Aihe: Gretsch vs. Kumu
1 2 3 4 5
sahkuifk
19.07.2009 19:33:52
Teillä menee ainajokakerta keskustelu ihan väärille raiteille. Osta se setti minkä soundi on sulle sopiva. Se on ihan vitun sama mikä logo siinä kyljessä jäpittää. Aivan halpaa tieten kannattaa välttää niin ei sitten kierteet ja muut korkkaa niin helposti mutta että jollain värillä olis väliä, ei pe(&%¤e teidän kanssa :)))))));)))))).
Huutonetissä muuten pyörii se Gretsch setti vieläkin...
Meidän treenikämpän ikkunasta näkyy route 66, onhan sekin jo jotain matkalla menestykseen.
drumm
19.07.2009 19:40:30
Kailis: Säälittävä provo. Tähän samaan retkuun ovat sitten vajonneet mm. Kuoppis, Nykänen ja Lukkarinen. Niilläkin päät aivan sekaisin.

Kukapa sitä nyt ilmaisista rummuista kieltäytyisi. Kumut ovat ihan hyviä rumpuja ja Helanen on ihan mukava mies. Kritisoin lähinnä asiakkaita, jotka luulevat ostavansa parasta, mitä rahalla saa. Toisaalta, jos asiakas ei paremmasta tiedä, niin siinä tapauksessa kaikki ovat tyytyväisiä.
jtpennane
19.07.2009 19:54:29
drumm: Kukapa sitä nyt ilmaisista rummuista kieltäytyisi. Kumut ovat ihan hyviä rumpuja ja Helanen on ihan mukava mies. Kritisoin lähinnä asiakkaita, jotka luulevat ostavansa parasta, mitä rahalla saa. Toisaalta, jos asiakas ei paremmasta tiedä, niin siinä tapauksessa kaikki ovat tyytyväisiä.

En tiedä keiden turverumpaleiden kanssa olet ollut tekemisissä.... Itse en ole törmännyt vielä yhteenkään Kumun omistajaan, joka ei ole ns. kartalla.

Sinänsä kommenttisi oli kyllä melko hupaisa provo.

Mikä muuten on parasta, mitä rahalla saa? Saako niihin mukaan itsestään virittyvät lugit?
Kebab tai henki!
jtannin
19.07.2009 20:18:43 (muokattu 19.07.2009 20:21:18)
Vaihdoin itse Gretscheistä (neliöpatchi) Kumuihin reilut kahdeksan vuotta sitten. Syy vaihtoon oli hyvin yksinkertaisesti se, että Amerikan Gretschit pöllittiin. Vaihtoehtoina oli metsästää samanlaisia Gretshejä käytettynä, esim. Ruotsista tai keksiä jotain muuta.
Tuohon mennessä olin testaillut Kumuja Viidakkorumpuun. Kukaan tietämäni ammattilainen ei niillä vielä tuohon aikaa soittanut. Testeissä tykkäsin kovin, mutten ollut varma ovatko ne juuri mun juttu, koska tuntuivat melko erilaisilta Gretschien jälkeen. Luulin tuolloin, etten koskaan haluaisi soittaa millään muilla rummuilla kuin USA Gretsheillä, enää koskaan... Päätin kuitenkin ottaa riskin. Oma "custom" kiehtoi, saisin rummut nopeammin ja pääsisin lainarumpukierteestä. Ja olisi jotain uniikkia, koska kenelläkään tuntemallani ei vielä ollut Kumuja. Persoonallisuuden tavoittelua, höh... ;o)
Päivääkään en ole katunut, vaikka Gretshejä on edelleen ikävä. Erilaiset ne ovat, eivät toisiaan paremmat tai huonommat. Gretsheissä oli voimaa ja tietynlaista presenssiä. Se, että tukka pölähtää kun rumpua lyö, oli kivaa. Ja soundi oli totta kai mahtava. Mutta totesin kuitenkin rummut saatuani Kumujen soveltuvan paremmin omaan soittotyyliini sekä niihin juttuihin joissa soitan. Kumu vastaa huutoon todella hyvin ja toimii mielestäni jatkuvasti vaihtelevissa tilanteissa paremmin. Mutta rumpujen kootkin ovat erilaiset. Gretschit olivat syviä kokoja, Kumut "standardikokoja", joten sillä selittyy osa eroavaisuuksissa. Paha mennä sanomaan puolestasi, kummat kannattaisi hommata. Riippuu mitä soitat ja miten. Ja mistä pidät, mitä etsit jne... tilanne tuttu ;o)
hemmo
19.07.2009 20:24:55

drumm: Kukapa sitä nyt ilmaisista rummuista kieltäytyisi.

Ei ne ilmaisia ole. Luultavasti vaan soittajien käytössä, ja promohommaan on suostuttava.
"Vittu mä oon energinen!"
hollmi-5
19.07.2009 20:28:19 (muokattu 19.07.2009 22:22:37)
Olen Kumuilla soittanut kaksi keikkaa ja kokeillut useampaakin settiä. Menin Pekan luona käymään ja kaikilla seteillä siellä soittelin. Ihan tilausta mielessä oli...

Ostin sitten kuitenkin vintage-Ludwigit. Ja sen jälkeen kolmet Ludwigit lisää ja parit vielä. Ludwig ei ole mitenkään high-endiä tai muutenkaan lähellekään yhtä laadukkaat, kuin vaikka Sonorin Hiliteni, mutta se fiilis, jonka niistä saan, on vertaansa vailla.

Vanhemmat Gretschit olisivat minulle kovin mieluisat, mutta ei ole vielä kohdalle sattunut sellaista settiä, jonka olisin ehdottomasti halunnut.

Nämä on niin vahvasti tunnejuttuja. On kovin vaikeaa perustella eri merkkien hyvyyttä toiselle, jolla kokemukset ovat muista merkeistä ja mielikuvat muodostuneet aikaa sitten. Minä tunnustan ihan suoraan, että persaukisena teininä unelmoin Ludwigeista ja Sonoreista, mutta Tamoihin oli tyytyminen. Nyt on asiat kohdallansa ;-)
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kailis
19.07.2009 20:34:24 (muokattu 19.07.2009 20:36:24)

Ostin sitten kuitenkin vintage-Ludwigit.

No kävin minäkin Kumuja katsomassa, mutta ostin Bradyt. Mutta sillä ei ollut mitään tekemistä Kumu vs. Brady laadulla, vaan sillä että Bradyt lähti halvalla. Nää nyt on about samalla viivalla, mutta vintage-Ludwigit on aika kaukana Kumuista.
hemmo
19.07.2009 20:38:51

Kailis: mutta vintage-Ludwigit on aika kaukana Kumuista.

Kaikilla suomalaisilla huippurumpaleilla on Kumut. En vielä itse lukeudu heihin, mutten anna sen hidastaa tahtia.
Kailis
19.07.2009 20:41:48

En vielä itse lukeudu heihin, mutten anna sen hidastaa tahtia.

On se mua vähän hidastanut, mutten anna sen häiritä =D
jtpennane
19.07.2009 20:50:50
hollmi-5: Ostin sitten kuitenkin vintage-Ludwigit. Ja sen jälkeen kolmet Ludwigit lisää ja parit vielä. Ludwig ei ole mitenkään high-endiä tai muutenkaan lähellekään yhtä laadukkaat, kuin vaikka Sonorin Hiliteni, mutta se fiilis, jonka niistä saan, on vertaansa vailla.

Jep, tämän voin kyllä minäkin allekirjoittaa. Ludareita ei tosin (vielä) ole kuin yksi setti... :-) Itsellänikin oli 9 vuotta Hilitet, työkaluina pettämättömät - mutta fiilisarvo itselleni oli pyöreä nolla.
Kebab tai henki!
drumm
19.07.2009 20:54:10
Angry Pierre: Itse en ole törmännyt vielä yhteenkään Kumun omistajaan, joka ei ole ns. kartalla.

Kartalla olemisellakin on sitten ilmeisesti useampia tasoja. Aika harva oikeasti seuraa mitä maailmalla tapahtuu. Ei olla perillä vaihtoehdoista eikä siten osata vaatia parempaa. Jengi on niin tohkeissaan siitä, että saa valita rumpuhinsa värin, että tyytyy bulkkiosiin. Onhan se yksilöllisyys sinänsä hieno juttu. Vasta vajaat 250 settiä Suomen kokoisessa maassa ja lisää tulee koko ajan.
jtpennane
19.07.2009 21:00:20
drumm: Kartalla olemisellakin on sitten ilmeisesti useampia tasoja. Aika harva oikeasti seuraa mitä maailmalla tapahtuu. Ei olla perillä vaihtoehdoista eikä siten osata vaatia parempaa. Jengi on niin tohkeissaan siitä, että saa valita rumpuhinsa värin, että tyytyy bulkkiosiin. Onhan se yksilöllisyys sinänsä hieno juttu. Vasta vajaat 250 settiä Suomen kokoisessa maassa ja lisää tulee koko ajan.

Hmm. No, saattaahan tuossa olla perää, mene & tiedä.

Itse taas en koe, että maailmallakaan on rumpujen saralla tapahtunut juurikaan mitään mullistavaa aikoihin. Onneksi ei tarvitse omistaa maailman parhaita rumpuja. Itselleni tosiaan riittää, että fiilis on kohdallaan.
Kebab tai henki!
hemmo
19.07.2009 21:02:20

drumm: Kartalla olemisellakin on sitten ilmeisesti useampia tasoja. Aika harva oikeasti seuraa mitä maailmalla tapahtuu. Ei olla perillä vaihtoehdoista eikä siten osata vaatia parempaa. Jengi on niin tohkeissaan siitä, että saa valita rumpuhinsa värin, että tyytyy bulkkiosiin. Onhan se yksilöllisyys sinänsä hieno juttu. Vasta vajaat 250 settiä Suomen kokoisessa maassa ja lisää tulee koko ajan.

Kotimaisuudella ei oo sulle mitn arvoa? Vihollisten tekeleitä ostat.

Oot vaan kateellinen, kun sulla ei oo.
hollmi-5
19.07.2009 21:17:27
mutta vintage-Ludwigit on aika kaukana Kumuista.

Onneksi ovat. On ne Ludwigit niin paljon paremmat.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Juise -67
19.07.2009 22:28:01
Kritisoin lähinnä asiakkaita, jotka luulevat ostavansa parasta, mitä rahalla saa. Toisaalta, jos asiakas ei paremmasta tiedä, niin siinä tapauksessa kaikki ovat tyytyväisiä.

En kyllä toisaalta tiedä, onko se joltakin toiselta pois mikäli omistaa tietyn merkkiset rummut. Rumpujen ostovaiheessa minulla ratkaisi kokonaisuus ja täytyy sanoa, että päivääkään ei ole tarvinut katua Kumujen ostopäätöstä.

En myöskään koe, että olisi minun asiani kyseenalaistaa henkilöitä, jotka omistavat Pearlin/Ludwigin/Gretchin/Sonorin.....jne. setit. Minua tietty voi kyseenalaistaa, mutta olenkin vuorotöissä ja vanha eikä lääkityskään aina kohdillaan :)
...se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys..
Analuuk
19.07.2009 22:39:10 (muokattu 19.07.2009 22:42:04)
Pakko kommentoida tätä Kumu-aihetta. Itse olen soittanut Pekan rummuilla nyt kolme vuotta ja nyt niitä on kaksi setillistä. Ne ovat peruspäteviä prorumpuja, jotka saa juuri sen värisinä ja kokoisina kuin haluaa. Myös irtorumpujen tilaaminen on suht vaivatonta ja hinnat ovat laatuun nähden melko edulliset. En siis vertaisi Kumua Ayotteen, saksalaisiin Sonoreihin tai usalaisiin Gretscheihin. Soundin perusteella soittaisin perus nykyrockia mielummin esim DW:llä tai Sonorilla. Niiden hinnat vaan menevät jo paljon korkeammalle ja itseä miellyttävää setuppia pitäisi odottaa vuosi.

Hollmi on oikeassa tuosta tunneasiasta. Mä oon soittanut viime aikoina suurimman osan keikoista mun 60-luvun japsisetillä, jossa on basarin pinnotekin halkeillut. Vain koska sillä setillä on niin hauska soittaa.
http://youtube.com/watch?v=U2w4ZVWb3_Y
kimizu
20.07.2009 00:02:34

Kerro meille kartalta pudonneille mitkä ne ultimate-huippukannut sitten tällä hetkellä on?
Alkoi jo oikeasti kiinnostaa, tiedät selvästikin jotain mitä kukaan muu ei tiedä...?

Millä rummuilla muuten itse soittelet? Tuskin Kumuilla ainakaan...vastenmielisyytesi merkkiä kohtaan lienee ilmeisen vahva, syystä tahi toisesta.
Timing stinks but cheerfully winks...
Kailis
20.07.2009 01:48:33

hollmi-5: Onneksi ovat. On ne Ludwigit niin paljon paremmat.

Erilaiset, Holestorm hyvä, erilaiset. Ehkä paremmat sulle, muttei minkään absoluuttisen mitan mukaan paremmat.
timo.k
20.07.2009 05:23:37
Joo meikäläinen ei oo kartaltapuonnut,kun ei oo koskaan siellä ollutkaan.Ostin kuitenkin vielä vanhoillapäivillä noi Kumut.Ajattelin ,että on turhan hyvät rummut tälläselle kotisoittelijalle niinku onkin. Hyvin niillä naapuria kiusaa.Ostetaan sitten ne paremmat vehkeet ,jos vielä oppii soittaa.
MIKÄ ON KUN EI TAIDOT RIITÄ ?!!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)