Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol II
1 2 3 4 569 70 71 72 73122 123 124 125 126
Väsykäsi
19.07.2009 23:11:22
Joo niin itekkin funtsin. Antaa heidän sopia ensin.
Yllä olevassa tekstiä ei ole tarkastettu kenenkään toimesta enkä ota vastuuta puheistani klo 12 jälkeen.
Tuomo_
20.07.2009 10:54:28
Laittakaahan joku skabaa käyntiin. Pääsis sadepäivänä soittelee..., kun ei voi kadullekaan mennä harjoittelemaan.
Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues.
BigPapa
20.07.2009 11:06:19

Ei saa stratomasteria kiinni puhelimella eikä pikaviestein.
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
Tuomo_
20.07.2009 11:23:52
Laita BigPapa skaba käyntiin, niin päästään asiaan.
latuska90
20.07.2009 20:50:53

Olis voinu toi mun vetoni paremminkin mennä, mut paremmin en saa kuitenkaan...
"Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen
Tuomo_
20.07.2009 21:27:59
Olis voinu toi mun vetoni paremminkin mennä, mut paremmin en saa kuitenkaan...

Jotenkin tämän kertainen tausta oli mulle vaikea. Itse en saanut mitään aikaiseksi, ainakaan vielä. Mä oon landella ja koetan saada Guitar Rig Mobilen toimimaan miniläppärin kanssa. Kyllähän tässä joutuu painiskelemaan latenssin kanssa pari viikkoa.

Ei nää karkelot ole mitkään maailmanmestaruuskisat. Soittohommat pitää olla muutakin, kuin täällä pyöriminen. Mulle ei paljon täällä pisteitä satele, mutta katusoitoissa tulee mukavia tilanteita, eikä hattukaan jää ihan tyhjäksi.
latuska90
20.07.2009 22:03:44

tahtah: Jotenkin tämän kertainen tausta oli mulle vaikea. Itse en saanut mitään aikaiseksi, ainakaan vielä. Mä oon landella ja koetan saada Guitar Rig Mobilen toimimaan miniläppärin kanssa. Kyllähän tässä joutuu painiskelemaan latenssin kanssa pari viikkoa.

Ei nää karkelot ole mitkään maailmanmestaruuskisat. Soittohommat pitää olla muutakin, kuin täällä pyöriminen. Mulle ei paljon täällä pisteitä satele, mutta katusoitoissa tulee mukavia tilanteita, eikä hattukaan jää ihan tyhjäksi.

Sama juttu. Kumma tausta, vähän niin kuin menis "takaperin" tuo sointukierto. Ja jostain kumman syystä tuo tausta oli jo valmiiksi 22050 Hz:n näytteenottotaajuudelle pistetty. O.o Perinteisellä 44100 Hz:llä mä siihen päälle vaan soittelin. Ihan kuin olis latenssi pahentunu vaan...
"Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen
Illu
20.07.2009 22:18:28 (muokattu 20.07.2009 22:20:58)
latuska90: Sama juttu. Kumma tausta, vähän niin kuin menis "takaperin" tuo sointukierto. Ja jostain kumman syystä tuo tausta oli jo valmiiksi 22050 Hz:n näytteenottotaajuudelle pistetty. O.o Perinteisellä 44100 Hz:llä mä siihen päälle vaan soittelin. Ihan kuin olis latenssi pahentunu vaan...

Tai koneesi soittaa tota taustaa nopiammin, kun kitaran soittoasi. Kokeile muuttaa se tausta samalle näytteenottotaajuudelle, kuin kitaransoitto. Ja jos se oli se soundblasteri-kortti, niin muutappa se tausta kokeeksi 48000hz taajuudelle. Vaikka NBX audio convertterilla tai jollain vastaavalla ohjelmalla.

Edit: Tuo ASIO4ALL ajuri taitaa tehdä tuon 44100 48000 muutoksen automaattisesti.
BigPapa
21.07.2009 00:46:20 (muokattu 21.07.2009 00:47:17)

En tiiä miks se on 22Khz, ei oo ennen mulla toi muuttanu, mut pitää alkaa tarkkailla, jospa se alkuperäänen on sit ollu jo. Ei kai se ylitsepääsemätön este oo.
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
latuska90
21.07.2009 11:12:57

BigPapa: En tiiä miks se on 22Khz, ei oo ennen mulla toi muuttanu, mut pitää alkaa tarkkailla, jospa se alkuperäänen on sit ollu jo. Ei kai se ylitsepääsemätön este oo.

Tää oli ainoo tausta, joka oli 22Khz, mut kun kokeilin muita aikaisempien skabojen taustoja ladata Audacityyn, niin ihan normaalia 44Khz ne näytti. Joo, kyl ainakin mä sain siihen soitettuu tolla 44Khz:llä ihan hyvin.
WanhaWetäjä
21.07.2009 11:43:57

BigPapa: En tiiä miks se on 22Khz, ei oo ennen mulla toi muuttanu, mut pitää alkaa tarkkailla, jospa se alkuperäänen on sit ollu jo. Ei kai se ylitsepääsemätön este oo.

Juu ei, Macissa toi tausta toimii kyllä, ja varmaan kaikissa koneissa missä on oikea äänikortti, miksi tapella tollasten "saundplastereiden" ja latenssien kaa kun esim M-Audion peruskortin saa johonkin 50-70€ ja toimii!

Nii joo tuosta taustasta vielä....saundi on kyllä vähän suttusen"tuhnu", johtuuko tuosta 22Khz...? ja panorointi on ainakin luureissa liikaa vasemmalla, mutta se on toki helppo korjata.

Mutta hyvin tohon voi vetää, aika ovela kierto kylläkin.
BigPapa
21.07.2009 12:08:13 (muokattu 21.07.2009 15:07:15)

latuska90: Tää oli ainoo tausta, joka oli 22Khz, mut kun kokeilin muita aikaisempien skabojen taustoja ladata Audacityyn, niin ihan normaalia 44Khz ne näytti. Joo, kyl ainakin mä sain siihen soitettuu tolla 44Khz:llä ihan hyvin.

Oli näköjäään joku asetus Audacitystä muttunu. Nyt se on jatkoo varten ojennuksessa.
Ei toi mikään sen ovelampi kierto oo blyysmaailmassa. Ihan stankku sointukulkuja.
Tuomo_
21.07.2009 12:11:18 (muokattu 21.07.2009 12:12:21)
Juu ei, Macissa toi tausta toimii kyllä, ja varmaan kaikissa koneissa missä on oikea äänikortti, miksi tapella tollasten "saundplastereiden" ja latenssien kaa kun esim M-Audion peruskortin saa johonkin 50-70€ ja toimii!

Olen itsekin todennut, että ainoa varma äänityspeli on Mac ja siihen yhdistettynä esim. Apogee Duett. Ei tarvitse tuskailla muun, kun oman soiton kanssa. PC-puolella on ongelmana se, että tehdään miljoona eri prosessoreilla toimivaa konetta ja äänimokkuloita on enemmän kuin taivaalla tähtiä. Siihen kun vielä lyödään keskentekoiset ajurit, niin soppa on valmis.

Minun latenssiongelma täällä maalla johtuu siitä, että halusin säästää ja ostaa miniläppärin sen akun keston ansiosta. Äänikortiksi valitsin Guitar Rig Mobilen. En voi säätää Asio-ajurin latenssia minimiksi, koska läppäristä alkaa kuulua sen verran poksahduksia, ettei sitä kuuntele kukaan. Pari iltaa meni viritellessä winkkaria erilaisilla jipoilla ja sainkin sen pelaamaan kohtuullisesti. Opin sen, että alan säästää rahaa Macin kannettavaan ja ensi kesänä täällä maalla vain yhdistän piuhat ja alan tuskailla soittoni kanssa.
haukkis
21.07.2009 13:15:03
BigPapa: Ei toi mikään sen ovelampi kierto oo blyysmaailmassa. Ihan stankku sointukulkuja.

Täähän on vanha kunnon Key to the highway, tai sitten Travelin' Light, ja moni muukin....
Ain't nothing the blues can't cure...
BigPapa
21.07.2009 13:40:39 (muokattu 21.07.2009 15:27:40)

haukkis: Täähän on vanha kunnon Key to the highway, tai sitten Travelin' Light, ja moni muukin....

Just näin. Täss on yks...

http://www.youtube.com/watch?v=Z1WwBO2ANmg

ja tässsä toinen

http://www.youtube.com/watch?v=RKbkDN-C4eY

tässä vielä kolmas:

http://www.youtube.com/watch?v=jpSHNW96fEQ&feature=related

Tosson sama sointuhommeli:

http://www.youtube.com/watch?v=-DNLtI-XWEQ

8 tahdin blues progressio...
latuska90
21.07.2009 18:16:30 (muokattu 21.07.2009 18:17:08)

haukkis: Täähän on vanha kunnon Key to the highway, tai sitten Travelin' Light, ja moni muukin....

Kappas, tulipa just muutama päivä sitten hankittua koko Derek and the Dominosin levy "Layla and Other Assorted Love Songs". Ihan hjuva levy. (stratomaster suositteli. En olis muute varmaan moista levyä huomannukkaan. ;) ) Varsinkin toi "Have You Ever Loved A Woman" taitaa ollan kiekon parhaita.
BigPapa
21.07.2009 18:58:29

latuska90: Kappas, tulipa just muutama päivä sitten hankittua koko Derek and the Dominosin levy "Layla and Other Assorted Love Songs". Ihan hjuva levy. (stratomaster suositteli. En olis muute varmaan moista levyä huomannukkaan. ;) ) Varsinkin toi "Have You Ever Loved A Woman" taitaa ollan kiekon parhaita.

Onhan se hyvä levy ja siitä taaksepäin Blind Faith ja Cream Live Vol II ja tietenkin se Mayalls Bluesbreakers With Eric Clapton. Ite hommasin tossa just Five Live Yardbirdsin ja oon kuunnellu Bugs Hendersonia.

http://www.amazon.com/Electric-Snow-Best-Bugs-Henderson/dp/B000F7MJLQ
Illu
21.07.2009 20:39:13
WanhaWetäjä: Juu ei, Macissa toi tausta toimii kyllä, ja varmaan kaikissa koneissa missä on oikea äänikortti, miksi tapella tollasten "saundplastereiden" ja latenssien kaa kun esim M-Audion peruskortin saa johonkin 50-70€ ja toimii!

Nii joo tuosta taustasta vielä....saundi on kyllä vähän suttusen"tuhnu", johtuuko tuosta 22Khz...? ja panorointi on ainakin luureissa liikaa vasemmalla, mutta se on toki helppo korjata.

Mutta hyvin tohon voi vetää, aika ovela kierto kylläkin.

No niin no, ei mulla ole mitään suurempia ongelmia ton "sauntplasterinkaan" kanssa. Semmonen nyt vaan satuu olemaan, koska se on hommattu ennen kitaransoittoharrastuksen uudelleen aloittamista. Onhan tässä käynyt mielessä se joskus uusiakin, mutta mitäpä sitä, kun se kerran toimii, uusii sen sitten, kun tarvii uusia koko mylly. Macci ei oikein käy, koska sillä ei paljon lentosimuja harrastella ja kovin moneen koneeseen ei ole varaa. Toisaalta se kyllä kiinnostaisi, sillä tuo Garage Bandikin vaikuttaa kivalta.
haukkis
21.07.2009 21:24:59

Haukkis korjaa: ei Travelin' Light vaan Trouble In Mind, sellainen ainakin on
tällä kierrolla.

Trouble in mind, I'm blue
but I won't be blue always....
Ain't nothing the blues can't cure...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)