Aihe: Boyz 'n' the Hood - Kulman kundit
1 2
bastardo
27.02.2004 00:13:14
en tykkää neekeri jutuist

Kiitos kun jaoit.

Itse leffa on kyllä legendaarinen, samoin kuin tuo 'Don't be menace to South Central while drinking your juice in the hood'.
I can't sing and I can't dance, but still I know how to clap my hands...
gheisari
27.02.2004 01:44:49
Gheisari, arvostan sinua, koska uskallat puhua miten haluat, vaikket oikeasti edes rasisti ole!!

Olen ennakkoluuloinen eri rotuja kohtaan. Olen siis rasisti.
Hotakainen
27.02.2004 18:32:36
Olen ennakkoluuloinen eri rotuja kohtaan. Olen siis rasisti.

Tuo on ihailtavaa. Siis tuo että uskallat myöntää sen. Olet sankarini.
Rejoy
28.02.2004 00:21:33
Tuo on ihailtavaa. Siis tuo että uskallat myöntää sen. Olet sankarini.

Onkohan Joensuulainen pilotti-poika seuraava sankarisi?
Tottakai jokaisella ihmisellä on ennakkoluuloja. Se ei ole mikään uutinen tai paljastus. 2000-luvulla pitäisi jo jokaisen kuitenkin tietää että neekeri sana on halventava. Ei auta selittelyt tyyliin "Minun lapsuudessa me kutsuimme sillä nimellä".
Aika lapsellista käyttää neekeri nimeä edellä mainitussa yhteydessä. Vielä lapsellisempaa on ihailla sitä.
Aapo
28.02.2004 11:45:18
Pidättekö muuten rasismina sitä, että pitää toisia kulttuureja suuremmassa arvossa kuin toisia?

Minäkään en pidä "neekerijutuista", jos sillä tarkoitetaan amerikan mustien gangsta-kulttuuria, jota tuo elokuva kuvaa. Ei siis ole kyse ihonväristä, sillä tuon kulttuurin ihannoijia ja samalla tyylillä käyttäytyviä henkilöitä löytyy valkoihoisten suomalaistenkin joukosta. Kyse on käytöstavoista, jos henkilön kulttuuriin kuuluu mielestäni huono käytös, en hyväksy käytöstä vaan pidän kulttuuria huonona.

Pidän siis omaa melko perussuomalaista kultturiani ja sen käytöstapoja selkeästi parempana, kuin joidenkin maiden/ryhmien macho-kulttuuria, tai vaikka joitain aasialaisia kulttuureja. Ymmärrän, että heillä on oikeus käyttäytyä miten haluavat, lakien puitteissa. En kuitenkaan esimerkiksi mielelläni työskentelisi tai soittaisi bändissä henkilön kanssa, jonka kulttuurisidonnaiset käytöstavat ovat minun mielestäni yksinkertaisesti huonoja.
Rejoy
28.02.2004 16:22:03
Pidättekö muuten rasismina sitä, että pitää toisia kulttuureja suuremmassa arvossa kuin toisia?

Minäkään en pidä "neekerijutuista", jos sillä tarkoitetaan amerikan mustien gangsta-kulttuuria, jota tuo elokuva kuvaa. Ei siis ole kyse ihonväristä, sillä tuon kulttuurin ihannoijia ja samalla tyylillä käyttäytyviä henkilöitä löytyy valkoihoisten suomalaistenkin joukosta. Kyse on käytöstavoista, jos henkilön kulttuuriin kuuluu mielestäni huono käytös, en hyväksy käytöstä vaan pidän kulttuuria huonona.

Pidän siis omaa melko perussuomalaista kultturiani ja sen käytöstapoja selkeästi parempana, kuin joidenkin maiden/ryhmien macho-kulttuuria, tai vaikka joitain aasialaisia kulttuureja. Ymmärrän, että heillä on oikeus käyttäytyä miten haluavat, lakien puitteissa. En kuitenkaan esimerkiksi mielelläni työskentelisi tai soittaisi bändissä henkilön kanssa, jonka kulttuurisidonnaiset käytöstavat ovat minun mielestäni yksinkertaisesti huonoja.

Jokainen saa tietysti pitää mistä haluaa, mutta asioiden esille tuomisessa voisi olla kunnioitusta silti.
En ole mikään Gangsta kulttuurin ihannoija. Ei heidän käytöstapansa silti ole yhtään huonommat kuin Suomessa (Suomen machon ilta: Viinaa kurkusta hirveästi alas, vaimoa turpaan, lapsia turpaan, snagarille tappelemaan puukoilla, vastaantulija raiskataan...).
Turha yleistää...
gheisari
29.02.2004 03:03:26
hei chillatkaa ja poltelkaa vähän blossii!
Jurza
03.03.2004 12:04:22

hei chillatkaa ja poltelkaa vähän blossii!
Word! :)
"Like my brother Jimmie says, I play like I'm breaking out of jail." -Stevie Ray Vaughan
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)