Aihe: Varusmiespalvelus sotilassoittajana?
1
Jethroh
27.02.2004 12:56:17
Onko kenelläkään kokemuksia asiasta? Rupesi nyt kiinnostamaan kun itsellä olisi suunnilleen parin vuoden päästä tuo palvelus suoritettavana. Onko vaikeat pääsykokeet, mitä ne sisältävät ja millainen itse palvelusaika tulisi olemaan? Tarvitseeko olla D- ja C-kurssit sun muut soittimesta suoritettuna, että pääsee sisälle? Ajattelin huilistiksi tuonne hakea, koska kitaristeista lienee hieman suurempi tarjonta.. :)
Niin, ja onkos kukaan muu vuonna -86 syntyneistä aikeissa hakea sotilassoittajaksi?
jussiohman
27.02.2004 12:59:21 (muokattu 27.02.2004 12:59:31)
Niin, ja onkos kukaan muu vuonna -86 syntyneistä aikeissa hakea sotilassoittajaksi?

Minä. Mutta vasta about kolmen vuoden päästä. Jos pääsis rummuttelemaan. Ei tarttis olla soittamatta pitkää inttiaikaa.
Lihava sinkku hakee kontaktia.
Hakki
27.02.2004 13:41:24
reksa
27.02.2004 13:46:49 (muokattu 27.02.2004 13:48:50)

Olin itse tämän viikon maanantaina soittokunnan pääsykokeissa Taivallahdessa, soittimena sähkökitara. Soinnut hallittava hyvin, nuottien sujuva osaaminen ei vaikuttanut ihan yhtä tärkeältä.
Kokeissa käski improvisoimaan bluesia C-pohjaiseen sointukulkuun, lisäksi sai soittaa yhden omavalintaisen kappaleen.
Itse soitto-osuutta edelsi lyhyt haastattelu jossa kyseltiin mitä musiikkiopintoja on suoritettu ym.
Velko
27.02.2004 15:27:27
Ne ei taida basisteja ottaa?
Ihminen on vain värisokea pallokala elämän tiskialtaassa.
vanttera
27.02.2004 15:55:08

Jooei, niinkun ei naisetkaan.
Olen luultavasti hieman ihastunut, tai ainakin kovasti panettaa.
Pelsi
29.02.2004 13:03:33

Kyllä ottaa. Meidänkin p-kauden tuvasta yks äijä pääsi sotilassoittokuntaan basistiksi. Se vaan soittaa mummoille humppaa sillä aikaa kun muut pojat ryönää metsässä.
"Pukki meille lahjat jakaa sekä joulurauhan meille takaa. Mutta ei voi sitä ymmärtää, jos pukki tulee mutta joulu jää."
absqua
29.02.2004 13:21:03 (muokattu 29.02.2004 13:22:50)
Varusmiessoittokuntaan vaan. Sinne on pääsykokeet. Nuotinluvun pitää olla hyvin hanskassa. Myös rumpaleilla!

Mikäli intti on varteenotettavana vaihtoehtona niin sotilassoittajaksi todella kannattaa hankkiutua. Siellä puolustusvoimien kissanrinstiäisiä luuhatessa keikkarutiini kasvaa kohisten ja tulee tutustuttua aika moneen sellaiseen musiikinlajiin joiden olemassaolosta ei ole aiemmin edes tiennyt. ;-)

Lisäksi siellä tutustuu läheisesti suuren joukkoon muita soittajia ja niillä suhteilla voi olla ratkaiseva merkitys esim. keikkojen saantiin myöhemminkin.

Summa Summarum: mikäli muusikko haluaa käyttä asevelvollisuusaikansa hyödyllisesti, niin siihen on tasan kaksi vaihtohetoa.
-sotilassoittajana
-hyvä sivaripaikka
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
askomiko
01.03.2004 00:14:16
Hö, minusta metsässä oli kivaa.
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
vanttera
01.03.2004 00:37:10
Hö, minusta metsässä oli kivaa.

Sama.
Olen luultavasti hieman ihastunut, tai ainakin kovasti panettaa.
Topah
01.03.2004 01:58:43

Muistaakseni II/96 olin soittokunnassa. Olihan nuo aikoja. :D ! Hyviä muistoja, mutta ei niin hyviä myöskin. Tulihan noita keikkoja tehtyä ja paljon. Kitaristille oli tarvetta. Yks parhaimmista keikoista oli, ku vedettiin viimenen iltahartaus ennen kotiutumista. Hirvittävä bändi, jossa about 20 soittajaa. Soitinarsenaali oli kellopeli/triangeli ----> tuuba/bassorumpu akselilla. Oli myös tietenkin ihan hevisetti sähköbassoineen/kitaroineen. Hirvee meteli ruokalassa. Vedettiin Paranoid ja Tequila. :D !!!

Keikkoja oli laidasta laitaan. Turun linnassa barokkimusaa. Ahtisaari tais olla sillon vieraana. Kenraali Hannu Särkiön kotipippaloissa tuli soitettua Bachia aivan päin helvettiä, ku maistui tuo olut. Oli backstagena "kiva" saunaosasto/takkahuone, jossa poreallas ja sauna. Aika paljon tein kutsuntakeikkoja esim. sellistin ja viulistin kanssa. Muutama saaristokierros tuli tehtyä. Jossain lääkärien bileissä tuli käytyä. Upseerikerhoilla tanssikeikkaa. Kaikennäkösiä tilaisuuksia oli laidasta laitaan. Silti se "armeijavitutus" oli päällä, vaikkei mitään oikeestaan tarvinnut tehdä. Hienoa oli päästä pois. Muutamia reunioneja oli vuosien varrella, mutta nekin on loppunu. Sääli sinänsä.
Joka päivä voi oppia uutta, mutta poisopiskelu on tärkeämpää. "Tapa vanhempasi"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)