CeeCeeÄr: Mikä/millainen kiilloitus/suoja-aine sopii nitro/satiinilakatulle kitaralle..? Jos sulla on satiinilakattu pinta, niin veikkaisin että mikä tahansa kiillotusaine on sille pahasta, koska pistää sen kiiltämään - jos siis haluat pitää satiinisen pinnan. Joskin, jos yhtään hikoilet / hankaat käsilläsi soitinta soittaessasi, niin se satiinipinta kiillottunee anyway. Itse olen käyttänyt Dunlopin "Guitar polish kit" pakkausta, jossa puhdistus/kiillotus suihke sekä merbau vaha - näillä olen saanut satiinilakatun nitropinnan kiiltämään silleen "vintagehenkisesti", eli hienostunut kiilto eikä mitään muovilakkapinnan näköistä peiliä. Jos sulla on loimua tms. siellä satiinilakkapinnan alla, niin tollanen kevyt kiilto syventää niitä sävyjä ja korostaa puun kuviointia kivasti. Perushyvien tuotteiden tuotekuvauksessa mainitaan kyllä mikäli tuote sopii Nitro lakalle noin yleisesti. |
-JiiTee-: Jos sulla on satiinilakattu pinta, niin veikkaisin että mikä tahansa kiillotusaine on sille pahasta, koska pistää sen kiiltämään - jos siis haluat pitää satiinisen pinnan. Joskin, jos yhtään hikoilet / hankaat käsilläsi soitinta soittaessasi, niin se satiinipinta kiillottunee anyway. Itse olen käyttänyt Dunlopin "Guitar polish kit" pakkausta, jossa puhdistus/kiillotus suihke sekä merbau vaha - näillä olen saanut satiinilakatun nitropinnan kiiltämään silleen "vintagehenkisesti", eli hienostunut kiilto eikä mitään muovilakkapinnan näköistä peiliä. Jos sulla on loimua tms. siellä satiinilakkapinnan alla, niin tollanen kevyt kiilto syventää niitä sävyjä ja korostaa puun kuviointia kivasti. Perushyvien tuotteiden tuotekuvauksessa mainitaan kyllä mikäli tuote sopii Nitro lakalle noin yleisesti. Gibson Melody Makerista on kyse;satin ebony on viimeistely...Mielummin sais tosiaan näyttää vintage-pintaiselta,kuin uudenkiiltävältä... Judge me not by the music i play,but how i play it.... |