BigPapa 11.07.2009 13:04:06 | |
---|
Kontiak: Mitäs jos kirjottelisit hetkisen aikaa vaikka tonne, kun näyttää olevan niin vaikeaa - sen voi tehdä ihan anonyymisti ja nimimerkin takaa, kuten sun täälläkin tapahtuva perseilysi: http://www.lastenjanuortennetti.net/ Tuolta saat jonkun aikuisen vastaamaan asioihin, jotka sun mieltä painaa ja arkea hankaloittaa. Sit kun tilanne vähän helpottaa, voit laatia ittelles tänne vaikka edes jonkinlaisen jäsenkuvauksen ja keskittyä muutenkin olemaan ihmisiksi. Ihmettelen kyllä hieman, miksi täällä hyökätään minun henkilöäni vastaan. Jos mä korjaan kielioppi- tai yhdyssanavirheitä tai pyydän pysymään asiassa, en todellakaan tarkoita, että kyseinen kirjoittaja on mun mielestä idiootti - aika moni itse asiassa osaa ottaa nämä jutut huumorilla ja hyvä niin. Loppujen reaktiot mua ei suoranaisesti kiinnostakaan. Jos joku tahtoo suuttua ja vetää herneet nenään, be my guest. Outoo on, taidat olla riidanhaastaja, mut en näihin lapsellisuuksiin lähde mukaan. Voit messuta ihan keskenäs niin paljon kuin huvittaa. Mitäs perseilyä se nyt on kysyä, mikäli äänestyksen piti alkaa Keskiviikkona 21.00, eikä ollut alkanut vielä Torstai aamupäivällä. Sarkasmi on vaikea laji. They say everything can be replaced
Yet every distance is not near
So I remember every face
Of every man who put me here.
I shall be released. |
Kontiak 11.07.2009 13:06:40 | |
---|
BigPapa: Outoo on, taidat olla riidanhaastaja, mut en näihin lapsellisuuksiin lähde mukaan. Voit messuta ihan keskenäs niin paljon kuin huvittaa. Mitäs perseilyä se nyt on kysyä, mikäli äänestyksen piti alkaa Keskiviikkona 21.00, eikä ollut alkanut vielä Torstai aamupäivällä. Sarkasmi on vaikea laji. Viikonpäivät kirjoitetaan pienellä. Ja se on plokata eikä blogata. Hyvää kesää! "Loppujen reaktiot mua ei suoranaisesti kiinnostakaan. Jos joku tahtoo suuttua ja vetää herneet nenään, be my guest." - Jucciz kertoo perseilystään |
Vladi 11.07.2009 13:08:34 | |
---|
Mä alan olla koko ajan enemmän sitä mieltä, että tää Kontiakin touhu on joku läppä, testaa paljonko voi aukoa päätänsä ihmisille ennenku saa tunnuksensa suljettua. Suhtautuu tohon touhuun huumorilla, ni saa hyvä naurut ;) Kyllä se siitä. |
Tonski 11.07.2009 13:49:05 | |
---|
Kontiak: Ja se on plokata eikä blogata. Tää pisti kyllä vähän hymyilyttämään :D |
Kampela77 11.07.2009 13:54:48 | |
---|
Vladi: Mä alan olla koko ajan enemmän sitä mieltä, että tää Kontiakin touhu on joku läppä, testaa paljonko voi aukoa päätänsä ihmisille ennenku saa tunnuksensa suljettua. Suhtautuu tohon touhuun huumorilla, ni saa hyvä naurut ;) Ihmetyttää ettei ole edes jäähyä vielä napsunut. Katkerana muistelen kuinka itselle tuli jäähyä parista viattomasta vitsistä Metallica-ketjussa. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
MaQ 11.07.2009 14:07:55 | |
---|
Linkkaampa tännekin. Eli webcastia pukkaa tänään ja huomenna Eli jos sattuu ettei aurinkoisena päivänä ole muuta tekemistä :) http://www.licklibrary.com/webcast/# suora http://193.35.13.22:8080/stream/path/to/media.file_ Saturday 11th July GuitarFest Running Order _ _ Sunday 12th July 10.00am DOORS OPEN_ _ 11.00am - 11.20am SARAH JORY_ _ 11.25am - 11.55am JERRY DONOGHUE_ _ 12 noon -12.30pm DOUG WIMBISH _ _ 1.20pm - 1.50pm STONE GODS _ _ 2.00pm - 2.30pm JENNIFER BATTEN 3.00pm - 3.45pm GLENN HUGHES _ _ 4.00pm - 4.45pm YNGWIE MALMSTEEN |
sympxgtr 11.07.2009 18:16:58 (muokattu 11.07.2009 18:18:52) | |
---|
Aloitin sooloskaban äänestyksen tarkoituksella vasta torstain aikana sillä verukkeella, että osallistujat jotka myöhästyvät, pääsevät myös suoraan mukaan äänestykseen :) |
MaQ 11.07.2009 19:27:42 | |
---|
Anselmi83: vibrato häiritsi välillä vähän liikaa ja lennu kin siitä kommentoi... Juu, jostain syystä en saa tuota bendeilyä haltuun millään. Pitäs niin ajatuksella vetää että sais kohilleen, mutta taas toisaalta olen niin fiilis soittelija nykysin että tulee mitä sattuu olotilan mukaan. Nykyään soitan vielä kitaroilla ilman kampea kun taas nuorena totuin hoitamaan sitä vibraa osittain kammella. Eli perseelleen meni sekin reenaus aikoinaan :) Pitää rauhottaa ja soitella jatkossa ajatuksella "lupaus" |
WanhaWetäjä 14.07.2009 08:45:01 (muokattu 14.07.2009 08:46:10) | |
---|
Tua noi, aamumietteitä Turun satamasta...mä olen ilmeisesti ainoa jota nuo ns oikeat, sävelletyt "biisit" taustoina vähän ihmetyttää...olisko seuraava jo sitten se "Apache" tai "Hopeinen kuu"? Eikö ole aikaa, laitteita, tai halua/viitseliäisyyttä tehdä jotain omaa, tai etsiä netista jotain joka ei ole varsinaisesti jonkun sävellys?Onko tää nyt kolmas kisa peräjälkeen kun on joku biisi pohjana? Ei siinä mitään, hyvä taustahan tuo on ja jatsiahan mäkin olisin aina jne... mutta kun on nuo säännöt, esim "Maihinnousu.net" ilmoittaa selkeesti että sinne laitettuihin kappaleisiin pitää laittajalla olla oikeudet.Vai eikö nuo sitten ole kappaleita kun niiissä ei ole melodiaa, ainoastaan selkeesti tunnistettava tausta? Kyseessähän ei ole maailmanluokan rikos, mutta mä olen saanut sellasen kasvatuksen että varastaminen on tuhmaa, ihmisellä pitää olla tiettyjä periaatteita, olisko tässä kyse sitten edes pienestä näpistyksestä, mene ja tiedä. Vai oisko kenties tilaus erilaiselle skaballe, taustat olis kuluneita klassikoita, jopa varsin "keltaisia biiseja", joita pyrittäisiin matkimaan mahdollisimman yks yhteen?"Johnny B. Good"in intro olis hyvä avaus tälle skaballe. Joopa joo, älkää toki vetäkö herneitä, alkaa wanhalla wähän wäsy painaa, huomenna pääsee himaan täältä uivasta peltivankilasta viettään 52 v synttäreitä, aattelin vaan että josko tästä sais vaikkapa jotain asiallista keskustelua viritettyä, mutta ilmeisesti aihe ei kiinnosta ketään muuta kuin mua, joten antaa olla. |
BigPapa 14.07.2009 09:48:19 | |
---|
Eikö ole aikaa, laitteita, tai halua/viitseliäisyyttä tehdä jotain omaa, tai etsiä netista jotain joka ei ole varsinaisesti jonkun sävellys?Onko tää nyt kolmas kisa peräjälkeen kun on joku biisi pohjana? Tarkotus saada skabat loppumaan? Ei kaikilla oo edes halua alkaa säveltämään skabaa varten. Tää on kuitenkin enempi soittokisa kuin sävellysforumi. Mikäli sattuu jotain"pöytälaatikossa" olemaan niin mukavahan niihinkin on soitella. Mä en ihan tätä sun omatekemä pointtia täydelleen hiffaa.
Vai oisko kenties tilaus erilaiselle skaballe, taustat olis kuluneita klassikoita, jopa varsin "keltaisia biiseja", joita pyrittäisiin matkimaan mahdollisimman yks yhteen?"Johnny B. Good"in intro olis hyvä avaus tälle skaballe. Tuskin. Eikä, näihinkään, mikäli jotain tuttua taustassa on, ole pakko vetää jotain siihen kuuluvaa, vaan voit siihen säveltää sen oman juttus. They say everything can be replaced
So I remember every face
I shall be released. |
WanhaWetäjä 14.07.2009 10:38:51 | |
---|
BigPapa: Tarkotus saada skabat loppumaan? Kuis? Ei kaikilla oo edes halua alkaa säveltämään skabaa varten. Tää on kuitenkin enempi soittokisa kuin sävellysforumi. Ei tarvitse olla Sibelius luodakseen muutaman soinnun sointukierron, eihän?Eri asia on sitten jos ei ole laitteita tuohon, ja onhan tuo toki aikaavievää puuhaa. Mikäli sattuu jotain"pöytälaatikossa" olemaan niin mukavahan niihinkin on soitella. Mä en ihan tätä sun omatekemä pointtia täydelleen hiffaa. Niin no, ei sen tarvi olla omatekemä, onhan noita taustoja netissa pilvin pimein, joten miksi sen pitää olla joku biisi? Mutta mitä näistä, tää on keskustelupalsta, asioistahan pitää olla montaa mieltä, eikö?Jos asiansa perustelee. Mä olen perustellut tän asian omalta kantiltani jo pari kertaa, joten en viitsi enää kolmatta kertaa toistaa. |
Kyllä mä oon WW:n kanssa vähän samaa mielipuolta. Esmes mä en nykyiseen viitsi edes osallistua, koska biisi on 'liian tuttu'. Ei tunnu mielekkäältä räimiä siihen jotain kakkaa päälle. visentti on vihree nyrsijä. |
BigPapa 14.07.2009 13:03:01 (muokattu 14.07.2009 13:06:48) | |
---|
Lennu: Kyllä mä oon WW:n kanssa vähän samaa mielipuolta. Esmes mä en nykyiseen viitsi edes osallistua, koska biisi on 'liian tuttu'. Ei tunnu mielekkäältä räimiä siihen jotain kakkaa päälle. No sehän on ihan jokaisen omassa harkinnassa, että mitä tekee ja mitä ei. Jos tossakin nyt ois soinnut hieman eri järjestyksessä niin ois varmaan ihan eri meininki. Tai sitten ei. They say everything can be replaced
So I remember every face
I shall be released. |
Anselmi83 14.07.2009 13:17:29 (muokattu 14.07.2009 13:18:52) | |
---|
WanhaWetäjä: Tua noi, aamumietteitä Turun satamasta...mä olen ilmeisesti ainoa jota nuo ns oikeat, sävelletyt "biisit" taustoina vähän ihmetyttää...olisko seuraava jo sitten se "Apache" tai "Hopeinen kuu"? Ymmärrän kyllä pointin mutta mun mielestä on ihan ok laittaa jonkun biisin pelkkä sointukierto taustaksi. Olisin voinut tehdä jonkunlaisen pastissin tuosta biisistä, (vaihtamalla sävellajia, muokkaamalla tahtimäärää) mutta tietokoneen midisaundeilla se olisi kuullostanut huomattavasti karummalta kuin tuo kyseinen tausta. Mun mielestä on aika tärkeää varsinkin tälläisessä musiikissa, että tausta on soitettu itse (tuo tausta on taustanauhalevyltä otettu). Mietin kyllä taustaa laittaessani, että onkohan liian tuttu biisi, mutta kun tuohon kiertoon on hyvä sotkea niin jazz- kuin bluespohjaistakin soittoa, joten ajattelin sen miellyttävän useampia soittajia. Jokatapauksessa suurin osa tonaalisista sointukierroista esiintyy jossain biisissä, joten voi olla aika haastavaa keksiä hyvä sointukierto, joka on tarpeeksi simppeli useimmille soitettavaksi, mutta jota kukaan ei ole vielä käyttänyt. Ehkäpä se raja voisi mennä siinä, ettei laita sellaisesta biisistä taustaa, joka on täysin läpisävelletty. |
Anselmi83 14.07.2009 13:28:34 (muokattu 14.07.2009 13:28:53) | |
---|
Lennu: Kyllä mä oon WW:n kanssa vähän samaa mielipuolta. Esmes mä en nykyiseen viitsi edes osallistua, koska biisi on 'liian tuttu'. Ei tunnu mielekkäältä räimiä siihen jotain kakkaa päälle. Mä en ihan ymmärrä tuollaista ajattelutapaa, koska ihan samaa kakkaa me soitetaan jokatapauksessa jonkun itse keksityn taustan päälle. Varmaan jokaisen sointukierron tai yksittäisen soinnun päälle on joku soittanut jollain levyllä paremmin kuin mä, mutta eihän sillä ole mitään väliä. |
Lennu 14.07.2009 13:56:53 | |
---|
Anselmi83: Mä en ihan ymmärrä tuollaista ajattelutapaa, koska ihan samaa kakkaa me soitetaan jokatapauksessa jonkun itse keksityn taustan päälle. Varmaan jokaisen sointukierron tai yksittäisen soinnun päälle on joku soittanut jollain levyllä paremmin kuin mä, mutta eihän sillä ole mitään väliä. No ehkä mulla on vaan joku asennevamma :D visentti on vihree nyrsijä. |
Anselmi83 14.07.2009 14:01:17 | |
---|
WanhaWetäjä: Kyseessähän ei ole maailmanluokan rikos, mutta mä olen saanut sellasen kasvatuksen että varastaminen on tuhmaa, ihmisellä pitää olla tiettyjä periaatteita, olisko tässä kyse sitten edes pienestä näpistyksestä, mene ja tiedä. Mun mielestä toi kyseinen tausta ei ole Cantaloupe Island, vaan pelkkä runko siitä. Se ei ole alkuperäiseltä levyltä otettu, eikä siinä soita Herbie Hancock, Freddie Hubbard, Ron Carter tai Tony Williams. Siitä puuttuu myös hyvin oleelliset osat: teema ja soolot. |
Jucciz 14.07.2009 14:15:50 | |
---|
Mä komppaan WanhaaWetäjää. Munkin mielestä liian tutut taustat miltei pakottavat soittamaan sooloksi jotain samaa kuin mitä levyllekin on aikanaan soitettu - oli tausta sitten alkuperäisten soittajien toimesta levylle päätynyt otto tai muurten vaan riittävän samankuuloiseksi tehty taustakomppi. Tää Hancock-ralli nyt ei ole pahimmasta päästä (mukava kolmen soinnun kierto eikä aina sitä iänikuista I-IV-V-bluesia), mutta esimerkiksi taannoin taustana ollut Deep Purplen Lazy ei kyllä juuri tarjonnut muita vaihtoehtoja kuin vetää se levyltä tuttu puolentoista minuutin intro - kaikki muu olisi kuulostanut vähän väärältä: tämä siis, jos tiesi alkuperäisen version. Eri homma ja kivempihan se, jos tausta onkin itselle outo - vailla selkeää referenssiä tulee päädyttyä enempi omanlaisiin ratkaisuihin. Yritän silti saada tänään aikaiseksi jopa jonkinlaisen oman vedon tuohon taustaan. |
Sammo 14.07.2009 14:17:28 | |
---|
Anselmi83: Siitä puuttuu myös hyvin oleelliset osat: teema ja soolot. Mä luulen (IANAL) että vasta-argumenttina tässä käytettäisiin että CI:n kosketinsoitinosuus, riffi, on itsessään kappaleelle "elitärkeä" sanoittamaton melodiaosuus ja sellaisenaan ylittää jo teoskynnyksen. Samat asiat samaan paikkaan ja eri asiat eri paikkaan. |
BigPapa 14.07.2009 14:27:52 (muokattu 14.07.2009 14:37:57) | |
---|
Deep Purplen Lazy ei kyllä juuri tarjonnut muita vaihtoehtoja kuin vetää se levyltä tuttu puolentoista minuutin intro - kaikki muu olisi kuulostanut vähän väärältä: tämä siis, jos tiesi alkuperäisen version. Loppujen lopuks siihenkin voi vetää mitä huvittaa, jos huvittaa. Ja onhan tossa ollu Watchtoweria ja Weepsiä joista jälkimmäiseen tais tulla ihan kaikenlaista, jos ei sitten kumpaankin. Soinnut on sointuja ja kukin vetää niihin mitä parhaaks näkee ja kuulee, mun mielestä. They say everything can be replaced
So I remember every face
I shall be released. |