Bystander 19.07.2009 14:27:19 | |
---|
Kyselisin tässä näin yleistä mielipidettä, että minkälaisia kokemuksia teillä on siitä, miten saa virvelin kalvon kestämään parhaiten (siis lähinnä minkälaisella virityksellä)? Itse olen kokeillut erilaisia virityksiä. Lyöntikulma on sinänsä oikea, mutta ajattelin vaan, että josko jollakin olisi kokemusta virityksen vaikutuksesta kestoon. Kiittäen |
sahkuifk 19.07.2009 14:32:10 | |
---|
Bystander: Kyselisin tässä näin yleistä mielipidettä, että minkälaisia kokemuksia teillä on siitä, miten saa virvelin kalvon kestämään parhaiten (siis lähinnä minkälaisella virityksellä)? Itse olen kokeillut erilaisia virityksiä. Lyöntikulma on sinänsä oikea, mutta ajattelin vaan, että josko jollakin olisi kokemusta virityksen vaikutuksesta kestoon. Kiittäen Se on kulutustavaraa ja sen kuuluukin mennä rikki. Soundi kohdalleen äläkä mieti joutavia asioita. Meidän treenikämpän ikkunasta näkyy route 66, onhan sekin jo jotain matkalla menestykseen. |
Kailis 19.07.2009 14:48:22 | |
---|
Nii-i. Vähän kuin laittaisi kitaran tai basson sellaiseen vireeseen että kielet kestää. Ei poijaat... |
moderndrummer88 19.07.2009 16:29:30 | |
---|
Tomeissahan kireämmät vireet kestää paremmin, mutta toisaalta virvelinkalvot kiritään melkeinpä missä tapauksessa vaan, niin kireälle, että tällä ei nyt niin ole edes väliä. Kuten ei koko tällä viestillä, hoh... Relaxin' At Camarillo... |
Velli 22.07.2009 18:39:27 (muokattu 22.07.2009 18:39:51) | |
---|
moderndrummer88: toisaalta virvelinkalvot kiritään melkeinpä missä tapauksessa vaan, niin kireälle, että tällä ei nyt niin ole edes väliä. Hard Rock-osasto tekee välillä poikkeuksen. Löysällä vireellä saa virvelistä todella massiivisen soundin. Kuuntele esim. AC/DC:n For Those About to Rock-biisi. Phil Rudd käyttää aina löysää virettä virvelissä, joka syö samalla kalvoja reippaasti. Sen vuoksi äijä joutuukin yleensä vaihtamaan virvelin keikan puolivälissä. |
Pearlman 22.07.2009 19:34:12 | |
---|
Velli: Hard Rock-osasto tekee välillä poikkeuksen. Löysällä vireellä saa virvelistä todella massiivisen soundin. Kuuntele esim. AC/DC:n For Those About to Rock-biisi. Phil Rudd käyttää aina löysää virettä virvelissä, joka syö samalla kalvoja reippaasti. Sen vuoksi äijä joutuukin yleensä vaihtamaan virvelin keikan puolivälissä. Niin, voi vaan miettiä mitä tämä kertoo itse soittajasta. Kyllähän tahallaan hakkaamalla saa minkä vaan rikki... |
Velli 22.07.2009 19:42:34 | |
---|
Pearlman: Niin, voi vaan miettiä mitä tämä kertoo itse soittajasta. Kyllähän tahallaan hakkaamalla saa minkä vaan rikki... Hmm... Tämä oli nyt sellainen kommentti, että en osaa sanoa siihen yhtään mitään. |
moderndrummer88 22.07.2009 19:52:59 | |
---|
Pearlman: Niin, voi vaan miettiä mitä tämä kertoo itse soittajasta. Kyllähän tahallaan hakkaamalla saa minkä vaan rikki... Sillä tavalla se saa just soundin minkä haluaa virvelistään ja mikäs siinä kalvoja paiskoessa endorsement korvaa. Relaxin' At Camarillo... |
kimizu 22.07.2009 20:17:19 | |
---|
Pearlman: Niin, voi vaan miettiä mitä tämä kertoo itse soittajasta. Kyllähän tahallaan hakkaamalla saa minkä vaan rikki... Niin, mietitäänpä, mitähän se kertoo... no huh huh taas näitä kommentteja :/ Alkuperäiseen kysymykseen, Remon Falam II kevlarkalvo, tarkoitettu marssivirveleihin. Luulisi kestävän settisoittoa aika hyvin. Soundista en osaa sanoa mitään. Täällä --> http://www.remo.com/portal/products/3/9/83/303/sb_falam2.html Timing stinks but cheerfully winks... |
Falam-kalvo. lol. juuri eilen mietin terry Bozzion vanhaa opetusvideota. Musta Mapexit, Paiste Colorsoundit ja virvelissä kevlar-kalvo. vielä kuluneelta VHS:ltä katsottuna kokonaissoundi oli .... mielenkiintoinen. en kyllä voi kenellekään normaali-ihmiselle kevlarkalvoa suositella settikäyttöön. se on ihan omanlaisensa eläin. jonkin verran semmoisella _ihan_ muuta musaa soittaneena sen siis sanon, settikäytössä en vain voi sitä mitenkään kuvitella. Tai voin, mutta en keksi mitään kontekstia mihin se passaisi. "BMMMBMMMBMMMMMMMM". Kesy animaali #1 |
kimizu 23.07.2009 12:15:20 | |
---|
Epämuusikko: Falam-kalvo. lol. ...en keksi mitään kontekstia mihin se passaisi. Mutta kestää isältä pojalle :) Timing stinks but cheerfully winks... |
moderndrummer88 23.07.2009 13:07:54 | |
---|
Relaxin' At Camarillo... |
Analuuk 23.07.2009 13:21:26 | |
---|
Niin, voi vaan miettiä mitä tämä kertoo itse soittajasta. Kyllähän tahallaan hakkaamalla saa minkä vaan rikki... Kova jätkä se on, älä ala keulimaan! =D Matalalla vireellä kalvoa joutuu vaihtamaan tiuhempaan. Kulunut kalvo kun ei soi löysänä, eikä myöskään pidä virettä. Mutta toisaalta kireällä homosoundilla soitettuna AC/DC kuulostaisi opistopoppareiden puuhastelulta. http://youtube.com/watch?v=U2w4ZVWb3_Y |
Velli 23.07.2009 14:29:43 | |
---|
moderndrummer88: Tomas Haakehan sellaista käyttää virvelissään, ei se nyt ihan paskalta kuulosta mun mielestä. Aika spesiaalitavaraa nuo kevlarit kuitenkin ovat, joten sanoisin että joissain marginaalihommissa ehkä toimivat, mutta eivät muuten. Kait ne noissa metallitöissä sitten futaavat... |
moderndrummer88 23.07.2009 14:42:29 | |
---|
Velli: Aika spesiaalitavaraa nuo kevlarit kuitenkin ovat, joten sanoisin että joissain marginaalihommissa ehkä toimivat, mutta eivät muuten. Kait ne noissa metallitöissä sitten futaavat... Joo en mäkään poppi/rokki -keikalle tollasta laittais :) Relaxin' At Camarillo... |
hollmi-5 26.07.2009 18:29:13 (muokattu 26.07.2009 18:29:31) | |
---|
Rudd vaihtaa studiossa virvelinkalvon jokaiseen biisiin. Mulla on Phillin virvelinkalvoja kolme. Kaikki melkein uudenveroisia... Keikalla vaihtuu virppa pari kertaa... Soundit, piuhat ja kajarit. |
hollmi-5 26.07.2009 18:30:58 | |
---|
Soundit, piuhat ja kajarit. |
moderndrummer88 27.07.2009 00:38:43 (muokattu 27.07.2009 00:39:14) | |
---|
hollmi-5: Paskalta kuulostaa. Mun korvaan... Minkälainen virvelisoundi sitten sopisi paremmin tuohon kontekstiin? Itse musiikkityylistä nyt voi olla mitä mieltä vaan, unohdetaan se. E: Eli jos on jotain esimerkkiä heittää, niin linkkiä kehiin vaan. Relaxin' At Camarillo... |