Aihe: Nirvana
1 2 3 4 5 6 739 40 41 42 43
rkellu
13.07.2009 11:17:05

velipesonen: Siltähän ne ekat levyt kuulostaa kuin Zeppelinin pojat pcp-päissään veivaisivat Sonic Youthin riffejä tai päin vastoin. Sonic Youthia jäljiteltiin siihen aikaan niin paljon ettei siitä yleensä jakseta mainita.

wot?

ne ekat levyt on minusta aika post punk hard rockia mut matalammalla vireellä (metallimpaa) ja sitten ne alko mennä siitä vaan raskaampisaundiseks ja sit vasta superunknownilla ne meni siihen zeppelin ja beatles- osastolle. mulle tulee siitä vanhasta matskusta lähinnä mieleen melvins, sabbath ja the cult.
jigsore
13.07.2009 11:27:27 (muokattu 13.07.2009 16:00:21)

Juttua In Uteron äänityksistä: http://www.archive.org/details/Elec … AudioRecordingTechniquesAndBadJokes
(alkaen sivulta 74)

Eikös In Uteron jälkimiksaukset koskeneet vain All Apologiesia ja Heart-Shaped Boxia, jotka miksasi Scott Litt? Muuta levyä kaunisteltiin vain masteroimalla.

Tuosta Mojon artikkelista löytyvä Novoselicin tarina Heart-Shaped Boxista:
"But," he laughs, "you know why we had to remix Hearth-Shaped Box? You should hear the original version of that song, the guitar solo has this effect on it, it just sabotages the whole song. Steve and Kurt were colluding! I would go to Kurt, Why are you sabotaging this beautiful song by putting this hideous abortion in the centre of it? He'd be like, 'Well I think it sounds cool.' I don't even remember what their arguments were. Some statement against commercial radio or something, the popular mainstream aesthetic... I dunno! I guess I finally got my way. Scott Litt was an opportunity to change things.".

Latailin vinyyliripin Universalin vuonna 2003 julkaisemasta ja markkinoilta pois vedetystä In Uterosta, jolla on siis Albinin alkup. miksaus ja kyllähän se Heart-Shaped Boxin soolopätkän efekti on aika ärsyttävä.

Tiedä sitten onko tuo älppärijuttu tosi vai mitä kautta on originaali versio vuotanut.
Kuuntele debyyttilevy ilmaiseksi: DEPTH BEYOND ONE'S - RED LINES ENTWINED
Kapuli14
13.07.2009 15:30:58
Sanokaapa lempibiisinne.
Omani on varmaan Sappy tai Aneurysm.
Exhausted
13.07.2009 15:44:19

Kapuli14: Sanokaapa lempibiisinne.
Omani on varmaan Sappy tai Aneurysm.

Mulla on samat :O
Käyttäjätunnus
13.07.2009 15:58:59
Exhausted: Mulla on samat :O

Oikeastaan noi kuuluu myös mun suosikkeihin. Aneurysmin liveversioita ei päihitä mikään! Sanotaan nyt vielä vaikkapa Lounge Act. Vikan säkeistön ja kertsin laulut on parhautta ja se (basso)riffi :)! Ja Scentless Apprentice. Ohan näitä...
Doing drugs is the most beautiful thing about being in a rock band -Noel Gallagher
jigsore
13.07.2009 16:14:29

Aneurysm kuuluu myös omiin suosikkeihin, nimenomaan Incesticideltä löytyvä veto. Smells Like Teen Spiritin b-puoli on jotenkin löysemmän oloinen. Wishkahin live on taasen aika energinen.
Kuuntele debyyttilevy ilmaiseksi: DEPTH BEYOND ONE'S - RED LINES ENTWINED
tunag
13.07.2009 16:40:29
Tämä on varmaankin vanhaa tietoa joillekin, mutta itse törmäsin vasta äskettäin Krist Novoselicin kirjoittamaan blogiin Seattle Weeklyn nettisivuilla http://blogs.seattleweekly.com/dail … kly/krist_novoselic_contention_con/

Kirjoituksia on jo lähes kahden vuoden ajalta, joista suurin osa on tylsää jenkkipolitiikka, mutta vähän etsimällä löytyy muutamia ihan mielenkiintoisia Nirvana-aiheisia tarinoitakin.
--Tomppa--
13.07.2009 18:03:06
Hairspray Queeni on kyllä aikas nasta.
Mutta se pääsi hyvään kotiin, hyvään kotiin se pääsi.. ihan varmasti se on hyvä koti mihin se pääsi, hyviä tyyppejä, mukavia poikia olivat.. hyvään kotiin, hyvään kotiin pääsi Marshall. - JCM
juici
13.07.2009 18:22:47 (muokattu 13.07.2009 18:24:39)

Oma suosikkini jo pidemmän aikaa Nirvanan tuotannosta on ollut "Big Long Now". Lähestulkoon täydellinen joutsenlaulu. Kaavat rikkova riffi, epätoivoista huutoa. Biisi olisi sopinut täydellisesti Bleachille, muta kun sillä oli jo Paper Cuts ja Sifting.

E: Onko biisiä todistettavasti koskaan soitettu livenä? Pitkään eri sivustoilla on leijjunut epäilys, että kerran olisi, mutta siitä ei silloin ollut todisteita. WTLO:n DVD:ltä löytyvää treenisversiota ei lasketa.
Kruunaus-Jenkka
velipesonen
13.07.2009 18:43:59

rkellu: wot?
ne ekat levyt on minusta aika post punk hard rockia mut matalammalla vireellä (metallimpaa) ja sitten ne alko mennä siitä vaan raskaampisaundiseks ja sit vasta superunknownilla ne meni siihen zeppelin ja beatles- osastolle. mulle tulee siitä vanhasta matskusta lähinnä mieleen melvins, sabbath ja the cult.

Alkupuolella vuotta 88 Melvinsin tunsi täällä vain muutama punkkari, ja mitäpä muuta Electricin Cult on kuin Zeppelinin jäljittelyä? Itse asiassa luulin sitä levyä ensin vitsillä tehdyksi.
Exhausted
13.07.2009 19:02:14

Latailin vinyyliripin Universalin vuonna 2003 julkaisemasta ja markkinoilta pois vedetystä In Uterosta, jolla on siis Albinin alkup. miksaus ja kyllähän se Heart-Shaped Boxin soolopätkän efekti on aika ärsyttävä.

Eikös tuo ole sama väpättävä efekti, jota voidaan kuulla liveversioissa? Sikälihän se ei ole miksaustekninen kysymys, että siitä soolosta on vain äänitetty versiot efektin kanssa ja ilman, ja Scott Litt on sitten käyttänyt efektoimattoman.
Simo78
13.07.2009 20:49:57
Exhausted: Eikös tuo ole sama väpättävä efekti, jota voidaan kuulla liveversioissa?

Mikä efekti se muuten on? Ärsyttävän kuuloinenhan se on, jos se on tuo liveversioden efekti.
juici
13.07.2009 21:03:17

Simo78: Mikä efekti se muuten on? Ärsyttävän kuuloinenhan se on, jos se on tuo liveversioden efekti.

Tod.näk. Electro-Harmonix PolyChorus.

http://www.kurtsequipment.com/pictures/kurtspolyset.jpg
Kruunaus-Jenkka
Zenrooster
14.07.2009 06:28:53
Ite diggaan kans Lounge Actin bassokuviosta, ihan kuningasjuttu!

Parhaat biisit... Aika vaikea.
Sanotaan nyt Heart-shaped box, Aneryusm, Something in the way + loppu jaaa....
en mä tiedä. Niin paljon helmiä
rkellu
14.07.2009 07:05:32

velipesonen: Alkupuolella vuotta 88 Melvinsin tunsi täällä vain muutama punkkari, ja mitäpä muuta Electricin Cult on kuin Zeppelinin jäljittelyä? Itse asiassa luulin sitä levyä ensin vitsillä tehdyksi.

mitä sillä on tekemistä minkään kanssa kuin moni täällä ties melvinsin vuonna 88 kun puhuttiin soundgardenin vaikutteista...? minusta se vaikutus on aika selvä jos melvinsiä tuntee ja olen myös lukenut monia kim thayilin haastiksia missä se puhuu siitä miten paljon king buzzon tyyli alkuaikoina vaikutti siihen.

mä tarkoitin the cultia ennen electric cultia, joka oli aika erilaista meininkiä. soundgarden aloitti jo muistaakseni v. 86 eli ennen 'electric cultia'.

oletko siis kuullut 'louder than love' levyä? en oikein kuule siinä mitään zeppelin- juttua - lukuunottamatta ehkä cornellin laulutapaa joka muistuttaa kyllä plantia - kyllä itse ja vielä vähemmän 'screaming life/fopp':lla, joka kuulostaa enemmän jollekin ramonesille...
velipesonen
14.07.2009 08:07:49

rkellu: mitä sillä on tekemistä minkään kanssa kuin moni täällä ties melvinsin vuonna 88 kun puhuttiin soundgardenin vaikutteista...? ...

Siitähän tässä on puhuttu että miltä Soundgarden kuulosti täkäläisin korvin juuri tuolloin alkuvuodesta 88 kun ekat levyt tulivat, eikä mistään muusta.

Ei ole ollut puhe Soundgardenin vaikutteista.

Jälkiviisaus - Suurin viisaus!
Kapuli14
14.07.2009 08:16:00
m/: Juttua In Uteron äänityksistä: http://www.archive.org/details/Elec … AudioRecordingTechniquesAndBadJokes
(alkaen sivulta 74)

Tuosta Mojon artikkelista löytyvä Novoselicin tarina Heart-Shaped Boxista:

Tiedä sitten onko tuo älppärijuttu tosi vai mitä kautta on originaali versio vuotanut.

Jos tuo versio kiinnostaa niin lisäkkää mut meseen niin voin lähettää minulla nimittäin on tuo kyseinen versio!
Kapuli13@windowslive.com
rkellu
14.07.2009 09:43:46

velipesonen: Siitähän tässä on puhuttu että miltä Soundgarden kuulosti täkäläisin korvin juuri tuolloin alkuvuodesta 88 kun ekat levyt tulivat, eikä mistään muusta.

Ei ole ollut puhe Soundgardenin vaikutteista.

Jälkiviisaus - Suurin viisaus!

aa, ymmärsin sitten väärin.
Kirjoitus virhe
14.07.2009 16:04:25
Mistäs äänitteeltä toi sappy löytyy? Kävin tuubasta kuuntelemasta ja sehän on selkeästi päivän biisi.
Fuck that! I want my rockstars dead! -Bill Hicks
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)