Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol II
1 2 3 4 570 71 72 73 74122 123 124 125 126
MaQ
21.07.2009 21:25:57
Kyllä ne latenssit saa kuntoon ku jaksaa nähdä tovin vaivaa.

Perus korteilla ASIO4ALL tekee sen mutta kun audacity ei tue asiota sen ei avoimen lähdekoodin takia.

Mun tiedon mukaan audacityllekkin saa asio tuen, mutta vaatii jonkun koodarin jolla on käsissään sopivat sorsat ja osaa kääntää softan. Kattelin tuota ite aikoinaan mutta tyssäs tuohon steinbergin accountiin

http://wiki.audacityteam.org/index.php?title=ASIO_Audio_Interface

Ilolla otan vastaan jos joku moisen pystyy kääntämään :)

Mulla tosin on M-Audion kortti ja lisäksi ASIO mallintavassakin joten eipä tuolla niin tarvetta ole. Perus hyvät äänikortit ei enää paljoa maksa joten jos musaa koneella tekee on moinen perushankinta. Mikään ei ole vittumaisempaa ku että atk tappaa sun luovuuden hetket :)

Mitäs lentosimuja se illu harrastaa?
Illu
21.07.2009 21:37:29
MaQ: Mitäs lentosimuja se illu harrastaa?

Pääasiassa Il-2 sarjan viimeisintä versiota, eli onkos se nyt sitten Forgotten Battles 1946 tai jotain. Netissä lennellään porukalla ja kivaa on. Aces High:takin pitäisi joskus kokeilla, mutta aika ei oikein riitä siihen perehtymiseen.
latuska90
21.07.2009 23:40:09 (muokattu 21.07.2009 23:40:39)

Nonni. Tulipa nyt sitten tilattua Tele, eli tarkemmin sanottuna meksikossa tehty Fenderin Telecaster. En millään malttaisi odottaa kun se saapuu Suomenmaahan. :D Niin valtava hinku saada sellainen. Luultavasti ens skaba hoituu uuella skeballa... ;)

No niin, ja Masa veti taas mahtivedon... sehän polkas meikäläisen suttusen vedon pohjamutiin niin kuin olis lekalla päähän lyöty.
"Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen
Tuomo_
22.07.2009 08:44:51 (muokattu 22.07.2009 08:49:58)
No niin, ja Masa veti taas mahtivedon... sehän polkas meikäläisen suttusen vedon pohjamutiin niin kuin olis lekalla päähän lyöty.

Juu, niin taisi tehdä. Koskee myös meikäläisen vetoa. Sulla on vielä toivoa paremmasta. Mulla taitaa loppua aika ja lahjat.
Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues.
BigPapa
22.07.2009 14:58:05 (muokattu 22.07.2009 15:32:13)

haukkis: Haukkis korjaa: ei Travelin' Light vaan Trouble In Mind, sellainen ainakin on
tällä kierrolla.

Trouble in mind, I'm blue
but I won't be blue always....

Joo melkein sama sointuprogressio mut ei ihan:

http://www.youtube.com/watch?v=NCZ2WMnyp70

Key To the Highway menee kaiketi

I - V - IV - IV - I - V - I - V

Ja Trouble In Mind

I - V - I - IV - I - VI - II - V - I - V, toi I - VI - II - V kohta menee puoltahtii per sointu.

Tässä kans yks 8-tahtinen hyvä blyys eri sointukierrolla

http://www.youtube.com/watch?v=t1iYS5F2TBA

I - I - IV -IV - I - V - I - V
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
padaa@dadaa!
22.07.2009 16:40:40

Mulla kyllä latenssit jäi häiritsemään. Varsinaisessa skabavedossa ei häirinnyt, mutta slide -sooloa en onnistut tuon taustan päälle saamaan purkkiin.
BigPapa
22.07.2009 19:26:59 (muokattu 22.07.2009 19:27:10)

LeoFender: Mulla kyllä latenssit jäi häiritsemään. Varsinaisessa skabavedossa ei häirinnyt, mutta slide -sooloa en onnistut tuon taustan päälle saamaan purkkiin.

Mitkä latenssit?
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
BigPapa
22.07.2009 19:52:57

LeoFender: Korjaus. Siis tämä 22/44 khZ -asettelu.

Niin mitä siitä. Helppohan se on ainakin Audacityssä korjata.
MaQ
22.07.2009 20:33:36
BigPapa: Niin mitä siitä. Helppohan se on ainakin Audacityssä korjata.

Voishan sitä ohjeetkin antaa jos joku ei ite hoksaa :) Minä tein näin...

Alhaalta projektin näytteenottotaajuus kohilleen ennen soittoa. Kun oli soitettu ja säädetty tasot niin ctrl +a ( valitse kaikki raidat ) ylhäältä valikosta projekti - pikamiksaus. Sit vie ämpäriin...

Lisäksi alussa jaoin sen taustan 2 raidaksi ja nostin hieman oikealta tulevan tasoa kun
oli pienemmällä. Aika lailla samaa huttua sieltä tuli mutta paskemmalla tasolla.

Miten lie sitten toimii mun puurokorvilla säädettynä?
liljam
22.07.2009 20:45:23 (muokattu 22.07.2009 20:54:48)
onneksi mulla adobe audition 3.0 ilmoittaa automaattisesti jos eri herziluku aloitetulla projektilla ja siihen tuodulla biisillä ( mm. skabapohja) ja muuttaa ne yhteneviksi jos niin haluaa. Mut kyllä saa aina kun soittaa niin kaikkinensa tapella saadakseen kohtuu hyvää äänitystä aikaiseksi ja tietty toihan on kiinni ohjelman käytön osaamisesta ja vehkeistä ja tietty soittotaidosta. Ehkä vielä joskus ....... noh koko ajan kehitytään joka saralla!!.

Joutunee prinssinnakkisormilla soittelee jonkin aikaa skaboja stratocasterilla kun Vein liikkeeseen takuuhuoltoa odottelemaan mun Gibson les paul standardin ( 2008) jossa lavasta virityskoneistojen kohdalta lakka halkeilee. Luulis tuon hintaluokan kitaran olevan paremmin viimeistelty. v. -90 Stratossa ei oo ikinä ollu mitään ongelmaa.
ei muuta ku eteenpäin
padaa@dadaa!
22.07.2009 20:51:17 (muokattu 22.07.2009 21:00:54)

MaQ: Voishan sitä ohjeetkin antaa jos joku ei ite hoksaa :) Minä tein näin...

Alhaalta projektin näytteenottotaajuus kohilleen ennen soittoa. Kun oli soitettu ja säädetty tasot niin ctrl +a ( valitse kaikki raidat ) ylhäältä valikosta projekti - pikamiksaus. Sit vie ämpäriin...

Lisäksi alussa jaoin sen taustan 2 raidaksi ja nostin hieman oikealta tulevan tasoa kun
oli pienemmällä. Aika lailla samaa huttua sieltä tuli mutta paskemmalla tasolla.

Miten lie sitten toimii mun puurokorvilla säädettynä?

Katsotaan miten onnistuu. Aikaisemminhan audacityssa toistonopeus muuttui jos yritin suoraan raidasta vaihtaa taajuutta.

Editti': Toimii nyt.
MaQ
22.07.2009 20:58:24
blues guitar:

Vaihdoin vanhaan palvelijaani (Walnut Strat) uudet kielet. Kohdassa 00.49 käytin sen yhtä ominaisuutta, mikkien vaiheistuksen vaihtoa : )

Kylläpä vaiheistaa makialle saundille :)
BigPapa
22.07.2009 21:36:19 (muokattu 22.07.2009 21:40:44)

En tehny taustalle mitään korjauksii kun vedin oman vetoni siihen, vasta jälkeenpäin muutin sen 44Khz, kun joku oli huomannut, että se onkin 22Khz. Onko kuultavissa jotain ihmeellisyyksiä. Toi balanssi mikä siinä taustassa on, niin en tiiä mistä se johtuu, Onko silläkään loppujen lopuksi merkitystä.
Näyttäähän se audacityssäkin snadimmalta se oikea raita, mut eipä se mua haitannu vaikka se niin olikin. Eiköhän täs oo ihan tarpeeks siitä aiheesta väännetty jo. Ei oo ees varsinaisesti mun skabanveto vuoro. Onko toi nyt sit ihan paska toi tausta vai mitä täs yritetään sanoo.
MoreK
22.07.2009 21:43:29

latuska90: Nonni. Tulipa nyt sitten tilattua Tele, eli tarkemmin sanottuna meksikossa tehty Fenderin Telecaster. En millään malttaisi odottaa kun se saapuu Suomenmaahan. :D Niin valtava hinku saada sellainen. Luultavasti ens skaba hoituu uuella skeballa... ;)

Tiedän tunteen. Ite sain ensimmäisen Teleni, Mexico Bajan, puolisen vuotta sitten taloon, eikä sitä meinaa käsistään malttaa päästää. Joku taika noissa Telecastereissa vissiin?

Minkä tilasit?
Illu
22.07.2009 21:45:54
BigPapa: En tehny taustalle mitään korjauksii kun vedin oman vetoni siihen, vasta jälkeenpäin muutin sen 44Khz, kun joku oli huomannut, että se onkin 22Khz. Onko kuultavissa jotain ihmeellisyyksiä. Toi balanssi mikä siinä taustassa on, niin en tiiä mistä se johtuu, Onko silläkään loppujen lopuksi merkitystä.
Näyttäähän se audacityssäkin snadimmalta se oikea raita, mut eipä se mua haitannu vaikka se niin olikin. Eiköhän täs oo ihan tarpeeks siitä aiheesta väännetty jo. Ei oo ees varsinaisesti mun skabanveto vuoro. Onko toi nyt sit ihan paska toi tausta vai mitä täs yritetään sanoo.

Ei kai tässä kukaan mitään yritä sanoa, kuhan nyt ATK-laitteiden kanssa pulaan joutuneita muusikoita yritetään avustaa ja vertailla kokemuksia tiedonkäsittelyn tuskasta. Taustahan oli veikeä.
blues guitar
22.07.2009 22:08:48

MaQ: Kylläpä vaiheistaa makialle saundille :)

Joo...ihan käyttökelpoinen kytkentä stratoon toi vaiheistuksen kääntö. Monethan rakentaa ton jälkeenpäin ihan perus stratoon, tossa stratissa se on vakiona : )
Siis 9 erilaista mikkikytkennän vaihtoehtoa.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
BigPapa
22.07.2009 22:10:37 (muokattu 22.07.2009 22:24:21)

blues guitar: Joo...ihan käyttökelpoinen kytkentä stratoon toi vaiheistuksen kääntö. Monethan rakentaa ton jälkeenpäin ihan perus stratoon, tossa stratissa se on vakiona : )
Siis 9 erilaista mikkikytkennän vaihtoehtoa.

Samat kytkennät kun oli siinä Fender The Strat mallissa joskus 1980?

http://www.stratcollector.com/newsdesk/archives/000273.html

Mulla oli aikoinaan Kojon vanha tollanen. Punainen The Strat.
blues guitar
22.07.2009 22:24:37 (muokattu 22.07.2009 22:30:58)

BigPapa: Samat kytkennät kun oli siinä Fender The Strat mallissa joskus 1980?

http://www.stratcollector.com/newsdesk/archives/000273.html

Niimpä juuri. Just sellasesta on kyse.
Mulla on toi The Walnut Strat joka löytyy myös tuolta sun antamasta linkistä.
Noita erikoismallejahan valmistettiin -80-83 vuosina.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
BigPapa
22.07.2009 22:30:49 (muokattu 22.07.2009 22:36:34)

Mjoo ei mittää............
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)