Aihe: Mikä wah-pedaaliksi?
1 2 3
Satu ja Tuija
15.07.2009 21:01:21 (muokattu 15.07.2009 21:04:17)
Shredator: Toisaalta, jos kolvi pysyy kädessä, niin osta käytettynä perus-Crybaby. Modaat siihen sitten true bypassin, osat modiin maksaa jotain 10e. Ja jos ei soundi alkuun miellytä, niin kun sitä potikan hammasratasta hieman kääntelee, saat säädettyä EQ:n juuri sellaiseksi kuin haluat.

Nii tai sit ostaa kerralla kunnollisen, ja jättää jossittelut, sekä modaukset taakseen ja luottaa niihin jotka tekee valmiiks hyvää.
Tinippa84
15.07.2009 21:54:41

Onkohan kukaan päässy koittamaan sitä räkkicrybabya? Ittee kiinnostais....
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
Satu ja Tuija
15.07.2009 21:59:25
Tinippa84: Onkohan kukaan päässy koittamaan sitä räkkicrybabya? Ittee kiinnostais....

Luulis että noi räkkihomoilut on jo ihan out-juttuja kun ne kaikki samat optiot on jo pettaalien sisälläkin. Paitti räkki tietty. Mut tomanilta saa räkin.
Juicy
15.07.2009 22:02:22

Mikähän mahtais olla hyvä wahi higain-leadeihin a lá Michael Amott? Herra itse suosii wikin mukaan Dunlopeja, mutta olisko noista Buddan ja RMC:n wah-pedaaleista moiseen touhuun?
"...pala kaulan yhden elimen, pitkä tappi."
Tinippa84
15.07.2009 22:10:30

Satu ja Tuija: Luulis että noi räkkihomoilut on jo ihan out-juttuja kun ne kaikki samat optiot on jo pettaalien sisälläkin. Paitti räkki tietty. Mut tomanilta saa räkin.

Nojoo, miten vaan. Ootko koittanu ko. systeemiä?
Satu ja Tuija
15.07.2009 22:18:17
Tinippa84: Nojoo, miten vaan. Ootko koittanu ko. systeemiä?

En, enkä koita...
:)
Tinippa84
15.07.2009 22:23:28

Satu ja Tuija: En, enkä koita...
:)

Hehe, vähän arvelinkin. Sais amerikan ihmemaasta tilattua tuon räkkimallisen vaan suurinpiirtein puolilmaseks verrattuna esim. thomannin 1200€:n överihintaan. Laskeskelin, että tulis kotiin asti alle 450:n euron ja tietysti vielä kun käytetyn löytäs...
oiva tumpeloinen
15.07.2009 22:28:16
Tinippa84: Hehe, vähän arvelinkin. Sais amerikan ihmemaasta tilattua tuon räkkimallisen vaan suurinpiirtein puolilmaseks verrattuna esim. thomannin 1200€:n överihintaan. Laskeskelin, että tulis kotiin asti alle 450:n euron ja tietysti vielä kun käytetyn löytäs...

Mstä niin halvalla löysit? En kyllä nopeasti katsonut kuin Ebayn, mutta sieltä liikkeestä ostettuna hinta nousee päälle 550 euron kaikkineen.
Tinippa84
15.07.2009 22:36:37

oiva tumpeloinen: Mstä niin halvalla löysit? En kyllä nopeasti katsonut kuin Ebayn, mutta sieltä liikkeestä ostettuna hinta nousee päälle 550 euron kaikkineen.

Ohoh, no perkule, niinpä meneekin. Näkyy olevan tuon 599USD jokapaikassa uutena (on noin 430€). Määpäs taisin muistaa tuon pelkän koneen hinnan euroina. Tietysti jos käytetyn kahtelis. No jokatapauksessa pirusti halvempi kun euroopassa.
no_notes
15.07.2009 23:11:25
Kävin noita demoja netissä tsekkaamassa ja kommenttien jälkeen toi budda budwah alkoi kiinnostaa. Kaverilla on tulossa myöhemmin syksyllä reissua jenkkeihin ja jos palaset loksahtaa kohdalleen reissun jälkeen minulla on budda budwah. Vaikeinta on odottaminen etenkin kun GAS on päällä ja massissa vähän ylimääräistä. Ikävin skenaario on se, että rahat on hävineet syksyn koittaessa kuin tuhka tuuleen kuten yleensä.
jyrkalt
16.07.2009 10:14:53
Jätkät kehuu koko ajan noita mäkkoita ja buddaa niin siks on pakko muistuttaa viel g-labin woowee-wahista. Todella hieno sweeppi ja säätöjä kivasti. On/off joko perinteisesti polkaisulla tahi touch modella. Suosittelen lämpöisästi kaikille.

Linkkiä tolle.... http://www.glab.com.pl/wowee-wah_en
muroaivo
16.07.2009 10:20:42

bonecrusher: Meikäläiseltä ääni G. Teese RMC4 Picture Wahille. Loppui meinaan Dunlopeilla ja muilla pelleily kuin seinään. Varmatoiminen, hyväsoundinen ja komia laitos!

Tein kerrankin vastoin luontoani ja kuuntelin muiden neuvoja:) Ostin nimittäin eilen torilta pois juuri kyseisen wahin ja odottelen mielenkiinnolla, mitä olen saamassa... Alunperin olin suunnitellut, että wahin suhteen menen juuri siitä, mistä aita on matalin (ja halvin!) ja ostan perus cry babyn. Hieman asiaan perehdyttyäni huomasin, että ilmeisesti kannattaa (tässäkin asiassa) sijoittaa pari rahaa enemmän, niin säästyy turhalta itkulta ja hampaiden kiristelyltä, ja ehtii näin ollen keskittymään enemmän itse asiaan. Eli soittamiseen.
Vittu jee!
McNulty
16.07.2009 10:54:41
muroaivo: Hieman asiaan perehdyttyäni huomasin, että ilmeisesti kannattaa (tässäkin asiassa) sijoittaa pari rahaa enemmän, niin säästyy turhalta itkulta ja hampaiden kiristelyltä, ja ehtii näin ollen keskittymään enemmän itse asiaan. Eli soittamiseen.

Mainio ratkaisu. Minulla oli ennen tuota Picture Wahia Dunlopin Crybaby From Hell ja sitä ennen Dunlopin 535Q. Ok, onhan noissa säätömahdollisuuksia ja ties vaikka mitä, mutta silti niistä ei löytynyt sitä yhtä hyvää soundia joka toimisi sekä clean että säröosastolla. Picture Wahista se löytyi. Nyt ei tarvitse enää ruuvata yhtään mitään, eli polkaisu ja keinuttelu riittää. Nimenomaan kuten sanoitkin... voi keskittyä 100% siihen soittamiseen.
Olen paras muusikoiden.netin Bonecrushereista!
SPolis
16.07.2009 11:18:25

Jos on Morleyista kiinnostunut, niin George Dennisen wah-pedaalit on myös hyvä vaihtoehto. Omasta GD40 olen ainakin diggaillu paljon. Tosin en tiedä, mahtaako kukaan maahantuoda noita enää mut enivei.
Juicy
16.07.2009 11:51:58

Kukaan ei vielä maininnut, onko noista RMC:n pedaaleista kunnon higain-liidaukseen? Pitääkö se välttämättä olla se RMC5 Wizard Wah?
McNulty
16.07.2009 13:32:19
Juicy: Kukaan ei vielä maininnut, onko noista RMC:n pedaaleista kunnon higain-liidaukseen? Pitääkö se välttämättä olla se RMC5 Wizard Wah?

Mie en liidauksesta tiedä mitään, mutta kyllä mie olen Picture Wahilla (RMC4 siis) vetänyt niin Panteraa kuin Metallicaakin. Hi-gain... se on niiiiin laaja käsite. Toiselle Iron Maiden on hi-gain, toiselle ei riitä 14 Dying Fetusta ja Sadistik Exekutionia samanaikaisesti.
Juicy
16.07.2009 15:27:52

bonecrusher: Mie en liidauksesta tiedä mitään, mutta kyllä mie olen Picture Wahilla (RMC4 siis) vetänyt niin Panteraa kuin Metallicaakin. Hi-gain... se on niiiiin laaja käsite. Toiselle Iron Maiden on hi-gain, toiselle ei riitä 14 Dying Fetusta ja Sadistik Exekutionia samanaikaisesti.

No johan mä Amott-korttini pelasin. =) Taitaa muuten Randallilla soitella, ainakin sillä on se V2 Ninja-signature nuppi.
McNulty
16.07.2009 15:38:24
Juicy: No johan mä Amott-korttini pelasin. =) Taitaa muuten Randallilla soitella, ainakin sillä on se V2 Ninja-signature nuppi.

Miulla tosiaan kokemus tuosta RMC:stä rajoittuu omiin touhuihin omilla vermeillä... ja tällä hetkellä talossa rankin styrkkari onpi tuo Hughes&Kettner Trilogy, jonka 3. ja 4. kanava ovat kyllä hi-gain. 4. kanava on sellainen alakertaa boostaava (loose), hivenen Mesa Recto-tyylinen ja sillä osastolla Picture Wah jää ehkä aavistuksen "vaisuksi". Ei siis leikkaa ihan yhtä hyvin lävitse kuin 3. kanavalla joka on kireämpi (tight) ja middlekkäämpi. Toimii kyllä, mutta ei siis niin jyrkkä ja selkeä sweeppi, mitä ehkä ko. osastolla kaipaisi, jotta erottuu miksistä. Oli se kuitenkin parempi kuin Itkupilli Helkkarista tahi 535Q perussoundi ja säätörumbat.

Mielestäni siis varsin hyvin yksinkertaiselta pedaalilta, jossa ei ole miljoonia ulkoisia säätöjä lainkaan... toimii Trilogyn kolmella "ensimmäisellä" kanavalla, Dr.Z Z-28 nupin, Swart Space Tone Reverb combon ja MatAmp MiniMat I nupin kanssa todella hienosti.

Ransun soundista en siis uskalla mennä sanomaan.
Juicy
16.07.2009 15:51:07 (muokattu 16.07.2009 15:52:22)

Tykkään kyllä enemmän tiukemmasta säröstä, joten kaippa tuommonen hjuva olisi. Tuo behkun hellbabe on semmonen ampiaispesä, ettei viitsisi sillä tulevaa pedaalilautaa pilata.

Tosin noi Biyangin pedaalitkaan ei mitään puhtaita pulmusia ole, mut niissä on sentään true bypass. Välipiuhoiksi tulee Planet Wavesin pedalboard-kitti, joten siltäkin osin pitäisi signaalitie olla kunnossa.

Saako noita McCoytä muualta kuin Custom Shopista?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)