hayland 15.07.2009 22:44:20 | |
---|
Onko mistään kotoisin vai tarviiko kaveriksi lisälaitteistoa? Onko edes parempi kuin g-majorin gate? |
kunnasja 16.07.2009 15:25:56 | |
---|
Osin tehokkaampi kuin G-majorin gate, mutta toimii välillä liiankin aggressiivisesti. Rocktronin Hush on paras tähän mennessä löytämistäni gateista, ja kuulemma pedaalimallinakin melkoisen pätevä. Suosittelen kokeilemaan. |
Täältä löytyy rocktronin hush pedaalimallina, suosittelen. Treshold täysilläkään soundi ei paljoa muutu ja hiljaisimmatkin äänet kuuluvat ja sustain säilyy, toisin kuin noise gatella. Kyllä se siitä. |
Antti1 16.07.2009 17:29:10 (muokattu 16.07.2009 17:30:44) | |
---|
Vladi: Treshold täysilläkään soundi ei paljoa muutu ja hiljaisimmatkin äänet kuuluvat ja sustain säilyy, toisin kuin noise gatella. Mmmno, miten sen nyt ottaa. Ensinnäkin tuo on noise gate, mutta sen leikkaustapa on vain vähän poikkeava perus jyrkästä gatesta. Siksi toisekseen se kyllä mun mielestäni syö soundia aika paljonkin suurilla tresholdeilla, mutta se nyt riippuu taas niin paljon kaikesta. Tämä lienee yksi ainoista gateista, joka ei juuri tuhoa sointia, tai leikkaa kitaran ääntä oikein säädettynä: http://www.thomann.de/fi/isp_technologies_decimator_pro_rack_g.htm EDIT: Mun mielestä kannattaa kuitenkin ihmetellä sitä gate-asiaa vasta sen jälkeen, kun on ensin tutustunut siihen omaan. ENGLin gatet on yleensä ainakin nupeissa toimineet ihan ok, se vähä mitä niitä nyt oikeasti edes tarvitsee. Melkolailla turhia kaikki noi on, jos on laitteisto muuten kondiksessa, eikä hae rajulla geittaamisella mitään muutosta soundiin. Fuck this shit!
It's gone too far! |
Vladi 16.07.2009 18:00:36 | |
---|
Antti1: Mmmno, miten sen nyt ottaa. Ensinnäkin tuo on noise gate, mutta sen leikkaustapa on vain vähän poikkeava perus jyrkästä gatesta. Siksi toisekseen se kyllä mun mielestäni syö soundia aika paljonkin suurilla tresholdeilla, mutta se nyt riippuu taas niin paljon kaikesta. Tämä lienee yksi ainoista gateista, joka ei juuri tuhoa sointia, tai leikkaa kitaran ääntä oikein säädettynä: http://www.thomann.de/fi/isp_technologies_decimator_pro_rack_g.htm EDIT: Mun mielestä kannattaa kuitenkin ihmetellä sitä gate-asiaa vasta sen jälkeen, kun on ensin tutustunut siihen omaan. ENGLin gatet on yleensä ainakin nupeissa toimineet ihan ok, se vähä mitä niitä nyt oikeasti edes tarvitsee. Melkolailla turhia kaikki noi on, jos on laitteisto muuten kondiksessa, eikä hae rajulla geittaamisella mitään muutosta soundiin. Nojoo, totta se nyt on että ei se soundi sama ole isoilla tresholdeilla. Pienellä määrällä gatea laite on kuitenkin aika kätevä. Itse käytän sitä vaihtelevasti, riippuen mitä soitan. Plus eri kitaroilla tuota laitetta tulee käytettyä, kun kaikissa ei ole kunnollista maadoitusta ja hurinasuojausta. Tuo pikkuinen sininen rasia poistaa pörinää mukavasti. Kyllä se siitä. |
pekurides 16.07.2009 23:17:03 | |
---|
Oikeestaan mä en huomannua isompia eroja vaikka gate oli täböllä. mitenhän se muuten workkii silloin kuin gate on kokonaan auki niin suodattaako ylipäätänsä mitään? ehkä hiukan tummempi oli... paha sanoa kun voipi johtua ihan psykostakin. hurinat se suodattaa kivasti mutta vinkumisiin ei kyllä paljoa jelpi. Aika jyrkältä myös tuntuu, hiukan joko tai viritys... johtunee osalti tuon etusen järjettömästä atäkistä ja gain-määrästä. Tunteella päin vittua. |