10:07:42

BigPapa: Huh huh, painava se oli The Strattikin.

Arviosta heitin ton 5kg...Punnitin henkilövaakassa ja ei se painakaan kun 4,3 kg, vajaan kilon enemmän kun toi mun Buddy Guy malli. (3,5kg)
Mutta kyllä ton 800g :kin huomaa heti soittaessa.
BigPapa
23.07.2009 12:08:33 (muokattu 23.07.2009 16:49:03)

latuska90: Fender Mexcian Standard Telecaster:

http://www.thomann.de/fi/fender_stdtelecaster_lh_mn_bsb2009.htm

Vasuri kun oon, niin ei ole testausmahdollisuutta, vaan tuo jouduttiin tilaamaan Porin paikallisessa musaliikkeessä, josta sen sitten haen kun se sinne saapuu Hollannin varastoista. Eli en siis tilannut sitä tuolta T-kaupasta.

Edit: Rupesin kattelemaan ajan kuluksi muutamia eroja ja yhtäläisyyksiä tosta Papan Telestä ja mulle pian tulevasta Telestä:

http://img248.imageshack.us/img248/594/telet.png

Ensiksi pistää silmään, että aikas samannäköiset, jos nopeasti vilkaisee. Highway Onessa taitaa olla pikkasen syvemmällä tuota mustaa "reunusväriä" sekä kolmipalainen talla. Eli ei kovinkaan merkittävää eroa... mut sitä en tiedä kumpi sit soundaa paremmalta. Tämmönen pieni hassu vertailu tässä vaan...

Model Name _ Highway One Texas Telecaster_
Colors _(303) 2-Color Sunburst,
(Satin Acrylic Lacquer Finish)
Body _Ash
Neck _Maple, Modern C Shape,
(Satin Urethane Finish)
Fingerboard _Maple, 12 Radius (305 mm)
No. of Frets _21 6105 Narrow Jumbo Frets
Pickups _2 Hot Vintage Tele_ Single-Coil Pickups
Controls _Master Volume, Master Greasebucket Tone Circuit (Rolls Off Highs without Adding Bass)
Bridge _Original Vintage Tele Bridge with 3 Brass Saddles
Machine Heads _Fender_/Gotoh_ Vintage Style Tuning Machines
Hardware _Nickel/Chrome
Pickguard _1-Ply White
Scale Length _25.5 (648 mm)
Width at Nut _1.6875 (43 mm)
Unique Features _Satin Acrylic Lacquer Body Finish,
Rolled Fingerboard Edges,
Sharp 52 Style Body Radius,
Trussrod Adjustment at Heel
Made In Usa

latuskan:

Model Name _Standard Telecaster_
Colors _Brown Sunburst Tint
(Polyester Finish)
Body _Alder
Neck _1-Piece Maple, Modern C Shape,
(Tinted Satin Urethane Finish)
Fingerboard _Maple, 9.5 Radius (241 mm)
No. of Frets _21 Medium Jumbo
Pickups _2 Hot Standard Tele_ Single-Coil Pickups (Neck & Bridge)
Controls _Master Volume, Master Tone
Bridge _Standard 6-Saddle Strings-Thru-Body Bridge
Machine Heads _Fender_/Ping_ Standard Cast/Sealed Tuning Machines
Hardware _Chrome
Pickguard _3-Ply Parchment
Width at Nut _1.650 (42 mm)
Unique Features _Vintage Styling,
Fender Transition Logo,
Parchment Plastic Parts
Made In Mexico

Bläkkiksen:

Model Name _ American Standard Telecaster_
2-Color Sunburst, (Maple Fingerboard Only), (Ash Body), **add $190.00 for Special Wood Requirements
(Gloss Headstock Face with Satin Urethane Finish on Back of Neck)
Fingerboard_Maple 9.5 Radius (241 mm)
No. of Frets _22 Medium Jumbo Frets
Pickups _2 American Tele_ Single-Coil Pickups (Neck & Bridge)
Controls _Master Volume, Master Delta Tone
( Delta Tone system includes high output bridge pickup and special No-Load tone control)
Bridge _American Tele with New American Standard Bent Steel Saddles and Stamped Brass Plate
Machine Heads _Fender_ Deluxe Staggered Cast/Sealed Tuning Machines
Hardware _Chrome
Pickguard _3-Ply Parchment On:
2-Color Sunburst,
Width at Nut _1.685 (42.8 mm)
Unique Features _All New Five-Screw Mounted Brass Bridge Plate for Sonic Stability, Loaded with Improved Bent Steel Saddles with Elongated String Slots, for Increased Resonance and Sustain,
Thinner Undercoat Finish for Improved Body Resonance,
Tinted Neck,
Maple Fingerboard Neck: Satin Finish on Back, Gloss Finish on Front;
4-Bolt Neck Attachment with Micro-Tilt Adjustment,
Bi-Flex Truss Rod System,
Rolled Fretboard Edges,
Staggered Tuning Keys,
H/S/H Pickup Routing,
Rolled Fingerboard Edges,
Sharper 52 Style Body Radius
Made In Usa

Normi Highway One:

Model Name _ Highway One Telecaster_
Colors _(300) 3-Color Sunburst,
(Satin Nitrocellulose Lacquer Finish)
Body _Alder
(Satin Urethane Finish)
Fingerboard _Rosewood (p/n 011-1260) or Maple (p/n 011-1262), 9.5 Radius (241 mm)
No. of Frets _22 Jumbo Frets
Pickups _2 Hot Tele_ Single-Coil Pickups with Alnico 3 Magnets (Neck & Bridge)
Controls _Master Volume, Master Greasebucket Tone Circuit (Rolls Off Highs without Adding Bass)
Bridge _Vintage Style 3-Saddle Strings-Thru-Body Tele Bridge
Machine Heads _Fender_/Ping_ Standard Cast/Sealed Tuning Machines
Hardware _Chrome
Pickguard _3-Ply Parchment
Width at Nut _1.6875 (43 mm)
Unique Features _Satin Nitrocellulose Lacquer Body Finish,
2 Hot Tele_ Single-Coil Pickups,
Dot Position Inlays
Made In USA
blaekie
23.07.2009 12:36:45

Kaivas Papa toikin 0110502703 , tossa formaatissa, ni saadaan vertailuun kaikki nää 2 color sunburst Telet, eli mikä näissä eroaa .
Tässä on ainakin Delta Tone , hotimmalla tallamikillä, 6 palaa tallassa, ja premium ash body
Nii onkii ... vai oliko sittenkään ..
BigPapa
23.07.2009 12:41:34 (muokattu 23.07.2009 12:45:47)

---------------------------------
blaekie
23.07.2009 13:15:31 (muokattu 23.07.2009 13:17:47)

Joo , kiitti Papa , onhan noissa eroja, vaikka äkkiä katottuna samalta näyttääkin.
Tässä on muuten 22 nauhaa, ja noissa muissa 21 , pisti silmään.

EDIT: Mut tos Papan Telessä on akryylilakka, ja AM STD:ss polyuretaani, (tosin ohut)

latuska90: No kylläpäs tuppaa olemaan eroja. Tää meksikolainen, jonka tilasin tulee maksamaan 740€.

Ameriacn Stankku makso dv247:ssa karvan päälle 800 vuodenvaihteessa. Nyt näytti olevan jo lähes tontun, tulipa tilattua oikeaan aikaan. Suomesta ei taida saada juuri alle 1200, ainakaan tätä mallia, joku perusmusta, leppäbodyllä varmaan lähtee.
Nii onkii ... vai oliko sittenkään ..
latuska90
23.07.2009 13:35:12

Ameriacn Stankku makso dv247:ssa karvan päälle 800 vuodenvaihteessa. Nyt näytti olevan jo lähes tontun, tulipa tilattua oikeaan aikaan. Suomesta ei taida saada juuri alle 1200, ainakaan tätä mallia, joku perusmusta, leppäbodyllä varmaan lähtee.

Tää Nevalainen Tele, jonka mä meinasin hankkia, olis vasurina tullut maksamaan varmaan lähes paria tonnia, arveli musaliikkeen myyjä. Vasuri Strato olis ollut Nevalaisella valmiina, mut olis maksanut 1650€ (vrt. normaali oikeakätisen hinta: 1350€). Elikkä mä päädyin tohon meksikolaiseen teleen, jossa ainakin mun mielestä hinta/laatu -suhde on ihan hyvä. Jos kerran tuo mun meksikolainen Stratokin on oiva peli soitella. Ei mitään moittimista koko soittimesta.
"Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen
BigPapa
23.07.2009 13:47:59 (muokattu 23.07.2009 13:48:11)

latuska90: Tää Nevalainen Tele, jonka mä meinasin hankkia, olis vasurina tullut maksamaan varmaan lähes paria tonnia, arveli musaliikkeen myyjä. Vasuri Strato olis ollut Nevalaisella valmiina, mut olis maksanut 1650€ (vrt. normaali oikeakätisen hinta: 1350€). Elikkä mä päädyin tohon meksikolaiseen teleen, jossa ainakin mun mielestä hinta/laatu -suhde on ihan hyvä. Jos kerran tuo mun meksikolainen Stratokin on oiva peli soitella. Ei mitään moittimista koko soittimesta.

Tais olla joku 950€ toi Texas Tele kitarapajassa.
latuska90
23.07.2009 13:53:44

BigPapa: Tais olla joku 950€ toi Texas Tele kitarapajassa.

Samassa hintaluokassa oli myös Porin Sound Cityssä tommonen Highway One Tele.

Tossa ainakin Strato siellä, 899€. Tele luultavasti samanhintainen, mut se nyt ei tuolla listoilla näy:

http://www.porisoundcity.com/tuotteet.php?toiminto=info&tid=364
BigPapa
23.07.2009 14:09:32 (muokattu 23.07.2009 16:54:45)

latuska90: Samassa hintaluokassa oli myös Porin Sound Cityssä tommonen Highway One Tele.

Tossa ainakin Strato siellä, 899€. Tele luultavasti samanhintainen, mut se nyt ei tuolla listoilla näy:

http://www.porisoundcity.com/tuotteet.php?toiminto=info&tid=364

Higway One Tele ja Highway One Texas Tele on ihan eri telet.
Noissahan on heittoo jo Virittimissä esim. Texas Telessä on Gotoh Vintage stylet ja Highway Oneissa Ping virittimet. Ja body on eri materiaalia, eri mikit yms...

http://www.kitarapaja.com/pics/nfh1telesb1_800_600.JPG

Pajassa Highway One Tele 750€

Ne on sit keksineet laittaa näihin:

Satin Nitrocellulose Lacquer Body Finish
blues guitar
23.07.2009 18:05:32

latuska90: Tää Nevalainen Tele, jonka mä meinasin hankkia, olis vasurina tullut maksamaan varmaan lähes paria tonnia....

Aikapaljon extraa joutuu näköjään maksamaan vasureista : (
Oikeakätiselle olis löytyny toriltakin esim. tällainen
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=336301
WanhaWetäjä
23.07.2009 21:05:42

..malautsi toi kamarunkkaus on kyllä yhtä helvettiä, onnex siitä on päässyt eroon jo n. 28 vuotta sitten, sillon ostin Yamahan SG 2000 ja hyvin pelittää edelleen.

Vasuri oon itekkin, eka vasuri skitta oli Gibson SG, se oli ihan ok, sitten mulla on ollut pari Ibanezia, aiwan karseita keppejä , eivät soineet mitenkään, siis se body ei soinut akustisesti, ne oli jotain halpis Road Star-mallistoa, sitten oli joku Aria, sekin aiwan hirvee peli(aktiivimikit), sitten oli halpis Mehikon Strato, eipä ollut siinäkään kehumista, kolho kaula ja työn laatu muutenkin melko kehnoa ja metalliosat oli mitä oli...joskus 97 ostin Amerikan straton, kävi hirvee säkä, Helsingin Musiikissa roikku yks sellanen seinätelineessä, se on täysin eri maailmasta kuin tuo meksikaani.

Molemmissa skitoissa on alkuperäset mikit, niillä mennään, mitä niitä repiin kun niistä kerran ääntä lähtee.
Mun mielestä tällä ikää on parempi keskittyä soittamiseen että edes jotenkin pysyy tatsi jossain kuosissa kuin kamojen kaa rassamiseen, no ei mulla riittäis edes aika moiseen.

Pari loistavaa Tokaita vasuristratoa on tullut vastaan vuosien varrella, nythän esim Hesassa vasureita on aika hyvin tyrkyllä.

Suurimpia pettymyksiä on ollut Ahosen Musiikissa Treella ollut vasuri Gibson Les Paul, hintaa oli 15 000mk, uskallan sanoa VAIKKA on kyse Gibsonista ; aiwan karsee keppi, jos vertaa mun Yamahaan, suunnaton ylihinta laatuun nähden tuli varmaan nimestä...
velsa
23.07.2009 21:29:40 (muokattu 23.07.2009 21:29:52)

.....omat kamat on aina ne parhaat!!!
Kauas on pitkä matka........
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)