Aihe: ''All around'' kitara hakusessa
1 2
Winterstar
11.07.2009 16:11:27
Joo eli olis ilmeisesti uuden kitaran hankinta edessä ja olis hakusessa ''all around'' kitara, eli pitäis pystyä soittamaan niin cleaneillä, pikkurosoilla kuin vähän isommillakin säröillä.(Ei tosin mitään armotonta ampiaissäröä ^^)

Soittelen ihan kaikenlaista musiikkia Ensiferum ja Wintersun tyylisestä metallista blues improiluun. Budjetti olis siinä tonnin paikkeilla ja käytettykin kitara kelpaa. Specseistä sen verran, että floikkaa ei sais olla kun en sitä koskaan käytä, mikit sais olla mieluiten passiivit, suht ohut kaula ja malli vois olla mieluiten tommonen Ibanez RG/Jackson Soloist tyylinen. Vaahtera otelautakin olis plussaa. Ehdotuksia?
zuppermuhle
11.07.2009 16:16:57 (muokattu 11.07.2009 16:18:21)
Ibanez PGM 301. Kiinteä talla ja vaahteraa ja muotokin täsmää. Mikit on sopivan konservatiiviset maltillisillekkin soundeille
"Who is your daddy and what does he do?"
Winterstar
11.07.2009 16:31:13
veri_heavy: Ibanez PGM 301. Kiinteä talla ja vaahteraa ja muotokin täsmää. Mikit on sopivan konservatiiviset maltillisillekkin soundeille

PGM 301:stä oon jo vähä miettiny, mutta onkohan ton ominaissoundissa jo semmonen riipivä ylämiddlepiikki mitä kuulee monesti Gilbertin soundissa. Ei kuulosta omaan korvaan nimittäin kauheen mukavalta.
zuppermuhle
11.07.2009 16:37:21 (muokattu 11.07.2009 16:39:27)
Winterstar: PGM 301:stä oon jo vähä miettiny, mutta onkohan ton ominaissoundissa jo semmonen riipivä ylämiddlepiikki mitä kuulee monesti Gilbertin soundissa. Ei kuulosta omaan korvaan nimittäin kauheen mukavalta.

Puut on ihan perus leppä/vaahteraa ja samoja mikkejäkin käyttävät vaikka kuinka monet muut artistit.

EDIT: PAF Pro:t taisi olla humbuckereina. Tone potikkaa tuossa kitarassa ei muuten tosiaan ole
Räbbänä
11.07.2009 16:37:56
veri_heavy: Puut on ihan perus leppä/vaahteraa ja samoja mikkejäkin käyttävät vaikka kuinka monet muut artistit.

Eikös tuo 301 ole lehmusta rungoltaan?
ballfish: Strato putkikoneessa kiinni ja Deep Purplea ilmoille ni johan tietää miksi seiskakasikieliset muniinpuhaltelu örrinmörrinhewi homostelijat ovat täysin hakuteillä oikeasta menosta ja rankkuudesta OSTETAAN HUGES & KETTNERIN TRILOGY!!!!!
zuppermuhle
11.07.2009 16:40:00
Räbbänä: Eikös tuo 301 ole lehmusta rungoltaan?

Ärgh joo siis basswood on suomeksi lehmus.
Winterstar
11.07.2009 16:48:12 (muokattu 11.07.2009 16:48:46)
veri_heavy: Puut on ihan perus leppä/vaahteraa ja samoja mikkejäkin käyttävät vaikka kuinka monet muut artistit.

EDIT: PAF Pro:t taisi olla humbuckereina. Tone potikkaa tuossa kitarassa ei muuten tosiaan ole

No kaipa tuon on pakko olla hyvä, kun itse kuningas Mäenpääkin sillä näyttää soittelevan.
Räbbänä
11.07.2009 16:55:02 (muokattu 11.07.2009 16:56:41)
Winterstar: No kaipa tuon on pakko olla hyvä, kun itse kuningas Mäenpääkin sillä näyttää soittelevan.

Ja kyllähän lähes järjestään nuo Mäenpään ja kummaneidenkin kaikki ibat on lehmusrunkoisia. Jemit, RGA:t jne. Paitsi Mäntysaarella parit mahonkirungolla ja vaahterakannella olevat J-customit taitaa olla.

Aiemminhan Mäenpääkin käytteli leppärunkoista Jacksonia EMG:n aktiiveilla.

Ja kyllä se saundi lähtee eniten siitä vahvarista. Mäenpäällä ollut räkissän Mesa/Boogien Triaxista ja putkipäätettä. Parilla livepätkällä lavalla näkynyt myös Mesan Dual Rectoa.

Enskan Lindroosikin käyttelee vanhempaa Krameria, joiden rungot taisivat myös usein olla leppaa. Mikityksenä Duncanin passiivihumppareita. Toivosella Jacksonin Soloist EMG:n aktiiveilla ja jos oikein muistan niin hää käyttelee nykyään Craten uudemman sarjan Blue Voodoota.
ballfish: Strato putkikoneessa kiinni ja Deep Purplea ilmoille ni johan tietää miksi seiskakasikieliset muniinpuhaltelu örrinmörrinhewi homostelijat ovat täysin hakuteillä oikeasta menosta ja rankkuudesta OSTETAAN HUGES & KETTNERIN TRILOGY!!!!!
H-Diddy
12.07.2009 12:07:13
Stratocaster
duc
12.07.2009 12:07:54
H-Diddy: Stratocaster

Ja nimenomaan tuo mikä mulla on torilla myynnissä
Moyhiss
12.07.2009 12:53:53 (muokattu 12.07.2009 12:56:43)

Kannattaa tsekata myös ESP Horizon, käytettynä löytää floikka versioo siinä 1100-1400e. Itselle on tuo sininen floikka versio missä on Dimarzion Evolutionit tallassa ja kaulassa. Löytyy muuten vielä mikin puolitukset tonea painamalla. Mun mielestä loistava "All around" keppi.

Toi Music Man Petrucci singature vois olla loistava, joku taisi jo suositellakkin.
McNulty
12.07.2009 13:44:05
Winterstar: Joo eli olis ilmeisesti uuden kitaran hankinta edessä ja olis hakusessa ''all around'' kitara, eli pitäis pystyä soittamaan niin cleaneillä, pikkurosoilla kuin vähän isommillakin säröillä.(Ei tosin mitään armotonta ampiaissäröä ^^)

Soittelen ihan kaikenlaista musiikkia Ensiferum ja Wintersun tyylisestä metallista blues improiluun. Budjetti olis siinä tonnin paikkeilla ja käytettykin kitara kelpaa. Specseistä sen verran, että floikkaa ei sais olla kun en sitä koskaan käytä, mikit sais olla mieluiten passiivit, suht ohut kaula ja malli vois olla mieluiten tommonen Ibanez RG/Jackson Soloist tyylinen. Vaahtera otelautakin olis plussaa. Ehdotuksia?

Kuulostaa ihan SuperStratolta josta löytyy H/S/S-mikitys ja ehkäpä FR-tyylinen talla, jolla saa tarvittaessa kammettua ne herrasmies-vibratot tahi rankemmat vätkytykset.

Nimenomaan joku Jackson Soloist voisi olla hyvä vaihtoehto, vielä kun sille tallamikille laittaa puolituksen.
Olen paras muusikoiden.netin Bonecrushereista!
Andela
12.07.2009 15:33:28
PRS

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
Jos ei varaa ole niin teköö sitte prkl itte..
lavaamo
12.07.2009 15:40:44
Nimenomaan joku Jackson Soloist voisi olla hyvä vaihtoehto, vielä kun sille tallamikille laittaa puolituksen.

Krhmm... torilta löytyy...
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Antti1
12.07.2009 15:43:17
Jack of all trades, master of nothing..?
zuppermuhle
12.07.2009 16:04:46 (muokattu 12.07.2009 16:05:33)
Jacksonilta vois saada jostain DK2T:tä. Ilmeisesti valmistus on lopetettu kun noita näkee vain ebayssä. SL2HT vois ehkä löytyä tuohon hintaan kanssa. Vanhempia professionaaleja näkee kans usein käytettynä mutta niissä on usein se floikka.
9292
12.07.2009 17:26:18

Mun mielestä kun kyse olisi all around kitarasta niin vois olla että se varma ja hyvä ratkasu olisi Fenderin strato tallahumpparilla. Ei muuta
Hiljaisuus on usein parasta musiikkia
TKosk
12.07.2009 17:29:38 (muokattu 12.07.2009 17:30:53)
veri_heavy: Jacksonilta vois saada jostain DK2T:tä. Ilmeisesti valmistus on lopetettu kun noita näkee vain ebayssä. SL2HT vois ehkä löytyä tuohon hintaan kanssa. Vanhempia professionaaleja näkee kans usein käytettynä mutta niissä on usein se floikka.

Kyllä DK2T ainakin vielä Jacksonin sivuilta löytyy. Itse omistan mokoman, hyvä kitara on.

Edit, siis ihan pari viikkoa sitten ostin.
zuppermuhle
12.07.2009 17:39:04
TKosk: Kyllä DK2T ainakin vielä Jacksonin sivuilta löytyy. Itse omistan mokoman, hyvä kitara on.

Edit, siis ihan pari viikkoa sitten ostin.

Nopeasti kiertelin noita eri kauppoja joista se googlellä löytyi niin eijoota sanoi

http://www.dolphinmusic.co.uk/produ … 1910-jackson-dk2t-dinky-black-.html
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)