Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Keskustelua raskaammasta musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Apocalyptica - Worlds Collide
1 2
Ukkosenjumala
28.07.2007 10:29:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli jätkiltä ois putkahtamassa syyskuun 17. uutta levyä ulos ja myspace-sivustolta löytyykin jo jokunen maistiainen:
 
http://www.myspace.com/apocalyptica
 
Ihan hyvältä kuulostaa jälleen kerran. Toi "Im Not Jesus" vaan haiskahtaa jo liikaa Slipknot-Linkin Park -akselilta mun korvaan..
Joka tapauksessa Apoilta tulossa varmasti kova levy jälleen kerran.
 
JepJep
Kasperi Tervonen
28.07.2007 18:38:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan hyvältä kuulostaa jälleen kerran. Toi "Im Not Jesus" vaan haiskahtaa jo liikaa Slipknot-Linkin Park -akselilta mun korvaan..
 
"I'm not Jesus feat. Corey Taylor." Slipknotilta haiskahtaminen lienee aika luonnollista.
 
Aika ihme skeidaa mä tänne kyllä kirjoittelen.
hermanhez
28.07.2007 20:21:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan Kivaa juu.
 
Worlds collide oli noista lupaavin. Muut oli sitä keskitason poppia.
Toi naisvocalistin kanssa vedetty biisi olikin jo vähän liian Evanescence meininkiä :/
Samojen melodioiden kierrätystä. I´m not a Jesus oli sitten ihan ok.
 
Olen mestarillisen, intensiivisen ja tunteikkaan Cultin jälkeen odottanut jotain vastaavaa Apocalypticalta, mutta olen jokaisen uuden levyn kohdalla joutunut hieman pettymään. Löytyyhän noiltakin hienoja biisejä, mutta... Jotenkin noiden rumpujen olemassaolo ei tuo sitä samaa fiilistä kuin Cultilla. Neljäs sello rytmisoittimena+percussiot toimi tossa Cultilla vaan niin hemmetin hyvin!
 
Ok. Apocalytican pojat ovat osoittaneet, että he ovat oikea rockbändi, rumpujen, laulajien sun muiden kera. Ehkä se oli heille tarpeen. Odottaisin kuitenkin hieman luovempaa ja kokeilevampaa otetta, vaikka sitten niiden rumpujen kanssa jos ihan pakko.
 
No Apocalytica tekee tietty sitä mitä haluaa meikäläisestä riippumatta, mutta eikö se rima vois olla vähän korkeemmalla noita biisejä tehdessä!
 
No. Katotaan millane lätty sieltä nyt tulee.
 
jos metsään haluat mennä nyt niin takuulla yllätyt...
Ukkosenjumala
28.07.2007 20:25:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"I'm not Jesus feat. Corey Taylor." Slipknotilta haiskahtaminen lienee aika luonnollista.
 
Totta. Mutta tarkoitin juuri sitä, että biisi ei kuulostanut "Apocalyptica feat. Corey Taylor" vaan enemmänkin joltain muulta bändiltä. Esim. Slipknot tai Linkin Park...
 
JepJep
Kasperi Tervonen
30.07.2007 00:31:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Totta. Mutta tarkoitin juuri sitä, että biisi ei kuulostanut "Apocalyptica feat. Corey Taylor" vaan enemmänkin joltain muulta bändiltä. Esim. Slipknot tai Linkin Park...
 
Asia selvä, kelasin lähinnä jos et olis huomannut.
 
Aika ihme skeidaa mä tänne kyllä kirjoittelen.
dixi19
02.08.2007 20:02:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jahas, Till Lindemann vetäisee levyllä saksankielisen version Bowien Heroesista :)
 
http://www.findance.com/uutiset.php?id=1863
 
Mukana levyllä Lindemannin ja Taylorin lisäksi myös:
 
Cristina Scabbia (Lacuna Coil)
Adam Gontier (Three Days Grace)
Tomoyasu Hotei
Dave Lombardo (Slayer)
Joseph Duplantier (Gojira)
Mats Levén
 
anomus.com
Marklar
03.11.2007 21:08:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin apocalypticaa keikalla kattomassa ja soittivat uuden levyn matskua. Todella hyvää.
 
Bugi
04.11.2007 17:22:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin apocalypticaa keikalla kattomassa ja soittivat uuden levyn matskua. Todella hyvää.
 
Itse olin Lahdessa katsomassa,itse tykkäsin todella paljon.
Itse siis olen kova Apo fani,itseltäni ei vain lyödy Cultia (kaupoista en lyödä!) eikä tuota kokoelmaa,muut minä tosin omistakin.
 
Uusi levy on hemmetin hyvä,muutamaa heikkoa viisua lukuunottamatta (mielestäni Stroke ja Ural ovat heikohkoja vetoja),muut ovat joku perkeleen kovia tai pelkästään kovia.Peace on henk.kohtainen suosikkini tällä hetkellä.
 
-J.-
20.07.2009 17:42:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei taida olla tälle bändille yleistä keskustelua.
 
Kuka ilosaaressa kävi tsekkaa?
 
Allekirjoitus löytynee kirjastokortista.
cadabra
20.07.2009 18:01:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli käytyä tsekkaan ilosaaressa ja voin kertoo et vetivät kyllä erittäin napakan shown. Meininkiä oli ja 'tallica coveritki uppos helekutin hyvin. Ainoo et se Sonatan laulaja lunttas kokoajan niitä sanoja sieltä kentästä mut minkäpä teet jos lyhyellä varotusajalla kysytty sinne lauleleen.
 
"I'd rather regret doing something than not doing something."
-J.-
20.07.2009 20:38:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

cadabra: Tuli käytyä tsekkaan ilosaaressa ja voin kertoo et vetivät kyllä erittäin napakan shown. Meininkiä oli ja 'tallica coveritki uppos helekutin hyvin. Ainoo et se Sonatan laulaja lunttas kokoajan niitä sanoja sieltä kentästä mut minkäpä teet jos lyhyellä varotusajalla kysytty sinne lauleleen.
 
Oli nimittäin oikeasti tuisketta ja tunnelmaa! Ylitti odotukseni kirkkaasti! No vaan hyvä jotta saatiin vähän Tonya kuulla kanssa. Ihan kiva piristysruiske oli siellä seassa.
 
Allekirjoitus löytynee kirjastokortista.
aoi
21.07.2009 16:00:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuka ilosaaressa kävi tsekkaa?
 
Mie. Ja olivat kyllä hyviä, en osannu odottaa niin tymäkkää vetoa. Ja rumpali osoittautui kovaksi.
 
Drumjamo
21.07.2009 16:08:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mie olin myös, oli sopivasti tunkua sinne telttaan, joten katsoin parhaaksi seurailla keikan anniskelualueelta. Mukava yllätys oli kun en Apojen esiintymisestä ollut lainkaan tietoinen, menin katsomaan The Hauntedia ja Maxïmo Parkin tilalla lukikin Apocalyptica. Tuolta sitten keikan missanneet katsomaan: http://areena.yle.fi/video/316757
 
Röh röh. Ja laukauksia.
-J.-
21.07.2009 21:24:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kukaan muuten muista setti listaa?
 
Metallica coverit muistan ja ne missä Tony kävi vierailemassa vaan nää instrut?
 
Kaikki tais olla muuten sitä kastia mitä en oo kuullu. No, bittersweet ja vetivätkö vielä Fisheyen...ei voi muistaa.
 
Allekirjoitus löytynee kirjastokortista.
llare
21.07.2009 23:22:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin Burn ja Stroke tulivat myös.
 
Bach keksi musiikin. The Beatles keksi popmusiikin. Yngwie Malmsteen oli ensimmäinen (ja ainut) joka keksi yhdistää nämä.
MV
27.02.2012 19:50:00 (muokattu 27.02.2012 19:50:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mahtaako kannattaa ostaa Apocalyptica jos Reflections kolahtaa? Pikaisen youtubetuksen perusteella vaikutti ainakin samanlaiselta meiningiltä.
 
Spirocore
28.02.2012 11:53:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MV: Mahtaako kannattaa ostaa Apocalyptica jos Reflections kolahtaa? Pikaisen youtubetuksen perusteella vaikutti ainakin samanlaiselta meiningiltä.
 
Ainakin myöhempi tuotanto on aika samanlaista. Itse diggasin eniten Cultista ja Inquisition Symphonysta, oli vähemmän säröä ja omaleimaisempaa musiikkia. Ihan uusimmalla levyllä on vähän palattu juurille. Otsikon Worlds Collide on allekirjoittanutta vähiten liikuttanut albumi.
 
Nykyäänhän noilla on paljon niitä fiittauksia, eri yhtyeiden laulajia hoitamassa (varmistamassa) sinkkujen myynnin. Sellot kuulostaa enenevissä määrin kitaroilta ja soundit on enempi tuota jenkkiosastoa.
 
Ei silti, muistan lukeneeni että sitähän äijät nimenomaan haluavat: soittavat selloja koska nuorina kundeina olivat valinneet instrumentikseen sellon eivätkä sähkökitaraa. Miksi vaihtaa soitinta kun voikin vain vaihtaa musiikkityyliä.
 
Itsehän siis vaihdoin soitinta sellosta kitaraan, mutta johtuu varmaan siitä etten koskaan ollut hääppöinen sellistikään.. :D
 
You can pick your friends and you can pick your nose, but you can't pick your friend's nose!
MV
28.02.2012 11:56:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse tykkäsin Reflectionsista nimenomaan siksi, että laulua ei ollut, mutta rummut toivat mukanaan munat musiikkiin.
 
Spirocore
28.02.2012 12:07:16 (muokattu 28.02.2012 12:47:44)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MV: Itse tykkäsin Reflectionsista nimenomaan siksi, että laulua ei ollut, mutta rummut toivat mukanaan munat musiikkiin.
 
Jep, Reflections on ihan täysin pätevä albumi, vaikken ole sitä vähään aikaan kuunnellutkaan. Sävellykset tosin eivät mielestäni yllä Cultin tasolle, vaikka rummut kuinka antaisivat lisäpotkua. Paitsi Fisheye. Se on todella kova kappale, ihan älytön meininki ja raivo.
 
E: olikin ihan pakko pistää Cult soimaan pitkästä aikaa ja tarttua selloonkin. Ai hitto kun on hyvää musaa.
 
You can pick your friends and you can pick your nose, but you can't pick your friend's nose!
MV
15.12.2013 11:04:53 (muokattu 15.12.2013 11:06:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko jengillä tarkempaa tietoa tuosta apocalyptic symphony-kiertueesta Suomessa? Paperilla kuulostaa kyllä varsin hienolta tapahtumalta...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «