Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Keskustelua raskaammasta musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vuohivasara (Black metal)
1
Grave
09.07.2009 17:50:53 (muokattu 09.07.2009 18:58:56)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin..
 
Eli nyt kuulolle kaikki black metallin ystävät ja alan miehet, jotka eivät vielä aiemmin ole kuulleet Vuohivasara-nimisestä bändistä! Aluksi lyhyesti muutama sananen perusasioista, eli bändi ponnistaa Pohjanmaalta, tarkemmin ottaen Vaasasta, ja on perustettu vuonna 2005. Tavoitteena oli alusta asti luoda ripeää blackia melodisemman skandinaavisen perinteen hengessä, joskin mukana on aina toki ollut jonkin verran vaikutteita myös muiden genrejen bändeiltä. Julkaisupuolella bändillä on takana pari demoa, split-levy Mikkeliläisen Wårpathin kanssa ja yksi kokopitkä levy.
 
Alkusyksystä on ilmestymässä uusi levy, jolta on Myspacessa kuunneltavissa ensimmäinen näytebiisi bändin profiilisivuilta osoitteessa
www.myspace.com/vuohivasara
 
Kaikenlainen palaute ja keskustelu aiheesta on suotavaa ja erittäin tervetullutta!
 
no se .. näin ja nii. on muutki. ehh totaniin ää se asia on mutta mä teen, itse asioita, oli se sitten öö.. negatiivista, ynnämuuta niin.. se tekee siitä sen.
Coprobasso
12.07.2009 10:44:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oho!.. Aika kunnollista bläkkistä. Kumma ettei nimi ole tullut vastaan aiemmin... Heittääkö Vuohivasara keikkaa paljonki?..
 
Grave
12.07.2009 21:11:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, keikkoja ei ole pahemmin bändin kanssa tehty tähän mennessä kun on tähän mennessä ollut niin kova vaihtuvuus kokoonpanon kanssa, ettö keikkojen tekeminen on käytännössä tyssännyt siihen. Tästä johtuen homma onkin jäänyt enemmän noiden äänitteiden suoltamisen asteelle. Nyttemmin tosin on miehistötilanne saatu sen verran vakaalle ja toimivalle pohjalle, etä keikkoja olisi miellekästä tehdä, ja tälle syksylle olisi tarkoitus pyrkiä keikkaa saamaan aikaiseksi.
 
no se .. näin ja nii. on muutki. ehh totaniin ää se asia on mutta mä teen, itse asioita, oli se sitten öö.. negatiivista, ynnämuuta niin.. se tekee siitä sen.
Lego
12.07.2009 21:41:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vitun kova biisi! Johtuu tosin varmaan ihan tekijästäkin. Hyvät soundit, ehkä liiankin hyvät soundit genren huomioon ottaen ;) Eimutta vakavissaan, aika helvetin kova veto ukoilta. Levy menee kyllä hankintaan kunhan ilmestyy.
 
Coprobasso
12.07.2009 21:54:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelin oman pikkubändini laulajalle ja mokoma onkin näköjään kutsunut teiät Cavuksen maispeissikaveriksi. :D
Ilmoitelkaa ihmeessä jos keikkaa eteläsuomessa pukkaa. Ja kun tuo levynne ulostautuu.
 
Grave
12.07.2009 21:57:13 (muokattu 12.07.2009 22:04:37)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JAK kirjoitti:
Vitun kova biisi! Johtuu tosin varmaan ihan tekijästäkin. Hyvät soundit, ehkä liiankin hyvät soundit genren huomioon ottaen ;) Eimutta vakavissaan, aika helvetin kova veto ukoilta. Levy menee kyllä hankintaan kunhan ilmestyy.

 
Heh, no kiitos ja kiva jos kelpaa! Olisi uudessa kamassa soundit tosiaan voinut olla omastakin puolesta vielä vähän necrommat, mutta on uutta levyä sentään genren hengessä väännetty ihan 16-raiturilla :D (no, 4-raituri C-kasettidekillä olisi tietysti ollut truempi).
 
Coprobasso kirjoitti:
Suosittelin oman pikkubändini laulajalle ja mokoma onkin näköjään kutsunut teiät Cavuksen maispeissikaveriksi. :D
Ilmoitelkaa ihmeessä jos keikkaa eteläsuomessa pukkaa. Ja kun tuo levynne ulostautuu.

 
Joo, näin tosiaan kävi :D . Levy ilmestynee Syys-Lokakuun vaihteessa, mutta tästä ilmoitellaan sitten vielä tarkemmin, kun todennäköisesti bändin lafkalla tarkka julkaisuajankohta tulee vielä elämään suuntaan tai toiseen.
 
Niin, ja mitä vielä tuohon keikkailutilanteeseen tulee, niin tuolla on yksi mahdollisuus toivoa Vuohivasaraa keikalle Nosturiin syksylle:
 
http://www.suomalaistasisua.fi/sisu … e/bandilista/bandisivu?bid=13226953
 
Ja jos ei muuta niin tuolta Nosturi-skaban profiilisivulta löytyy kiinnostuneimmille vielä toinen uusi biisi levyltä kuunneltavaksi.
 
no se .. näin ja nii. on muutki. ehh totaniin ää se asia on mutta mä teen, itse asioita, oli se sitten öö.. negatiivista, ynnämuuta niin.. se tekee siitä sen.
Grave
18.11.2009 23:53:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perjantaina 27.11. Vuohivasara heittää kotikaupungissaan keikan uuden "A Cult Revived"-kokopitkän julkaisun juhlistamisen merkeissä, ja paikkana toimii vaasalainen El Gringo. Samana iltana esiintyy myös 20-vuotisjuhlan merkeissä keikkaileva lahtelainen deathgrind-veteraani Inferia.
 
Uusi levy tulee myyntiin Joulukuussa kauppoihin ja distroihin, ja listaa näistä ilmoitetaan myös tänne heti jahka levyt näihin myyntiin saadaan.
 
no se .. näin ja nii. on muutki. ehh totaniin ää se asia on mutta mä teen, itse asioita, oli se sitten öö.. negatiivista, ynnämuuta niin.. se tekee siitä sen.
Kona
11.01.2010 16:57:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erittäin asiallista soittoa noin äkkiseltään kuunneltuna! Pidän paljon.
 
Lament Of Souls
30.01.2010 22:39:59 (muokattu 30.01.2010 22:41:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vuohivasara on keikalla 6.2.2010 Kokkolan The Rock Music Pubissa (+ Mors Subita) ja 27.2.2010 Turun S-Osiksella (+ Mental Transformation ja Ancestors Blood)
 
JOPPA
30.01.2010 23:50:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toihan oli hyvvää! Vielä huomenna kun voin kuunnella vähän paremmin - nyt oli vain kannettavan kaiuttimesta, liian hiljaisella volalla. Mahtavaa!
 
E:stä C#:ään
Lament Of Souls
17.03.2010 23:23:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vuohivasara, Graveborne ja Verhext keikalla Helsingissä Dark Side Clubilla perjantaina 19.3.2010.
 
Grave
25.03.2010 00:18:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vuohivasaran tuoreinta julkaisua "A Cult Revived" täysipitkää saa nyt tilata Fireboxista: http://www.firebox.fi/?p=fi.levyt.item.html&pid=16943
 
No se .. näin ja nii. on muutki. ehh totaniin ää se asia on mutta mä teen, itse asioita, oli se sitten öö.. negatiivista, ynnämuuta niin.. se tekee siitä sen.
*Rose*
22.04.2010 17:28:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aivan mahtavan kuuloista!
 
Grave
25.09.2010 21:56:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

30.9. , eli tulevana torstaina, Vuohivasara soittaa Porin Bar Kinossa Finntrollin lämmittelijänä.Soitto alkaa klo 22, liput 12 euroa.
 
No se .. näin ja nii. on muutki. ehh totaniin ää se asia on mutta mä teen, itse asioita, oli se sitten öö.. negatiivista, ynnämuuta niin.. se tekee siitä sen.
Sir Härö
27.09.2010 00:02:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grave: 30.9. , eli tulevana torstaina, Vuohivasara soittaa Porin Bar Kinossa Finntrollin lämmittelijänä.Soitto alkaa klo 22, liput 12 euroa.
 
No haistakaa nyt jo vittu. Ainoa hetki kun olisi mitään haluja mennä kinoon ja just nyt torstaina en vaan pääse...
 
rkele.
 
Grave
18.03.2011 03:44:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tiedoksi: 26.3. Vuohivasara soittaa Helsingissä RAUTAMALMI 2nd cuming-iltamissa Rautamalmi-klubilla.
 
Tällä kertaa livenä paukuttavat:
 
VUOHIVASARA
PSYCHOPARALYSIS
GOATMOON
WITHERIA
 
Liput 6e + 2e narikka
 
Rautamalmi
Viljatie 4, Helsinki, Malmi
 
Lisäksi mainittakoon, että uuden Vuohivasara-kokopitkän nauhoitukset on käynnistetty ja rumpujen osalta jo läpi tahkottu, joten lähitulevaisuudessa (näillä näkymin ensi syksynä) on tulossa seitsemän kappaleen verran uutta levytettyä matskua bändiltä. Tahti tulee pysymään vanhaan maliin reippaana ja ylenpalttisen kivoilla rallattelumelodioilla ei tulla jatkossakaan juhlimaan, vaan mustaa kitaravetoista melankoliaa on luvassa tälläkin kertaa.
 
No se .. näin ja nii. on muutki. ehh totaniin ää se asia on mutta mä teen, itse asioita, oli se sitten öö.. negatiivista, ynnämuuta niin.. se tekee siitä sen.
Grave
11.04.2011 23:24:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ohoi! Kaikki Turun black metal-naamat sitten ensi lauantaina S-Osikselle, ja Vuohivasara luonnollisesti on tuolloin nouseva lavalle rienaamaan.
 
Black death thrash attack
Lauantaina 16.4.2010 S-Osiksella
 
Livenä:
Tyrant Disciple (death thrash)
Vuohivasara (black metal)
Mormânt De Snagov (black metal)
 
Soitto alkaa klo 22, ovet auki klo 21 alkaen
 
Liput 5€
K-18
 
Osoite:_
S-Osis
Rehtorinpellonkatu 4-6 B
 
No se .. näin ja nii. on muutki. ehh totaniin ää se asia on mutta mä teen, itse asioita, oli se sitten öö.. negatiivista, ynnämuuta niin.. se tekee siitä sen.
Grave
19.03.2012 10:04:11 (muokattu 19.03.2012 10:05:04)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitkästä aikaa on aika lisäillä tännekin tuoretta infoa Vuohivasaran suunnalta.
 
Nyt on viimein ilmestymässä bändin kolmas kokopitkä julkaisu Inverse Recordsin ja bändin vanhan yhteistyökumppanin, Iron, Blood, Death Corporationin yhteisponnistelujen tuloksena.
 
Esimakua löytyy youtubesta lyhyen promopätkän muodossa, täältä:
http://www.youtube.com/watch?v=FzgfMhL_CFQ&feature=share
 
Muutaman kokonaisen biisin verran näytettä löytyy mm. bändin MySpace-sivuilta:
www.myspace.com/vuohivasara
 
Ensimmäiset kritiikit on myös julkaistu Maaliskuun Suessa, joka arvosti levyä ysin verran. Näin levyä luonnehdittiin:
 
Vuohivasara
Perdition Reigns Supreme
(Inverse Records/IBDC)
9/10
 
Vaasassa okkultistista paholaisenpesäänsä pitävä Vuohivasara on julkaissut kolmannen kadotukselle pyhitetyn täyspitkän opuksensa. Bändin antaumuksellinen black metal on rienaavista aineksista koottua teurastusta, joka pitää sarvet tanassa aina veriseen aamunkoittoon asti.
 
Perdition Reigns Supreme on raaka ja moniulotteinen levy. Päällimäisenä elementtinä on aggressiivinen runttaus, mutta seasta läytyy myös vinksahtaneita melodioita sekä rauhallisempaa messuamista, joka lähentelee ajoittain jopa tunnelmointia. Miellyttävän 90-lukulaiset soundit on aikaansaatu ilman syntikoita. Myös yhtyeen musiikilliset verrokit löytyvät kyseiseltä aikakaudelta. Jos johonkin pitäisi verrata, niin ehkä puhuisin Dark Funeral meets Emperor-tyylisestä hybridistä.
 
Levyn kappalemateriaali on tasaisen laadukasta kautta linjan. Vaikka biisit ovatkin kohtalaisen pitkiä, niin eivät onneksi soru falskien ideoiden kaavamaiseen kierrättämiseen. Erikseen pitää kehua vokalistia, jonka upeasti rytmitetyt rääkynät ovat priimatasoa. Myös viimeisen kappaleen irtiotto dark metal-sävyineen tuopikanttia persoonallisuutta levylle.
 
Vuohivasaran kolmas albumi on erittäin vakuuttava kokonaisuus, joka raastaa ja repii auki viattomien kloonipoloisten sielupolot kuin itse vihtahousu konsanaan.
 
-Ville Pekkala-
Sue, Maaliskuu 2012

 
Ennakkotilauksia saa jo tehdä Levykauppa X:ssä, ja ne toimitetaan ennakkotilaajille 28.3. postitse:
 
http://www.levykauppax.fi/artist/vu … vasara/perdition_reigns_supreme/#cd
 
No se .. näin ja nii. on muutki. ehh totaniin ää se asia on mutta mä teen, itse asioita, oli se sitten öö.. negatiivista, ynnämuuta niin.. se tekee siitä sen.
janezki_
19.03.2012 16:36:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grave:Esimakua löytyy youtubesta lyhyen promopätkän muodossa, täältä:
http://www.youtube.com/watch?v=FzgfMhL_CFQ&feature=share

 
Kyllä lähtee ja lujaa! Maistuu.
 
Mie oon vaan basisti...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «