Aihe: Aktiivielektroniikan asennus edessä.. Apua tarvitaan!
1
Sublike
16.07.2009 20:09:11 (muokattu 16.07.2009 21:01:56)
Edessä on siis MM-04 gainboostin asennus Jackson rr3:een. Minulla ei ole aikaisempaa kokemusta kitaran elektroniikkatöistä ja siksi tarvitsisinkin apua viisaammilta. Kolvi kyllä pysyy kädessäni ja luulen, että saan tehtyä tämän itse jos vain saan apua asiantuntevilta.

Tässä kuvia kitarani elektroniikasta:
http://img19.imageshack.us/gal.php?g=dscn0341e.jpg
Kitarassa on siis talla- ja kaulamikki, kummallekin volumepotikka ja tonepotikka, joka vaikuttaa molempiin mikkeihin.

Tässä kuva mm04-piirin kaaviosta ja piiristä luonnossa:
http://img9.imageshack.us/i/mm04kaavio.jpg/
http://www.guitarsatbmusic.com.au/e … s/sigseries/laiho/hires/mm-04_2.jpg

Tähän asti olen saanut selville vain sen, että ohuet mustat johdot ovat ilmeisesti maadoitusjohtoja ja valkoiset johdot liittyvät jotenkin mikinvalitsimeen. :P Stereojakki ilmeisesti tulee MM-04:sen mukana.

Haluaisin myös tietää vaikuttaako piirin asennus vain tallamikkiin vai voiko sen asentaa myöskin niin, että se vaikuttaa molempien mikkejen ääneen?

Moni on luultavasti huomannut jo, että olen täysin kujalla asiani kanssa. Toivon silti että joku voisi valaista minua ja kertoa mitä tulee tehdä (mikä johto menee minnekin).

Kiitos jo etukäteen neuvojen antajille!
Sublike
16.07.2009 20:59:00
Antti1: No tää nyt taas riippuu siitä, että mitä halutaan... Haluatko sä säästää molemmat volat tai tonen? Jos näin, niin sitten sun täytyy porata kaksi uutta reikää switchille ja potikalle. Hankalampi osa tosta voi olla sen uuden tilan keksiminen ilman suurempia puutöitä.

Miten sä haluat ton boostin vaikuttavan? Onko sulla tilaa paristoille?

Kaulamikin volan voisin pitää samana, mutta tallamikin potikan voisin vaihtaa mukana tulevaan. Tonen haluan myöskin säästää. Switchille ja patterille on tilaa.

Haluaisin boostin vaikuttavan keskitaajuuksia vahvistaen sekä lisäävän säröä. Tämänhän tulisi onnistua?
Rothallar
16.07.2009 21:27:57
Pistänpä samaan syssyyn. Eli juuri sain J50bc mikin ja JE1200 boostin. Haluan lisätä ne Jackson rr24:ni ei pitäisi vissiin olla hirveen paha homma? Kun tuossa on jo patterille paikka erikseen kiitos EX emg81 aktiivin.

Täytynee vaihtaa mikki ja porata pieni reikä boosterille? Huomenna pitäis alotella mikin ja buustin lisäys faijan kanssa ku tietää paremmi elektroniikasta sun muista kytkennöistä kuin minä ;(
www.myspace.com/crownforger
pekurides
17.07.2009 00:44:49 (muokattu 17.07.2009 00:45:59)

Rothallar: Pistänpä samaan syssyyn. Eli juuri sain J50bc mikin ja JE1200 boostin. Haluan lisätä ne Jackson rr24:ni ei pitäisi vissiin olla hirveen paha homma? Kun tuossa on jo patterille paikka erikseen kiitos EX emg81 aktiivin.

Täytynee vaihtaa mikki ja porata pieni reikä boosterille? Huomenna pitäis alotella mikin ja buustin lisäys faijan kanssa ku tietää paremmi elektroniikasta sun muista kytkennöistä kuin minä ;(

melkein jättäisin sen reiän poraamatta ja piilottaisin potikan sellaisenan konehuoneesen kunhan ensin säädät sopivat säädöt.

tai siten poraat ja sitten kun haluat EMG:n takaisin niin lisäät siihen ylimääräiseen reikään tonenpotikan.....
Tunteella päin vittua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)