Kailis: Mites Jukka Kuoppamäki -68? Hey Jude eli Ei voi kuin valittaa? Näitä suomalaisia beatles-covereitahan riittäisi. Tässä vähän esimerkkejä: Laura Kinnunen - Älä Kiusaa Tee (Bad to Me, 1964) Lisbeth - Äitisi tietää sen (Your mother should know, 1969) Eero Raittinen - Viidakko Jim (Continuing story of bungalow bill, 1969) Johnny Liebkind, Paavo Raittinen, Niina Päivänurmi - Vielä Nähdään (Oh Darling, 1969, 1979, 1998) Jormas - Riski Riitta (Lovely Rita, 1967) Vesa-Matti Loiri, Popeda - Paulin taikakaulin (Maxwell's Silver Hammer, 1973, 1989) Eric Lars Four - Onks se joku keisari (Got to get you into my life, 1976) Eero Raittinen - Norjan puu (Norweigian Wood, 1966) Express - Mä oon daun (I'm down, 1974) Kosmos - Mies ei minkään maan (Nowhere man, 1974) Finntrio - Mansikkamaa (1967) Esquires - Matkalippu (Ticket to ride, 1965) Marion Rung - Luotan Meihin Kaikkiin (Imagine, 1974) Jormas - Kenties kenties (Hello Goodbye, 1968) Esa Simonen - Kaupungin harmain mies (When I'm Sixty Four, 1967) Tanssiva Bagdad - Jakomäkeen (Get Back, 1992) Satu Pentikäinen - Hän kyydin kauas nyt saa (Ticket to Ride, 1981) Hector - Hassu Huilumies (Fool on the Hill, 1969) Erno Lindahl - Elämältä halua en enempää (Ob la di ob la da, 1969) Kari Peitsamo - Balladi Kari Peitsamosta (Ballad of John & Yoko, 1978) Erkki Liikanen - Vedän Lonkkaa (I'm only sleeping, 1966) Pekka Tammilehto - Soi kitara murheissaan (While my guitar gently weeps, 1989) Veikko Laiho - Mikä saa ihmisen elämään (What is Life, 1971) Esquires - Mua kiusaat vain (Don't bother me, 1964) Raikas Ryminä - Fiilis (Something, 1980) Freud, Marx, Engels & Jung - Tursaan Puutarhassa (Octopus's garden, 1989) mr. finland, walk on by, your ideapark dream.
mr. finland, walk on by, your alko store supreme |
Decades: Nuorehko Ringofani! No, nuorena se kai on aloitettava. Mahtaneeko tyttäres niin kauheasti tota englantia ymmärtää? Veikkaanpa, että ns. katsoo vain kuvat. En tiedä paljonko ymmärtää, mutta osaa ulkoa aika monta piisiä ja Help-elokuvan vuorosanat, englanniksi. |
rybk: Mun on pitäny monasti laittaa Cover parempi kuin originaali-ketjuun Maaritin Hän lähtee pois. Se on nimittäin parempi. Lainaan nyt itseäni muutaman sivun takaa kun toi Maarit taas näyttää puuttuvan tosta listalta. "So we started out with the idea of maybe write something with a jagged time signature, like 5/7 or something, but that doesnt make your booty move." - Perry Farrell, tahtilajitaiteilun mestari |
Minulle oli muuten pieni järkytys kuulla että Lady GaGa haki Pokerfaceen sävellyksellisiä vaikutteita Beatlesien musiikista, tarkemmin Abbey Roadista. Kuunteli kuulemma ko. levyä 6 kuukautta putkeen repeatilla. Jotenkin vaan Lady GaGa ja The Beatles eivät mahdu samaan lauseeseen. "Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5 |