Arabian Lauri 19.07.2009 21:18:49 | |
---|
Jucciz: Komppaan salamimakeria (ja näköjään samalla myös viestiketjun aloittajaa). Minusta on epäsuhta käyttää vahvistimeen selvästi yli puolet budjetista, etenkin jos se on vain 1700 euroa: mielellään kun tuommoisen summan pistäisi sekä kitaraan että vahvistimeen. 500-600 euroon saa käytettynä koti- ja keikkakäyttöön oikein hyvän vahvistimen ja puolestaan itse soittimeen pistäisin vähän yli tonnin tuolla budjetilla. Enkä tosiaan minäkään mitään Ibanez-ritsaa ostaisi. Reiluun tonniin saa käytettynä oikeasti todella hyviä kitaroita jo. Jo vain. Mulla ei ole antaa mitään laitevinkkiä, mutta satsaa ihmeessä hyvä mies kerralla siihen itse kitaraan. Ja jos mahdollista, niin vahvistinsysteemiksi nuppi ja kaappi, niin voit päivittää vahvistinta tai kaappia sitten myöhemmin pala palalta, jolloin kertalaakin investointi jää pienemmäksi. Tai näin mä tekisin ja olen tehnytkin. Mun mielestä hyvällä kitaralla soittaa vaikka vähän paskemmankin vaffarin läpi, mutta toisin päin homma ei ole mistään kotoisin. Kävely kilpalajina on sama kuin kilpailisi siitä kuka kuiskaa kovimmin! |
Antti1 19.07.2009 22:25:38 (muokattu 19.07.2009 22:26:37) | |
---|
Arabian Lauri: Jo vain. Mulla ei ole antaa mitään laitevinkkiä... Eiköhän tuo aloittaja ole jo saanut sotkut reilussa vuodessa mietittyä. FrisCo-limpparimiehellä sensijaan voi vielä olla aihe vähän kysymysmerkki. :) Fuck this shit!
It's gone too far! |
Antti1: Eiköhän tuo aloittaja ole jo saanut sotkut reilussa vuodessa mietittyä. FrisCo-limpparimiehellä sensijaan voi vielä olla aihe vähän kysymysmerkki. :) Kiitos ja anteeks! Kävely kilpalajina on sama kuin kilpailisi siitä kuka kuiskaa kovimmin! |
pekurides 20.07.2009 01:57:04 | |
---|
-Cale: Minusta kitara taas on se mistä ei niinkään kannattaisi tinkiä, se on kuitenkin se väline millä soitetaan. Jos budjetti on noinkin iso niin en lähtisi mitään Ibanez -ritsaa ostamaan torilta. Kyllä tuolla n. 900-1000 budjetilla kitaraan ja 600-800 euroa vahvaripuoleen saa jo varsin kelpo laitteet kummallekkin osa-alueelle. Itse käyttäisin ne juuri noin päin. Mutta ihan kuinka itse tykkää, ei kuitenkaan kannata kuunnella liikaa muita. juu ei..... 600-800€ eip juuri hevanderiin saa mitään asiallista vahvaripuoleen, nippa nappa jonkun kevyemmän nupin mutta ei kaappia. n. 500€ torilta saapi taas aivan pätevän kitaran ja erot siihen tonnin kepukkaan huomattavasti pienemmät mitän samanhintaisilla vahvistimilla keskenään. voin lyödä vetoa jos tekisin äänityksen omien 500€ sekä 2000€ kitaroiden välillä aika harva pystyy ne saundin perusteella erottamaan toisistaan samankaltaisella mikityksellä. (jujuna juurikin se että edukkaampaan vaihdettu paremmat mikit) vahvistimilla jos samantekisin erot olisivat kuin yöllä ja päivällä ja tämä on (minun) fakta! piivin 6505 perusvarmaa settiä ja ENGL blackmore nippanappa voisi taipua budjettiin..... jonkun perusmarsun 4x12 kanssa tai vast. alle 400€ nuita pyöriny torilla. lanikoita aika sopuhintoihin myös näkyny mutta ne ovat hiukan perinteisempään menoon sopivat... samoin marshall osasto mutta niissä tuppaa oleman rokkilisää hiukan liikaa. Uutena sitten nämä BUgera kopiot sopuhintaan lontoosta löytyvät. Tunteella päin vittua. |
TTV 20.07.2009 06:33:38 | |
---|
Ennen ja jälkeen kun olet päättänyt rahojesi käyttösuhteen (vahvistin vs. kitara), kannattaa tehdä se testikierros useamman valmistajan tuotteiden kesken. Nämä "Ibanez-ritsa" -kommentit kannattaa osittain jättää omaan arvoonsa; toisen ritsa voi olla toiselle jotain muuta, pelkkä valmistajan nimi ei välttämättä tee tuotteesta paskaa. Tuohon noin tonnin hintaluokkaan irtoaa kuitenkin aika monta "hyvää" kitaraa uutena ja käytettynä, joilla voi soittaa melkein musaa kuin musaa pitempään kuin pari vuotta. Sama pätee myös vahvistin osastolle? "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.) |
Dbsus2 20.07.2009 17:01:20 | |
---|
Sanokaapa löytyykö mistään jotain hybridiä tms. jossa on hyvät clean soundit,mahd.halpa?Efektejä ei tartte olla,(paitsi reverb)pedaaleja löytyy.vähän twin reverbin tyyline vois olla mutta pienempi.joku 20-50w riittää. |