Aihe: Ongelmia Mesan kanssa
1
Shredator
15.07.2009 12:53:28

Moro

Meikäläisen Mesa (Mark IV) on alkanut pitämään omituista ääntä. Kytkettäessä full power-asentoon, vahvistin rupeaa resonoimaan aivan ihmeellisesti. Se ääni on sellaista sirinää, vähän samanlaista kun voimakkaissa sähkömuuntajissa. Lisäksi kuuluu pientä rahinaa kaiuttimen läpi. Kun vahvistinta pitää tweed powerilla (tehonpuolitus) ongelmaa ei esiinny. Resonoiva ääni tuntuu tulevan jostain virtakaapelin ja muuntajan alueelta.

Avasin vahvistimen, mutten havainnut, että mikään olisi kärähtänyt tai mitään sellaista. Kaikki näyttäisi olevan päällisin puolin kunnossa.

Onko kellään vastaavia kokemuksia? Onko vika muuntajissa vai pääteasteen konkissa? Vai jossain muussa?
http://www.youtube.com/watch?v=vciCWOYDhfU
Antti1
15.07.2009 13:31:54 (muokattu 15.07.2009 13:32:44)
Mitä toi poistaa pelistä tehonpuolituksessa? Toisen putkiparin pelkästään? Mä lähtisin sieltä etsimään syytä ongelmaan. Mikrofoniset ja elinkaarensa lopussa olevat päättärit voi aiheuttaa kaikenlaista mielenkiintoista.

EDIT: Vai siis tuleeko se ääni ihan itsessään sieltä vahvarista, eikä kaiuttimen kautta?
Shredator
15.07.2009 13:40:10

Antti1: Mitä toi poistaa pelistä tehonpuolituksessa? Toisen putkiparin pelkästään? Mä lähtisin sieltä etsimään syytä ongelmaan. Mikrofoniset ja elinkaarensa lopussa olevat päättärit voi aiheuttaa kaikenlaista mielenkiintoista.

EDIT: Vai siis tuleeko se ääni ihan itsessään sieltä vahvarista, eikä kaiuttimen kautta?

Se ei ota putkiparia pois (sen hoitaa tuo class a/b -switchi), vaan vähentää pääteasteen sisäiset tehot 30 wattiin muistaakseni. Putket on vaan pari kuukautta vanhat, joten en usko että niissä on se ongelma. Rohinaa tulee kaiuttimesta, mutta tuo resonointi itse vahvistimesta. Vahvistin on vuodelta 92, joten voi olla että muuntaja tai konkat ovat tulleet tiensä päähän :/
http://www.youtube.com/watch?v=vciCWOYDhfU
maxillaris
15.07.2009 14:05:38
Löysä pääteputkenkanta voi oireilla kuvamaallasi tavalla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)