Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hei, ostin studiokamaa!
1 2 3 4 5 6 767 68 69 70 71
Ze Kink
07.07.2009 15:53:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yamaha HS80M:t torilta. Tiesin jo mitä odottaa, mutta olivat silti positiivinen yllätys.
 
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular | Jobspeak
Boltsa
07.07.2009 16:32:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lapis: Vihdoinkin studion kone tilattu. Pari viikkoa täytyy odottaa.

MacPro
2 x 2.26 GHz Quad core
16 Gt ram
2600 Gt kovoa
Radeon 4870 512 Mt
2 x Samsung Syncmaster 24" Wide
Logic Studio 8

Muut rojut piakkoin!

 
Kunnon mylly ainakin! Hienoa, että kotipitäjässä joku laittaa kunnon pajaa pystyyn, se kun sieltä on puuttunut.
 
Boltsa
Lapis
08.07.2009 13:24:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bolleri: Kunnon mylly ainakin! Hienoa, että kotipitäjässä joku laittaa kunnon pajaa pystyyn, se kun sieltä on puuttunut.
 
Kaikkea pitää kokeilla. Joo no kyllä tuota on suunniteltukin. Yhdeksän vuotta mutta viimeiset kolme vasta vakavammin.
 
How do we know he's not Mel Tormé?
FastEddie
09.07.2009 10:24:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pikku tilaus saapui. Sisallyksena mm. AKG414 mikki. Hyva mikki, mutta kuljetussalkku on aivan alaarvoinen.
100 euron T.Boneissa salkun laatu on mercedes-luokkaa verrattuna tahan.
 
Ei nain Itavallan pojaat!
 
I don't remember, I don't recall, I don't know anything, anything at all.
sami_sumea
09.07.2009 15:40:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

FastEddie: Pikku tilaus saapui. Sisallyksena mm. AKG414 mikki. Hyva mikki, mutta kuljetussalkku on aivan alaarvoinen.
100 euron T.Boneissa salkun laatu on mercedes-luokkaa verrattuna tahan.
 
Ei nain Itavallan pojaat!

 
Huh? Millaisen boksin sit oikein sait ton mukana, mun 414:ssa boxit on ainakin ihan jees laatua?
 
...
 
http://www.adamantiumstudios.com
FastEddie
09.07.2009 16:05:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sami_sumea: Huh? Millaisen boksin sit oikein sait ton mukana, mun 414:ssa boxit on ainakin ihan jees laatua?
 
...

 
Materiaali on ohutta melkein pahvimaista, lukitsimet ei meinaa mennä kii, sisäpuolen vaahtomuovi irtosi ensinmäisellä avaamisella.
 
Näyttää, että AKG on ostanut kiinantehtaan Behringer-varaston lopun. Siis sen, joka ei ole mennyt laadunvalvonnasta läpi.;)
 
I don't remember, I don't recall, I don't know anything, anything at all.
axelsson
09.07.2009 18:38:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

FastEddie: Pikku tilaus saapui. Sisallyksena mm. AKG414 mikki. Hyva mikki, mutta kuljetussalkku on aivan alaarvoinen.
100 euron T.Boneissa salkun laatu on mercedes-luokkaa verrattuna tahan.
 
Ei nain Itavallan pojaat!

 
Joo 414:sia oon nähny ainakin neljässä erilaisessa "salkussa". Riippuu vähän 414 -mallistakin, mutta pelkästään ULSsia on toimitettu semmoisessa pahvisessa pehmustetussa avattavassa laatikossa, kahdessa erilaisessa muoviboksissa ja sitten ihan alumiinisalkussa. Ilman shockmounttia myytävissä malleissa on pienempi laatikko.
 
Kannattaa muuten heti uutena huomata, että siitä pehmustevaahtomuovista mikkien koteloissa (ja tuulisuojissa) alkaa ajanmyötä irrota pienenpieniä murusia, jotka mahtuu mikin grillistä läpi ja staattinen sähkö imaisee ne mikin kapseliin. Tähän kun lisätään kalvoon kertynyt kosteus hengityksestä niin ne vaahtomuovinjätteet eivät lähde enää edes putsaamalla kalvosta irti, joka tarkoittaa kapselin vaihtoa jossain vaiheessa.
 
Yks 414:n salkkumallihan on semmoinen missä mikkiä säilytetään vielä kaiken päälle tuulisuojan sisällä. Kannattaa ehdottomasti heti uutena hankkia mikeille kankaiset säilytyspussit ja säilyttää salkuissa silicageeli- pusseja.
 
Mikael
09.07.2009 20:38:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

axelsson: säilyttää salkuissa silicageeli- pusseja.
 
Eli ns. donotiittia.
 
Mä olin nuorena poikana duunissa valokuvausliikkeessä ja sit kun olin ekaa kertaa myymälässä yksin niin eikös joku vanha äijä tullut kysymään jotta saisko sitä donotiittiä, jota en tietty osannut herralle taikoa. Myymälänhoitajan saavuttua paikalle kyselin et mitähän tämä mahtoi tarkoittaa ja myymälänhoitaja antoi mulle noita pusseja ja niissähän lukee ihan selvästi: Do Not Eat :D
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
sami_sumea
10.07.2009 00:46:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

FastEddie: Materiaali on ohutta melkein pahvimaista, lukitsimet ei meinaa mennä kii, sisäpuolen vaahtomuovi irtosi ensinmäisellä avaamisella.
 
Huh. Mun 414:issa on kyllä ihan jämäkät alumiinipinnotteiset salkut, kestää vaikka päällä seisomista. About tommonen:
 
http://www.uniquesquared.com/eBayImgs/akg_c414bxlii_case.jpg
 
...
 
http://www.adamantiumstudios.com
axelsson
10.07.2009 19:59:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Eli ns. donotiittia.
 
Mä olin nuorena poikana duunissa valokuvausliikkeessä ja sit kun olin ekaa kertaa myymälässä yksin niin eikös joku vanha äijä tullut kysymään jotta saisko sitä donotiittiä, jota en tietty osannut herralle taikoa. Myymälänhoitajan saavuttua paikalle kyselin et mitähän tämä mahtoi tarkoittaa ja myymälänhoitaja antoi mulle noita pusseja ja niissähän lukee ihan selvästi: Do Not Eat :D

 
Niksipirkka-tyyppisenä nippelitietona kerrottakoon, että edes tämä ilmeisen tietävä myymälänhoitajakaan ei välttämättä ollut tietoinen, että tästä samaisesta donotiitti-kamasta tehdään myös kissanhiekkaa. Eli, jos on tarve suurelle määrälle silicageelipusseja, niin ei muuta kuin halpahallista säkki kissanhiekkaa ja sitä sitten annostellen sukkahousunpuntinpätkiin.
 
Harrastelija
22.07.2009 12:47:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Studiokamaa vaikka hiukan pienimuotoisempaa.
 
Kauan harkitsemani Pro Tools 8 kotiutui eilen M-Box Minin kera ja hiukan on fiilis kun olis kotiin palannut. Kai tuo sitten on se "meikäläisen softa" kun seiskan jälkeen ei mikään muu oikein ole istunu.
 
Ulkoiset kovalevyt läppärin suhteen on vähän heikoilla tällä hetkellä, mutta toimiskohan projektilevynä vanhan pöytäkoneen 7200 rpm kovo verkon kautta samalla tavalla kun ulkoinen USB tai FW levy? Ei kai siinä pitäs mitään eroa olla ja liikennekin varmaan ihan riittävän nopeaa?
 
Harrastelija
 
Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen.
Mikael
23.07.2009 14:49:25 (muokattu 23.07.2009 19:54:54)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pikkuhiljaa alkaa meidän pajan uusi työpöytä valmistumaan. Keskikonsoli on jo saatu pystyyn ja otettu käyttöön:
 
http://picasaweb.google.com/mikael.tiittanen/HawajiTyopoyta#
 
Seuraavaksi vuorossa sivupalat - toiselle puolelle tulee mikseri ja toiselle patch sekä vähän lisää räkkiviipalepaikkoja...
 
Ai niin kuvassa myös uusi muunnin Nuendo 8 I/O 96k eli tuttavallisemmin RME ADI-8 DS jossa on vaan nuendon tarrat päällä :D
 
Ps. Hinta-hyötysuhteeltaan myös yks kovimmista ostoksista tänään: uusi rannetuellinen hiirimatto: http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=59295651 Miten mä oon tullut toimeen ilman tätä?!? Rankan editointipäivän jälken käsi kiittää.
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
samantien
23.07.2009 16:41:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Pikkuhiljaa alkaa meidän pajan uusi työpöytä valmistumaan. Keskikonsoli on jo saatu pystyyn ja otettu käyttöön:
 
http://picasaweb.google.com/mikael.tiittanen/HawajiTyopoyta#
 
Seuraavaksi vuorossa sivupalat - toiselle puolelle tulee mikseri ja toiselle patch sekä vähän lisää räkkiviipalepaikkoja...
 
Ai niin kuvassa myös uusi muunnin Nuendo 8 I/O 96k eli tuttavallisemmin RME ADI-8 DS jossa on vaan nuendon tarrat päällä :D

 
ihan törkeen siisti.
 
"haista paska. mistä tiiät? ootko soittanu? NÄttää hyvältä, muute iha pasnoja?" - Juzzu.
samantien
23.07.2009 16:42:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ens viikolla valmistumassa iso box. Odotellaan vielä Uraltonelta elementtiä. Pistän sitten kuvaa vaikka :D
 
"haista paska. mistä tiiät? ootko soittanu? NÄttää hyvältä, muute iha pasnoja?" - Juzzu.
Laaksonen
27.07.2009 14:58:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ompas tullut hankittua paljon roinaa viime aikoina:
 
digitaallinen muunnin:
 
RME adi 8ds
 
Mikit:
 
2kpl Audio Technica at4040
1kpl Audio Technica at3060
1kpl AKG C4000B
2kpl Audix D6
1kpl Audix i5
1kpl Opus 69
2kpl Opus 83
1kpl Opus 87
3kpl Opus 88
 
Mikseri:
 
Soundcraft emp8
 
Kuulokkeet:
 
Toiset akg 240m ja Vic Fithit
 
samantien
30.07.2009 15:14:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samantien: Mulla on ens viikolla valmistumassa iso box. Odotellaan vielä Uraltonelta elementtiä. Pistän sitten kuvaa vaikka :D
 
Siinäpä se nyt on. http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=31&t=180874&o=0&#p8833243
 
"haista paska. mistä tiiät? ootko soittanu? NÄttää hyvältä, muute iha pasnoja?" - Juzzu.
myslique
01.08.2009 22:02:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitkän pohdinnan jälkeen päädyin ostamaan uudeksi laulumikiksi studioon Pearlman TM-1:n Euroopan edustajalta, http://www.es-proaudio.de.
 
Vaihtoehtoina oli viime metreillä Flea 47, AKG C12 VR ja pari Braunerin ja Gefellin putkimikkiä. Toivottavasti valinta osui nappiin!
 
Mä en haluaisi veloittaa ylimääräistä mutta mun on pakko.
albert18
02.08.2009 22:42:15 (muokattu 02.08.2009 22:46:04)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tilasin superhalvan 10-kanavaisen digitaalisen mikserin:
 
Edirol M-10DX Portable Mixer, kaikkinensa kotiovelle UPS:llä 147.01€
Täältä:
http://www.dv247.com/search/0/0/Pro … ing/Edirol+M-10DX+Portable+Mixer/1/
 
Tarkoitus käyttää tätä monitorointia varten märän äänen miksaukseen nauhoituksessa. Tai ohjaamaan trio:n kuulottimia (kuulokevahvistinta).
 
Saas nähdä kuinka paljon tuollaisessa halvassa digitaalisessa on sitten suhinoita. Pääasia kuitenkin että siinä on room-efekti ja sillä voi miksata. Toissijaisesti sehän toimii jonkinlaisena äänikorttinakin.
 
Albert
 
Avoid activities that can cause damage to your files, your computer or yourself.
samantien
03.08.2009 18:18:07 (muokattu 03.08.2009 18:18:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äänittelen ja säädän kerrostalohuoneistossa jossa ei oo paljoa kalusteita tms. joka estäis vähääkään tuota inhottavaa huonekaikua, joten ajattelin alkaa väsäämään ecophonin akustointilevyistä tauluja, jotka hieman helpottais tilannetta ja näyttäis samalla hyvältä. Tietysti maalikerros vähän vaikuttaa tuohon levyn demppaamiseen, mutta silti huomattavasti parempi kuin normaalit taulut tai ryijyt mitä oon nähny käytettävän.
 
Tuossa siis just valmistunu eka maalaus :P
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/61617.jpg
 
"haista paska. mistä tiiät? ootko soittanu? NÄttää hyvältä, muute iha pasnoja?" - Juzzu.
jjsound
03.08.2009 19:23:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zoom H4n tuli hankittua.
 
"No mitäpä sitä ei basisti rahaa vastaan tekisi..."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 767 68 69 70 71

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «