Aihe: ''All around'' kitara hakusessa
1 2
Jucciz
12.07.2009 18:11:35
Kyllä mulla Jacksonit tulee ihan viimesenä mieleen, jos haetaan "all around"-kitaraa. Eiköhän Stratocaster jo lähtökohtaisesti ole aika hyvä yleiskitara, ja jos tosiaan on saatava tuhdimpaa tallamikkiä, niin sitten vaikka HSS-mikityksellä. Noin tonnin pintaan saattaa hyvällä säkällä löytää toisaalta jo American Vintage -sarjalaisen, ja ne on oikeasti todella laadukkaita soittimia.
lavaamo
12.07.2009 18:21:48
Jucciz: Kyllä mulla Jacksonit tulee ihan viimesenä mieleen, jos haetaan "all around"-kitaraa. Eiköhän Stratocaster jo lähtökohtaisesti ole aika hyvä yleiskitara, ja jos tosiaan on saatava tuhdimpaa tallamikkiä, niin sitten vaikka HSS-mikityksellä. Noin tonnin pintaan saattaa hyvällä säkällä löytää toisaalta jo American Vintage -sarjalaisen, ja ne on oikeasti todella laadukkaita soittimia.

Onko tää nyt niin että "kaikella voi soittaa kaikkea" mutta Jacksonilla voi soitaa vaan heviä??

En nyt ymmärrä miksei Soloisit kelpaisi mihin vaan, ja miksei vaikka RR ellei pidä ulkonäköä liian provosoivana?
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Antti1
12.07.2009 18:36:52
lavaamo: En nyt ymmärrä miksei Soloisit kelpaisi mihin vaan, ja miksei vaikka RR ellei pidä ulkonäköä liian provosoivana?

Kyllä mä soloistin vielä tommoseksi yleiskitaraksi niputtaisin, mutta esim. RR voi olla tietyllä tapaa liian ohkasen kuuloinen joidenkin makuun. Ainakin mun havaintojen mukaan se ei ole kamalan paksusoundinen, mutta sopii mainioosti ehkä siksi mättömusaan. Kai niitä poikkeuksiakin on.
MethänPoeka
12.07.2009 19:17:46
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=333603

Siinä sulle ''all around'' keppi. :)
Mahtuu budjettiin ja voi soittaa juuri noita mitä mainitsitkin+paljon enemmän.
Mustanaamion suojeluksessa.
zuppermuhle
12.07.2009 19:23:36 (muokattu 12.07.2009 19:31:51)
Jucciz: Kyllä mulla Jacksonit tulee ihan viimesenä mieleen, jos haetaan "all around"-kitaraa. Eiköhän Stratocaster jo lähtökohtaisesti ole aika hyvä yleiskitara, ja jos tosiaan on saatava tuhdimpaa tallamikkiä, niin sitten vaikka HSS-mikityksellä. Noin tonnin pintaan saattaa hyvällä säkällä löytää toisaalta jo American Vintage -sarjalaisen, ja ne on oikeasti todella laadukkaita soittimia.

Eipä se lavan muoto nyt niin hirveänä siihen soundiin vaikuta. Stratocastereissa minusta all-around kitarana on se onglema että niissä on yleen yksikelainen kaulamikki.

Kyllä mä soloistin vielä tommoseksi yleiskitaraksi niputtaisin, mutta esim. RR voi olla tietyllä tapaa liian ohkasen kuuloinen joidenkin makuun. Ainakin mun havaintojen mukaan se ei ole kamalan paksusoundinen, mutta sopii mainioosti ehkä siksi mättömusaan. Kai niitä poikkeuksiakin on.

Puut vaikuttavat yleensä soudiin enemmän kuin rungon muodot. Olen yhdellä mahonkisella Rhoadsilla soittanut eikä yhtään ohuelta vaikuttanut. Mutta kieltämättä soloist nostaa vähemmän kulmakarvoja jatsikeikalla kuin RR ulkomuotonsa takia.
"Who is your daddy and what does he do?"
Väsykäsi
12.07.2009 19:58:20 (muokattu 12.07.2009 20:02:46)
Ainahan kaulaan voi laittaa yksikelaisen kokoisen humpparin jos sunsta tuntuu siltä että haluat humpparin saundia. (Turha huudella siellä takarivissä että saundit ei ole samat kuin täyskokosessa tiedän sen kyllä)

Edit: Ja jos soittaa hevikeikkoja niin ostaa mustan kitaran (vaikka sen Juccizen ehdottaman straton) ja laittaa siihen mustan pleksin, mikinkuoret ja ym. Kelpaa hevi, jazz, blues, rock, pop, proge jne. keikoille ainakin omasta mielestäni.
Plexi Marshall has 2 mode: all on 0 and all on 10 (or 11;D)
250768
12.07.2009 20:00:24
Kokeileppa PRS kitaroita.Luulen että tosta löytyy vastaus sun ongelmaan.
Aina on palattu les pauliin mutta pitäähän ne kaikki kitarat läpi käydä.
Vladi
12.07.2009 20:44:29
250768: Kokeileppa Atlas Guitarsin kitaroita.Luulen että tosta löytyy vastaus sun ongelmaan.

Huippulaatua huippuhalvalla.

www.tampermusic.com

Profiilista löytyy yks kuva.

Vladi
Kyllä se siitä.
Thunder
12.07.2009 20:55:13
Täältä ääni Bladen stratolle, ei ehkä kriteereitten mukainen mutta hevit ja kevyemmät soitannot onnistuu hyvin.
McNulty
12.07.2009 20:56:17

Joo, mikäli sitä logoa lavassa rupeaa tuijottamaan liikaa. Jos oppii unohtamaan omat ennakkoluulonsa ja -asenteensa, niin ko. vermeistä voi löytää paljon hyviäkin juttuja.

Ensinnäkin H/S/S-mikitys on hyvin monipuolinen, vielä jos tallamikki on tosiaan puolitettavissa. Samoin kitaran ulkoasu noudattelee sitä perinteistä Stratoa, mutta Soloistin kohdalla mukaan tulee vielä neckthru-rakenne (hieman tummentaa/tukevoittaa soundia, ergonominen kaulaliitos), runkopuuna leppää (samoin kuin useissa Stratoissa), vaahterakaula, jumbonauhat ja compound radius. Sillä siis voi soittaa muutakin kuin Cannibal Corpsea, joka tuntuu liian monesti olevan se oletusarvo.

No... FMIC:n tuotteita kumpainenkin.

Monella muulla valmistajalla on myös hyviä teemoja aiheesta. Vaikkapa Tom Anderson...
Olen paras muusikoiden.netin Bonecrushereista!
Mr. Speed
13.07.2009 00:40:48
bonecrusher: Joo, mikäli sitä logoa lavassa rupeaa tuijottamaan liikaa. Jos oppii unohtamaan omat ennakkoluulonsa ja -asenteensa, niin ko. vermeistä voi löytää paljon hyviäkin juttuja.

Ensinnäkin H/S/S-mikitys on hyvin monipuolinen, vielä jos tallamikki on tosiaan puolitettavissa. Samoin kitaran ulkoasu noudattelee sitä perinteistä Stratoa, mutta Soloistin kohdalla mukaan tulee vielä neckthru-rakenne (hieman tummentaa/tukevoittaa soundia, ergonominen kaulaliitos), runkopuuna leppää (samoin kuin useissa Stratoissa), vaahterakaula, jumbonauhat ja compound radius. Sillä siis voi soittaa muutakin kuin Cannibal Corpsea, joka tuntuu liian monesti olevan se oletusarvo.

No... FMIC:n tuotteita kumpainenkin.

Monella muulla valmistajalla on myös hyviä teemoja aiheesta. Vaikkapa Tom Anderson...

Tosiaan. Itsekin ihmettelen sitä, millä perusteella strato olisi H/S/S superstratoa monipuolisempi? Ja millä perusteella kiinteä talla floikkakitaraa monipuolisempi. Floikan saa kyllä tarvittaessa blokattua, muttei kiinteällä tallalla floikkapelleilyä harrasteta. Taitaa olla vähän "lapus silmillä" - meininkiä taas :)

Itse tosiaan suosittelisin jotakin superstratoa puolitettavalla tallahumpparilla ja kahdella sinkulla. Tallaan joku hyvä all-around mikki(ei tarvi olla maailman kuumin soittaakseen heviä). Floikallinen juurikin siihen, ettei floikka sulje mitään pois, toisin kuin kiinteä talla tekee.
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
Icy-Sun
13.07.2009 03:12:29
Mr. Speed: Tosiaan. Itsekin ihmettelen sitä, millä perusteella strato olisi H/S/S superstratoa monipuolisempi?

Haettiin varmaan sitä, että kyllähän se perus strato ja superstrato soundaa erille ja tämä perinteinen stratosoundi passailee enemmän rautalangasta jazzin kautta maideniin kuin tilujaska ;) Vaan en kommentoi tuohon enempää. Valitsisin itse Les Paulin, mutta se tuskin on aloittajalla harkinnassakaan.
Kellari-Jeesus
15.07.2009 11:49:11
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=332730 Siinä on mielestäni all-around kitaroista kitaroin. Ei mulla muuta
pöh
McNulty
15.07.2009 13:00:00
Icy-Sun: Haettiin varmaan sitä, että kyllähän se perus strato ja superstrato soundaa erille ja tämä perinteinen stratosoundi passailee enemmän rautalangasta jazzin kautta maideniin kuin tilujaska ;)

Ööö... mie voisin väittää että leppärunkoinen Jackson Dinky vaahterakaulalla, H/S/S-passiivimikityksellä vs. H/S/S leppärunkoinen Stratocaster vaahterakaulalla = pretty much the same.

Jos mikeiksi valitaan samat, niin eroja Dinkyn ja Stratocasterin välille on aika vaikea tehdä vaikkapa kaulamikillä köykäistä bluesia luritellessa. Itse myönnän, etten eroa (etenkään bändisoitossa) välttämättä huomaisi, jos en kitaraa näkisi.

Tässä on just se omituinen seikka, että "samat puut, samat mikit, sama soittaja" mutta silti Jackson on se "tilukeppi" jolla ei voi muuta veivata kuin ääriheviä. Ok, onhan Jacksonin käyttäjäkunta suurelta osin heviputteja, myönnettäköön se. Heti kun lavassa lukee Fender niin rautalankaluritukset lähtevät 400x paremmin kuin vastaavalla Jacksonilla. Kummatkin saman emofirman tuotteita... ja lopulta vain ja ainoastaan käyttäjästään kiinni.
Olen paras muusikoiden.netin Bonecrushereista!
ballfish
15.07.2009 13:07:01
Lämpöisiin fenkkukliineihin fenkkua, eli strato. Soloist ei oikein hoida floikan takia sitä tonttia, kasarifunkit kyllä =)
"Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori
Juzpe
15.07.2009 16:45:48 (muokattu 15.07.2009 16:48:23)

Eikös toi Musarin Steve morse-malli oo aika all around... H-S-S-H mikit, kolme(!) eri mikinvalitsinta, saa vieläpä floikalla tai ilman... ei luulis vaihtoehtojen loppuvan heti kesken... vissiin on kyllä aika kalliita

http://www.music-man.com/instruments/guitars/steve-morse.html

Tosin miinuspuolena on se, että tarvii sähkötekniikan DI:n koulutuksen, jos meinaa vaihtaa mikit tai muuttaa jotain kytkentöjä... soittaessa pärjää varmaan ihan insinööri (AMK):lla
If practising doesn't sound good, why bother? - Saul "Slash" Hudson
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)