Kasperi Tervonen 22.07.2009 23:09:59 | |
---|
Omistan em. vahvistimen (kombon), ja soundi ikään kuin "pätkii". Eli välillä vahvistin pelaa juuri niin kuin pitääkin, mutta hetkeä myöhemmin samaisesta pömpelistä ei kuulu inahdustakaan. Vahvaria on testattu myös väliaikaisesti muilla kitaroilla ja piuhoilla, ja sama ongelma on ja pysyy - vika ei siis ole ulkopuolella. Pitäiskö mun heti ensimmäisenä vaihtaa suosiolla putket, vaiko voisiko vika mahdollisesti olla jossain muualla, ja jos voisi niin missä? Toisin sanoen, onko normaalia, että vahvistin tekee noin siinä vaiheessa kun putket alkavat sanoa sopimustaan irti, vai pitäisikö se viedä huoltoon? Mä en noiden putkivermeiden sielunelämästä ymmärrä paskan vertaa, joten ajattelin kääntyä puoleenne. :) "tietenkin voit katsoa googlesta tai wikipediasta jos sieltä löytyisi, että millaista soittoa tulee jos imppaa muutaman keuhkarin vaikka auton bensiinirööristä" - vili linnakoski |
Antti1 22.07.2009 23:41:30 | |
---|
Putket vaihtoon vaan, suurin osa putkivahvareiden vioista johtuu huonoista/viallisista/mikrofonisista tai loppuunkuluneista putkista. Fuck this shit!
It's gone too far! |
sepisti 22.07.2009 23:46:18 (muokattu 22.07.2009 23:46:53) | |
---|
Kokeile laittaa piuha efektilooppiin, jos sellainen löytyy (siis sendistä suoraan returniin). Seuraavaksi kannattaa miettiä sitä putkien vaihtoa. Suurin osa putkivahvistimien kummallisista ongelmista ratkeaa uusilla/uudella putkilla/putkella:) E. Vähänkö hidas... Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! |
-Gitaristi-: ...Eli välillä vahvistin pelaa juuri niin kuin pitääkin, mutta hetkeä myöhemmin samaisesta pömpelistä ei kuulu inahdustakaan... - Onko putkissa hehkut silloin kun vahvistin menee mykäksi? - Oletko kokeillut syöttää jotain signaalia efektilenkin returniin? Onko silloinkin mykkä? - Kaiku isolle ja kopauta kakutankkia. Kuuluuko mellakkaa? - Kokeile tökkiä (varovasti) putkia kun on mykkä. Palaako ääni? * Putken kannat saattavat löystyä niin paljon, että menettävät kosketuksen. * Putki ja samalla sen kanta lämpenee railakkaasti. Tämä tuntuu myös kannan juotoksissa. Alunperin hintelästi juotetun komponentin tinaukset ei just tykkää isosta lämmöstä. Toisekseen, piirilevyn (tuo on kasattu piirilevylle) folioiden liima ei sekään tykkää isosta lämmöstä. Hemmetin hyviä katkosten paikkoja. * Kaapeloinnit ja varsinkin niiden liittimet (piirilevylle) ovat otollisia katkosten pesiä. E: Ja tietysti tuo putkien vaihto, mutta niin, että pysyy järki nupissa. Jos etuasteesta on kyykännyt putki, niin se ei vielä meinaa, että pitää päätteeseen uutta suoltaa. Jos vahvarissa on putkitasuri joka on tullut tiensä päähän, niie ei se välttämättä ole vienyt mutia putkia mukanaan manaan. Jne. "Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta." |
magister 27.07.2009 09:10:16 | |
---|
Minulla oli F-30 kombossa tullut johonkin potentiometriin kolahdus, ja oireet olivat tuollaiset. Ääni saattoi palata hiukan potkimalla komboa, mikä voi tietysti sopia musiikkiinkin. Ehkäpä voit (omalla vastuulla) soittaessa vähän kopistella niitä säätönuppeja vian etsinnässä. Itse olen täysijärkinen, mutta mielikuvitusystäväni ovat sekopäitä. |
JaRokkiSoi 06.08.2009 15:15:04 | |
---|
Mulla oli vastaava ongelma juurikin tuon efektiloopin liittimessä. Siitä asti ollut pieni looppikaapeli siinä, ja hyvin pelittää. |