Aihe: Jos saisit pitää vain yhden pedaalin mikä se olisi?
1 2 3 4
sepisti
08.07.2009 22:34:33
Joku chorus... Viiveitä en käytä ja vahvistimesta ja kitarasta löytyy kaikki muu tarvittava.
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
heikkiha
09.07.2009 02:07:51

Viimeisen vuoden aikana on JOKAISELLA keikalla ollut tämä pedaali mukana: Ernie Ball Volume Pedal. Eipä siitä sen enempää...
"Eihän täällä olla lusimassa vaan pitämässä hauskaa ja saamassa aikaan kunnon jälkeä." - Robbie Robertson
Juicy
09.07.2009 02:13:58

Ilman delayta ei pärjää, tosin kovemmat ammattilaisethan feikkaa sen ihan soitannallisesti... =)
"...pala kaulan yhden elimen, pitkä tappi."
powerfly
09.07.2009 13:02:07
Mä kyllä kallistuisin siihen mistä lähdettiinkin, eli Rottaan!
Ronkeli ei saa rinkeliä
Exhausted
09.07.2009 13:37:15

Kyllä se jokin delay olisi, mieluusti tap-tempolla varustettuna
Victor Helldriver
09.07.2009 13:46:00
mulla sen on pakko olla säröspedu.
kolmesta pitää valita joten ensimmäisen laudassa olevani deletoin heti eli bossin superoverdrive koska se syö soundin liikaa ollakseen tarpeeks hyvä.

toinen on vielä irti laudasta ja en oo päässy kummemmin testailemaan koska kytkin on irti ja odottaa uutta tilalle...kyseessä tubescreamer 808. eli en osaa vielä sanoa.

viimesenä muttei vähimpänä todellakaan jo vuodesta 92 käytössä ollut ibanezin soundtank thrashmetal mikä on ollu luottopeli ja sen kyllä valitsisin heti...
vuodet on vierineet sillai et spedu on joutunut muuttamaan metallikuoriin ja kytkin vaihettu yms ku noi muovipaskat ei mitään kestä...tai no 15 vuotta kesti kyl.

eli jos crybabystä ja rässispedusta lähtee valittee vaik ni pitää ottaa rässispedu...se taipuu aika hyvin erilaisiin musahommiin boostaamaan säröä hemmetin hyvin
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
Exhausted
09.07.2009 13:47:30

ibanezin soundtank thrashmetal

Tämä oli muuten aikanaan mun ensimmäinen säröpedaali. Harmi että myin sen melko pian pois, on kuulemma nykyisin melko suosittu boosteri äärimetallistien keskuudessa.
dropD
09.07.2009 13:50:50

Tää koko topicci on ihan karmee kauhuskenaario;-) Viritysmittari se kai tärkein olisi, mutta vastaan kuitenkin Crunch Box. Yksikertaisuudessaan monipuolinen ja just mun kuuloinen purkki.
Victor Helldriver
09.07.2009 15:17:06
Exhausted: Tämä oli muuten aikanaan mun ensimmäinen säröpedaali. Harmi että myin sen melko pian pois, on kuulemma nykyisin melko suosittu boosteri äärimetallistien keskuudessa.

ai on vai...en ees tiennykkää...
mä oon aina luullu et jengi vaan halveksii noiota soundtankkei...mul on kaks niitä...heheheh...kummaski laudas yks.

mulla se vääntyy just hyvin rokkiin ja sit tollaseen vanhakantaseen metalliin...
hyvin jytisee marsun kasisatasella
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
Trad
09.07.2009 21:47:00
Phase 90-suhinat. Ollaan vaikka sitten ilman viritintä tai kanavanvaihtajaa.
Simo78
09.07.2009 21:53:06
Joku od purkki varmaankin, maxon tai ts tai joku vaan...
Krice
09.07.2009 22:17:21

Toinen vaihtoehto voisi olla tämä:
http://www.thomann.de/fi/zvex_super_hard_on.htm
The Duke
09.07.2009 23:09:23
MJM London Fuzz
*Brian Jones Boozing Society*
Jucciz
10.07.2009 04:03:09
Jos vahvistimesta löytyisi vain puhdas soundi, ainoana pedaalina nykykattauksesta lähtisi mukaan varmaankin Fulltone OCD. Siitä saa sentäs volumepotikan avulla kaiken pikkurososta komppisärön kautta isoon soolosoundiin.

Jos taas vahvistimen kanavanvaihto onnistuisi joka tapauksessa, olisi pedaalivalintani luultavasti tuo kaksitoiminen Time Machine Boost tai sitten Retro-Sonic Compressor. Molemmilla saa mukavasti lisähönkää ja uutta luonnetta, eli kaksikanavaisesta koneesta selkeästi neljäkanavaisen.
Kivijalka
10.07.2009 07:16:55
Painajaismainen: Yksi ja ainoa pedaali olisi todennäköisesti viritin.

Näinhän se on. Vire on paras efekti.
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
Silppuri
10.07.2009 08:37:25

dropD: Tää koko topicci on ihan karmee kauhuskenaario;-)

...ja tätä vois jatkaa topikeilla "Jos saisit valita rumpusettiin vain yhden pellin..." tai "Jos kitaraan saisi jättää vain yhden kielen..."
"I havent slept since I woke up."
zuppermuhle
10.07.2009 09:52:46
Juzpe: Jaa... mulla on muistaakseni korvat virittämstä varten.

Entäpä jos yleisössä on joku rokkipoliisi jolla on paremmat korvat? Kyllähän se hävettäs

Nykyisellään varmaan HM-3 rujouttamaan särösoundia.
"Who is your daddy and what does he do?"
powerfly
10.07.2009 10:31:49
Juuh, ei paljon enää nykyään kukaan korvalla virittele..
Vähän sama juttu kuin autolla ajaessa luotetaan vaan vaginaattoriin, eikä kohta kukaan osaa edes alkoon ajaa ilman konetta.
Ronkeli ei saa rinkeliä
Terry Pantheras
10.07.2009 10:44:21
Hmmm. Joko RMC Wizard wah, TU-2 viritin, Barge Consepts DB-2 buusteri, tahi EH mustaryssä muhvi...

Ehkäpä Wizard.
MASTEROID ~~ stoner - doom - heavy - death metal ~~
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)