Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Laadukas Gibson Les Paul
1 2 3 4 5 6
MadMatt
16.07.2009 09:53:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aloitan vähän samankaltaisen ketjun joita kitarakamat-osio tuntuu olevan pullollaan mutta ihan vastaavaa en löytänyt.. Eli edessäni olisi mahdollisesti askel suureen tuntemattomaan ;)
 
Mulle pitäis löytää sopiva Les Paul. Olen Fender-mies henkeen ja vereen enkä oo Gibsonin lespaa pidellyt käsissäni varmaan vuosikymmeneen. Malleja ja viimeistelyjä tuntuu löytyvän pilvin pimein joten sormihan tässä suuhun menee kun tarjontaa tutkii. Jotain speksejä oon kuitenkin hahmotellut.
 
- Gibson (vain ja ainoastaan)
- Laadultaan about Fender CS luokkaa
- Kaula mitoitukseltaan maltillinen ja keskikokoinen mutta mielummin kapeahko kuin paksu.
- Painoltaan mahdollisimman kevyt.
- Saa olla hienon ja pramean näköinen ( bursti)
- Mikeistä(?) ei oo mitään hajua mutta roots/blues osastolla mennään.
 
En välttämättä hae mitään ihan hirmukallista useiden tuhansien eurojen skebaa. Kunhan hinta/laatu kuitenkin kohtaisivat..
 
Ehdotuksia? esim. tuolta:
http://www.coda-music.com/index.php … id=1ceedc2d869e1dff4d3bf6779795aeea
 
Käytettyjä samasta puljusta:
http://www.coda-music.com/index.php … id=1ceedc2d869e1dff4d3bf6779795aeea
 
SBA
duc
16.07.2009 10:14:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hanki käytettynä Stadard, siinä on hinta ja laatu hyvin kohdillaan. Tai käytetty Custom jos löytyy. Gibsonin Standardit ovat suurinpiirtein Fenderin Custom Shopin team buildien tasoa.
 
Tuo viininpunainen käytetty Custom on kyllä tyylikäs Codassa. Tuo bursti on vähän halvempi, mutta ei kerrota valmistusvuotta... Jos se on jotain 70/80-luvun alun mallia niin sehän voi painaa järkyttävän paljon. Uusissa pitäs painon kanssa olla vähemmän ongelmia. Mikkien kanssa ei pitäs tulla ongelmia, ne on lespoissa perustoimivat. Burstbuckerit on mainiot uusissa Standardeissa.
 
Kaulaprofiilia on yleensäottaen kahta mallia, joko vähän paksumpi '59 tai ohuempi '60.
 
Torillakin on ihan hyvin tarjolla Gibsoneita, ei välttämättä tarvitse Englannista tilata:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=335090
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=325020
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=334655
jne.
oiva tumpeloinen
16.07.2009 10:14:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten olisi ensin vaikka jossain musaliikkeessä vähän pidempi soitteluhetki Lepakolla? Mä vähän perkaan tätä mun ajatusta selvemmäksi.
 
Mun teki vuositolkulla mieli ostaa Lespa soundin takia. Sitten kun mä sen sain hommattua, huomasin ettei se kyllä istu lapaseen ollenkaan. Mut soundi oli kyllä kovin kiva. Kyllähän kaikkeen tietenkin tottuu aikanaa, mutta en mä vieläkään sillä tatsin perusteella soita niin mielelläni kuin noilla muilla ruiskuilla. Siltä pohjalta mä päätin, että mulle riittää hyvin tuommoinen kivasti soiva Studio-malli. On halpa ja riittää mun käyttöön.
 
Tämä yhtenä ajatuksena. Ei siinä, kyllähän mä itsekin mielelläni CS-lepakon ottaisin nurkkiin pölyttymään, jos perse kestäisi. Mut näillä tuloilla mennään näin.
 
J.Hollström
16.07.2009 10:43:27 (muokattu 16.07.2009 13:17:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musta tää on ihan sun näkönen: http://www.coda-music.com/product_info.php?cPath=170&products_id=5861
 
E: ööö mut ei oo LP mitä haettiin. No aina ei voi onnistuu.
 
"Saisko tähän monitorisoundiin vähä lisää botlee?"
p130
16.07.2009 11:54:57 (muokattu 16.07.2009 16:41:43)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuvauksesta tulee mieleen 90-luvun alun Custom Shopin tekemä Classic, 60-mallin ohut kaula, '57 Classic mikit, löytyy erilaisia bursteja (kun vain jaksaa etsiä...).
 
Eivätkä maksa järjettömyyksiä, varmaankin sen vuoksi että Classic yhdistetään nykyään halppismalliin. Ja toki vanhemmat Gibson USA (siis ei CS) classicit ja miksipä eivät nämä uudemmatkin (vanhempia kuitenkin pidetään parempina, uuden tuntomerkkinä esim. vihertävät otelautamerkit) olisi ihan miettimisen arvoisia, niiden mikit ovat tosin aika kuumat ja keraamisella magneetilla olevat 498r ja 500t.
 
Edit: tuntomekkinä -> tuntomerkkinä
 
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
fox
16.07.2009 12:19:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

p130: Kuvauksesta tulee mieleen 90-luvun alun Custom Shopin tekemä Classic, 60-mallin ohut kaula, '57 Classic mikit, löytyy erilaisia bursteja (kun vain jaksaa etsiä...).
 
Ehdottomasti kannattaa tuota Classiccia kokeilla, mielestäni. Spekseiltään ehkä lähinnä sitä, mitä haetaan. Eipä silti, miksei sitten ihan tavan Standard tai jopa Studio, joka on periaatteessa "silmäkarkeista" riisuttu Standard 1/8 tuumaa ohuemmalla kannella. Classic-mallista sen verran vielä, että kelpaa se mm. Madonnallekin.. ;) (jos se sitten mikään kriteeri on)
Suomenmaassa tulee toki vastaan se ongelma, ettei niit kitaroita liikkeissä kovin laajaa testiotantaa varten kovin runsaasti ole, hyvä jos on joku malli, jonka säädöt on (tosin liikkeestä riippuen) hieman pielessä, ja kielet yleensä "kovin testatuiks soitettu", koska yllättävän lukuisasti nuo Gibsonit viekoittelevat musaliikkeitten innokkainta testiryhmää tarttumaan kitaraan...
Mutta loppu-yhteenvetona
-Classic
-Standard 60's
-Standard 50's
-Studio
-joku muu saatavuusnäkökohdat ja valikoimat huomioiden
 
Hyvin pidetty wanha voi olla jopa "parempi kuin uusi" sisäänsoitettuna ja säädettynä kuosiin...
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
MadMatt
16.07.2009 13:30:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Suomenmaassa tulee toki vastaan se ongelma, ettei niit kitaroita liikkeissä kovin laajaa testiotantaa varten kovin runsaasti ole, hyvä jos on joku malli, jonka säädöt on (tosin liikkeestä riippuen) hieman pielessä, ja kielet yleensä "kovin testatuiks soitettu", koska yllättävän lukuisasti nuo Gibsonit viekoittelevat musaliikkeitten innokkainta testiryhmää tarttumaan kitaraan.....
 
Saattaa olla että käyn Lontoossa pikaisesti pyörähtämässä joten testi-yksilöitä löytynee. Tuolla Coda Musicissa Lutonissa voisin ehkä myös piipahtaa. Putiikki tosin sijaitsee jonkun matkan päässä Lontoosta...
 
SBA
fox
16.07.2009 13:54:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MadMatt: Saattaa olla että käyn Lontoossa pikaisesti pyörähtämässä joten testi-yksilöitä löytynee. Tuolla Coda Musicissa Lutonissa voisin ehkä myös piipahtaa. Putiikki tosin sijaitsee jonkun matkan päässä Lontoosta...
 
Ehdottomasti, tarjonta ja "varastotilanne" on todella paljon parempi - mutta äläpäs sitten unohda tsekata käytetyt skebat myös! Saattaa olla todellisia helmiä siellä joukossa. Denmark Streetille kannattaa mennä varmaan edelleen, tosin en nykyistä tilannetta siellä tarkalleen tiedä. Niillä nurkilla on liikkeitä joilla on mittavat secondhand-valikoimat ja melkoisen kilpailukykyisiin hintoihin jopa. Omakuvassa oleva Spirit "Custom" on niiltä kulmilta, joskus ristiretkien aikaan hommattu.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Joees
16.07.2009 14:22:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Ehdottomasti, tarjonta ja "varastotilanne" on todella paljon parempi - mutta äläpäs sitten unohda tsekata käytetyt skebat myös! Saattaa olla todellisia helmiä siellä joukossa. Denmark Streetille kannattaa mennä varmaan edelleen, tosin en nykyistä tilannetta siellä tarkalleen tiedä. Niillä nurkilla on liikkeitä joilla on mittavat secondhand-valikoimat ja melkoisen kilpailukykyisiin hintoihin jopa. Omakuvassa oleva Spirit "Custom" on niiltä kulmilta, joskus ristiretkien aikaan hommattu.
 
Helmikuun alussa ainakin vielä näytti tilanne ihan kiva olevan kun siinä laahustelin. Oli mielenkiintosia ritsoja vaikka kuin hemmetisti.
 
Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
Vaseliinia!
opaa
16.07.2009 16:11:44 (muokattu 16.07.2009 16:14:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Gibsonin Les Paul Classic, jonka oon modannut juurikin Roots-menoon sopivammaksi:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=318512
 
Oon vaihtanut mikeiksi kirkkaat perinnehenkiset Lindy Fralinit, ja kitaraan lisänny pieniä hifistelyominaisuuksia, niinkuin mikkien puolitukset, joista toinen on portaaton ym.. Vois toimia sulle hyvinkin. Stadissa voi testata, ja hinta ei päätä huimaa.
 
Juzpe
16.07.2009 16:26:28 (muokattu 16.07.2009 16:36:12)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gibsonin historic-sarja kuulostaa MadMatille sopivalta, lähinnä noiden R7-R0 ja B7 lessujen ja mahtollisesti myös '61 RI SG:n osalta.
Tässä pikku lista malleista
- B7, eli '57 Custom reissue, perus lp custom
- R7, eli '57 Goldtop reissue, perus goldtop lp tuhdilla kaulalla
- R8, eli '58 plaintop reissue, plaintop lp burstimaalauksella ja tuhdilla kaulalla, tälläsen mä ostasin... hinta/mojosuhde on kova tässä ja R7:ssa
- R9, eli '59 flametop reissue, edellinen hieman ohuemmalla kaulalla ja loimuvaahterakannella +1000e hintaa
- R0, eli '60 flametop reissue, sama ku R9 mutta slim taper ohkasella kaulalla
- SG 61 RI, hyvä sg reissue, burstbukcer-mikeillä
 
Siinäpä ne.. myöskin 80-90 lukujen LP customeita kandee katella. Torilla oli hetki sitten muistaakseni '91 LP custom... hintaan 1450(!) euroa, tosin lapa oli uudelleenkiinnitettyä mallia....
 
E: IMO noissa historic sarjan gibsoneissa on sen verran enemmän vastinetta rahalle suhteessa stankkuihin traditionaleihin tms, että muutaman satasen lisäsijotuksella saa maistuvan laatusoittimen loppuiäkseen. Meikäläisen tulevat kamahankinnat listalla tollanen LP R8 on tällä hetkellä aika korkeella. Sillä taittuu kaikki musakin hyvällä soundilla.
Linkki kauppiaan sivuille:
http://maxguitarstore.com/store/index.php?categoryID=92
 
If practising doesn't sound good, why bother? - Saul "Slash" Hudson
Broadcaster
16.07.2009 17:27:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzpe: Gibsonin historic-sarja kuulostaa MadMatille sopivalta, lähinnä noiden R7-R0 ja B7 lessujen ja mahtollisesti myös '61 RI SG:n osalta.
Tässä pikku lista malleista
- B7, eli '57 Custom reissue, perus lp custom
- R7, eli '57 Goldtop reissue, perus goldtop lp tuhdilla kaulalla
- R8, eli '58 plaintop reissue, plaintop lp burstimaalauksella ja tuhdilla kaulalla, tälläsen mä ostasin... hinta/mojosuhde on kova tässä ja R7:ssa
- R9, eli '59 flametop reissue, edellinen hieman ohuemmalla kaulalla ja loimuvaahterakannella +1000e hintaa
- R0, eli '60 flametop reissue, sama ku R9 mutta slim taper ohkasella kaulalla
- SG 61 RI, hyvä sg reissue, burstbukcer-mikeillä
 
Siinäpä ne.. myöskin 80-90 lukujen LP customeita kandee katella. Torilla oli hetki sitten muistaakseni '91 LP custom... hintaan 1450(!) euroa, tosin lapa oli uudelleenkiinnitettyä mallia....
 
E: IMO noissa historic sarjan gibsoneissa on sen verran enemmän vastinetta rahalle suhteessa stankkuihin traditionaleihin tms, että muutaman satasen lisäsijotuksella saa maistuvan laatusoittimen loppuiäkseen. Meikäläisen tulevat kamahankinnat listalla tollanen LP R8 on tällä hetkellä aika korkeella. Sillä taittuu kaikki musakin hyvällä soundilla.
Linkki kauppiaan sivuille:
http://maxguitarstore.com/store/index.php?categoryID=92

 
Tossa aloitusviestissä oli pari kohtaa jotka sulkee nämä R:t mun mielestä pois: Paksu kaula, sekä useasti (ei aina) paino.
 
- Kaula mitoitukseltaan maltillinen ja keskikokoinen mutta mielummin kapeahko kuin paksu.
- Painoltaan mahdollisimman kevyt.
 
SG61:ssä ja ES-335 dotissa on tosiaan tuo vähän ohkaisempi kaula, mutta kun kerran lespaa haettiin niin nekin on ulkona. Foxilta tuli muutamakin hyvä ehdoitus mitkä itse tsekkaisin läpi.
 
Juzpe
16.07.2009 17:38:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tossa aloitusviestissä oli pari kohtaa jotka sulkee nämä R:t mun mielestä pois: Paksu kaula, sekä useasti (ei aina) paino.
 
'59:n kaula ei oo kauheen paksu ja varsinkaan toi 60's slim taper ei oo lainkaan paksu. Paino on noissa r-malleissa yleisesti 3.5-4 kg luokkaa, joka on LP:lle sieltä kevyemmästä päästä (jos siis ei oo kevennysporauksia)... Kalliitahan toki ovat noi flametop R9 ja R0. Sit on vielä erikoisekevennettyjä cloud-9 lessuja joihin on valittu kevyemmät puut ja muistaakseni ne on vieläpä chambered bodylla. Jäsen Panzerwag tai Fox muistanee asian.
 
If practising doesn't sound good, why bother? - Saul "Slash" Hudson
MadMatt
16.07.2009 17:48:00 (muokattu 16.07.2009 17:48:55)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Airbag7: Tossa aloitusviestissä oli pari kohtaa jotka sulkee nämä R:t mun mielestä pois: Paksu kaula, sekä useasti (ei aina) paino.
 
- Kaula mitoitukseltaan maltillinen ja keskikokoinen mutta mielummin kapeahko kuin paksu.
- Painoltaan mahdollisimman kevyt.
 
SG61:ssä ja ES-335 dotissa on tosiaan tuo vähän ohkaisempi kaula, mutta kun kerran lespaa haettiin niin nekin on ulkona. Foxilta tuli muutamakin hyvä ehdoitus mitkä itse tsekkaisin läpi.

 
Jees. Jotenkin näin perstuntumalta 60-luvun ohuempi kaulaprofiili vaikuttaa sopivammalta. Minkälaisissa lukemissa noiden painot ylipäätään liikkuu. Mikä on se haarukka johon voi määritellä "kevyen" LP:n. Onko mitään mieltä verrata noita painon suhteessa vaikka stratoihin?
 
E: jaahas vastauksia ehti tulla jo edellä
 
SBA
fox
16.07.2009 17:54:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzpe: Sit on vielä erikoisekevennettyjä cloud-9 lessuja joihin on valittu kevyemmät puut ja muistaakseni ne on vieläpä chambered bodylla. Jäsen Panzerwag tai Fox muistanee asian.
 
Cloud Ninet on joo käsittääkseni tone-chambereilla. Mutta: paino on aina noissa "läsnä", vaan eipä kunnon northern ash- runkonen wanhempi Stratokaan niitä kevyimpiä skeboja ole. Se on se käytetty puun laatu, ei siit pääse yli eikä ympäri. Tuo afrikan mahonki, mitä Giba kitaroissaan käyttää, tuppaa olemaan vähän painavampaa kuin tuo itäisten maitten laua-mahonki, natosta (nyatoh) puhumattakaan. Hyvin ilmenee noissa SG-thriideissä, kun kitaroitten kaulapainoisuutta noissa kopioissa ja johdannaisissa moitiskellaan. Afrikkalaisesta tehty runko painaa sen verran, ettei kaulapainoisuus muodostu ongelmaks.
Varsinaisia "toosi painavia" LP:tä ei juurikaan tuon 75-80 jälkeen ole näkynyt, osittain kevennysten vuoks. Aikasemmat pancake-bodyt ei juurikaan mitään erityispainavia olleet, se syy moisten esiintymiseen oli joku aivan muu. Lähinnä ohuitten lankkujen hyödyntäminen, luulisin. ;)
Noita aloitustekstissä mainittuja Cloud Nineja vaan verraten harvoin näkyy myynnissä.. eivät ihan "peruskauraa" olleet. Vähän sama kuin Class 5..
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Juzpe
16.07.2009 18:00:42 (muokattu 16.07.2009 18:01:06)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotenkin näin perstuntumalta 60-luvun ohuempi kaulaprofiili vaikuttaa sopivammalta.
 
Voi olla... mä en oikeen diggaile kummastakaan R9 tai R0:n profiilista... Itsehän en (vielä) R8:a omista, mutta se tuntuu sopivimmalta omaan hanskaan. Veikkaisin, että nohevana kukkona käyt testaan sekä 8:n, 9:n, että 0:n.... Mä soittelin ennen mun LP deluxea (jossa kaula on jostain 8:n ja 9:n välimaastosta) tikkukaulasilla jacksoneilla, enkä ois voinu kuvitellakaan vetäväni clubneck lessulla... kunnes sitten jne... :P
 
If practising doesn't sound good, why bother? - Saul "Slash" Hudson
fox
16.07.2009 18:04:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MadMatt: Jees. Jotenkin näin perstuntumalta 60-luvun ohuempi kaulaprofiili vaikuttaa sopivammalta. Minkälaisissa lukemissa noiden painot ylipäätään liikkuu. Mikä on se haarukka johon voi määritellä "kevyen" LP:n. Onko mitään mieltä verrata noita painon suhteessa vaikka stratoihin?
 
E: jaahas vastauksia ehti tulla jo edellä

 
Uudemmat (Juszkiewickin aikaset) on kyllä aika "vakiopainoisia", noissa vähän vanhemmissa niitä heittoja on. Jopa ihan 50-lukulaisissa. Niistä kai löytyy ne keveimmät, oli joskus lautavarastolla komiasti soivaa ja kevyttä Hondurasin mahoknia. Näin kerrotaan legendoissa.. ;)
Suuresti pitämäni Ibanez Artistit sen sijaan on jopa painavempia kuin LP:t.. jos Gibsonin LP painaa jotain 4,6 kg, saattaa eräitten vuosien AR:t olla reilustikin yli 5 kg.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
hollstro
16.07.2009 18:29:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

80-luvun lopun Stankut on aika lähellä tuota speksiä. Myös ne sen aikaiset ensimmäiset "pre Historic" re-issue-yritelmät. Niitä ei juuri liiku mutta jos sellaisen löydät kannattaa tsekata. Mun lemppari on vuoden 1989 Gold Top (tavallaan R7). Siinä on kapeahko kaula ja hienosaundiset mikit. Kevyt ja resonoiva kitara. Noita saa jos tsägä käy 2000 pintaan. Ne on kuitenkin jo yli 20 v vanhoja ja kunnon pelejä.
 
Nykyiset VOSsit on hienoja kitaroita ja niitä voi saada hyvään hintaan. Noista 57 GT tai 58 (noissa on molemmissa paksu kaula) ovat hinnaltaa järkeviä. 59 Flame Top on yleensä ihan karmeen hintainen, mutta siinä on se ohut kaula. Minusta LP saundaa sitä paremmalta mitä paksumpi kaula, joten sitä kannattaa ajatella myös saundin kannalta.
 
Noita VOSseja edeltänyt Historic sarja on minusta hienompi sen takia että niissä on kiiltävä lakkaus (niinkuin Lessukoissa alunperin) ja niklatut osat. Ne patinoituvat sitten aikanaan kyllä niin kuin pitää. Noi valmiiksi himmennety ei ole mun makuun.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Vienokettu
16.07.2009 18:56:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzpe: Gibsonin historic-sarja kuulostaa MadMatille sopivalta...
Tässä pikku lista malleista
- B7, eli '57 Custom reissue, perus lp custom

B7:aa ei pidä sotkea perus LP Customiin. Perus LP Custom, kuten myöskään '68 reissue eivät ole Historiceja. Oikea B7, eli '57 reissue Custom sen sijaan on.
 
- SG 61 RI, hyvä sg reissue, burstbukcer-mikeillä
SG '61 Reissue ei ole Historic. Historic sarjan SG on LP SG. Se on hinnaltaan ja laadultaan aivan eri luokassa kuin SG '61 Reissue.
 
holstro: Noita VOSseja edeltänyt Historic sarja on minusta hienompi sen takia että niissä on kiiltävä lakkaus (niinkuin Lessukoissa alunperin) ja niklatut osat. Ne patinoituvat sitten aikanaan kyllä niin kuin pitää. Noi valmiiksi himmennety ei ole mun makuun.
Gibsoneita saa edelleen gloss viimeistelyllä, tosin lisähinnalla.
 
Suosittelen Mad Matt:ia keskittymään Gibson Custom Shopin 2000 luvun tuotteisiin.
 
Yhtenä vaihtoehtona kannattaa kokeilla LP Special, vaikkapa '60 DC. Siinä on Stratomiehellekin sopiva ohuehko ja melko pyöreäprofiilinen kaula. Ei paina paljon, yleensä vähän reilu 3 kg. Mikit on P90:t. Tosin, eihän se useimpien mielestä ole "oikea" Les Paul.
 
Kotitarvekitarointia butiikkikamoilla suunnilleen vuodesta 1939
Confidentum
16.07.2009 19:03:33 (muokattu 16.07.2009 19:04:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entäpäs Deluxet? Straton kaulan jälkeen ainakin itselle Lespa Deluxen kaula tuntui mukavan "läheiselle". Pyöreämpi, kuin 60s slimtaper vaan ohuempi kuin 50s mallinen. Myöskin minihumpat tai P90-soapbarit hyvin erottelevina sopisivat minusta rootsiosastolle mainiosti. http://www.youtube.com/watch?v=1goqM3PUxYk&feature=related
 
Wide Fat Neck
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «