Aihe: Fender roadworn 50 stratocaster
1
(_Markus_)
13.07.2009 14:19:53
Ostin tuossa kesän alussa fenderin roadworn 50 stratocaster kitaran. niin sattuisko kukaan tietämään että onko se tehty vanhoista fenderin osista vai onko noi osat vaan kulutettu tollei. Itse veikkaan että on vähän molempia :D mutta jos joku sattuis tietämään niin ois ihan kiva :P

http://www.fender.com/products//search.php?partno=0131012303
Borlag
13.07.2009 14:21:21

Uusia osia ne on jotka on kulutettu tehtaalla niin että näytäisi käytössä kuluneelta. Ei ihan onnistunut tuollaisenaan...
hapan
13.07.2009 15:39:56
Ovat muuten todella paskoja soittimia. Yksikään ei ole tuntunut hyvältä soittaa, eikä soundikaan ole sen kummempi, kuin stratossa yleensä. Turhaan maksaa surkean näköisestä relikoinnista satoja euroja enemän, kuin vastaavasta classicista, jonka voi itse relikoida jos siltä tuntuu - ilmaiseksi.
kloppis
13.07.2009 19:55:34 (muokattu 13.07.2009 19:57:17)
Älytöntä tommonen relikointi, jos siellä tehtaalla joku jätkä sitä hio, niin tuskin se tuo sitä kuuluisaa vanhan soittimen tuomaa sointia. Ja soittajanhan täytyy kokea itse kitaransa kanssa kaikki kolhunsa.

Ja muuten: miten ihmeessä Fender saisi joitain vanhoja Fenderien palasia? Eiköhän jokainen soittaja koita pitää oman kitaransa kasassa? "Tää on jo vanhentunut malli, heitänpä viemäriin."
Izer
13.07.2009 19:57:02
No mikäs siinä, jos tykkää semmoisesta patinoituneesta lookista eikä itse viitsi tai osaa tehdä näyttävästi kulumaa niin kai semmoisen nyt saa ostaa. Ei tarvitse nyt taas olla niin elitististä asennetta :-)
Ridin' with the wind!
Joees
13.07.2009 20:05:04
kloppis: Älytöntä tommonen relikointi, jos siellä tehtaalla joku jätkä sitä hio, niin tuskin se tuo sitä kuuluisaa vanhan soittimen tuomaa sointia. Ja soittajanhan täytyy kokea itse kitaransa kanssa kaikki kolhunsa.

Pakko kuitenkin todeta vaikka kuin yritin välttää. Mikä siinä niin älytöntä on? Kun kysyntää on niin tottakai siihen vastataan. Sehän olis älytöntä jättää moinen markkinarako käyttämättä. Kun ikävä kyllä kuitenkin se on valuutta joka puhuu ja pyörittää, mut se on jo sit toinen juttu...
Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
Vaseliinia!
Dunga
13.07.2009 20:26:23
Ja soittajanhan täytyy kokea itse kitaransa kanssa kaikki kolhunsa.

Eli ei saa ostaa käytettyä jos siinä on jonkun muun tekemiä kolhuja?

Tai voihan ton tulkita niinkin, että aina kun saa mustelman vaikka töissä, tulisi kitara olla kaulassa ;)
War... war never changes.
hapan
13.07.2009 20:34:19
Void: Tai voihan ton tulkita niinkin, että aina kun saa mustelman vaikka töissä, tulisi kitara olla kaulassa ;)

Jos saa snagarilla pataan, niin ainakin pari kertaa pitää sitä omaa raatoa mätkäistä seinän kulmaan.
Crossroad
13.07.2009 21:41:15
Custom shopin relic-stratot ja etenkin masterbuilt relicit on ihan tyylikkäitä,mutta itse kyllä valitsen mielummin closet classicin tai NOS:n.Jompainen kumpainen on lähdössä tilaukseen tässä.
jra
13.07.2009 23:19:07
hapan: Ovat muuten todella paskoja soittimia. Yksikään ei ole tuntunut hyvältä soittaa, eikä soundikaan ole sen kummempi, kuin stratossa yleensä. Turhaan maksaa surkean näköisestä relikoinnista satoja euroja enemän, kuin vastaavasta classicista, jonka voi itse relikoida jos siltä tuntuu - ilmaiseksi.

Sen kummemmin ottamatta kantaa laatuun, hintaeroon tai ideaan, niin eikö Classic Playerin ja Road Wornin ero ole myös siinä että Classicissa on polylakka bodyssä ja Road Wornissa nitrosellu? Kaulassa on kait sitten molemmissa poly.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
duc
13.07.2009 23:22:30 (muokattu 13.07.2009 23:23:37)
jra: Sen kummemmin ottamatta kantaa laatuun, hintaeroon tai ideaan, niin eikö Classic Playerin ja Road Wornin ero ole myös siinä että Classicissa on polylakka bodyssä ja Road Wornissa nitrosellu? Kaulassa on kait sitten molemmissa poly.

Jep. Vähän halvan oloisia nuo Road Wornit ovat silti, tosin ovat valovuosia edellä vaikkapa niitä LTD:n "reliikkejä".
Wäiski
13.07.2009 23:37:10
hapan: Ovat muuten todella paskoja soittimia. Yksikään ei ole tuntunut hyvältä soittaa, eikä soundikaan ole sen kummempi, kuin stratossa yleensä. Turhaan maksaa surkean näköisestä relikoinnista satoja euroja enemän, kuin vastaavasta classicista, jonka voi itse relikoida jos siltä tuntuu - ilmaiseksi.

Soitettavuus lienee kädestä kiinni, sillä ainakin minun kouraani Road Worn '50 istuu tosi hyvin. Vanhennuksista en enemmälti piittaa, mutta strato-ostoksilla ollessani tälainen vei voiton lukuisista testaamistani yksilöistä juuri soitettavuuden ansiosta. Kaula on sopivan jykevä, jumbonauhat minua miellyttävät ja vähöäinen tai olematon lakkaus kaulassa mukava käteen. Soundi on hyvä straton soundi kuten pitääkin olla.
kimurantti1
14.07.2009 01:31:46
Mä olen yhtä Road Worn Stratoa kokeillut, ja se oli tosi hyvä soitin. Parempi kuin yksikään American Stankku jota olen kokeillut. Viimeistely ei ollut mikään loistava, nauhatyössä oli parantamisen varaa, mutta hitto että se kitara soi hyvin. Johtuu varmaan paljon normaalia ohuemmasta lakasta.
black-dog
14.07.2009 17:48:49
ite jenkkilän puolelle testasin juuri tommosta ja hyvä soitin, ite tykkään kuluneesta ulkonäöstä mutta en oikeen ymmärtäny että miks on pitäny mennä tummentamaan plexin reunoja? näytti ihan perus spraymaaliviritykseltä eikä sillä huijata ketään
Watch my back sano kyttyräselkä
s8na
14.07.2009 17:56:43

Multaki täältä kommenttia että oli yllättävän hyvä keppi soittaa, ääntä en vahvistettuna kokeillu tosin. Verrokkina American standardi ei sopinu lapasee ja vaahterakaula oli lakattu pilalle. Relikointi on kieltämättä vähän räikeä, sitä paskaa siellä mikeissäkin on vähän liikaa. Jäi siis ostamatta (no ei ois ollu rahaakaan).
(_Markus_)
14.07.2009 18:01:43
Tässä mun ostamassa on ainakin hyvät soundit ja sopii minun käteen täydellisesti :P Osa noista kulutuksista kuten tuossa kaulassa on kyllä aika turhia, mutta soitettavuus ja äänethän ne on paljon tärkeämpiä
(_Markus_)
14.07.2009 18:01:44
Tässä mun ostamassa on ainakin hyvät soundit ja sopii minun käteen täydellisesti :P Osa noista kulutuksista kuten tuossa kaulassa on kyllä aika turhia, mutta soitettavuus ja äänethän ne on paljon tärkeämpiä
Herbert_temp
14.07.2009 20:13:44
Hyvin istuu raod worn 50:n täälläkin käteen, mutta tuota ulkonäön takia relikoimista en kyllä ymmärrä yhtään. On siinä tietenkin se hyvä puoli, että kun eka kerran kitaran kolhii naarmuille, niin ei kirpaise niin paljon, kun on jo neitsyys mennyt tehtaalla.
Roll Away the Dew!
Socialite
15.07.2009 10:53:06
kimurantti1: Mä olen yhtä Road Worn Stratoa kokeillut, ja se oli tosi hyvä soitin. Parempi kuin yksikään American Stankku jota olen kokeillut. Viimeistely ei ollut mikään loistava, nauhatyössä oli parantamisen varaa, mutta hitto että se kitara soi hyvin. Johtuu varmaan paljon normaalia ohuemmasta lakasta.

Komppia tälle! Soi todella hienosti ja tuntui hyvälle kätösissä. Jos olisi ollut (ylimääräistä) rahaa niin varmaan olisin vienyt kitaran kotiin saman tien.
Live the life you love and love the life you live.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)