Aihe: Huugo Kettusen Putket
1
vänkylä
09.07.2009 14:19:55
Mulla on tommonen 100 W Switchblade ollu n.3 kk ja aattelin ostaa uudet putket etuseen ja päätteeseen ja jättää vanhat putket varalle ja oon miettinyt JJ:n putkia kumpaankin, niin tartteeko mun biasoida vahvistinta jos vaihdan pääteputkiksi JJ EL34(orkkikset on EL34) kun toiset sanoo että pitää ja toiset että ei..? Minkä merkkiset noi alkuperäset putket vai onko ne H&K "omat"?
pekurides
09.07.2009 14:33:06 (muokattu 09.07.2009 14:34:51)

Pitää biasoida, ne päättäriputket tulee aina pikkasen eri arvoilla tehtaalta ulos.

Minä en suosittelisi kaikkia etusia JJ:hin vaihtamaan, voipi tulla liian tumma ja tunkkainen pöhinä.

Melkein jättäisin parit orkkisputket ja lisäisin parit Tung-solit vaikka ja paria JJ:tä voisi myös kokeilla eri paikkoihin ja sekoitella koko pakka keskenään kunnes löytää mukavan konbinaation.

Svetlanan s.e.d putket voisi myös olla tymäkämmät päätteessä....

Sihen päätteeseen JJ:stä ehdottomasti E34L tai KT77, ne on kummatkin rouheemmat kuin perus el34.

tutki juttuja nuista...
Tunteella päin vittua.
Icy-Sun
09.07.2009 14:56:18
pekurides: Svetlanan s.e.d putket voisi myös olla tymäkämmät päätteessä....

Näistä on hyvää kuultu, voisi itsekin Puretoneen Electro Harmonixien tilalle vaihtaa. Eipä mulla muuta.
wolfie21
09.07.2009 15:46:32

Itse en omista putkivehkeitä, joten mitä tuo biasointi tarkoittaa?
Räbbänä
09.07.2009 15:52:32
wolfie21: Itse en omista putkivehkeitä, joten mitä tuo biasointi tarkoittaa?

Mitä tarkoittaa Biasointi?

Putki- (samoinkuin transistori) vahvistimissa pääteasteen lepovirta pitää säätää siten, että vahvistimen soundi on mahdollisimman hyvä, mutta se ei kuitenkaan lämpene liiaksi. Liian suuri lepovirta aiheuttaa siis pääteputkien ylimääräistä kulumista, kun taas liian pieni lepovirta aiheuttaa ylimenosäröä. Bias säädetään siten, että mitataan pääteputkien katodin kautta kulkeva virta silloin, kun vahvistin on hiljaa (useimmiten tähän tarvitaan erikoinen adapteri). Säädetään Bias- säätimellä putken hilajännite sopivaksi.
ballfish: Strato putkikoneessa kiinni ja Deep Purplea ilmoille ni johan tietää miksi seiskakasikieliset muniinpuhaltelu örrinmörrinhewi homostelijat ovat täysin hakuteillä oikeasta menosta ja rankkuudesta
vänkylä
09.07.2009 16:34:09
Kiitoksia vastauksista/ehdotuksista.Kun tossa Switchbladessa ei oo kun 2 etusta niin vaikuttaako toinen putki puhtaaseen ja toinen säröön vai kumpikin molempiin soundeihin?Sen takia olin niitä JJ:n putkia ajatellut kun kuulin että se tummentaa soundia,mutta jos se ihan usvaksi menee niin pitää vielä miettiä/kuulostella.Pystyykö pääteputkia sekoittelemaan samalla lailla kuin etusia?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)