![]() 26.06.2009 11:33:12 | |
---|---|
Mauno soittaa stereoo! Mauno soitti stereoo ja tyytyy radioon... | |
![]() 26.06.2009 12:22:20 | |
danny: Oli kyllä loistava keikka eilen Raahe Festivalilla! Saivat yleisön mukaan jo heti ekasta biisistä lähtien, mikä täällä on aika harvinaista. Ja tuntuivat äijät itsekin nauttivan keikasta. Kyllähän tuon bändin lava-presence (vai mikä se hieno sana on?) on parhaimmillaan todella kovaa luokkaa. Iso tekijä varmaan uudet jäsenet ja etenkin Lacu ja Mustajärven "paluu". Siinä vaan on sellaista vaivattomuutta, itsevarmuutta, oman homman täydellistä osaamista ja just tuota "läsnäoloa", että aika moni nykyinen kärkinimiorkesteri ei samalla tasolle pääse. Popeda on tietysti ollut varmaan lähes aina (tai oli ainakin aikanaan) bändi, jota on tietyissä rockpiireissä ollut tapana pilkata, mutta ehkä siinä kuitenkin koliseekin toisinaan se oma nilkka tai jotain muuta nokkelaa... Olen toisaalta kuullut muutamaltakin suomirockartistlta, että ei kauheasti esim. festareilla kiinnostais Popeda jälkeen lauteille hypätä... Ja miun mielestä tuossa orkesterissa on yksi suomirockin kovimpia rytmiryhmiä tällä hetkellä.Tuo on kuitenkin tuolllaisessa musiikissa aika tärkeä asia... "no sound, no sound problems"
-Henry Rollins | |
![]() 26.06.2009 12:23:27 | |
danny: Oli kyllä loistava keikka eilen Raahe Festivalilla! Saivat yleisön mukaan jo heti ekasta biisistä lähtien, mikä täällä on aika harvinaista. Ja tuntuivat äijät itsekin nauttivan keikasta. Meinasivat vaan encoreissa pistää koko keikan pilalle soittamalla jotain ihme tangoa, mutta Costellon Deep Purple-medley ja varsinkin Burn jyräsi. Sen sijaan Ukkometson olisivat saaneet jättää soittamatta, en voi sietää sitä junttihoilotusta. Ensimmäisen biisin missasin, mutta loppusetti on tässä, järjestyksestä en mene takuuseen: Matkalla Alabamaan Sukset Onhan päivä vielä huomennakin Elän itselleni Lentolupakirja Punaista ja makeaa Repe ja Lissu Aino Kersantti Karoliina John Holmes Tahdotko mut tosiaan Kaasua, Komisario Peppone Kakskytä centtiä Kuuma kesä encoret: Tango Pelargonia Smoke On The Water Burn Kun mies unelmoi Ukkometso Elämässä pitää olla runkkua Burn? Deep Purple ja Popeda? *järkyttynyt ilme ja nielaus* "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" | |
![]() 26.06.2009 12:34:26 | |
PsychedelicWarlord: Burn? Deep Purple ja Popeda? *järkyttynyt ilme ja nielaus* Kyllä. Patehan ei tullut encoreissa lavalle vasta kuin ihan lopussa, kun alkoivat soittaa Ukkometsoa. Sitä ennen siellä vetivät Costello, Lacu, Melartin ja kiipparisti. Ensin tuli pätkä Smoke On The Wateria ja sitten jyrähti Burn käyntiin, nämä siis vedettiin instrumentaaleina. "Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5 | |
![]() 26.06.2009 13:22:17 | |
danny: Kyllä. Patehan ei tullut encoreissa lavalle vasta kuin ihan lopussa, kun alkoivat soittaa Ukkometsoa. Sitä ennen siellä vetivät Costello, Lacu, Melartin ja kiipparisti. Ensin tuli pätkä Smoke On The Wateria ja sitten jyrähti Burn käyntiin, nämä siis vedettiin instrumentaaleina. Kyllähän Popeda on jo vuosia soitellut mm. Purplea ainakin tiettyjen omien biisien sisään ja monia muitakin rokkiklassikoita... Ainakin Smoke On The Waterin riffillä on leikitelty kovastikin.. "The lyrics don't mean shit to be honest, in my opinion. It's all about the drums"
-Larry Mullen Jr (U2). | |
![]() 26.06.2009 13:31:49 | |
Mainittakoon vielä sekin, että Popedan jälkeen lauteille kivunnut Kalle Päätalo sai soittaa huomattavasti pienemmälle yleisölle, kun melkein kaikki lähtivät pois Popedan lopetettua settinsä. "Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5 | |
![]() 10.07.2009 22:43:33 | |
Tuli nähtyä livenä Popeda ensimmäistä kertaa eilen Tammerfestissä, ja täytyy kyllä sanoa että Popeda on kova livenä. Yö esiintyi ennen Popedaa, ja olihan sen setti täyttä nössöilyä verrattuna Popedaan. Koko bändillä näytti olevan hauskaa, ja yleisökin tykkäsi. Setti oli loistava, ja ei pikku sateetkaan menoa haitannu. Oli myös mukava kuulla tuota Deep Purplen Burnia ja Rollareitten Start Me Uppia. | |
![]() 13.07.2009 12:03:15 (muokattu 13.07.2009 12:06:48) | |
urpokurko: Tuli nähtyä livenä Popeda ensimmäistä kertaa eilen Tammerfestissä, ja täytyy kyllä sanoa että Popeda on kova livenä. Yö esiintyi ennen Popedaa, ja olihan sen setti täyttä nössöilyä verrattuna Popedaan. Koko bändillä näytti olevan hauskaa, ja yleisökin tykkäsi. Setti oli loistava, ja ei pikku sateetkaan menoa haitannu. Jännää, että näkee bändin eka kertaa 32-vuotisen uran jälkeen ja tykkää ollen täysin vakuuttunut meiningistä.... :) Mieti onko sitä meininkiä ollut joskus ennenkin..? On toki ollut muutakin kuin meininkiä, mutta se on sääntö kaikilla pitkän linjan jutuilla. Hmm, onkohan monellakin bändillä yli 30-vuoden jälkeen meininkiä, niin kuin Poperalla? Siinä on se juttu, että sitä on pitänyt olla joskus aika vitusti, kun sitä on vieläkin noin. Oli myös mukava kuulla tuota Deep Purplen Burnia ja Rollareitten Start Me Uppia. Purplella saattaa toisinaan olla ihan ok fiilis vielä nykyäänkin, mutta ei voi kai yhdistää menneiden vuosikymmenien paahtamiseen. Onneksi edes Popeda virittää välillä tulta Purplenkin ennen niin loistaviin kaahauksiin. :) Mutta tasoitukseksi katsotaan uudelleen sitten, kun Popeda on päässyt Purplen ikään... Rollarit, pyh! $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ megamammuttiraakkibusinessvetelämainstreamsuuryritys ja pelkkä muoti-ilmiö, joka on niin must! Hei, Stadikkaa pukkaa täyteen, olitko säkin siellä? Mä näin ne, hei mä olin tiädätsä Rollareiden keikalla. Hei, mä ymmärrän musast ja oon niinkun vähä cool. Ja varsinkin rokist , koska Rollarit vetää edelleen parhaiten, vaik ne on jo jotain 90-vuotiaita. Mut hei, nyt mun pitää mennä, töllöst alkaa BB ihan just. ;) Parempi vähän paskaa nurkissa, kuin puhdas helvetti... | |
![]() 13.07.2009 13:16:34 | |
Närpiö: Mieti onko sitä meininkiä ollut joskus ennenkin..? Siinä on se juttu, että sitä on pitänyt olla joskus aika vitusti, kun sitä on vieläkin noin. En tiedä mitä tämä ko. meininki sitten on, mutta soitannollisesti Popedalla ei ole ollut noin hyvää ryhmää kuin nyt milloinkaan aikaisemmin. Johtuen lähinnä rumpalista. Holmin veljekset ei saaneet tota koskaan vastaavaan lentoon mitä Laku nyt. "Saisko tähän monitorisoundiin vähä lisää botlee?" | |
![]() 13.07.2009 13:55:47 | |
Närpiö: Purplella saattaa toisinaan olla ihan ok fiilis vielä nykyäänkin, mutta ei voi kai yhdistää menneiden vuosikymmenien paahtamiseen. Onneksi edes Popeda virittää välillä tulta Purplenkin ennen niin loistaviin kaahauksiin. :) Mutta tasoitukseksi katsotaan uudelleen sitten, kun Popeda on päässyt Purplen ikään... Joku taso nyt sentään näihin kommentteihin. Rollarit, pyh! $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ megamammuttiraakkibusinessvetelämainstreamsuuryritys ja pelkkä muoti-ilmiö, joka on niin must! Hei, Stadikkaa pukkaa täyteen, olitko säkin siellä? Mä näin ne, hei mä olin tiädätsä Rollareiden keikalla. Hei, mä ymmärrän musast ja oon niinkun vähä cool. Ja varsinkin rokist , koska Rollarit vetää edelleen parhaiten, vaik ne on jo jotain 90-vuotiaita. Mut hei, nyt mun pitää mennä, töllöst alkaa BB ihan just. ;) Kannattais ehkä ottaa selvää rockin historiasta ennen kuin alkaa tohon tyyliin revitellä. Ja mmitä yleisöön tulee niin tismalleen saman kärjistyksen voi vetää Popedankin keikka yleisöstä. Slayerin keikalla vois olla jo vähemmän :-) Popeda(kin) saa kiittää Rollareita(kin) monesta jutusta.Ja Jaggerhan on käsittääkseni kovassa kunnossa edelleen.Ja Keith on..Keith kuten aina :-) Tykätähän ei tartte mutta pieni kunnioitus pitkän ja merkittävän uran tehneelle bändille olis paikallaan. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" | |
![]() 13.07.2009 13:56:38 | |
juki68: En tiedä mitä tämä ko. meininki sitten on, mutta soitannollisesti Popedalla ei ole ollut noin hyvää ryhmää kuin nyt milloinkaan aikaisemmin. Johtuen lähinnä rumpalista. Holmin veljekset ei saaneet tota koskaan vastaavaan lentoon mitä Laku nyt. Pitää paikkansa.Rumpuosasto toimii nykyisellään todella hyvin ja uusi levy sisältää vahvinta materiaalia pitkään aikaan. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" | |
![]() 13.07.2009 15:27:21 (muokattu 13.07.2009 15:31:03) | |
PsychedelicWarlord: Joku taso nyt sentään näihin kommentteihin. Jaha, asiantuntijan tosikkohyökkäys. Kannattais ehkä ottaa selvää rockin historiasta ennen kuin alkaa tohon tyyliin revitellä. Tiedän kyllä rokin historiasta jotakin, tiedän senkin että Rollarit oli kova ja ehkä maailman merkittävin rockbändi joskus useita vuosikymmeniä sitten. Ja mmitä yleisöön tulee niin tismalleen saman kärjistyksen voi vetää Popedankin keikka yleisöstä. Ai voi vai. Popedan yleisökö on kaikenluokkaisia ja ikäisiä ja sitä tulee stadionit täyteen ympäri maailmaa? Ja käykö suuret massat keikoilla vain en takia, että bändi on niin kuuluisa ja vanha? Kyllä se Popedan kohdalla on vielä se hyvin toteutettu rock, mikä vetää ihmisiä kuppiloihin katsomaan. Popeda(kin) saa kiittää Rollareita(kin) monesta jutusta.Ja Jaggerhan on käsittääkseni kovassa kunnossa edelleen.Ja Keith on..Keith kuten aina :-) Tykätähän ei tartte mutta pieni kunnioitus pitkän ja merkittävän uran tehneelle bändille olis paikallaan. Älä nyt esitelmöi, kyllä minä sitä bändiä kunnioitan jne. Mutta kun mitään muuta se ei enää tee kuin rahaa. Popeda sen sijaan on ehkä kovimmassa kunnossa ikinä, varsinkin soitannollisesti ja muiltakin tehoiltaan. :) Parempi vähän paskaa nurkissa, kuin puhdas helvetti... | |
![]() 13.07.2009 15:30:18 | |
juki68: En tiedä mitä tämä ko. meininki sitten on, mutta soitannollisesti Popedalla ei ole ollut noin hyvää ryhmää kuin nyt milloinkaan aikaisemmin. Johtuen lähinnä rumpalista. Holmin veljekset ei saaneet tota koskaan vastaavaan lentoon mitä Laku nyt. No, elä nyt kehtaa. Kyllähän tiedät tai olet kuullut sanottavan, että Popeda oli ehkä Suomen tehokkain rockryhmä esiintymään 80-luvulla. Ei se aina ole kiinni pelkästä soiton tiukkuudesta. Mutta olen samaa mieltä tuosta Lacun vaikutuksesta siihen draiviin ja ilmeeseen. Parempi vähän paskaa nurkissa, kuin puhdas helvetti... | |
![]() 13.07.2009 15:38:13 (muokattu 13.07.2009 15:39:21) | |
Närpiö: Jaha, asiantuntijan tosikkohyökkäys. No enpä tiedä asiantuntevuudesta.Enkä tosikkoudestakaan. Mutta en puhuis Popedasta ja Purplesta edes samana päivänä :-) Tiedän kyllä rokin historiasta jotakin, tiedän senkin että Rollarit oli kova ja ehkä maailman merkittävin rockbändi joskus useita vuosikymmeniä sitten. En tarkoita mitään "kovuutta" vaan Rollareitten vaikutusta rockmusiikkiin.Esim. vaikka just Popedaan. Ai voi vai. Popedan yleisökö on kaikenluokkaisia ja ikäisiä ja sitä tulee stadionit täyteen ympäri maailmaa? Tarkoitin lähinnä tätä:"Hei, Stadikkaa pukkaa täyteen, olitko säkin siellä? Mä näin ne, hei mä olin tiädätsä Rollareiden keikalla. Hei, mä ymmärrän musast ja oon niinkun vähä cool. Ja varsinkin rokist , koska Rollarit vetää edelleen parhaiten, vaik ne on jo jotain 90-vuotiaita. Mut hei, nyt mun pitää mennä, töllöst alkaa BB ihan just. ;)" Tosta jäi mulle se kuva ,että Rollareitten yleisössä olisi paljon justiinsa tollasta porukkaa.Varmaan onkin.Mutta niin on Popedankin. Ei sillä ,että se tekisi bändistä parempaa/huonompaa.Mutta miksi ottaa esille pelkästään Rollarit? Ja käykö suuret massat keikoilla vain en takia, että bändi on niin kuuluisa ja vanha? Tuskinpa tuota voi yleistää sen enempää Rollarien kuin Popedankaan kohdalla.Toki tollaisia "massoja" liikkuu molempien keikalla - ja monien muidenkin.Tosin määrät on sitten erilaisia :-) Kyllä se Popedan kohdalla on vielä se hyvin toteutettu rock, mikä vetää ihmisiä kuppiloihin katsomaan. Hyvin toteutettua rockiahan se Rollaritkin on.Ja monet muutkin,Ei Popedassa tässä suhteessa mitään ihmeellistä minusta ole. Älä nyt esitelmöi, kyllä minä sitä bändiä kunnioitan jne. Mutta kun mitään muuta se ei enää tee kuin rahaa. Tuskinpa Jagger tai Richards tai kukaan muukaan bändissä enää rahaa tarvitsee.Toi on taas sellasta stereotyyppistä ja kulunutta p..n jauhantaa. Tuskinpa Rollarit hommaansa sen enempää rahan takia tekee kuin Popedakaan. Popeda sen sijaan on ehkä kovimmassa kunnossa ikinä, varsinkin soitannollisesti ja muiltakin tehoiltaan. Jos verrataan bändin historiaan niin pitää kyllä paikkansa.Ja nimenomaan rumpuosasto pelaa mielestäni nyt paremmin kuin koskaan bändin historiassa. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" | |
![]() 13.07.2009 15:41:39 (muokattu 13.07.2009 15:42:14) | |
Närpiö: No, elä nyt kehtaa. Kyllähän tiedät tai olet kuullut sanottavan, että Popeda oli ehkä Suomen tehokkain rockryhmä esiintymään 80-luvulla. Ei se aina ole kiinni pelkästä soiton tiukkuudesta. Mutta olen samaa mieltä tuosta Lacun vaikutuksesta siihen draiviin ja ilmeeseen. Olen nähnyt Popedan ensimmäisen kerran vuonna '79 ja sen jälkeen varmaan kaikkien kokoonpanojen kanssa, eli jotain perspektiiviä aiheeseen on olemassa. Kyllähän homma toimi livenä myös Hohdin Holmin ja Rautajoenkin kanssa, mutta mun mielestä tämä nykyinen on kovin kokoonpano. Melartin on aina ollut hyvä ja onneksi on mukana edelleen. "Saisko tähän monitorisoundiin vähä lisää botlee?" | |
![]() 13.07.2009 15:59:24 (muokattu 16.07.2009 06:04:38) | |
Närpiö: Popeda oli ehkä Suomen tehokkain rockryhmä esiintymään 80-luvulla. 80-luvun keikkakoneita oli nämä: http://www.youtube.com/watch?v=aM4BqmRA9WM Ja nämä: http://www.youtube.com/watch?v=gh6a77HeEy0 http://www.youtube.com/watch?v=YMLoEPgOqXo&feature=related + iso nippu muita... ....mutta kyllä Popedakin oli kovassa vauhdissa... http://www.youtube.com/watch?v=gSLuroIe83I&feature=related ...ei tosin yhtä kovassa kun Hulkon Antti... http://www.youtube.com/watch?v=wqgpnUeLf0E&feature=related | |
![]() 13.07.2009 16:55:05 | |
Närpiö: Jännää, että näkee bändin eka kertaa 32-vuotisen uran jälkeen ja tykkää ollen täysin vakuuttunut meiningistä.... :) Mieti onko sitä meininkiä ollut joskus ennenkin..? On toki ollut muutakin kuin meininkiä, mutta se on sääntö kaikilla pitkän linjan jutuilla. Hmm, onkohan monellakin bändillä yli 30-vuoden jälkeen meininkiä, niin kuin Poperalla? Siinä on se juttu, että sitä on pitänyt olla joskus aika vitusti, kun sitä on vieläkin noin. Purplella saattaa toisinaan olla ihan ok fiilis vielä nykyäänkin, mutta ei voi kai yhdistää menneiden vuosikymmenien paahtamiseen. Onneksi edes Popeda virittää välillä tulta Purplenkin ennen niin loistaviin kaahauksiin. :) Mutta tasoitukseksi katsotaan uudelleen sitten, kun Popeda on päässyt Purplen ikään... Rollarit, pyh! $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ megamammuttiraakkibusinessvetelämainstreamsuuryritys ja pelkkä muoti-ilmiö, joka on niin must! Hei, Stadikkaa pukkaa täyteen, olitko säkin siellä? Mä näin ne, hei mä olin tiädätsä Rollareiden keikalla. Hei, mä ymmärrän musast ja oon niinkun vähä cool. Ja varsinkin rokist , koska Rollarit vetää edelleen parhaiten, vaik ne on jo jotain 90-vuotiaita. Mut hei, nyt mun pitää mennä, töllöst alkaa BB ihan just. ;) No hei, minäkin näin tänä vuonna Popedan ekaa kertaa ja olin vakuuttunut että tuo kokoonpano on kova. Ja näin myös Rollarit Stadikalla pari vuotta sitten eikä mistään kehäraakeista ollut tietoakaan sillä keikalla. "Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5 | |
![]() 14.07.2009 09:13:54 (muokattu 14.07.2009 09:14:15) | |
PsychedelicWarlord: Mutta en puhuis Popedasta ja Purplesta edes samana päivänä :-) Noh, miksi et voisi, onko tabu? Varsinkin koko musiikin laajan kentän huomioiden Purple ja Popeda ovat molemmat sielukkaita rockbändejä, jotka ovat esiintyneet voimakkaasti. Vaikka eroja on aiheiden keveydessä, huumorissa, naiiviudessa, laulukielessä, musiikillisessa tarkkuudessa ja rakenteissa, sekä arvostettavuudessa, niin mikäs siinä on sitten niin ettei molemmat ole monin samoin tavoin rehellisiä ja omaa tietään kulkevia persoonallisia rockbändejä..? Ja mikä tärkein yhdistävä tekijä, molemmat alkaa P:llä. Paitsi Purple, joka oikeasti alkaa D:llä. :) Ja jos Popeda soittaa vaikka Burnia keikoillaan, mikäs siinä. Ei se ainakaan soitto- tai rocktaidoista jää kiinni nykyisellä kokoonpanolla. Veikkaan, että paremmin vetävät kuin moni suomalainen erikoistunut purplecoverbändi. Ja ei Lacukaan häpeä yhtään Ian Paicelle rockrumpuhommmissa, ainakaan 2000-luvulla. Kyllä lähtee. Lisäksi kun on hyvä basisti, kunnon ammattimies koskettimissa ja rock-kepittäjä, niin miksipä ei. Onhan Popeda soittanut mm. Rollareita ja Skynyrdiäkin suomalaisilla sanoilla. Voikos Popedasta puhua samana päivänä kuin näistä bändeistä? Joo ja kyllähän Popeda on velkaa paljon niin Rollareille, Purplelle, Skynyrdille yms. veteraaneille. Mutta niin on lähes kaikki juurevat rockbändit. Parempi vähän paskaa nurkissa, kuin puhdas helvetti... | |
![]() 14.07.2009 09:17:43 | |
Atomic Cafe: 80-luvun keikkakoneita oli nämä: http://www.youtube.com/watch?v=aM4BqmRA9WM&feature=related Ja nämä: http://www.youtube.com/watch?v=gh6a77HeEy0 http://www.youtube.com/watch?v=YMLoEPgOqXo&feature=related + iso nippu muita... ....mutta kyllä Popedakin oli kovassa vauhdissa: http://www.youtube.com/watch?v=gSLuroIe83I&feature=related Ei tosin yhtä kovassa kun Andy: http://www.youtube.com/watch?v=wqgpnUeLf0E&feature=related Osin makuasioita. Ja Hanoi Rocks vaikutti enimmäkseen ulkomailla. Mihin jäi Peer Gunt yms. kotimaisten kaukaloiden poikkeuksellisen kovat rockjyrät? Parempi vähän paskaa nurkissa, kuin puhdas helvetti... | |
![]() 14.07.2009 09:33:50 | |
Närpiö: Noh, miksi et voisi, onko tabu? Ei ole tabu.Arvotan vaan oman genrensä pioneerit ja suuret vaikuttajat korkeammalle kuin tavalliset sinänsä ansiokkaat ja hyvät rockbändit. Ja jos Popeda soittaa vaikka Burnia keikoillaan, mikäs siinä. Ei se ainakaan soitto- tai rocktaidoista jää kiinni nykyisellä kokoonpanolla. Purple kuulosti ns.paperilla hämmentävältä valinnalta Popedalle.Rollarit ei niinkään. Tuomitsen sitten kun kuulen. Onhan Popeda soittanut mm. Rollareita ja Skynyrdiäkin suomalaisilla sanoilla. Voikos Popedasta puhua samana päivänä kuin näistä bändeistä? Kts. ensimmäinen vastaus. Joo ja kyllähän Popeda on velkaa paljon niin Rollareille, Purplelle, Skynyrdille yms. veteraaneille. Mutta niin on lähes kaikki juurevat rockbändit. Muutahan ei ole kukaan kai väittänytkään? "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)