Aihe: Mitä Pink Floydin levyä suosittelisit ensikertalaiselle?
1 2 3
mgminishit
18.07.2009 22:02:37
Eli jos haluan tutustua pink floydiin onko vinkkejä mistä albumista kannattaisi aloittaa?
Ylläpito teki poliittisen murhan minua vastaan, ja lynkkasi törkeästi.
Nuages
18.07.2009 22:08:28
mgminishit: Eli jos haluan tutustua pink floydiin onko vinkkejä mistä albumista kannattaisi aloittaa?

Dark Side Of The Moon oli itsellä eka PF-tuttavuus. Siitä on mun mielestä ihan hyvä lähteä. Klassikko isolla koolla.
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu
kepe-5
18.07.2009 22:17:06
Galder: Dark Side Of The Moon oli itsellä eka PF-tuttavuus. Siitä on mun mielestä ihan hyvä lähteä. Klassikko isolla koolla.

Niin se taisi minullakin. Jos sitä suosituinta Floyd-soundia haluaa kuulla, niin joko DSoTM, sitä seurannut Wish You Were Here tai vuoden 1971 Meddle.
And you don't stand an outside chance
JC
18.07.2009 22:36:27
Ei kannata aloittaa parhaista levyistä, sillä niiden jälkeen edessä on vain enemmän tai vähemmän pettymyksiä. Aloita keskitason levyllä kuten Atom Heart Mother. Jos pidät siitä, on jatkossa luvassa vielä parempaa.
Stupido
18.07.2009 23:26:09
JC: Ei kannata aloittaa parhaista levyistä, sillä niiden jälkeen edessä on vain enemmän tai vähemmän pettymyksiä. Aloita keskitason levyllä kuten Atom Heart Mother. Jos pidät siitä, on jatkossa luvassa vielä parempaa.

Atom heart mother on niin outo ettei siitä kannata aloittaa, itse olen Wish you were heren tai Dark siden kannalla.
This goes to eleven
sub zero
18.07.2009 23:35:11 (muokattu 19.07.2009 09:12:37)
mulle TDSOTM oli eka tuttavuus joskus kymmenen vuotta sitten, enkä ole vieläkään kuunnellut lisää, vaikka tietysti "pitäis".

En ehkä suosittele TDSOTMa sellaiselle, joka pitää progesta ja haluaa sitä ja jonka mielestä progessa on monimutkaisia biisejä
mr. finland, walk on by, your ideapark dream. mr. finland, walk on by, your alko store supreme
kepe-5
19.07.2009 00:26:42 (muokattu 19.07.2009 00:27:16)
Kronologisuuskaan ei toisaalta olisi pahitteeksi: 60-luvun lopun Pink Floyd on kuitenkin jo sellaisenaan erittäin huikeaa. Ja jos tykkää avaruusrokimmasta menosta niin Ummagumman live räjäyttää tajunnan.
And you don't stand an outside chance
ballfish
19.07.2009 00:36:13
Kukaan ei ole ehdottanut The Wallia? Itse kuulin sen ekana. En tiedä mikä siinä on mutta muut levyt eivät ole iskeneet, paitsi Wish you were here..
"Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori
tommijk
19.07.2009 01:06:50
Heitän ässän hihasta ja sanon että Animals. Helppo levy lähteä liikkeelle, ehkä rokkaavinta floydia.
blackmore81
19.07.2009 06:41:57 (muokattu 19.07.2009 06:43:50)
Tommy The Cat: Heitän ässän hihasta ja sanon että Animals. Helppo levy lähteä liikkeelle, ehkä rokkaavinta floydia.

Animals voisi kyllä olla hyvä ja helposti lähestyttävä levy ensikertalaiselle. Tietenkin toi DSOTM toimii myös.
Itselläni oli muuten ensimmäinen Floyd albumi jonka kuulin Ummagumma.
What the hell is wrong with freedom? That's what it's all about
mgminishit
19.07.2009 11:38:37
Kiitokia :D tulipa paljo vastauksii nopeesti. Pitääpä metskata joku päivä kirjastosta jos ois jotain noit.
Ylläpito teki poliittisen murhan minua vastaan, ja lynkkasi törkeästi.
inkognito
20.07.2009 11:58:26
Kutakuinkin tässä järjestyksessä lähtisin liikkeelle: Animals -> Wish You Were Here -> Dark Side of the Moon -> Wall -> Meddle -> Piper at the Gates Dawn ..

Wall on loppujen lopuksi ehkä se oma suosikkini noista, mutta varmastikin liian kova pala kerralla purtavaksi ensi kertalaiselle. Itselläkin sen sulattamiseen meni aikaa ja mm. leffan näkeminen edesauttoi albumin avautumista.
www.mikseri.net/sotaleski
doppelgänger
20.07.2009 13:52:35
inkognito: Kutakuinkin tässä järjestyksessä lähtisin liikkeelle: Animals -> Wish You Were Here -> Dark Side of the Moon -> Wall -> Meddle -> Piper at the Gates Dawn ..

Mä ostaisin kyllä Piperiä ennen A Saucerful of Secretsin! Kevyempi pudotus avaruusmusasta hippirokkiin. En tosin omista Piperiä (vielä) joten voin olla väärässäkin.
"Never argue with a fool,they only lower you down to their level and beat you with experience" -J.R.R Tolkien
antnis
20.07.2009 15:24:20
The Wall on ehkä progen yliarvostetuin teos, yksi hyvä biisi ja yksi kelvollinen kitarasoolo ovat levyn musiikillinen anti. Dark Sidestä tai Wish You Were Herestä kannataa aloittaa.
Well, I may have alzheimers but at least I don't have alzheimers!!
inkognito
20.07.2009 16:39:01
antnis: The Wall on ehkä progen yliarvostetuin teos, yksi hyvä biisi ja yksi kelvollinen kitarasoolo ovat levyn musiikillinen anti. Dark Sidestä tai Wish You Were Herestä kannataa aloittaa.

Höh, mielestäni The Wall on just hyvä kokonaisuus. Mutta tosiaan kuten sanottua, sen aukeneminen vaati elokuvan katselemisen + yleensäkin aiheeseen / sanoituksiin tutustumista.
www.mikseri.net/sotaleski
antnis
20.07.2009 17:27:31
inkognito: Höh, mielestäni The Wall on just hyvä kokonaisuus. Mutta tosiaan kuten sanottua, sen aukeneminen vaati elokuvan katselemisen + yleensäkin aiheeseen / sanoituksiin tutustumista.

Juu, ostin sen uutena ja leffanki näin heti ensi-illassa ja on siihen aina silloin tällöin palannut. Watersin katkeraa tilitystä ei kiitos.
Well, I may have alzheimers but at least I don't have alzheimers!!
sub zero
20.07.2009 17:34:35
Division Bell on suositeltavin, koska se on julkaistu seitsemän vuotta muita levyjä myöhemmin, niin nää tyypit on ehtineet kehittyä muusikkoina paljon pidemmälle, kuin mitä olivat niiden muiden levyjen aikaan
mr. finland, walk on by, your ideapark dream. mr. finland, walk on by, your alko store supreme
Nobeastsofierce
22.07.2009 17:06:26
sub zero: Division Bell on suositeltavin, koska se on julkaistu seitsemän vuotta muita levyjä myöhemmin, niin nää tyypit on ehtineet kehittyä muusikkoina paljon pidemmälle, kuin mitä olivat niiden muiden levyjen aikaan

Word.

Ite taisin alottaa wallista kans, mut ehkä animals ois tosiaan aika hyvä levy alottaa, loppujen lopuksi aika suoraviivasta, mut kuiten ihan nerokasta tavaraa.
Nuages
22.07.2009 17:22:10
antnis: The Wall on ehkä progen yliarvostetuin teos, yksi hyvä biisi ja yksi kelvollinen kitarasoolo ovat levyn musiikillinen anti. Dark Sidestä tai Wish You Were Herestä kannataa aloittaa.

The Wall on mullakin jostakin syystä jäänyt hyllyyn pölyä keräämään. Mutta ei sitä missään nimessä kyllä huonoksi voi sanoa.
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)