juti 16.07.2009 11:51:49 | |
---|
Piesi alkaa groovaamaan , jos kaikilla soittajilla on sama käsitys time:stä.Ei auta, vaik ois maailman paras rumpali pukilla,jos muut soittajat vetävät ns."ilmojen eellä".Jopa yksi "turapaavo" joukossa voi tuhota koko homman. |
-Dr.DW- 16.07.2009 20:09:04 | |
---|
juti: Piesi alkaa groovaamaan , jos kaikilla soittajilla on sama käsitys time:stä.Ei auta, vaik ois maailman paras rumpali pukilla,jos muut soittajat vetävät ns."ilmojen eellä".Jopa yksi "turapaavo" joukossa voi tuhota koko homman. On muuten justiinsa tyhjentävästi vastattu tuossa! |
Cimble 17.07.2009 09:28:02 | |
---|
Epämuusikko: Moon ja Copeland groovaa konstekstissaan, mutta heihin liittyy mulle vahvasti "kohkaaminen". Mitenpäs sitten kun ei saakaan kohkata? eli "Yeah", ei "hopihopihopi!!!" tai "ÖÖÄÖÄÖÄÖÖÖ!!!!". Vaikka noissa jälkimmäisissäkään ei mitään vikaa oo, jos bändin ilmaisu sen sallii. Vai? Kohkaako S. Verhomaa (Copeland)? Eikös se kuitenkin ole melko asiallinen rumpali? En kyllä huipusti ole perehtynyt, mutta Policen perusteella. Saattaa se heilua siellä setin takana, mutta niin rockrumpalin pitääkin. Enkä kuule Policen biiseissä erikoisemmin mitään kohkaamista. Olikos se niin, että Verhomaa riiteli kohkasi ainakin Stingin kanssa, miehet kun eivät tainneet tulla oikein toimeen keskenään? Jos ne vain aina neuvottelivat Verhomaan soitannollisista vapauksista, Sting arvatenkin vaati tarkkaa linjaa... Mutta tämä The Whon Keijo Kuu kyllä kohkasi melkein enemmän kuin esikuvansa Juha Seittonen Dingo-orkesterista. :) Parempi vähän paskaa nurkissa, kuin puhdas helvetti... |
Cimble 17.07.2009 09:34:35 (muokattu 17.07.2009 10:05:10) | |
---|
hollmi-5: Levon ei ole maapallon teknisin, mutta musikaalinen mies tietää, kuinka settiä kannattaa ajaa Tämä on minusta mielenkiintoisin ominaisuus tai vahvuus kenessä tahansa rumpalissa, jos tuo ominaisuus löytyy. Sellainen korkea teknisyys on monestikin yliarvostettua, ja ilman sitäkin tulee hyvin toimeen jos osaa muuten ajaa keleihin ja tarkoitukseen nähden. Ja teknisyyskään ei yksin auta, jos puuttuu tatsi, tyyli ja näkemys ajaa settiä. Ja lähtökohta sekä melkein koko totuus on mielestäni se musiikki, minkä ehdoilla mennään. Ja vielä hienompaa se on silloin, jos se toimii ilman ehtoja. Vois sanoa, että mitä enemmän soitat ja elät sitä musiikkia tai biisiä rumpujen soittamisen sijaan, sen parempi. Tekniikkaa voi aina opetella, mutta musikaalisuus on avain. Se ratkaisee, että mihin oviin avaimesi käy. Toisaalta soittoa on tarkasteltava monesti myös siltä tekniseltä puolelta ja irroitettava se rumpalointi siitä muusta musiikista, jos siihen on joku syy, tai se tuntuu muuten hyvältä... Parempi vähän paskaa nurkissa, kuin puhdas helvetti... |
Ruutikallo 17.07.2009 11:08:38 | |
---|
juti: Jopa yksi "turapaavo" joukossa voi tuhota koko homman. Tämän allekirjoitan täysin. Enempää yleistämättä, minulle on jäänyt kosketinsoittajjista hieman kiilailija fiilikset. [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com |
Epämuusikko 17.07.2009 18:47:47 (muokattu 17.07.2009 18:48:07) | |
---|
Närpiö: Kohkaako S. Verhomaa (Copeland)? Eikös se kuitenkin ole melko asiallinen rumpali? En kyllä huipusti ole perehtynyt, mutta Policen perusteella. Saattaa se heilua siellä setin takana, mutta niin rockrumpalin pitääkin. Enkä kuule Policen biiseissä erikoisemmin mitään kohkaamista. Olikos se niin, että Verhomaa riiteli kohkasi ainakin Stingin kanssa, miehet kun eivät tainneet tulla oikein toimeen keskenään? Jos ne vain aina neuvottelivat Verhomaan soitannollisista vapauksista, Sting arvatenkin vaati tarkkaa linjaa... Itse olen siitä aistinut semmoista pientä kohkauksen poikasta. Ainakin etukeno on. Vanhat Policen livet on kyllä. Ja siis: Copeland on aivan mahtava rumpali. "BMMMBMMMBMMMMMMMM". Kesy animaali #1 |
Kailis 19.07.2009 14:14:25 (muokattu 19.07.2009 14:16:12) | |
---|
Copelandin "kohkaamisella" tarkoitan sitä driveä ja tyylikästä ylisoittamista, mikä ilmenee parhaiten juuri Epämuusikon mainitsemilla vanhemmilla livetaltioinneilla. Ja siis, Copeland on aivan mahtava. Yritin etsiä sinätuubista erästä "Synchronicity" biisin livetaltiointia, oisko ollut jenkeistä, mutta ei nävy enää. Siinä kävi hienosti ilmi miten Copeland ajaa biisiä ihan helvetillisellä tempolla ja koristelee joka paikkaan, mutta toimii armoitetusti. Mennyt aika kuraksi tuonkin sivuston toiminta. |
sahkuifk 19.07.2009 14:28:58 | |
---|
Policesta kun tuli puhe niin katselin tuon Every breathin ja ainakin siinä lyö kovin kovaa Copeland. Mutta siitä kai sen oma soundi tulee, juu ja groovaa kyllä. Mutta siihen on kyllä Stingilläkin oma osansa, pitää olla aika veijari jos ei sen kaa saa menoo ja meininkiä aikaseksi. Meidän treenikämpän ikkunasta näkyy route 66, onhan sekin jo jotain matkalla menestykseen. |
Cimble 20.07.2009 10:47:46 (muokattu 20.07.2009 11:50:58) | |
---|
Kailis: Copelandin "kohkaamisella" tarkoitan sitä driveä ja tyylikästä ylisoittamista, mikä ilmenee parhaiten juuri Epämuusikon mainitsemilla vanhemmilla livetaltioinneilla. Ja siis, Copeland on aivan mahtava. Yritin etsiä sinätuubista erästä "Synchronicity" biisin livetaltiointia. Siinä kävi hienosti ilmi miten Copeland ajaa biisiä ihan helvetillisellä tempolla ja koristelee joka paikkaan, mutta toimii armoitetusti. Totta turiset. Verhomaa soittaa yllättävän napakasti, mutta liekö osittain tuo jazzahtava-kapulaote ja muu tatsiergonomia sitten aiheuttaa tuon eräänlaisen "sätkyilyn ja pinnistyksen". :) Kun Stewart soittaa noita nopeita nakutuksia esim. virpan kanttiin ja haitsuun, niin tyyli on persoonallisesti mitä näppärin ja ihailen tuota napakkuutta. Mutta sitten kun moottoritie aukee ja äijä päästää menemään kunnon rockmyllytystä, niin tuo "jazz-otetyylinsä" on nopeuksineen vähän pinnistelyä vaativaa. Mm. crash-iskut ovat hitusen akrobaattisia, kun se lataa silti niihin sen rockvoiman. Crashitkin settiasettelusta johtuen aika helevetin korkealla. Joutuu vähän kohkaamaan... Tosin siinä ei ole mitään väärää ja kun tuon luokan hyväkuntoinen, napakka, nopea ja persoonallinen rumpali säilyttää sen tiukkuuden ja saa voimaa siihen niin a vot. urlhttp://www.youtube.com/watch?v=cPc83j4z4UYurl/ En olekaan aikaisemmin kiinnittänyt liikaa huomiota Copelandin persoonallisen napakkaan ja energiseen kolaukseen. Mutta tuota rockpäästelyä voisi tietysti toisaalta vetää vähän taloudellisemmalla, ominaisemmalla ja suoremmalla rock-otteella. Tosin sitten se ei olisi enää Stewart Copeland, niin kuin ei tämäkään ole. ;) urlhttp://www.youtube.com/watch?v=mq0tLEmZFyQ&feature=channelurl/ Aasinsiltaa pitkin takaisn ketjun aiheeseen: Molemmilla rumpaleilla erittäin hyvät edellytykset grooveen. :) Parempi vähän paskaa nurkissa, kuin puhdas helvetti... |
T-Man 5000 21.07.2009 14:01:08 | |
---|
Närpiö: http://www.youtube.com/watch?v=cPc83j4z4UY En olekaan aikaisemmin kiinnittänyt liikaa huomiota Copelandin persoonallisen napakkaan ja energiseen kolaukseen. Tää oli vissiin jotain vanhempaa Policea? Voidaanko Copelandia siis pitää junkka-biitin isänä? The Dude abides. |
Kailis 21.07.2009 15:57:54 | |
---|
Nyt vaan pitäis tietää mikä on junkka-biitti? |
moderndrummer88 21.07.2009 16:20:24 | |
---|
Kailis: Nyt vaan pitäis tietää mikä on junkka-biitti? Aika hyvin se tosta videosta ainakin mulle selvisi. Kokeile selvin päin miettiä niin vois aueta. Relaxin' At Camarillo... |
moderndrummer88: Aika hyvin se tosta videosta ainakin mulle selvisi. Kokeile selvin päin miettiä niin vois aueta. Sulla on joku ongelma. Hae apua, täällä se ei parane. EDIT. Jos toi videon komppi olis ollut edes shuffle niin oisin ymmärtänyt, mutta nyt Jumala moderndrummer88 saa kyllä ihan itse tietää. |
moderndrummer88 21.07.2009 16:31:53 (muokattu 21.07.2009 16:32:44) | |
---|
Kailis: Sulla on joku ongelma. Hae apua, täällä se ei parane. Eikös sulla tässä se ongelma ollut, no selvitetään se... http://drummerworld.com/Videos/Jojomayerdbgrooveandslow.htmlSiinä oli mun mielestä junkka-komppia, nopeaa breakbeat meininkiä. E: Siinä on näemmä vielä hidastuskin jotta hitaampikin tajuaa. Relaxin' At Camarillo... |
Kailis 21.07.2009 16:37:36 | |
---|
|
moderndrummer88 21.07.2009 16:43:16 | |
---|
Kailis: http://konemusa.com/modules/wiwimod/index.php?page=junkka No nyt selvisi. Ihan vastaisuuden varalle, jos joku ei tiedä jotain, ei kannata heti vittuilla olettamalla että tämä on kännissä. Ihan kun kertoo niin asiat selviää. Kun yleensä sinä täällä vittuilet kännissä, niin ei tuostakaan nyt tienny oletko tosissaan vai et... Relaxin' At Camarillo... |
Kailis 21.07.2009 16:48:30 | |
---|
Joo, mä vittuilen kännissä joskus. Mikä sun syy on? |
markkuliini 21.07.2009 16:58:11 | |
---|
Kailis: Joo, mä vittuilen kännissä joskus. Mikä sun syy on? Eikäku MD88:n syy on just tuo. Siksi se avautu. :) "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
Kailis 21.07.2009 17:00:48 | |
---|
markkuliini: Eikäku MD88:n syy on just tuo. Siksi se avautu. :) Isukki....... "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
markkuliini 21.07.2009 17:08:39 | |
---|
Kailis: Isukki....... No toi lainaushan on Jazzmiestä. :) "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |