Tindrum 16.07.2009 15:21:50 | |
---|
Kailis: Kysytään nyt sitten. Mites noiden Aquarian kaksikerroskalvojen paksuudet menikään? Eli onko Super-2 vai Response 2 paksumpi? Pahan laitoit. Ja lisäkysymys samoihin kalvoihin. Mitä tarkoittaa lause "The patented Safe-T-Loc hoop prevents the head from slipping". Ei ymmärrä. Mihin muut tavalliset kalvot "luiskahtelee"? :o "The guy with the prettiest drums gets the gig!". - John Aldridge - |
vapauskauppias 17.07.2009 20:07:12 (muokattu 17.07.2009 20:15:44) | |
---|
Hyvä, ettet vetänyt herneitä, vaikka turhaan provoiluun sorruin. Tindrum: Täytynee katsella niitä kursseja. Ei kai mikään markkinoilla oleva perheauto ole tehty rata-ajoon. Toiset vaan ovat parempia ajettavia kuin toiset. Ei siinä sen kummempaa. Ei toki olekaan. Kysymys on enemmänkin mieltymyksistä erityisesti noiden hinnakaampien autojen kanssa. Tuntuu siis vähän hassulta sanoa, että joku on vain yksinkertaisesti parempi. Parempi missä suhteessa ja minkälaisessa tarkoituksessa? Sama juttu laaturumpujen kanssa: ei voi yksiselitteisesti sanoa, että joku on paras tai parempi kuin joku toinen. Erilaisia ovat, mutta kuka sen päättää, mikä on paras? Jokainen itse eli mielipideasioista on kyse. Itsellä aina särähtää korvaan, jos näitä "parempi kuin"-vertailuja ei perustella yhtään ja esitetään enemmän yleisinä totuuksina kuin mielipiteinä. Mutta asia x on paras, jos tykkää niin. Jokaiselle tarpeensa mukaan. Jes! Juuri näin. Pahan laitoit. Ja lisäkysymys samoihin kalvoihin. Mitä tarkoittaa lause "The patented Safe-T-Loc hoop prevents the head from slipping". Ei ymmärrä. Mihin muut tavalliset kalvot "luiskahtelee"? :o Itse olen ymmärtänyt asian niin, että siinä tarkoitettaisiin kalvojen asennuksen yhteydessä tapahtuvaa kalvon "venymistä". |
lkx 18.07.2009 12:47:06 | |
---|
Hey dudet! Onks kekään kokeillut Iron Cobran tuplikseen minkään muun valmistajan kardaania - eli sitä väliakselia? Sopiikohan esim. Pearlin DS-200A? Nettikuvien perusteella hiinä ja hiinä, mutta nyt kaivattais omakohtaista kokemusta. Iron Cobrassa on pyöreä, päältä tasattu tappi, johon akselin pää tulee kiinni. Mietin vaan, että onkohan se kuinka standardi... Hilfe! Ich bin ein Fisch. |
JoeCreb 18.07.2009 19:28:45 | |
---|
Siis Alle 1000€ Pitäis saada ärhäkät kovaa soivat rummut ajattelin 24-26" settejä mut hiljaista on ollut?!? Siis siirtyminen 22" settien pariin on todennäköistä =/ Näitä olen katsellut: Tama Imperialstar standard mcs-mnb Mapex VX serie standard Sonor special edit 505 stage set REMIER OLYMPIC ROCK 22 -SCHWARZ Fibes, yli hinnoiteltu 26" setti 1700€? |
JoeCreb 19.07.2009 12:36:52 | |
---|
eli ei premieriä, mutta mikä olisi iso ja halpa ammattilais-setti? Thnx joe Creb. |
sahkuifk 19.07.2009 13:35:02 | |
---|
JoeCreb: eli ei premieriä, mutta mikä olisi iso ja halpa ammattilais-setti? Thnx joe Creb. Miksi ei Premieriä? Olet jo puoliksi hukassa jos lyttäät jotain jo etukäteen, ei näin vaan avoimin korvin ostoksille. Meidän treenikämpän ikkunasta näkyy route 66, onhan sekin jo jotain matkalla menestykseen. |
JoeCreb 19.07.2009 15:27:37 | |
---|
Premier ennen hyvä nyt houno, näin ne ammattilaiset kertoo;= mut jättivät kertomati mikä olis sit hyvä=) |
sahkuifk 19.07.2009 15:37:31 | |
---|
JoeCreb: Premier ennen hyvä nyt houno, näin ne ammattilaiset kertoo;= mut jättivät kertomati mikä olis sit hyvä=) No jos se oli ennen hyvä niin osta sitten se mikä on tehty ennen, simppeliä. Mää oon jäävi tässä mutta mitä sitten? Meidän treenikämpän ikkunasta näkyy route 66, onhan sekin jo jotain matkalla menestykseen. |
jonteroo 19.07.2009 16:59:55 (muokattu 19.07.2009 17:00:58) | |
---|
Pitäs hommata uudet kalvot Pearl MCX-rumpuihin. Runkohan on siis 6ply vaahtera (7,5mm). Tykkään siitä, että rummut soundaa isoilta, eli viritän tomit matalaan ja aika pitkästi soivaan vireeseen. Tästä muodostuu semmonen ongelma, että ainakin Remon Emperor (Ambasta puhumattakaan) menee suht helposti kuopille. Pinstripe vaikuttaa kokemuksen mukaan turhan dempatulta. Emperor on aina ollut mieleeni soundin osalta, ainoastaan kestävyys tuottaa vähän päänvaivaa. Eli toisin sanoen haluan kestävät, mutta silti aika avoimesti soivat kalvot. Ehdottakaapa nyt viisaat kollegat hyviä vaihtoehtoja lyöntikalvoiksi! Edit: Koot ovat 12x9, 14x14 ja 16x16 |
markkuliini 19.07.2009 17:01:59 | |
---|
jonteroo: Pitäs hommata uudet kalvot Pearl MCX-rumpuihin. Runkohan on siis 6ply vaahtera (7,5mm). Tykkään siitä, että rummut soundaa isoilta, eli viritän tomit matalaan ja aika pitkästi soivaan vireeseen. Tästä muodostuu semmonen ongelma, että ainakin Remon Emperor (Ambasta puhumattakaan) menee suht helposti kuopille. Pinstripe vaikuttaa kokemuksen mukaan turhan dempatulta. Emperor on aina ollut mieleeni soundin osalta, ainoastaan kestävyys tuottaa vähän päänvaivaa. Eli toisin sanoen haluan kestävät, mutta silti aika avoimesti soivat kalvot. Ehdottakaapa nyt viisaat kollegat hyviä vaihtoehtoja lyöntikalvoiksi! Melko mahdoton yhtälö. Matala vire, soiva ja avoin soundi ja kestävät kalvot. Ainoa ratkaisu on keventää lyöntiä/tarkastaa lyöntitekniikka. "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
jonteroo 19.07.2009 17:28:56 | |
---|
Joops ymmärrän, että varsinkin noin pienillä pöntöillä tuon yhtälön toteuttaminen on hankalaa. Ei ne Emperorit hetkessä montuille mene, joten ehkä ne toimii hyvänä kompromissina. Lähinnä mietin vaan sitä, että onko olemassa jotakin kalvoa Emperorin ja Pin Stripen välimaastossa? Lyöntitekniikka on mulla jokseenkin kunnossa, epäilen että kalvojen montut ilmestyy lähinnä silloin ku pistän Vic Firthin Sih-1:set päähän ja soitan levyjen mukana. Kuitenkaan pändin kanssa ei tule soiteltua niin kovakätisesti. |
sahkuifk 19.07.2009 17:44:28 | |
---|
Meidän treenikämpän ikkunasta näkyy route 66, onhan sekin jo jotain matkalla menestykseen. |
Kaamea kapula 20.07.2009 14:20:52 | |
---|
Onkohan Ritterin classic economy-sarjan rumpupusseista edes auttavasti mihinkään? Hakusessa perustoimivat kuljetuspussit ja ko. pussukat houkuttelisivat ainakin hinnan puolesta.... Menevällä miehellä on kivekset peräkkäin! |
dictatorsh*t 20.07.2009 15:42:21 | |
---|
|
Ruutikallo 20.07.2009 15:53:31 | |
---|
JoeCreb: Premier ennen hyvä nyt houno, näin ne mielestään ammattilaiset kertoo;= mut jättivät kertomati mikä olis sit hyvä=) Miksiköhän ammatilaisilta jäi moinen paljastamatta?? [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com |
OPJ1974 20.07.2009 16:13:38 | |
---|
Kaamea kapula: Onkohan Ritterin classic economy-sarjan rumpupusseista edes auttavasti mihinkään? Hakusessa perustoimivat kuljetuspussit ja ko. pussukat houkuttelisivat ainakin hinnan puolesta.... Hmm.. minkähän hintaiset mahtavat nuo Ritterit olla...? Voisiko samaan hintaluokkaan kenties kuulua vaikka Warvickin valmistamat Rockbagit. Itselläni on moiset, ja ovat olleet mielestäni hinta-laatusuhteeltaan oikein hyvät. Muusikolla on kolme olotilaa: Känni, krapula ja outo olo. |
Kaamea kapula 20.07.2009 16:50:28 (muokattu 20.07.2009 17:01:12) | |
---|
OPJ1974: Hmm.. minkähän hintaiset mahtavat nuo Ritterit olla...? Voisiko samaan hintaluokkaan kenties kuulua vaikka Warvickin valmistamat Rockbagit. Itselläni on moiset, ja ovat olleet mielestäni hinta-laatusuhteeltaan oikein hyvät. SMI-musicin sivuilta 12,14,20 ja snarepussin hinnaksi tuli 98,50e. Täytyy katsastaa nuo Rockbagitkin! Edit: Katsastettu! Onko sulla Standardit vai Deluxet,standardit lähtis n.150e ja deluxit n.240e musamaailmasta. Ja siihen saa vielä tsymbaali -ja kapulapussinkin mukaan. Menevällä miehellä on kivekset peräkkäin! |
OPJ1974 20.07.2009 17:09:59 (muokattu 20.07.2009 17:22:12) | |
---|
Kaamea kapula: SMI-musicin sivuilta 12,14,20 ja snarepussin hinnaksi tuli 98,50e. Täytyy katsastaa nuo Rockbagitkin! Edit: Katsastettu! Onko sulla Standardit vai Deluxet,standardit lähtis n.150e ja deluxit n.240e musamaailmasta. Ja siihen saa vielä tsymbaali -ja kapulapussinkin mukaan. Ööhh... ei aavistustakaan, täytyy tarkastaa. Mulla siis kattaus: 1x12" 1x16" 1x22" Symbaalilaukku Hardwarelle "pehmeä" kantokassi (110 cm) Snarelle otin lisäksi Hardcasen kovan kotelon. Kapulapussin ruinasin lisäksi kaupanpäällisiksi :D Kustansivatkohan noi jotain 350 euroa kaikkinensa alennusten kera. Hitto kun on huono muisti, yritän kaivaa kuitin jostain, mistä noi hinnat näkyy. Palaan asiaan... EDIT. Nikke Knakkertonia harrastettuani (kiitos Google) mielestäni kaikki muut ovat mulla Deluxe-mallistoa, paitsi symbaalilaukku, joka on Premium Line Plus. Toi symbaalilaukku on mun mielestä kyllä tosi hyvä, taskuja on tarpeeksi ja korkeuttakin piisaa hyvin. Muusikolla on kolme olotilaa: Känni, krapula ja outo olo. |
Kaamea kapula 20.07.2009 17:48:23 | |
---|
OPJ1974: Ööhh... ei aavistustakaan, täytyy tarkastaa. Mulla siis kattaus: 1x12" 1x16" 1x22" Symbaalilaukku Hardwarelle "pehmeä" kantokassi (110 cm) Snarelle otin lisäksi Hardcasen kovan kotelon. Kapulapussin ruinasin lisäksi kaupanpäällisiksi :D Kustansivatkohan noi jotain 350 euroa kaikkinensa alennusten kera. Hitto kun on huono muisti, yritän kaivaa kuitin jostain, mistä noi hinnat näkyy. Palaan asiaan... EDIT. Nikke Knakkertonia harrastettuani (kiitos Google) mielestäni kaikki muut ovat mulla Deluxe-mallistoa, paitsi symbaalilaukku, joka on Premium Line Plus. Toi symbaalilaukku on mun mielestä kyllä tosi hyvä, taskuja on tarpeeksi ja korkeuttakin piisaa hyvin. Ok,tattis! Onhan noilla jo hinnassa aika paljon eroa (ritter ja rockbag),vaikka varmaan snarekeissin osuus onkin tuosta jotain... Ehkä sniiduilen ja meen kattomaan noi Ritterit ekaks ja katon millaselta vaikuttavat ne.Kunhan kahvat pysyy kiinni ja vetskarit toimii tjtn.. Menevällä miehellä on kivekset peräkkäin! |
Hintaluokan perusteella Gewan Line -sarja olisi yksi vaihtoehto. Pikaisen laskutoimituksen jälkeen 12,14,20+14 maksaa 100€ posteineen T-kaupassa. Minulla on ollut Line -sarjalaiset pussit vajaan vuoden, ei pahaa sanottavaa tähän mennessä. Mutta eiköpähän kaikki tuon hintaluokan pussukat liene suunnilleen samaa laatua. http://kotistudio.com/foorumi/ |