Aihe: NI Komplete 5
1 2
Carama
03.07.2009 13:28:05
Nyt olisi koko heinäkuun tarjouksessa pisin ja poikin maailmaa Native Instrumentsin Komplete 5-paketti hintaan 399€!. Itseäni mielyttää kovastikin kyseinen tarjous. Onko muilla jo valmiita kokemuksia paketista?.
JPQ
04.07.2009 12:07:55

Tosiaan kova tarjous ja pro53 mitä demolla olen leikkiny kelpais itselle ainakin johonkin ja tottakai myös battery ja konkakt. ehkä myös fm8 muutkin paketista varauksin mutta älyttömän halpa näemmä hetkellisesti.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Janie Jones
05.07.2009 19:48:36 (muokattu 05.07.2009 19:48:52)

Sharmel: Nyt olisi koko heinäkuun tarjouksessa pisin ja poikin maailmaa Native Instrumentsin Komplete 5-paketti hintaan 399€!. Itseäni mielyttää kovastikin kyseinen tarjous. Onko muilla jo valmiita kokemuksia paketista?.

Muuten hyvä, mutta compatibility update -puoli aivan perseestä. Mm. Akoustik Pianon ja FM8:n OSX Leopard / Pro Tools -yhteensopivuutta on odoteltu kohta kaksi vuotta.
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
Bronks
07.07.2009 20:33:02

Sharmel: Nyt olisi koko heinäkuun tarjouksessa pisin ja poikin maailmaa Native Instrumentsin Komplete 5-paketti hintaan 399€!. Itseäni mielyttää kovastikin kyseinen tarjous. Onko muilla jo valmiita kokemuksia paketista?.

Mulle tuli Muse Receptorin mukana toi paketti, ja ainakin mun mielestäni kirkkaasti tohon hintaan kannattava ostos.

Elektrik piano on helkkarin toimiva. Akoustik piano pelittää, mutta jää kyllä jonkun Ivoryn kanssa vertailussa pahasti jalkoihin. Kontakt on instrumenttikirjastona hieman puhuttelevampi kuin vastaava IK:n Sample Tank. Batteryyn en kauheasti ole tutustunut, mutta saundit ei ainakaan ruuvaamatta ole Addictive Drumsin veroisia. Absynth, FM8, Massive ja Pro53 on hiukan ulkona mun reviiriltä, mutta on niissä hiton inspiroivia saundeja.. Reaktoriin ja sitä skittaohjelmaan en ole edes kajonnut.

Asiaa paremmin tuntevat kommentoikoot lisää, mutta mun mielestä näin. Ehdoton osta.
Don't take me serious, I'm just playing.
Janie Jones
08.07.2009 15:03:36 (muokattu 08.07.2009 15:07:46)

Jep, kyllä mäkin suosittelen ostamaan tolla hinnalla. Päivityspolitiikan turhauttavuudesta huolimatta. Kunhan vain varaudut henkisesti siihen, että mikäli haluat käyttää säännöllisesti kaikkea NI:n kamaa, lykkäät tarvittaessa koneesi käyttöjärjestelmän ja host-softan päivittämistä puoli tai jopa kaksi vuotta päivitysten ilmestymisen jälkeen.

Pro-53: Inspiroivia vintagesyna-soundeja. Esim. Radiohead taitaa käyttää taustoissa joskus tämäntapaisia. FM8 on noista synista toinen suosikkini, terävä yleiskuva, selkeitä pulputuksia ja padeja ym. Absynth on kiinnostava mutta samea; lähinnä jotain ambienttimattoja käyttäisin jos käyttäisin. Massivea ei tule mun myöskään käytettyä, teknompaan kamaan kait; yleissoundi silti selkeämpi kuin Absynthissa.

Reaktor on synanrakennuskompleksi, enempi käyttö vaatisi opettelua. Mutta siinä on esim. kiva "Junatik" eli Juno-tyyppinen soitin valmiiksi rakennettuna ja muutakin käyttökelpoista sointuvaa. Plus erilaista ufoa. Lisää valmiiksi rakennettuja soittimia Reaktoriin löytyy NI:n käyttäjäkirjastosta.

Kontakt: sampleri, jossa pääsee muokkaamaan yksityiskohtaisesti soundia. Soundikirjastossa on paljon vähemmän valinnanvaraa kuin IK:n Sampletank-pohjaisessa Workstation-bundlessa; toisaalta instrumentit koostuvat mitä ilmeisimmin useammasta samplesta kuin IK:lla. Manuaaliin tutustuminen suotavaa, sen jälkeen alkaa mahdollisuudet avautua. (Itse tosin turvaudun useammin IK:n vempeleisiin. Makuasioitakin.)

Guitar Rig ei ole kauheasti vakuuttanut esim. Amplitubeen verrattuna, mutta kyllä siitäkin kai ruuvaamalla saa. Batteryssa ihan inspiroivia lähtökittejä, lisäksi niissä voi käyttää helposti omia sampleja. Käyttökelpoinen (JOS sattuu päivityspolitiikka natsaamaan kohdalleen...) Sisäänrakennettu sekvensseri puuttuu, eli sujuva jammailu vaatii midikompin käyttämäsi äänityssoftan raidalta.

Akoustik Piano on helvetin hyvä piano tohon hintaan (mitä siitä nyt tulee osuudeksi, viiskyt euroa, hah). Elektrik Pianoon en ole tykästynyt, tuntuu vaativan aina lisäplugareita, jotta soundista saa erottuvan ja toimivan. (Logicin sähköpiano on musta helppokäyttöisempi ja parempi.)

Urkuplugari on oikein hyvä ja lämpimämpi kuin esim. Digin vastaava.
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
otukka
08.07.2009 18:29:27
Itse syöksyin samantien ostoksille kun törmäsin tähän tarjoukseen.. Olen tuota komplete 4:sta käyttänyt *köh* kokeile ennen ostoa versiona, mutta nytpä oli oiva tilaisuus hankkia nämä loistavat vehkeet!

Tähän hintaan ei voi kuin suositella.
JPQ
08.07.2009 19:04:21

otukka: Itse syöksyin samantien ostoksille kun törmäsin tähän tarjoukseen.. Olen tuota komplete 4:sta käyttänyt *köh* kokeile ennen ostoa versiona, mutta nytpä oli oiva tilaisuus hankkia nämä loistavat vehkeet!

Tähän hintaan ei voi kuin suositella.

Aivan todella naurettavan hintainen vaikken nyt sitä voi ostaa.:(
ps pro53 ymmärtääkseni myös Kraftwerkilla jostain tämmöinen käsitys.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
dewil
09.07.2009 17:56:37

Mulla ei oo kuin pääasiassa pahaa sanottavaa NI:n tuotteista.
Super onneton asiakaspalvelu, tuki ja päivitysrumba.
Kun vihdoin sain Reaktorin vuosi sitten toimimaan mäkissäni ongelmitta (ei kiitos asiakastuen)
Korruptoitui koko laitos hiljattain yhtäkkiä niin, että kaikki logic projektit missä se on ollut käytössä kaatavat koko softan välittömästi.
Sinne meni eräänkin levyn esituotannot ja arraukset. Moido!
Raskaitakin ovat perkeleet.
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
JPQ
09.07.2009 19:24:52

dewil: Mulla ei oo kuin pääasiassa pahaa sanottavaa NI:n tuotteista.
Super onneton asiakaspalvelu, tuki ja päivitysrumba.
Kun vihdoin sain Reaktorin vuosi sitten toimimaan mäkissäni ongelmitta (ei kiitos asiakastuen)
Korruptoitui koko laitos hiljattain yhtäkkiä niin, että kaikki logic projektit missä se on ollut käytössä kaatavat koko softan välittömästi.
Sinne meni eräänkin levyn esituotannot ja arraukset. Moido!
Raskaitakin ovat perkeleet.

Voih ja auh tuon tuohon ongelmaan. ps. vieläpä mäkillä joten huhhuh. joten firma josta positiivinenkuva (paitsi ehkä asiakaspalvelusta) niin saa miinusta. kun reaktor ja pro53 ja battery ja kontakt firman kiinnostavimmat itselle. reaktor ideana toteutusta en komentoi.
HarriP
10.07.2009 00:13:14

dewil: Korruptoitui koko laitos hiljattain yhtäkkiä niin

Munkin Reaktor on korruptoinu hiljattain tiedostonsa. Sanoo bad alloc kun yrittää käynnistyä, mikä ei kuulosta järin lupaavalta.
JPQ
10.07.2009 07:49:26

HarriP: Munkin Reaktor on korruptoinu hiljattain tiedostonsa. Sanoo bad alloc kun yrittää käynnistyä, mikä ei kuulosta järin lupaavalta.

Mäkillä vaikos pceellä ? ps. nyt taitaa mennä totaalisesti halu firman softiin. koska vaikea uskao että jää kahteen kansainvälisesti.
HarriP
10.07.2009 11:21:16

Mäkillä. Veikkaan että korjautuisi uudelleen installoimalla. Tai sit etsimällä NIn foorumeilta kohtalotovereiden neuvoja.

Kyllä ne käsittääkseni NI:llä kovasti yrittää. Kun ne kasvoivat nopeasti niin asiakaspalvelu ilmeisesti tökki, mut luulisi että ne on lisännyt jengiä sinne. Foorumi toimii tosi hyvin.

Se rekisteröintisysteemi on varsin jännittävä, mutta ohjeita noudattaen toimi ihan jees, kun siirsin lisenssin vanhaltä mäkiltä uudelle mäkille.

Internetti toimii sellasena vahvistimena tai polarisaattorina: hyviä juttuja hypetetään ihan eemelinä, ja sit kun tulee jotain vastoinkäymisiä niin se kans voi vähän mennä yli.

Reaktor on musta ehkä paras juttu softasynapuolella ikinä. Paitsi että se vaatii 'vähän' aikaa tutustumiseen ja opetteluun, vaikka löytyy se instant gratification osastokin, esim käyttäjäkirjastosta aivan loistava EMS VC3 emulaattori.

Päivän vinkki: Reaktor on niitä softia joissa enginen sample raten nostaminen 88200:een on hyvä idea, erit hyvin sen huomaa physical modeling synissa ja kaiuissa.
HarriP
10.07.2009 13:30:09

Matalimmat äänet hyötyy ihan sikana hifistelystä. En tie mikä siinä on.
lukethesis
08.08.2009 16:51:35
Enpä tiedä, mutta kyllä tuossa ihan TAJUTTOMASTI tavaraa on. Jos vaikka mietitään että ohjelmoisi kaikkia näitä itse, presettien päälle. Ja potentiaalia on vaikka mihin, esimerkiksi käyttäjien tekemiä "ensemblejä" (eli synia/grooveboxeja) Reaktorille löytyy NI:n User Librarystä TUHANSIA. Mm. varsin asiallisia emulaatioita Juno-60:sta, sekä aika paljon erilaisia härövimpaimia. Ja tuo hinta oli suorastaan puoli-ilmainen.

- Akoustik Piano, ok, muttei pärjää Ivorylle.

- Elektrik Piano, ihan ok kai, mutta vaatii paljon EQ-säätämistä yms., ja siltikin ScarBeen Rhodes-samplekirjasto on edelleen realistisin minun mielestä.

- Pro-53. Varsin asiallinen Prophet-5 -emulaatio, ja pluggarista saa hyvin asiallisia analogisynasoundeja. Mm. Chromeo-niminen elektrofunk-bändi käyttää tätä minun mielestäni.

- B4-II. Sanokaa mitä sanotte, mutta minun mielestä tämä on hyvä urkuemulaatio! Useita eri malleja, säätämismahdollisuutta jne.

- Absynth. Aika häröä avaruussoundia, en ole oikein koskaan saanut tästä mitään järkevää irti.

- FM8. Hyvä FM-syna (and more), joka eritysplussana lukee mm. kaikki Yamahan FM-synien soundit suoraan...ja kuulostaa niiden kanssa pikku viilauksen jälkeen todellakin siltä että oltais siirrytty 80-luvulle. Miinus ulkonäöstä - se FM7:n DX7:ää muistuttava retro-ulkonäkö olis ollut paljon hienompi!

- Guitar Rig 3. Ei ole Amplitubesta tai muistakaan juuri kokemusta; tästä voi sanoa vaan sen, että jopa joku samplepohjaisen perus-Logic-kitaran saa tällä kuulostamaan hyvin maukkaalta.

- Reaktor. Tämähän on "synanrakennusympäristö", millä voi periaatteessa "rakentaa oman synan", efektin tai grooveboxin. Mukana tulevat synat ovat jo hyviä, lisäksi käyttäjäkirjastosta löytyy tuhansia, osa parempia, osa aika heikkoja.

- Kontakt 3. Hyvä (vaikka aika perus) 33GB:n samplekirjasto, aika hyviä rumpubiittejä esimerkiksi. Samplaaminen on vähän sellaista nysväämistä, ja ainakaan minun mielestä ei kovinkaan käyttäjäystävällistä, jos verrataan vaikka ehkä helpoimpaan vaihtoehtoon eli Ableton Liveen, jossa samplejen/audio kanssa touhuaminen on lastenleikkiä.

- Massive. Saahan tästä hyvän kuuloista soundia irti, ja potentiaalia löytyy. Miinusta isosta GUI:sta, joka ei oikein mahdu läppärin ruudulle. Aika CPU-syöppö myös.

- Battery 3. Minun mielestä varsin asiallinen rumpusamplekirjasto mukana, eri tyylejä akustisista "tavisrummuista" vaikka kasari-LinnDrumiin. Helppo rakentaa omia kittejä omista sampleista. En ole vielä tosin keksinyt järkevää tapaa soittaa tätä MPC-tyyppiseltä padiohjaimelta, varsinkin isommissa kiteissä on sampleja koko koskettimiston mitalla.
JPQ
08.08.2009 23:57:38 (muokattu 08.08.2009 23:59:10)

HarriP: Matalimmat äänet hyötyy ihan sikana hifistelystä. En tie mikä siinä on.

luulen äänestä johon syntyy yläsäveliä jotka ei luonnostaan siihen kuulu liittyy tähän siten että koska tunnetusti bassoissa ei ole äärikorkeita ja sitten minusta se kun jotain resollisia synabassoja niin resot osuu sinne 4-10khzin alueele kait ja siihen onkin jo 44.1khzin kanssa tekemistä. ps. pitää jokupäivä testata kun siivoan kovistani kannattaisiko digisynansakin vetää 88.2khzillä toki kun analoogeja varmaan tulee jos hyvin käy niin sitten viimeistään. ja Guitar rigiä jos en sanonutkin olen joskus synien efektointiin miettiny.
elmanuel
09.08.2009 00:21:36
JPQ: luulen äänestä johon syntyy yläsäveliä jotka ei luonnostaan siihen kuulu liittyy tähän siten että koska tunnetusti bassoissa ei ole äärikorkeita ja sitten minusta se kun jotain resollisia synabassoja niin resot osuu sinne 4-10khzin alueele kait ja siihen onkin jo 44.1khzin kanssa tekemistä. ps. pitää jokupäivä testata kun siivoan kovistani kannattaisiko digisynansakin vetää 88.2khzillä toki kun analoogeja varmaan tulee jos hyvin käy niin sitten viimeistään. ja Guitar rigiä jos en sanonutkin olen joskus synien efektointiin miettiny.

JPQ, Moi! Ootko tän huomannu? http://www.audiomidi.com/PSP-Nitro-P6567.aspx

hyvä peli ja maksaa vaan 10 dolar only for you my friend! Tänään viimestä päivää!

Hyvä filsu! Smoke!
JPQ
15.08.2009 04:00:27

elmanuel: JPQ, Moi! Ootko tän huomannu? http://www.audiomidi.com/PSP-Nitro-P6567.aspx

hyvä peli ja maksaa vaan 10 dolar only for you my friend! Tänään viimestä päivää!

Hyvä filsu! Smoke!

En ja huomaan nytkin liian myöhään ilmeisesti. ja mun vaikea tuommoisista paikoista mitään edes ostaa ei luottokorttia eikä mahdollisuutta siihen edes (kiitos pienten tulojen ilmeisemmin) ja ongelmaan auttaa muttei korjaa samplaustaajuus ja bittisyys mutta eivät täysin korjaa. ps. että oli tässä moog little phattyn eräässä youtube pätkässä tosi nanna soundi raivoksi pistää kun on monofooninen no ei se mitään mutta hinta ja tuo yhdessä niin terve itseni kannalta varmaan aina.
jjsound
19.08.2009 18:54:47
lukethesis: Enpä tiedä, mutta kyllä tuossa ihan TAJUTTOMASTI tavaraa on. Jos vaikka mietitään että ohjelmoisi kaikkia näitä itse, presettien päälle. Ja potentiaalia on vaikka mihin, esimerkiksi käyttäjien tekemiä "ensemblejä" (eli synia/grooveboxeja) Reaktorille löytyy NI:n User Librarystä TUHANSIA. Mm. varsin asiallisia emulaatioita Juno-60:sta, sekä aika paljon erilaisia härövimpaimia. Ja tuo hinta oli suorastaan puoli-ilmainen.

Toisessa säikeessä jo kerroinkin, että yritin ostaa tuon paketin heinäkuun lopussa, mutta tuote oli silloin jo myyty loppuun.
"No mitäpä sitä ei basisti rahaa vastaan tekisi..."
maelstorm
21.08.2009 14:38:19
jjsound: Toisessa säikeessä jo kerroinkin, että yritin ostaa tuon paketin heinäkuun lopussa, mutta tuote oli silloin jo myyty loppuun.

ois kyllä kelevannu mullekki prkl.

paketti tulee kuitenkin takaisin myytäväksi.

nähtäväksi vain jää, että mikä on hinta. jos se kipataan lähelle tonnin... niin taidan laittaa päähäni merirosvohatun. :(
Siivet.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)