JoeCreb 18.07.2009 15:11:21 (muokattu 18.07.2009 15:18:20) | |
---|
Tarvitsisin kova ääniset (siis suuri/laaja ääni) suht. huokealla. Ja tälläisiä olen ajatellut: Tama Imperialstar standard mcs-mnb Mapex VX serie standard Sonor special edit 505 stage set REMIER OLYMPIC ROCK 22 -SCHWARZ Milleniumit taitaa olla "huonoja" tohon tarkoitukseen kaikki? Olin toivonut jotain 26" settiä, mutta ei taida ihan semmoisiin olla varaa=) Mutta niin.. Mikä noista olisi nyt mulle kaikkein kova äänisin ja silti parhain soundeiltaan oleva setti? Budjetti ollut ajatuksena noin 600€ Sis. symbaalit jne. Thnx Joe Creb. |
Rumpukapulat 18.07.2009 15:35:01 | |
---|
|
Legenda 18.07.2009 16:16:06 | |
---|
JoeCreb: Tarvitsisin kova ääniset (siis suuri/laaja ääni) suht. huokealla. Ja tälläisiä olen ajatellut: Tama Imperialstar standard mcs-mnb Mapex VX serie standard Sonor special edit 505 stage set REMIER OLYMPIC ROCK 22 -SCHWARZ Milleniumit taitaa olla "huonoja" tohon tarkoitukseen kaikki? Olin toivonut jotain 26" settiä, mutta ei taida ihan semmoisiin olla varaa=) Mutta niin.. Mikä noista olisi nyt mulle kaikkein kova äänisin ja silti parhain soundeiltaan oleva setti? Budjetti ollut ajatuksena noin 600€ Sis. symbaalit jne. Thnx Joe Creb. Tuolla budjetilla kannattaa lukea tarkasti tuota tori-osastoa. Mutta jos on vara vähän suurentaa budjettia ja uudet pitää saada niin tutkippas tuo vaihtoehto http://www.thomann.de/fi/pearl_vbx925s_c_standard_1_237.htm, siihen sitten muutama käytetty symbaali. Joo, tirdän että meni yli budjetin mutta siitä huolimatta. legenda on hyvä juoma! |
JoeCreb 18.07.2009 19:17:28 | |
---|
Ok pellit erikseen, jotain studio käyttöön suht huokeel? Eli saman hinta luokan kannut noist kaikki ok. Noh. tama aika paljon kalliimpi, mut oliskohan se mäyös niin hyvä=)?? Miten premier, tuntuis ok merkilt, mut toi hinta ku o niin pieni, et se vähän hirvittää=) Ei kellää oo 24"- 26" settiä huokeella=) |
JoeCreb: Ok pellit erikseen, jotain studio käyttöön suht huokeel? Eli saman hinta luokan kannut noist kaikki ok. Noh. tama aika paljon kalliimpi, mut oliskohan se mäyös niin hyvä=)?? Miten premier, tuntuis ok merkilt, mut toi hinta ku o niin pieni, et se vähän hirvittää=) Ei kellää oo 24"- 26" settiä huokeella=) Jännää. Suomea se näyttäisi olevan, mutta enpä kyllä mitään tajunnu parilla pikaisella lukemisella... Relaxin' At Camarillo... |
JoeCreb 18.07.2009 23:14:32 | |
---|
24" 26" settiä käytettynä etsin.. Edellä mainituista mikä on paras, jotta saa kovan ison äänen (in utero/ L7 must have more) mut 22" setti kai käy myös.. |
JoeCreb 19.07.2009 12:36:41 | |
---|
eli ei premieriä, mutta mikä olisi iso ja halpa ammattilais-setti? Thnx joe Creb. |
Kailis 19.07.2009 14:54:33 | |
---|
mikä on paras, jotta saa kovan ison äänen (in utero/ L7 must have more) Jos multa kysytään niin Dave Grohl, mutta se on makuasia. |
moderndrummer88 19.07.2009 16:30:12 | |
---|
JoeCreb: eli ei premieriä, mutta mikä olisi iso ja halpa ammattilais-setti? Thnx joe Creb. Sellaista ei olekkaan. Relaxin' At Camarillo... |
JoeCreb 19.07.2009 16:35:34 | |
---|
Pistäkää nyt silti jotain joka riittää ammatti käyttöön... |
zak69 19.07.2009 16:43:14 | |
---|
JoeCreb: Pistäkää nyt silti jotain joka riittää ammatti käyttöön... Määritteletkö ammattikäytön? Tyhmä kehuu hevosellaan, hullu vaimollaan ja lahjaton lapsillaan.........
Työ on vain ja ainoastaan sarja köyhyyden aikaansaamia pakkoliikkeitä...... |
hemmo 19.07.2009 16:45:53 | |
---|
"Vittu mä oon energinen!" |
Rumpukapulat 19.07.2009 17:04:28 (muokattu 19.07.2009 17:05:44) | |
---|
|
JoeCreb 19.07.2009 17:54:40 | |
---|
Eli oliko sonorin thomann halpikset huonot, ku ei mitää reseponsee? entä Mapex? Ammatti käyttöön ei siis aloittelijoille? |
RstoU 19.07.2009 17:58:16 | |
---|
JoeCreb: Eli oliko sonorin thomann halpikset huonot, ku ei mitää reseponsee? entä Mapex? Ammatti käyttöön ei siis aloittelijoille? Jos verrataan parempaan, niin kaikki halpikset on huonoja, ostatpa mistä tahansa. Mapexit ovat rummut, jotka ovat varmaan ihan jees -rumpuja, mutta eivät ainakaan minua koskaan lämmittäneet. Tästä ammattikäyttöön: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=336004 |
hemmo 19.07.2009 18:30:33 | |
---|
"Vittu mä oon energinen!" |
Nolte 19.07.2009 18:45:47 | |
---|
JoeCreb: Ammatti käyttöön Mikä ammatti, ja mihin käyttöön? On se jännä, kun ei tahdo millään löytyä isoja ammattilaistason rumpuja halvalla! On se jännä. Ja väärin! Ja vielä ammatti käyttöön... http://kotistudio.com/foorumi/ |
rupmpali 20.07.2009 20:36:43 | |
---|
rummut on tehty rummuttamiseen!!! |
moderndrummer88 20.07.2009 21:34:29 (muokattu 20.07.2009 21:36:52) | |
---|
rupmpali: http://www.thomann.de/fi/tama_is72zhmnm_double_bass_rock_se.htm Siinä ois setti joka ei oo hinnalla pilattu. Vähäsenku penniä venyttää nii rahatki riittää. Hei vähän nyt yritystä, tässä ei haettu tuplabasarisettiä ja tossakin on vaan 22" basarit. Ja hintaakin on tuplasti budjetin verran, se on jo aika paljon enemmän kuin Vähäsenku penniä venyttää Relaxin' At Camarillo... |
Tindrum 21.07.2009 00:12:04 | |
---|
Laitan tänne nyt yhden vastauksen, ja todennäköisesti tulee turpaan ja lunta tupaan niin että tuntuu. Antaa tulla vaan. Ostin pari viikkoa sitten treenisetiksi torilta Mapexin M-Birch kannut. Pari vuotta vanhat, kiinassa tehdyt (sama liukuhihna Sonorin kanssa?) ihmeet, kokonaan "jotain" koivua ja uloin kerros "jotain" vaahteraa. Puunauksen jälkeen kuin laatikosta otetut. Tein kotitöitä, ja luin paljon hyviä arvosteluita netistä. Itseasiassa googlettamalla löytyy paljon tyytyväisiä käyttäjiä. Aloittelijoista ammattilaisiin. Myönnän, ettei merkki ole kovin seksikäs, mutta... Rummut virittyvät todella helposti, se kertonee jo sellaisenaan jotain. Saundeissa on nykyisellä peruskalvotuksella erittäin hyvin atakkia ja botnea. Bassarissa on tosi tukeva jysäys ja tomit laulavat kuin "aikuisten oikeissa" rummuissa. Kuulostavat aivan koivuisilta hyviltä rummuilta. : ). Pintakäsittely on mallikasta. Kaiken kaikkiaan aivan älyttömän hyvät - varsinkin hintaansa nähden. T-kaupassa on poistotarjous näistä (tosin pienemmillä koilla kuin vaatimuksesi ja wräpillä): http://www.thomann.de/fi/mapex_m_birch_standard_fusionmb.htmNäissä et todellakaan maksa brändistä. Viimeisen kahden vuoden aikana on mennyt seuraavat setit eteenpäin: Milestone Fiberglass, Sonor Hilite, Yamaha Recording Custom ja Tempus Fiberglass. Nämä Mapexit on erilaiset (kuten kaikki edellämainitutkin ovat erilaisia keskenään), mutta eivät kyllä huonot. Eivät todellakaan. Käytännön tasolla menee ihan samassa sarjassa. Nämä semipro-jutut on hyvin lähellä niitä pro-juttuja, ja tietysti round-badge-gretschit olis makeemmat, mutta budjetillasi niitä on turha haikailla. Stadissa pääset kokeilemaan - kuten muutkin, jotka nyt dissaavat nämä. Profiilissa pari kuvaa. Avoimin mielin eteenpäin hangessa. "The guy with the prettiest drums gets the gig!". - John Aldridge - |