Terry Pantheras 09.07.2009 17:04:18 | |
---|
MASTEROID ~~ stoner - doom - heavy ~ death metal ~~ |
ÄsJii 09.07.2009 17:09:26 | |
---|
hamalju: Millä efektillä saa sellasen"tony iommi särö"saundin? Eli vastataanpa aloittajan kysymykseen: Jollakin brittiputkivahvistinta jäljittelevällä säröttimellä, box of rock? Tai sitten metsästät käytettynä jonku Laney/marshall putkivahvistimen ja vetelet sit sillä. Saattaapi siitä löytyä se mitä haet. |
Tympee Huttunen 09.07.2009 19:03:52 | |
---|
Terry Pantheras: Onhan se Iommi Laneyn Klippilläkin vissiin soitellut. Tuttu soundi aineskii: http://www.youtube.com/watch?v=3A4W1UrfofU Tuokin on kyllä ihan loistava peli. Sivuhuomautuksena voin sanoa, että mulle on "ajautunut" Laney Supegroup ja Laney Klipp. Alla on myös 4x12" Greenback-kaappi. Kuten todettua, näpeillä ja muulla on todella paljon vaikutusta asiaan, sillä itse en ole kyllä autenttissa Sabbath-soundia noista saanut - tosin en ole hakenutkaan. Ison maailman foorumeilla on jollain aikamoinen etsintä sen soundin suhteen ja yhden tyypin kanssa mailailinkin Supergroupista jotain ja se mies oli ostanut muuntajankin, jotta voisi 220V jännitteellä Laneyta käyttää, koska epäili sen soundin löytyvän sieltä. |
Icy-Sun 09.07.2009 19:18:30 (muokattu 09.07.2009 19:20:18) | |
---|
Kuten tuolla guitargreekin linkissäkin luki, Tony vetelee nykyään Laneyn valmistamilla signature-vahvistimilla. GH-sarjaa löytyy tuo ns. Tony Iommi-nuppi ja vehkeelle on myös valmistettu karun näköinen Iommi-kaappi. Eniveis, jos haluaa nimenomaan tuota nykysoundia, kannattaa kokeilla ihan normaalilla GH50:llä. Jos nyt ei samanlaista soundimaailmaa ihan tavoiteta, niin ainakin tunnistettavasti sinne päin. Vaikka fanitan itse nimenomaan tuota vahan liiton sapattia, niin uskallan tunnustaa, että pidän nykysoundista enemmän. Toki mm. Sabotagen kitarasoundi on aivan mahtava. |
oamkbonor 10.07.2009 11:31:30 | |
---|
Mäkrö: Ei tosiaan mitään pieniä tehoja. 100W Laney Supergroup kovalle, trebleboosteri ja kaksi 4x12" kaappia Greenbackeilla. Tuollaisilla vehkeillä ne klassikkolevyt vedettiin. Nykyään se soundi on täysin eri ja ainakin minusta paljon huonompi. Lähinnä käytännön toteutusta ajattelin tuolla pienellä teholla: ei tarvi Wembleyn stadionia treeneihin. Vaikka saapi ne tehot tietysti keinokuormalla suitsittua. Blackstar HT-5 nuppi noin 300e + 4x12 Marshall kaappi 400(käytetty)-800e niin pääsee jo aika lähelle ja kohtuu kustannuksin. Eipähän ne Laneyn nupitkaan paljoa kustanna jos sellaista haluaa. |
Nacher 10.07.2009 14:18:12 | |
---|
Tuo Iommi pitäisi pistää roudaamaan kamansa itse. Noin niinkuin tuohon nykyiseen setuppiin viitaten... |
bfoc 10.07.2009 14:32:37 (muokattu 10.07.2009 14:34:47) | |
---|
Nacher: Tuo Iommi pitäisi pistää roudaamaan kamansa itse. Noin niinkuin tuohon nykyiseen setuppiin viitaten... Noo. Eiköhän sinne mahdollisuuksien avautuessa ryykisi puolet maailman metallikitaristeistä roudausavuksi jos vaikka saisi vähän Lanikan vinyyliä Leatermanilla nyrhityksi irti omaan kitarakoteloon riffi-talismaaniksi. Ja ettei ihan OT. http://www.iommi.com/iommi_frames.htm ja Equipiment. Jossain välissä näemmä Englitkin olleet vahvistusvälineinä. Nyt ei ole duunissa sitä uutta H&H-levyä joten en pääse nykykiitoksia arpomaan. Tuo IOMMI-levy on kuitenki tuoreehko, muistelen. sutiojrikellA |
bfoc: http://www.iommi.com/iommi_frames.htm ja Equipiment. Jossain välissä näemmä Englitkin olleet vahvistusvälineinä. Nyt ei ole duunissa sitä uutta H&H-levyä joten en pääse nykykiitoksia arpomaan. Tuo IOMMI-levy on kuitenki tuoreehko, muistelen. For those of you interested in the technical side of things, Tony is currently testing the latest Engl Powerball amplifiers on tour in South America, stay tuned for further updates. Tuo siis 15th May 2009. MASTEROID ~~ stoner - doom - heavy - death metal ~~ |
Metal-Kölli 10.07.2009 16:33:59 | |
---|
Fuzzi ja iso vahvaristäkki, kitarana tietysti gibsoni ja oliko se c# vire. |