Aihe: Ulkoiset USB äänikortit ja liittimet 1 | |
---|---|
![]() 14.01.2008 15:39:14 | |
Olen aloittelija ja minulla on työasemana winxp home . kannettava acer kone Ohjelmistona käytän sonar 4 sta. kysyn : voiko kannettavaan tietokoneeseen asentaa ulkoista äänikorttia ja voiko sisäisen kortin vaihtaa kuten pöytäkoneessa ? levyn olen jo tehnyt ja tahtoisin jatkaa mutta minulla ei ole tällä hetkellä tietoa kannettavan koneen musiikki mahdollisuuksista. Mitä tarvitsen saadakseni ääntä aikaiseksi kannettavalla tietokoneella ja sonar ohjelmistolla ? Minulla on midi pohjainen kosketin soitin. käytössäni on pyöreät vanhanmalliset midi johdot , jotka liitettiin ennenvanhaan äänikortin peliportin liittimeen .. meneekö kaapelit uusiksi ? Vaikuttaako tuloääneen kaiuttimien laatu ? Sonar 4 nen ei kaiketi käy vistaan ? Ostin eräänlaisen adapterin vanhalle midi liittimelleni jo mutta en ole varma onko se toimiva laite . Voisitteko avittaa ja antaa vinkkejä. muuntolaitteeni malli on : usb adapter jossa on 4 eri vaihtoehtoa käyttää liitintä. siis game pad ja joystic 1+2 ja driving wheel. eli liitin on 15 pinninen peliportti liitin naaras jossa on toinen pää usb 2.0 , sopiiko liittimeni midi käyttöön koskettimieni kanssa ? | |
![]() 14.01.2008 17:22:55 | |
voiko kannettavaan tietokoneeseen asentaa ulkoista äänikorttia? Voi. USB tai Firewire esimerkiksi voiko sisäisen kortin vaihtaa kuten pöytäkoneessa ? Ei kai käytännössä. Ei ainakaan ole tarkoitus. Mitä tarvitsen saadakseni ääntä aikaiseksi kannettavalla tietokoneella ja sonar ohjelmistolla ? Et periaatteessa mitään. Jos aiot äänittää, etkä vain saada ääntä aikaiseksi niin tarvitset äänikortin, joka mahdollisesti sisältää mikkietuset. Vaikuttaako tuloääneen kaiuttimien laatu ? Kaijuttimet vaikuttavat ulos tulevaan ääneen. Ei minulla nyt heti tule mieleen, miten ne voisivat sisään menoon vaikuttaa. Minulla on midi pohjainen kosketin soitin. käytössäni on pyöreät vanhanmalliset midi johdot , jotka liitettiin ennenvanhaan äänikortin peliportin liittimeen .. meneekö kaapelit uusiksi ? Millainen on pyöreä vanhanmallinen liitin? Kyllä ne nykyisetkin ovat pyöreitä. Montako pinniä? ''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' | |
![]() 21.07.2009 09:08:50 | |
Jaava: Voi. USB tai Firewire esimerkiksi Ei kai käytännössä. Ei ainakaan ole tarkoitus. Et periaatteessa mitään. Jos aiot äänittää, etkä vain saada ääntä aikaiseksi niin tarvitset äänikortin, joka mahdollisesti sisältää mikkietuset. Kaijuttimet vaikuttavat ulos tulevaan ääneen. Ei minulla nyt heti tule mieleen, miten ne voisivat sisään menoon vaikuttaa. Millainen on pyöreä vanhanmallinen liitin? Kyllä ne nykyisetkin ovat pyöreitä. Montako pinniä? Siis joo pyöreissä on 5 pinniä mutta latta liittimessä on 15 ja adapteri mulla jo on siihen jonka toisessa päässä on usb ajattelin tuottaa midi ääntä ja kenties omia tuotoksia soittimellani .. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)