Aihe: Stagg DH
1 2
Warhead
09.07.2009 20:34:38
Kahlasin vanhoja kirjoituksia läpi ja jotain sieltä Staggeista löytyikin, mutta herätellään nyt keskustelua uusin eväin. Testasin tänään paikallisessa musakaupassa Stagg DH -haitsuja ja ihastuin kovasti. Todella hieno ja sopivan "sohjo" soundi. Hintakin vaivaiset 140e. Näiden symbaalien kestävyydestä on kuitenkin kuulunut negatiivista palautetta. Itse en ole vielä ainuttakaan peltiä saanut rikki, mutta silti arveluttaa ja jätin pellit ainakin toistaiseksi kaupan hyllylle. Kertokaahan nyt te, jotka omistatte Staggeja. Kestääkö vaiko eikö?
Kuka on Nukkumatin pahin vihollinen? -Virallinen valvoja Aulis Gerlander.
hollmi-5
09.07.2009 20:58:27
Yhdessä opetussetissä on tuollaiset. Ehjät edelleen, vaikka kovin ohuet pellit ovat . Toki niitä aika kevyesti yleensä soitetaankin. Halvathan ne ovat, joten ei niin kauheasti kirvele, vaikka ne rikki menisivät.
Soundit, piuhat ja kajarit.
kincy
09.07.2009 21:01:39

4 staggia ollut muistaakseni. Crashejä kaikki, Sh sarjaa. Kaikki tuhannen paskana alle 6kk ja mitä ihmeellisemmistä paikoista. Yhestä jäi pelkkä bell ständiin ja body tippui lattialle, aivan ykskaks. Loput kolme repesi keskeltä peltiä sorvausurien myötäisesti. Lisäksi takuuta ei ole kuin muutama hassu kuukausi. Ei voi suositella. Halpoja, toimivia sen aikaa minkä kestävät.
Ja vielä jos joku alkaa jurnuttamaan väärästä tekniikasta yms. 7 vuotta ollut sama crash, edelleen käytössä satunnaisesti, ei mitään vikaa. Paiste 502.
Mr. Morrow
09.07.2009 21:52:50
Ei pahaa sanottavaa Staggista.
Koko repertuaari (pl. ride ja kiinat) tällä hetkellä Staggia ja hienosti toimii.
Itelläni käytössä kylläkin Myraa ja Furiaa, eli hiukan paksumpia, mutta toisaalta, ainoat pellit, jotka olen aikoinani saanut hajalle, on ollu jotain rock -paksuisia.
Yksilöitähän nämä ovat, eli testata kannattaa ehdottomasti ennen ostoa!
Suosittelen.
Mulla on laaja musiikkimaku - Kaikki hevi käy!
jortsu
09.07.2009 21:54:10

No sen verran löytyy kokemusta, että noi samanlaiset DH haikat omistin ite noin 4 vuotta ja myin ne puolisen vuotta sitten eteenpäin uudenveroisessa kunnossa vaikka kyllä niitä on tullu kuritettuaki joskus aika kovaakin. Crasheja on ollut ja on ja rikkikin niitä on mennyt kaksi kappaletta mutta tälläkin hetkellä on setissä yks 16" Dh crash ja yks 17" myra crash ja hyvin ne on kestäny jo pitkälti toista vuotta. Mutta tosiaan sen voin todeta, että on toi tatsiki vähä hellentyny täs vuosien varrella, ettei ehkä niin kovin tuu enää piiskattua. Mutta soundillisesti noi mun pellit on perkeleen hyvät ja hinnathan on tosiaan ihan mitättömiä stageissa, paitsi taitaa nykyään olla vähä noususuhdanteessa niittenki hinnat. Ja takuuta on tosiaan 1 kuukausi mikä on kyllä lähinnä "haista vittua". Ihan ok peltejä omasta mielestä. Halvalla ei saa hyvää mutta staggin tapauksessa ehkä keskitasoa kuitenkin.
Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä!
zak69
09.07.2009 21:59:16
Anteeksi lievä offtopic, mutta jos on valmis maksamaan 140 Staggin hatuista niin ihmetyttää miksei laita muutamaa kymppiä lisää ja osta laatua samantien? Eli käytettyä sellaista.
Kestävät taatusti paremmin, soivat hienommin ja pitävät arvonsakin.
Munsta (tää sana on tarttunut täältä, pthyi) kannattaa satsata hyviin symbaaleihin koska niiden soundi on sitten mitä se on. Jos se on huono niin sille et tee mitään.
Päinvastoin kuin esim. sille budjettiluokan rumpusetille, no kyllä te tiedätte mitä tarkoitan.....
Tyhmä kehuu hevosellaan, hullu vaimollaan ja lahjaton lapsillaan.........
Mr. Morrow
09.07.2009 22:00:59
zak69: Anteeksi lievä offtopic, mutta jos on valmis maksamaan 140 Staggin hatuista niin ihmetyttää miksei laita muutamaa kymppiä lisää ja osta laatua samantien? Eli käytettyä sellaista.
Kestävät taatusti paremmin, soivat hienommin ja pitävät arvonsakin.
Munsta (tää sana on tarttunut täältä, pthyi) kannattaa satsata hyviin symbaaleihin koska niiden soundi on sitten mitä se on. Jos se on huono niin sille et tee mitään.
Päinvastoin kuin esim. sille budjettiluokan rumpusetille, no kyllä te tiedätte mitä tarkoitan.....

Mutta Warhead:han sanoi "Testasin tänään paikallisessa musakaupassa Stagg DH -haitsuja ja ihastuin kovasti. Todella hieno ja sopivan "sohjo" soundi. Hintakin vaivaiset 140e."
Jos pitää soundista, niin miksei ostaisi?
zak69
09.07.2009 22:07:32
Mr. Morrow: Mutta Warhead:han sanoi "Testasin tänään paikallisessa musakaupassa Stagg DH -haitsuja ja ihastuin kovasti. Todella hieno ja sopivan "sohjo" soundi. Hintakin vaivaiset 140e."
Jos pitää soundista, niin miksei ostaisi?

Olet oikeassa. Sitten ne kannattaa ja pitää ostaa tietysti. Pointtini oli lähinnä se jos tulee sit pettymys kun kupu roikkuu yksinään haikan tapissa :)
Sitä tuskin käy jollekin laatupellille, ainakin hyvin paljon epätodennäköisempää.
Ei mun tarkoitus ole mollata Staggia, jos sitä joku haluaa vaikka koko kattauksen niin siitä vaan. Kunhan ilmaisin mielipiteeni nöyrästi :)
Tyhmä kehuu hevosellaan, hullu vaimollaan ja lahjaton lapsillaan.........
Mr. Morrow
09.07.2009 22:15:20
zak69: Olet oikeassa. Sitten ne kannattaa ja pitää ostaa tietysti. Pointtini oli lähinnä se jos tulee sit pettymys kun kupu roikkuu yksinään haikan tapissa :)
Sitä tuskin käy jollekin laatupellille, ainakin hyvin paljon epätodennäköisempää.

Totta. Ja tuo takuuhan noissa on ihan p*rseestä, vaikkakin kuluttajansuojalaki sanoo näin:
Takuu on myyjän, valmistajan tai maahantuojan tuotteelle antama lisäetu. Takuun antaminen ei ole pakollista. Se ei kata käyttövirheestä johtuvia vikoja. Muista säilyttää takuutodistus! Myyjän vastuu ei lopu takuuajan umpeutumiseen, vaan virheelliset tuotteet on oikeus vaihtaa tai korjauttaa takuuajan jälkeenkin.

Ota tuostakin nyt sitten selvää...
Joskus kun telkkarin maahantuojan kanssa tappelin, kun töllö paukahti viikon takuun umpeuduttua, niin otin yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja sain uuden sillä perusteella, että television oletettu käyttöikä on enemmän kuin yksi vuosi.
Päteeköhän sama symbaaleissa, että oletettu käyttöikä on enemmän kuin 45vrk?
Niq
09.07.2009 22:28:52

kincy: 4 staggia ollut muistaakseni. Crashejä kaikki, Sh sarjaa. Kaikki tuhannen paskana alle 6kk ja mitä ihmeellisemmistä paikoista.

Höpöhöpö, mullekin oot ainakin yhden ellet kaks Staggia myynyt ihan ehjänä. :)

Ja vielä jos joku alkaa jurnuttamaan väärästä tekniikasta yms. 7 vuotta ollut sama crash, edelleen käytössä satunnaisesti, ei mitään vikaa. Paiste 502.

No eihän sellasta prässättyä läkkipeltiä rikki saa. Eipä siinä kyllä hääppönen soundikaan ole.

Itse sain jonkun 6-7 vuotta vanhan viidenkympin DH:n halki, muut Staggit säilyivät ehjänä minulta seuraavalle käyttäjälle. Hyväsoundisia, halpoja, mutta niin yksilöitä kuitenkin. Jos kysytään että ostaako Paisteen, Meinlin tai Zildjianin halpispelti vai samanhintainen Stagg, sanon että Stagg on aina parempi vaihtoehto, näistä vaihtoehdoista ainoa jota voi symbaaliksi kutsua.

Mutta eihän ne laatupeleihin vertausta kestä laatunsa puolesta. Paha homma vaan kun on käytettyjen hinnatkin noussut, vuosi sitten vielä sai jopa alle 200 euron käytettynä Zildjianin Avedista tai jopa A-custom -haitsuja, nyt on nekin jo päälle pari hunttia.
"I have a cunning plan" -Baldrick
dbringer
10.07.2009 14:02:21 (muokattu 10.07.2009 14:03:52)

Muutama vuosi sitten ostamistani DH-crasheistä 17" hajosi kappaleiksi melkein heti takuuajan umpeuduttua, kun taas 18" porskuttaa vieläkin ihan uuden veroisena. Ihan hyviä peltejä, mutta kestävyys on kyllä tuurista kiinni. Kuten sanottua.
Warhead
11.07.2009 00:00:33
Tattis vaan kaikille. Kyl se on niin, että sijoitan rahani hieman "varmempaan" kohteeseen. Säästellään vielä tovi ja sit hankitaan Bosphorus tai Masterwork-kattaus. Kyä jämpti o näi!
Kuka on Nukkumatin pahin vihollinen? -Virallinen valvoja Aulis Gerlander.
Vallu-Veke
11.07.2009 11:17:46
Ensimmäinen setti oli kokonaan staggia. Nyt käytän niistä silloin tällöin enää 16"DH ja 20"BM peltejä.
Kaikki ihan ehjinä vielä ja vuosikausia on naputeltu.
Se voi olla, että ne ei kestä hevipamputusta,.. tms. ?
Heavymään
11.07.2009 19:05:05
Ostin viime toukokuussa Staggin dh sarjan 18"&16" crashit joista pienenpi halkesi kolmen viikon soiton jälkeen. No kiikutin pellin takaisin liikkeeseen ja sain samantien uuden pellin tilalle. Helkutin hyvä saundisia peltejä ovat ja aion jatkossakin ostaa niitä.
Mikäs se homma on kun kauppiaat antaa jonkun hikisen 45 päivän takuun pelleille ja Staggin kotisivuilla pellit saa vuoden takuun?
ramzuz
11.07.2009 22:16:32
Itselläni on pelkkiä staggeja ja olen omistanut peltejä lähes joka sarjasta. Loistavia peltejä! Ja rikki olen saanut yhden traditional chinan ja dh bite hihatin yläpellin joka on noin splashin paksuinen. Ja kovaa on tullut lyötyä. Tunnen myös paljon rumpaleita jotka soittavat vain staggeilla ja sen kummempaa kestävyysongelmaa ei ole kenelläkään. Ja olen kuullut monilta jotka näitä halkoo että menee paskaks kaikki muutkin pellit. Pellit menee rikki väärin soittamalla eikä suinkaan hinnan perusteella tai valmistusmaan. Ja jospa staggissa olisi samanlaiset kestävyys takuut kuin muissa merkeissä niin eiköhän hintakin olisi huomattavasti korkeampi.
Ja oma mielipiteeni miksi haluan soittaa näillä pelleillä vaikka niihin laittamallani rahasummalla voisin hyvin ostaa hyvän nipun zildjiania ym. Näissä pelleissä on jotain elävyyttä mitä en huippulaadukkaista valtamerkeistä ole löytänyt. Mutta ymmärrän myös hyvin sen että joku pitää tätä elävyyttä asiana miksi ei näistä pidä. Ja olen näistä pelleistä löytänyt todellakin sen oman peltisoundini ja kiitosta soundeista olen saanut äänimiehiltä useaan kertaan.
Kibester
12.07.2009 01:26:09
Mulla on DH:ta thin carsh ja splash, oon melko kovakourainen, tekniikka on kaikin puolin melkosen paska, mutta erittäin hyvin ovat nämä kestäneet!
kincy
12.07.2009 21:24:02

Niq: Höpöhöpö, mullekin oot ainakin yhden ellet kaks Staggia myynyt ihan ehjänä. :)

Siksi ne möinkin, että saa vielä jotain kun ehjiä ovat:)
ei vais, hyväsoundisia symbaaleja löytyy joukosta kyllä. Meikäläisen soundimaailmaan sopisivat hyvin, mutta niin..ei siitä sen enempää.
dbringer
13.07.2009 13:35:20

ramzuz: Ja olen kuullut monilta jotka näitä halkoo että menee paskaks kaikki muutkin pellit. Pellit menee rikki väärin soittamalla eikä suinkaan hinnan perusteella tai valmistusmaan. Ja jospa staggissa olisi samanlaiset kestävyys takuut kuin muissa merkeissä niin eiköhän hintakin olisi huomattavasti korkeampi.

Sanottakoon nyt vielä, että tämä Stagg on ainoa pelti minkä eläissäni olen saanut halki. Kyllähän tuo halpa hinta väkisinkin vaikuttaa laadunvalvontaan. Pellit ovat yksilöitä, ja tuntuu että näistä Staggeista (ym. halpiksista) noita maanantaikappaleita löytyy paljon useammin kuin kalliimmista merkeistä.

Hintahan näissä on toki sen verran halpa että sen yhden Zildjianin hinnalla ostaa helposti kolmekin peltiä.
moderndrummer88
13.07.2009 17:32:11
Kommando_: Muistaakseni luin jostakin, että vanhemmat Staggit ovat laadultaan paljon huonompia kuin vuoden 2008 ja sitä uudemmat pellit.

Mihinkähän tämä tieto perustuu?
Relaxin' At Camarillo...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)