Aihe: Delay pedaalia metsästämässä!
1 2
KankeaRotta
11.07.2009 17:09:49

Etsiskelly olen hyvää delay-peadaalia jossa suht pitkä delay.

Suositelkaa hyviä ja monipuolisia pedaaleita.. pitäisi saada saundit pienestä kaiusta aina sellasiin amorphis kikkailu saundeihin..

Käytettyjä ja uusia olen katsonut.. tuo hintahan niissä vähän rajottaa.. yli 100euroa en viitsisi maksaa..

Kiitos :)
spadde
11.07.2009 20:48:17
Ibanezin DD-7 on ihan mukava peli, jokseenkin hieman muovinen ehkäpä, mutta itsellä ihan hyviä kokemuksia tosta. Pattereita on kova tosin syömään, joten kannattaa varautua virtalähteen ostoon jos semmoista ei omista.
washburn
11.07.2009 21:03:40

digitechin digidelay on mielestäni ihan ok. ei oo kovin kallis ja siinä on tap-tempo ja saa yli 4 sekunnin viiveen. saundi semmosta hyvää keskitasoa.
Live long and prosper.
Sakmongkol
11.07.2009 22:34:25
Lainaanpa ketjua vaikkakin hieman erilaista delayta kaipaisin.

Kovin pitkää delayta en tarvitse, enkä tap-tempoa. Pedaali saisi olla melko vintage-henkinen soundiltaan. Ehkä tärkein 'ominaisuus' olisi kuitenkin tämä pitch-shift-tyyppinen efekti joka tapahtuu timeä käännettäessä. Kuten esimerkiksi tässä videossa siinä 45 sekunnin kohdalla: http://www.youtube.com/watch?v=IlIO-lussoc

Käsittääkseni tuota ei kaikilla pedaaleilla tapahdu, vaiko kuinka? Olisiko ehkäpä tuo Red Repeat siis sopiva minun tarkoituksiini? Danelectro DE1:tä eli Dan-Echoa olen katsellut myös, olisiko siitä mihinkään? Ehdotuksia otetaan vastaan. =)

Ja budjetti vielä, olkoon se maksimi siinä 100 € tienoilla.
Krice
11.07.2009 23:19:08

Sakmongkol:
Käsittääkseni tuota ei kaikilla pedaaleilla tapahdu, vaiko kuinka?

Taitaa olla analogisten pedaalien ominaisuus tuo.

Olisiko ehkäpä tuo Red Repeat siis sopiva minun tarkoituksiini?

Varmasti on. Minullahan on sellainen, mutta olen itse alkanut haaveilemaan Tech 21:n uudesta D.L.A:sta, jossa on tap tempo. Vähän vaan on kalliin puoleinen:
http://www.thomann.de/fi/tech_21_boost_dla_delay.htm
Numb
11.07.2009 23:22:57

Krice: Taitaa olla analogisten pedaalien ominaisuus tuo.

Ei ole. Digitech teki noin, ja nykyinen - digitaalinen - myös.
A waist is a terrible thing to mind.
Klapp
12.07.2009 11:27:12
Lainaanpa ketjua vaikkakin hieman erilaista delayta kaipaisin.

Kovin pitkää delayta en tarvitse, enkä tap-tempoa. Pedaali saisi olla melko vintage-henkinen soundiltaan. Ehkä tärkein 'ominaisuus' olisi kuitenkin tämä pitch-shift-tyyppinen efekti joka tapahtuu timeä käännettäessä. Kuten esimerkiksi tässä videossa siinä 45 sekunnin kohdalla: http://www.youtube.com/watch?v=IlIO-lussoc

Käsittääkseni tuota ei kaikilla pedaaleilla tapahdu, vaiko kuinka? Olisiko ehkäpä tuo Red Repeat siis sopiva minun tarkoituksiini? Danelectro DE1:tä eli Dan-Echoa olen katsellut myös, olisiko siitä mihinkään? Ehdotuksia otetaan vastaan. =)

Ja budjetti vielä, olkoon se maksimi siinä 100 € tienoilla.

Danelectron Reel Echo olkoot sinunkin juttusi. Saa tuon ikään-kuin-modulaation napsaistua kytkimellä päälle tai pois ja on oikke hillitty ja lillukainen ja ihana. Vehkeen yleissointi on juurikin vanhanaikainen ja ihan super munst. Saa siis yläpäitä leikattua säädellysti haluamansa määrän. Youtubesta löytyy harmillisen vähän näytettä, eli sun on vaan luottaminen meitsin sanaan. Maksaa aika tarkalleen satasen, joka on ihan alihintaa.

Miinus olkoot, että ahtaaseen lautaan ei tuo sovi. On Muffitkin pikkusia tän kaiun rinnalla.
"Tahdikkuus ja pidättyväisyys ovat aivan paikallaan ihmisten kanssa rupatellessa, mutta ei pidä kierrellä ja kaarrella, kun on kysymys musiikista." -David Mitchell: Pilvikartasto
Strutsi
12.07.2009 11:31:02
Carl Martinin Red Repeat on ollut itselläni käytössä jonkin verran, nykyään ei tosin hirveästi tarvetta ole ollut. Digitaalivehkeeksi oikein mainion kuuloinen, kaiketi tarkoituskin siinä vähän jäljitellä analogista soundia. Muistaakseni jonkun 90€ maksoin siitä uutena pari vuotta sitten.

Rahapulassa olen harkinnut myymistä, mutta kokemus kertoo että hyvien kamojen myymisestä ei tule kuin morkkis :)
Liittykää kuvataidehuoneeseen!
Kuvataide
"Fill your pockets up with earth, get yourself a dollars worth" -Tom Waits
duc
12.07.2009 11:48:45
Numb: Ei ole. Digitech teki noin, ja nykyinen - digitaalinen - myös.

Jep, tuo taitaa olla mallinnettu suurimpaan osaan digipedaaleista, joissa on myös analogi- tai nauhakaiun emulointi mukana.
akip
12.07.2009 12:28:41

Ainakin Bossiin DD-5:llä myös onnistuu myös tuo viiveen pituuden säätäminen lennossa, joka tuottaa niitä pitchshifter-tyylisiä ääniä. Kai se rippuu tavasta, jolla delay on toteutettu, tuleeko digitaalisia glitch-ääniä vai tuo "perinteinen" soundi. Eli Bossin DD-sarjalaisia voi kenties harkita, ainakin käytettynä, tuolla satasen budjetilla. DD-7:han vaikuttaa todella monipuoliselta, 40s loppisampleri, ekspressiopedaaliliitäntä, yms..

Mitä analogisuuteen ja digitaalisuuteen tulee, ei kumpikaan ole automaattisesti parempi. Digitaalinen on erottelevampi ja selkeämpi, analoginen yleensä "lämpimämpi" mutta myös puuroutuvampi. Esim. EHX:n Memory Man Deluxe oli liiankin soundia värittävä mun käyttöön. Jotenkin koko soundi ja soittotatsi muuttui kun sen polkaisi päälle.. Todella hieno soundi siinä sinällään kyllä on, ja kenties nykyään toi värittäminenkään ei enää häiritsisi niin paljon kun soittotaito ja näkemys on karttunut ; )

Menee nyt vähän alkuperäisen kysyjän budjetista yli, mutta itselläni on Line6 DL-4 ollut muutaman vuoden käytössä, enkä voi kuin kehua purkkia. Soundit on bändi- ja livesoittoon enemmän kuin kelvollisia, ja ekspressiopedaalilla laite taipuu erikoisempiinkin soundeihin. Pakko kyllä sanoa ettei esim. Memory Man -mallinnus kuulosta oikeasti pätkääkään oikealta Memory Manilta... DL-4:n kolme presettiä ei myöskään ole pahasta. Itsehän maksoin tästä m.netin torilla 130 euroa -- mutta tämä oli ennen delay-pedaalien hinnannousua, kun uutena dl-4:ää sai vielä n. 200 eurolla.
jarmo vh
12.07.2009 13:57:00
Excalibur Analog Device tuli hankittua ja on mielestäni oikein hyvä, pehmeäsoundinen laite. Näppäränkokoinen ja edullinenkin vielä. En sitten tiedä kestävyydestä tai siitä, onko oikeasti analoginen. Kitarakuu tuo maahan, omani ostin käytettynä.
Saattaa sitä joskus tarvita.
Varjo1
12.07.2009 14:55:43
Red Repeat ollu mulla käytössä puolisen vuotta, korvasi hajonneen Dan-Echon. Hinta-laatu- suhteeltaan kyllä mainio spedu, suosittelen!
En ole hullu, mutta pidän lentävistä eläimistä.
Sakmongkol
12.07.2009 15:23:23
Varjo1: Red Repeat ollu mulla käytössä puolisen vuotta, korvasi hajonneen Dan-Echon. Hinta-laatu- suhteeltaan kyllä mainio spedu, suosittelen!

Mitenkä Dan-Echo, oliko hyvä siihen asti kun hajosi? =)

Tuota Danelectron Reel Echoa olen katsellut myös, mutta siinä ei kai tuota pitch-shiftiä tapahdu? Niin ainakin tämän videon kommenteissa: http://www.youtube.com/watch?v=kcxt0oYNeVY ("it doesn't pitchshift when you alter the delaytime"). Ja on myös aika ison ja kolhon oloinen.

Bossit taasen vaikuttavat liian monipuolisilta ja kalliiltakin minulle.

Taidanpa alkaa katselemaan tuota Red Repeatia sitten alustavasti, kiitoksia vinkeistä. =)
aristoteles666
12.07.2009 15:53:55

http://www.behringer.com/EN/Products/EM600.aspx

siinä sulle delay joka tekee kaiken ton ja lisää, eikä maksa paljoa. hyvä ja halpa
superfly
12.07.2009 16:17:16
Sakmongkol: Mitenkä Dan-Echo, oliko hyvä siihen asti kun hajosi? =)

Mulla Dan-Echo pitää ihme pirinää ollessaan signaaliketjussa, ihan sama onko päällä vai ei. Sama pattereilla ja virtalähteellä. Muillakin ollut kuulemma samaa ongelmaa. Saundi on kyllä tuossa lootassa aika jees, mutta ei tuolla mitään tuossa kunnossa tee.
Killing internet dragons is serious business!
kimurantti1
12.07.2009 16:29:43
superfly: Mulla Dan-Echo pitää ihme pirinää ollessaan signaaliketjussa, ihan sama onko päällä vai ei. Sama pattereilla ja virtalähteellä. Muillakin ollut kuulemma samaa ongelmaa. Saundi on kyllä tuossa lootassa aika jees, mutta ei tuolla mitään tuossa kunnossa tee.

Minkälainen virtalähde sulla on muille pedaaleille?
superfly
12.07.2009 16:40:33
kimurantti1: Minkälainen virtalähde sulla on muille pedaaleille?

1-Spot. Tuo Dan-Echo pitää pirinäänsä ihan yksinäänkin ketjussa ollessaan.
Killing internet dragons is serious business!
kimurantti1
12.07.2009 16:44:15 (muokattu 12.07.2009 16:49:26)
superfly: 1-Spot. Tuo Dan-Echo pitää pirinäänsä ihan yksinäänkin ketjussa ollessaan.

Pitää pärinää kun se on kitara - delay - vahvistin, ja virrat delayhyn patterilla? Sitten vika on varmaan purkissa, mutta mä olen huomannut 1-Spotin aiheuttavan vähän pärinää, varsinkin nimenomaan delay-pedaalien kanssa, ja se pärinä siirtyy korkeammalle kun delay-aikaa pidentää. Meinaankin ostaa Voodoo Labin Pedal Powerin, kaikki lähdöt eristettyjä maita myöten, eipähän tarvi enää vaivata virtaongelmilla päätään.
9292
12.07.2009 19:50:08

Hmm.. Alkoi itseä kiinnostamaan tuo Carl Martinin Red Repeat. Voisiko joku, joka kyseisen laitteen omistaa kirjoittaa tänne semmoisen "pikkuartikkelin" kyseisestä laitteesta. -Kiitos
Hiljaisuus on usein parasta musiikkia
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)