Aihe: Ulkoiset USB äänikortit ja liittimet
1
leipuri123
14.01.2008 15:39:14
Olen aloittelija ja minulla on työasemana winxp home . kannettava acer kone
Ohjelmistona käytän sonar 4 sta.
kysyn : voiko kannettavaan tietokoneeseen asentaa ulkoista äänikorttia ja voiko
sisäisen kortin vaihtaa kuten pöytäkoneessa ?
levyn olen jo tehnyt ja tahtoisin jatkaa mutta minulla ei ole tällä hetkellä tietoa kannettavan koneen musiikki mahdollisuuksista.

Mitä tarvitsen saadakseni ääntä aikaiseksi kannettavalla tietokoneella ja sonar ohjelmistolla ?

Minulla on midi pohjainen kosketin soitin. käytössäni on pyöreät vanhanmalliset midi johdot , jotka liitettiin ennenvanhaan äänikortin peliportin liittimeen .. meneekö kaapelit uusiksi ?

Vaikuttaako tuloääneen kaiuttimien laatu ?

Sonar 4 nen ei kaiketi käy vistaan ?
Ostin eräänlaisen adapterin vanhalle midi liittimelleni jo mutta en ole varma onko se toimiva laite .
Voisitteko avittaa ja antaa vinkkejä. muuntolaitteeni malli on : usb adapter jossa on 4 eri vaihtoehtoa käyttää liitintä.
siis game pad ja joystic 1+2 ja driving wheel. eli liitin on 15 pinninen peliportti liitin naaras jossa on toinen pää usb 2.0 , sopiiko liittimeni midi käyttöön koskettimieni kanssa ?
Jaava
14.01.2008 17:22:55
voiko kannettavaan tietokoneeseen asentaa ulkoista äänikorttia?

Voi. USB tai Firewire esimerkiksi

voiko sisäisen kortin vaihtaa kuten pöytäkoneessa ?

Ei kai käytännössä. Ei ainakaan ole tarkoitus.

Mitä tarvitsen saadakseni ääntä aikaiseksi kannettavalla tietokoneella ja sonar ohjelmistolla ?

Et periaatteessa mitään. Jos aiot äänittää, etkä vain saada ääntä aikaiseksi niin tarvitset äänikortin, joka mahdollisesti sisältää mikkietuset.

Vaikuttaako tuloääneen kaiuttimien laatu ?

Kaijuttimet vaikuttavat ulos tulevaan ääneen. Ei minulla nyt heti tule mieleen, miten ne voisivat sisään menoon vaikuttaa.

Minulla on midi pohjainen kosketin soitin. käytössäni on pyöreät vanhanmalliset midi johdot , jotka liitettiin ennenvanhaan äänikortin peliportin liittimeen .. meneekö kaapelit uusiksi ?

Millainen on pyöreä vanhanmallinen liitin? Kyllä ne nykyisetkin ovat pyöreitä. Montako pinniä?
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?''
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)