Orne 22.07.2009 00:20:24 | |
---|
Niin kuin otsikko sanoo niin olisiko mielipiteitä pedaalieista jokta ovat niin sanotusti "must have" tavaroita? Kinnostaisi koska näitä pedaaleitä on niin paljon että vähän polun näyttöä tarvittan. Eri pedaalithan ovat hyvia eri genreihin eli mitkä olisivat pedaalit jotka sopisivat ns. kaikille siksi "must have". Semmosta (: Kitaraharrastus pelasti minut rikkaudelta! |
Antti1 22.07.2009 00:21:51 (muokattu 22.07.2009 00:22:34) | |
---|
Virityspoljin on aika yleispasseli vehje, noinniinku muuten kaikki määräytyy mun mielestä tarpeen mukaan ja mikään ei sovi kaikkeen. Ehkä joku volapedaali, jos on pakko keksiä. EDIT: Mutta pakkokamaa? Ei yhtään mikään. Fuck this shit!
It's gone too far! |
oiva tumpeloinen 22.07.2009 00:24:35 (muokattu 22.07.2009 00:30:22) | |
---|
Fiifaifoufam.....I smell the blood.....Taitaa tulla aika nopea ketju, jos yhtään tuulta alleen saa.... Mutta vastaan aivan varmasti ehkä EQ. Toimii boosterina, tiettyjen taajuuksien muokkaajana ja volumennostajana käytöstä riippuen. |
Orne 22.07.2009 00:29:15 (muokattu 22.07.2009 00:30:12) | |
---|
Mun mielstä tuo Bossin Metal Zone kuuluu kyllä tänne joss hakee säröä, pedaali on kuin kameleontti eli siis sopii kaikkeen joka tarttee säröö. Paitsi sitten ehkä ei oikeen smooth bluessiin. hyvä pedaali (: Kitaraharrastus pelasti minut rikkaudelta! |
Räbbänä 22.07.2009 00:32:29 | |
---|
Valnött!
No ehkä se viritin.... ...ja delay...
...ja od... Mod.huom. Pannaanpa poijjaat riita poikki ja lähdetään nurtsille köllöttelemään. Tai vaikka soittamaan sitä kitaraa. Tai molempia. Tui tui. |
Juicy 22.07.2009 00:44:31 | |
---|
No mutta, kyllähän joka jannulla wahi pitää olla! Ja sit dilsa tietenkin. Sitten boostaus pitää jollain tapaa handlata. Joko pedaalilla, tai jos vahvarissa itessään on toinen mastervola tai lead-boost, niin ei tarvi miinoja siihen hommata. |
Antti1 22.07.2009 00:50:18 (muokattu 22.07.2009 00:50:40) | |
---|
Juicy: No mutta, kyllähän joka jannulla wahi pitää olla! Ja sit dilsa tietenkin. Wahin simulointi onnistuu mikkiswitchiä edestakas rätkyttämällä kaulamikin ja tallan välillä. Dilsan voi korvata soittamalla vaan vähän enempi ääniä haluttuihin kohtiin. ;) Sitten boostaus pitää jollain tapaa handlata. Joko pedaalilla, tai jos vahvarissa itessään on toinen mastervola tai lead-boost, niin ei tarvi miinoja siihen hommata. Vaikkei oliskaan, niin varpaalla voi käännellä mastervolaa ylös ja alas. Tosimies tietenkin rakentaa siihen vaijerin välityksellä toimivan mekaanisen polkimen, joka pyörittelee volaa edestakas. Fuck this shit!
It's gone too far! |
Juicy 22.07.2009 00:56:32 | |
---|
Antti1: Wahin simulointi onnistuu mikkiswitchiä edestakas rätkyttämällä kaulamikin ja tallan välillä. Mutta entäs jos on pelkkä tallamikki? Vaikkei oliskaan, niin varpaalla voi käännellä mastervolaa ylös ja alas. Tosimies tietenkin rakentaa siihen vaijerin välityksellä toimivan mekaanisen polkimen, joka pyörittelee volaa edestakas. Entäs jos on räkkikamat, 2-kanavainen päättäri, ja soittelee stereona? =) |
Antti1 22.07.2009 00:57:31 (muokattu 22.07.2009 00:57:38) | |
---|
Juicy: Mutta entäs jos on pelkkä tallamikki? Sit ei oo wahia. :( Entäs jos on räkkikamat, 2-kanavainen päättäri, ja soittelee stereona? =) No hierot vaikka pakaroilla sitä räkkiä sitten, eiköhän siinäkin jotain tapahdu. Fuck this shit!
It's gone too far! |
Juicy 22.07.2009 00:59:12 (muokattu 22.07.2009 00:59:51) | |
---|
No hierot vaikka pakaroilla sitä räkkiä sitten, eiköhän siinäkin jotain tapahdu. Entä jos ei ylety? Päättäri on fullstackin päällä? Naiset roikkuu jo pakaroista? On ne vaan komeet... |
Skebahörhö 22.07.2009 01:01:18 | |
---|
Riippuu paljon mitä soittaa. Mun mielestä Waakku-poljin ja jonkinmoinen viri-mittari. Mun musatyyliin oikeastaan: Fuzz, wahi ja Whammy vois olla sellanen yhdistelmä. |
Antti1 22.07.2009 01:04:34 | |
---|
Juicy: Entä jos ei ylety? Päättäri on fullstackin päällä? Sit täytyy rakentaa varmaan stereovaijerilla varustettu poljin. Noinniinku tosissaan taas välillä (tai no miksei tuo mekaaninen diy-boostikin tosissaan), niin tässä ketjussa ja sen ideassa on yksi erittäin paha moka: mikään "ei toimi" kaikessa, kun muuttujia on niin paljon käyttäjien mieltymyksistä alkaen. Jos vaikka vahingossa toimisikin, niin todennäköisesti se on suurimmassa osassa tapauksia korkeintaan puolivillaista hevonpaskaa. Niitä laitteita kannattaa toki soveltaa, mutta parhaimmillaan ne on just siinä missä ne on parhaimmillaan. Kaipaako ketjun aloittaja jotain suosituksia, vai oliko tämän tarkoitus toimia pelkkänä turhanpäiväisenä listauksena? Minkäänlaista pohdintaa tästä aiheesta on ainakaan ihan turha odottaa. Fuck this shit!
It's gone too far! |
Orne 22.07.2009 01:07:55 | |
---|
Joss pistetää genreä nii mun puolesta kyll Blues ja Metalli pedaalieja (: Kitaraharrastus pelasti minut rikkaudelta! |
|
Ziggy Bubba 22.07.2009 01:46:00 | |
---|
Antti1: Wahin simulointi onnistuu mikkiswitchiä edestakas rätkyttämällä kaulamikin ja tallan välillä. Tai sitten jos pehmeämmän waakutuksen haluaa, niin tone-potikka toimii passelisti. Soundi on jossain phaserin ja wahin välillä :) |
Antti1 22.07.2009 01:50:10 | |
---|
sikki-six: Tai sitten jos pehmeämmän waakutuksen haluaa, niin tone-potikka toimii passelisti. Soundi on jossain phaserin ja wahin välillä :) Itseasiassa tuosta tulikin mieleeni. Joku oli kehitellyt aikoinaan kaupallisenkin version tuosta mun mainitsemastani potikanpyörityspolkimesta. Siinä on kiikkulauta, joka ohjaa vaijeria. Vaijerin toinen pää sitten taas kiinnitetään suoraan potikan akseliin ja tälleen voi jalalla ohjata mitä tahansa potikkaa. Sillä onnistuu masterit, kaiut, tonet ja ties mitä. :D Fuck this shit!
It's gone too far! |
Artist 22.07.2009 07:20:29 (muokattu 22.07.2009 07:20:48) | |
---|
Orne: Eri pedaalithan ovat hyvia eri genreihin eli mitkä olisivat pedaalit jotka sopisivat ns. kaikille siksi "must have". Semmosta (: Ei mitkään sovi välttämättä kaikille ja kaikkeen. Viritinpedaali toki on kätevä, jos meinaa keikkoja soittaa vireessä. Itse olen päätynyt siihen, että fuzz ja overdrive on oltava, toki mulla on muutakin. Näissä on jo niin paljon valinnanvaraa, että jos haluaa erottua joukosta erikoisemmilla pedaaleilla niin sekin onnistuu helposti. Overdrive pedaali kyllä on aika yleismaailmallinen juttu, ei tule hirveästi mieleen soittajia, jotka eivät edes jonkinlaista käytä. On kyllä ollut ihan aktiivisa bändisoittoaikoja jolloin en ole käyttänyt mitään pedaaleja, paitsi auton kaasu-, jarru- ja kytkinpedaaleita keikalle päästäkseni. "They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will" |
Fetfotad 22.07.2009 10:14:28 | |
---|
Viritin, joku buusterisärö, delay ja wah. |
Terry Pantheras 22.07.2009 10:24:49 | |
---|
MASTEROID ~~ stoner - doom - heavy - death metal ~~ |
Umas 22.07.2009 11:47:14 | |
---|
Wah, fuzz, od ja delay. Ilman näitä en tule toimeen. Nytkin hyvä kaiku hakusessa... Luuletko osaavasi soittee kitaraa? http://www.youtube.com/watch?v=uNw9YaXemlM&feature=related |