Aihe: Ahdistaa ihmiset jotka hakee soittajia.. 1 2 | |
---|---|
![]() 21.07.2009 11:31:53 | |
Sir Härö: No tuohan on ihan hyvä että saamaton porukka ei sitten viimekädessä kasaakkaan niitä reenejä. Jos itse lähtisin wantedin kautta bändiin, joka kasaa reenit ja porukka osoittautuukin saamattomaksi, niin sehän ois sitten jo miestapon paikka. Enempi naurattaa hakemukset tyyliin; Kaksi 14-vuotiasta tyttöä hakee osaavaa kitaristia. Ollaan laulettu sing staria jo puolivuotta. Puoliammattilainen. Mikä vittu siinä on? Puoliammattilainen? Ehkä siinä tarkoitetaan sitä tasoa, joka on tavoitteissa. :) Kyllä esim. Pintandwefallin tytötkin nyt on "puoliammattilaisia", vaikka lähtökohta kai ainakin omien sanojensa mukaan oli about tuota tasoa... -sf "tyhmyyden edessä jumalatkin ovat voimattomia..." | |
![]() 30.07.2009 22:35:08 | |
Monta eri soittoporukkaa, ja täten myös niin sanottuja koesoittoja, kolunneena enää nykyään niitä ei jännitä, koska ei ainakaan minun kohdalla ole käynyt niin että siellä olisi soittotaidolle naurettu. En tarkoita sitä että olisin välttämättä hyvin joka kerta soittanut, vaan sitä että yleensä tuollaisissa tilanteissa ollaan hyvinkin kohteliaita toisia kohtaan. Suorempaakin palautetta pitäisi kyllä soittajapiireissä oppia antamaan/uskaltaa antaa. Kerran olen todistanut sen että (olin silloin koesoitattajana, osana orkesteria) hakijalle on sanottu aivan suoraan "Nyt on tilanne niin että sinä oot kyllä vähän liian paska soittamaan, kun tässä vähän osaavampaa kummiskin ollaan hakemassa". Tämä palaute annettiin, ja toivottavasti myös vastaanotettiin, hyvässä hengessä vaikka palaute sinänsä olikin hyvin suoraan sanottu. Ja kyllä, ihan oikeasti, se soittaja oli todella, todella huono. Hakutilanteessa on minun mielestä hyvä sanoa (hakijan) omasta soittotaidosta ihan suoraan mitä mieltä itse on (mihin kykenee ja mihin ei), varsinkin kitaristien, jotka hakevat hevibändeihin. Hevipiireissä kun se on melkein sääntö kuin poikkeus että oletetaan sieltä tulevan joku vikkeläsorminen virtuoosi. Itse sanoin yhteen Wanted palstalla olleseen (hevibändi) ilmoitukseen suoraan että en sitten ole mikään tilumies, mutta jonkinnäköiset soolot kyllä kykenen soittamaan. Tiesivät sitten koesoitossa olla olettamatta liikoja. Pesti tuli. Mitä noihin soittajien feidaamiseen tulee, olen aivan samaa mieltä että kannattaa miettiä kaksi kertaa ennen kuin vastaa yhteenkään ilmoitukseen, jos ei oikeasti pestiä halua/siihen ei ole aikaa. Se vaan kuluttaa molempien osapuolien energiaa ja aikaa ihan turhaan. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)