Aihe: Tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä?
1 2 3 4 5111 112 113 114 115121 122 123 124 125
Terry Pantheras
21.07.2009 12:00:38
Viritystä vartenhan on TET-harjoittelijat... :P
MASTEROID ~~ stoner - doom - heavy - death metal ~~
trih
21.07.2009 14:12:58
Helvetti sentään kun miettii mitä tyyppejä käy soittelemassa kaupoissa. Käsienpesulle ennen testiä :D. Tai mitä se auttaa jos on sormi nenässä koko ajan :D.
Just.
Damien55
21.07.2009 16:23:46
masterhat: jäsen fensongibber voi vetää vitun päähänsä. eiku...

Eiku niin...Kumma kyllä suurimmaksi osaksi musakauppiaan näkee
nysväämässä tai lukemassa lehteä.Tokihan sielläkin töitä tehdään
muttei tuo ehdotettu soittimien virittely ja huolto olisi mikään mahdottomuus.
L.H
21.07.2009 18:37:52
Siihen asti kun niitä kitaroita (ja muuta roinaa) menee riittävästi kaupaksi, niin se on musakauppiaalle aika sama vaikka niissä soittimissa ei olisi kieliä ollenkaan. Sama juttu se on joka alalla.

Silti mä en ainakaan osta yhtään soitinta, mikä ei ole edes sinne päin vireessä ja soittokunnossa, mutta onneksi mun vähät rahat ei kauppojen pystyssä pysymiseen vaikutakaan...:)
Satu ja Tuija
21.07.2009 18:54:08
Tätä ku lukee niin tulee mieleen, että pitäis perustaa sellanen ketju mihinkä kasattais tyhmimmät kommentit asiakkailta...niitä kun olis ihan v*tusti.
Ku ihan sivustaseuratenkin joutuu välillä kattelemaan jotain tähtikarttaa ettei hajoo ihan kokonaan...
Mua ainakin ottais pattiin jos musaliikkeiden myyjät juoksis koko ajan suoli pitkällä niin ettei kerkeis läppää heittään tai lähteen röökille yms.
Mitä vitun soitinten viritystä?! Jos asiakas ei osaa virittää karvakorvallansa, niin tuskin tarvii ees mitään soitinta, tahi sitten huomaa edes mitään eroa/kummaa villiviinissänsä.
Räbbänä
21.07.2009 18:55:08
Satu ja Tuija: Tätä ku lukee niin tulee mieleen, että pitäis perustaa sellanen ketju mihinkä kasattais tyhmimmät kommentit asiakkailta...niitä kun olis ihan v*tusti.

www.aasiakas.net
Mod.huom. Pannaanpa poijjaat riita poikki ja lähdetään nurtsille köllöttelemään. Tai vaikka soittamaan sitä kitaraa. Tai molempia. Tui tui.
L.H
21.07.2009 19:16:49
Satu ja Tuija:
Mua ainakin ottais pattiin jos musaliikkeiden myyjät juoksis koko ajan suoli pitkällä niin ettei kerkeis läppää heittään tai lähteen röökille yms.

Jos mä haluan ostaa jotain, niin ei mua kiinnosta myyjän läpät, ainakaan jos myytävä tuote ei edes ole myynti kunnossa.

Mitä vitun soitinten viritystä?! Jos asiakas ei osaa virittää karvakorvallansa, niin tuskin tarvii ees mitään soitinta, tahi sitten huomaa edes mitään eroa/kummaa villiviinissänsä.

Jos autosta on rengas puhki, niin asiakas varmaan voi vaihtaa sen itse. Jos ei onnistu, niin sitten ei tarvitse koko autoa. Jos tietokoneessa ei käyttöjärjestelmä käynnisty, niin asiakas voi varmaan asentaa sen itse uudestaa. Jos ei onnistu, niin sitten ei tarvitse koko konetta. Jos ravintolassa on pihvi raaka, niin asiakas voi varmaan paistaa sen itse. Jos ei onnistu niin ei tarvitse syödä. Jos housuista puuttuu nappi, niin asiakas voi varmaan ommella sen itse paikalleen. Jos ei onnistu, niin kävelkööt munasillaan...

Listaa voi jatkaa loputtomiin, mutta kuten sanoin, niin se virittäminenkin alkaa varmasti kiinnostaa siinä vaiheessa, kun kauppa ei enää käy. Mulkkuja asiakkaita on joka alalla, mutta olisi ehkä kannattanut jättäytyä pois asiakaspalvelualalta, jos sillä verukkeella ei kiinnosta palvella ketään muitakaan.
Eemil
21.07.2009 19:28:17
Hoho, harvoin kuulee mitään niin naurettavaa kuin että musakaupan myyjien tulisi viritellä kitaroita joita liikkeessä on. Jokaisen itseään kunnioittavan räpeltäjän tulee osata virittää kitara itse ja varsinkin hävetä jos ei sitä tee.

Ja hei, se kitaran viritys on aika helppoa eikä vie aikaa juurikaan, mutta haluaisitko tehdä sitä 8h päivässä viitenä päivänä viikossa?
FensonGibder
21.07.2009 19:36:10
masterhat: jäsen fensongibber voi vetää vitun päähänsä. eiku...

Arvostan rehellistä mielipidettä ja nokkelaa sanailua.
riffi, nyt
FensonGibder
21.07.2009 19:39:35
Eemil: Hoho.. se kitaran viritys on aika helppoa eikä vie aikaa juurikaan, mutta haluaisitko tehdä sitä 8h päivässä viitenä päivänä viikossa?

Jos sinulla menee 8h päivässä virittää yhden kerran kaikki liikkeen kitarat (n. 15sek per kitara) on liikkeessäsi 1920 kitaraa.
riffi, nyt
Satu ja Tuija
21.07.2009 19:41:29
L.H: Jos mä haluan ostaa jotain, niin ei mua kiinnosta myyjän läpät, ainakaan jos myytävä tuote ei edes ole myynti kunnossa.

Hei L.H., eikö Stradivarius ole myyntikunnossa jos siinä on yksi kieli epävireessä? Vaiko jurpo asiakas?

by L.H:Jos autosta on rengas puhki, niin asiakas varmaan voi vaihtaa sen itse. Jos ei onnistu, niin sitten ei tarvitse koko autoa.

Tämä lähempänä sitä jos esim. kitarasta kieli poikki. Mutta ymmärrän jos riittää viisi kieltä tai vähemmän. (Ei ole vertauskuva)

by L.H: Jos tietokoneessa ei käyttöjärjestelmä käynnisty, niin asiakas voi varmaan asentaa sen itse uudestaa. Jos ei onnistu, niin sitten ei tarvitse koko konetta.

Hyvä esimerkki siitä, että sinä et tarvitse tietokonetta. (luultavasti et kitaraakaan.) ;D

by L.H:Jos ravintolassa on pihvi raaka, niin asiakas voi varmaan paistaa sen itse. Jos ei onnistu niin ei tarvitse syödä.

Asiakas tilaa pihvin sellaisena kuin haluaa, muutoin se jää keittiön puolelle raakana. Eli jos et osaa virittää, niin pyydä esim. opettaja siihen. Tai myyjä joka osaa.

by L.H: Jos housuista puuttuu nappi, niin asiakas voi varmaan ommella sen itse paikalleen. Jos ei onnistu, niin kävelkööt munasillaan...

Tai pyytäkööt myyjää asentamaan huosuihin puuttuvan napin, jos on kyllin fiksu tajutakseen ettei musaliikkeeseen kannata tulla pyytelemään kitaranvirittelyja munasilteen... ;)
sticky fingers
21.07.2009 19:47:03
Eemil: Hoho, harvoin kuulee mitään niin naurettavaa kuin että musakaupan myyjien tulisi viritellä kitaroita joita liikkeessä on. Jokaisen itseään kunnioittavan räpeltäjän tulee osata virittää kitara itse ja varsinkin hävetä jos ei sitä tee.

Ja hei, se kitaran viritys on aika helppoa eikä vie aikaa juurikaan, mutta haluaisitko tehdä sitä 8h päivässä viitenä päivänä viikossa?

Mä en halua uskoa, että tässä nyt tuosta olisi kyse. Mun mielestä ei tartte kokoaikaa olla niitä virittelemässä ja näpräämässä, mutta olisivat sillä tavalla kuitenkin vireessä, että se asiakas saa sen nopeasti vireeseen, ts. vire on edes sinnepäin. Aina ei ole, eikä sellaista "alusta asti" virittämistä jaksa kauheesti tehdä. Itse tosin en ole kuin muutamaa kitaraa eläissäni musaliikkeessä näprännyt.

-sf
"tyhmyyden edessä jumalatkin ovat voimattomia..."
FensonGibder
21.07.2009 19:47:53
bonecrusher: Sinulla näyttää olevan absoluuttista faktatietoa niin paljon että ihan huimaa ja hirvittää "meitä heikompia, mitään mistään tietämättömiä". Tässä kävi äsken juuri 3 teinin lauma ja kokeilivat arviolta 20 erilaista kitaraa, muutamia bassoja, paria rumpusettiä jne. Vuorotellen siinä ronasivat eri soittimia ja näyttivät toisilleen riffejä: "Osaaks tän?"

Väität siis, että kolme teiniä rokkas sut pyörryksiin ja nyt on paikat ihan hyrskyn myrskyn? Älä mee paniikkiin, mä kerron miten toimit: virität huomenna ne 20 kitaraa (jos ne kaikki todella meni epävireeseen) ja nojailet tiskiin 2 tunnin sijasta 1 tunti ja 55 minuuttia.
riffi, nyt
Satu ja Tuija
21.07.2009 19:52:26
Joskus ois hauska nähä sellanen m.net.miitti kaiken tän sanailun jälkeen. ;D
McNulty
21.07.2009 19:52:57 (muokattu 21.07.2009 19:58:38)
FensonGibder: Jos sinulla menee 8h päivässä virittää yhden kerran kaikki liikkeen kitarat (n. 15sek per kitara) on liikkeessäsi 1920 kitaraa.

Tervetuloa virittämään FR-johdannaisilla talloilla varustettuja skeboja viiteentoista sekuntiin per laaki. Olisi mukava nähdä "mies työn touhussa" ja sen päätteeksi tarkistaa työn laatu.

Entäpä mitä sanot rumpujen virittämisestä, kun jokaisella rumpalilla on oma näkemyksensä asiasta. Niin tai entäpä pianokauppiaan? Siinäpä sitä vasta hommaa onkin jos liikkeessä on esim. 50 akustista pianoa esillä.

Ehkäpä miekin voin alkaa vaatimaan asiakkaana että kitarassa on oltava Dean Markleyn Vintage Re-Issuet, vahvuudella 11-52 ennenkö suostun kitaraa edes harkitsevani testaamaan.

Koitetaas nyt taas muistaa, että soitin ollessa lievästi epävireessä ON TÄYSIN ERI ASIA kuin se että siitä on kaula mutkalla, otenauhat repivät kämmenen auki, kielet 5cm päässä otelaudasta eli täysin säätämätön ja trimmaamaton. Esillä olevat kitarat ovat esittelykappaleita, aivan kuten siellä autokaupassa esittely- ja koeajoautot. Ei voida olettaa että niissä on matot imuroitu ja kurat putsattu 5min välein puhtaaksi edellisen koeajajan jälkeen (vaikkapa alkukevään loskasäässä tms.)

Hivenen sitä joustoa touhuihin, puolin ja toisin. Suosittelen ihan ystävällisesti.

Väität siis, että kolme teiniä rokkas sut pyörryksiin ja nyt on paikat ihan hyrskyn myrskyn? Älä mee paniikkiin, mä kerron miten toimit: virität huomenna ne 20 kitaraa (jos ne kaikki todella meni epävireeseen) ja nojailet tiskiin 2 tunnin sijasta 1 tunti ja 55 minuuttia.

Sinä se onnistut aina yllättämään lukemasi väärinymmärtämisellä. Kerta toisensa jälkeen oletat ihan mitä sattuu ja lauot päättömyyksiä. No, ehkä ränttäys "vähän sinnepäin" korvaa harkinnan, tiedon ja taidon.

Kysymys oli lähinnä siitä, että kyllä niitä testaajia riittää ja he tosiaan kokeilevat useampaakin kuin yhtä soitinta. Oletko ajatellut kuinka monella pesemättömällä kouralla ko. soittimia näpelöidään päivästä toiseen? Entäpä kuka maksaa vaihtoon menevät kielet? Kuinka monta soitinta sinä virität 5min aikana... esim. Floyd Rose-johdannaisilla talloilla varustettuja soittimia? Tule joskus meidän myymälään niin pistetään sekuntikello juoksemaan ja katsotaan kuinka "kaikentietävä arkkitehtimme" selviää urakasta. Katsotaan onko tuon paskanjauhamisen takana yhtään totuutta.

PS. Äläkä suotta murehdi... kyllä ne kitarat ovat jälleen vireessä, kun saatiin päivä pakettiin ja paketti pulkkaan.
Ylimielistä besserwisseröintiä m.netissä jo vuodesta 2003 lähtien!
FensonGibder
21.07.2009 19:58:51 (muokattu 21.07.2009 20:00:18)
bonecrusher: Tervetuloa virittämään FR-johdannaisilla talloilla varustettuja skeboja viiteentoista sekuntiin per laaki. Olisi mukava nähdä "mies työn touhussa" ja sen päätteeksi tarkistaa työn laatu.

Ei kannata myydä FR-johdannaisia, jotka ei pysy vireessä. Kato sehän on sen FR:n idea pysyä vireessä kovemmassakin menossa.

Takkaan vaan tuli ja uutta myyntiin.
riffi, nyt
McNulty
21.07.2009 20:01:18
FensonGibder: Ei kannata myydä FR-johdannaisia, jotka ei pysy vireessä. Kato sehän on sen FR:n idea pysyä vireessä kovemmassakin menossa.

Takkaan vaan tuli ja uutta myyntiin.

No just. Kylläpä taas tulee niin fiksua kommenttia että taidanpa jättää ihan omaan arvoonsa. Se siitä "uskottavuudesta".

Ei muuta kuin hauskaa kesäpäivää. Mennäänkö ulos vaikka vaihteeksi?
Ylimielistä besserwisseröintiä m.netissä jo vuodesta 2003 lähtien!
Eemil
21.07.2009 20:03:01 (muokattu 21.07.2009 20:05:22)
FensonGibder: Jos sinulla menee 8h päivässä virittää yhden kerran kaikki liikkeen kitarat (n. 15sek per kitara) on liikkeessäsi 1920 kitaraa.

Oletetaan, että sulla on liikkeessä 40 sähkökitaraa. Virität ne kaikki. 40 asiakasta tulee sisään liikkeeseen ja jokainen testaa samaan aikaan eri kitaraa. Mitä veikkaat kuinka moni asiakkaista SILTI virittää sen kitaran ennenkuin soitto alkaa? Ja sitä paitsi 15 sekuntia ei riitä kitaran kunnolliseen viritykseen joten laskelmasi ovat tuttuun tyyliisi käyttökelvottomia.

Mä en halua uskoa, että tässä nyt tuosta olisi kyse. Mun mielestä ei tartte kokoaikaa olla niitä virittelemässä ja näpräämässä, mutta olisivat sillä tavalla kuitenkin vireessä, että se asiakas saa sen nopeasti vireeseen, ts. vire on edes sinnepäin. Aina ei ole, eikä sellaista "alusta asti" virittämistä jaksa kauheesti tehdä. Itse tosin en ole kuin muutamaa kitaraa eläissäni musaliikkeessä näprännyt.

-sf

Mä en muista että olis koskaan käynyt niin, jotta liikkeessä kitaran vire olisi oikeasti kunnolla päin jorpakkoa. Ja mä olen näprännyt liikkeessä kitaroita vähän liiaksikin.
FensonGibder
21.07.2009 20:11:51
Eemil: Oletetaan, että sulla on liikkeessä 40 sähkökitaraa. Virität ne kaikki. 40 asiakasta tulee sisään liikkeeseen ja jokainen testaa samaan aikaan eri kitaraa... Ja sitä paitsi 15 sekuntia ei riitä kitaran kunnolliseen viritykseen joten laskelmasi ovat tuttuun tyyliisi käyttökelvottomia.

No jos käyttökelvottomasta puhut niin tuo sinun: "40 asiakasta testaa samaan aikaan kaikkia liikkeen kitaroita" kuullosti juuri siltä.

No kauan sulla menee virittää normistrato tms. siedettävän kuuloiseksi? Minuutti, kaksi??

Kyllä luulisi jos 8h päivässä viitenä päivänä viikossa virittää - niinkuin_sanoit - niin oppii aika nopeaksi virittäjäksi.
riffi, nyt
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)