Ketjukuula 30.06.2009 21:30:22 | |
---|
Elikkäs meillä on bändissä kantele ja pitäis jonkinnäköstä mikkihässäkkää saada että vois treeneissä ja keikalla soitella pa.n kautta. Mielellään joku kohtuuhintanen ja ettei tarviis hirveästi porailla tms muuta kalliiseen soittimeen. Joku ehotti jotain b-bandin mikkejä mutta minkälainen sen pitäis olla? jos jollain on jotain kommenttia niin olis hyvä. |
MrsJones 01.07.2009 18:59:12 | |
---|
Varmaan kannattaa soittimen tekijältä kysellä, että voisiko hän sellaisen asentaa. Jos tekijä ei elä enää, voi kysyä esim amf-soitinrakentajilta, ne pojat tekevät mitä vain. Minkäsmoinen kantele on kyseessä? |
Puavali 02.07.2009 09:24:43 | |
---|
Miten ois shure 57? Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
M.Paisley 02.07.2009 10:40:04 | |
---|
Kuinkas äänekäs bändi on kyseessä? |
samueld 03.07.2009 20:12:27 | |
---|
Alkuun kannattaa varmaan jotain kontaktimikkiá. Sellaset on halpoja. Ainakin Poropetran kanneltaja káyttáá sellaista viimeisen tiedon mukaan. I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
oksatboys 03.07.2009 22:00:46 | |
---|
samueld: Alkuun kannattaa varmaan jotain kontaktimikkiá. Sellaset on halpoja. Ainakin Poropetran kanneltaja káyttáá sellaista viimeisen tiedon mukaan. Ovat halpoja varsinkin silloin, kun ostaa sen piezon elektroniikkakaupasta, eikä musakaupasta. Etuasteen voi tehdä itse melko helposti. Kytkiksiä löytyy goolella hakusanoilla: diy piezo preamp schematic. ringmodulator piristää kummasti! |
M.Paisley 04.07.2009 11:04:35 | |
---|
|
AnmaLi 04.07.2009 23:16:26 | |
---|
Minä olen kanteleen soittaja,ja minulla tällä hetkellä käytössä IMU:lta eli Inkoon Musiikista ostettu,mikrofoni joka kiinnitetään kanteleen laitaan,nipsulla tai tarralla,välittävät kaikkea kanteleeseen,olen aina saanut sieltä kohtuuhintaan mitä olen tarvinnut ja osaavat neuvoa,kanteleeni on koistisen konserttikantele,toimittavat postitse tilata voi netin kautta tai puhelimitse.Tämä mikki on toiminut hyvin. |
Ketjukuula 07.07.2009 20:43:19 | |
---|
niin unohtu sanoa tuossa että kyseessä on siis erkki leskelän 39 kielinen konserttikannel. ja folkmetalli kyseessä eli suht kovaäänistä. |
Ketjukuula 07.07.2009 20:44:56 | |
---|
Ekman: Miten ois shure 57? Äänittäessä vielä menee mutta ottaa aikavarmasti liikaa melua ymäriltä esim livetilanteessa. |
Puavali 09.07.2009 04:13:50 | |
---|
Ketjukuula: Äänittäessä vielä menee mutta ottaa aikavarmasti liikaa melua ymäriltä esim livetilanteessa. Kolme asiaa: sijoitus, sijoitus ja sijoitus. Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
M.Paisley 09.07.2009 08:49:57 | |
---|
Ekman: Miten ois shure 57? Ketjukuula: Äänittäessä vielä menee mutta ottaa aikavarmasti liikaa melua ymäriltä esim livetilanteessa. Ekman: Kolme asiaa: sijoitus, sijoitus ja sijoitus Itsellä on joitakin kokemuksia alttoviulun mikityksestä 57:lla, takana kohtuullisen äänekäs bändi. Voi sanoa että ei toimi riittävän hyvin ainakaan keskikoon keikkapaikoissa. Rumpali paiskaa kovemmissä kohdissa alton yli. Uskoisin että vastaavia ongelmia on luvassa myös kanteleen kanssa. Sijoittelu auttaa hieman, mutta kyllä se 57:kin poimii myös taustamelua. Neuvoisin kanteleen mikityksen suhteen kääntymään AnmaLi:n mainitseman ammattilaisen puoleen. |
M.Paisley: Itsellä on joitakin kokemuksia alttoviulun mikityksestä 57:lla, takana kohtuullisen äänekäs bändi. Voi sanoa että ei toimi riittävän hyvin ainakaan keskikoon keikkapaikoissa. Rumpali paiskaa kovemmissä kohdissa alton yli. Uskoisin että vastaavia ongelmia on luvassa myös kanteleen kanssa. Sijoittelu auttaa hieman, mutta kyllä se 57:kin poimii myös taustamelua. Neuvoisin kanteleen mikityksen suhteen kääntymään AnmaLi:n mainitseman ammattilaisen puoleen. Sama myös alton kanssa. Samoin kokeiltu AKG konkkapantamikkiä tossa, saa sijoituksen oikeasti optimiksi. Ei toimi silti. Itelle tuli mieleen kanteleesta, että niinkin yllättävä mikki kuin BBandin Ukko vois toimia, mutta oikeasti äänekkään bändin kanssa kaikki tommoset on vaan kikkailua. Kun mennään silleen korkeisiin volumeihin niin kyllä on hiton vaikea yhdistää mitään akustista soitinta sinne sähkösoittimien sekaan. Siksi lähtisin miettimään tossa nyt ennemmin sähkökannelta keikkoja. varten kuin tuon mikittämistä. Aina saa kärsiä ja hävetä. |
MrsJones 09.07.2009 11:48:57 | |
---|
Niin no halvimmat konserttisähkökanteleet kustantavat 5000 euroa... Mikitetyt pienkanteleet (11-16-kieliset) kustantavat kielimäärästä ja vaihtajien määrästä riippuen 500-2000 euroa. Mutta kannattaa kysyä Inkoon musiikista tai Soitinrakentajat AmF:ltä. Luulisi tästä maailmasta jonkinlainen ratkaisu löytyvän. |
Teijo K. 09.07.2009 12:32:15 | |
---|
MrsJones: Niin no halvimmat konserttisähkökanteleet kustantavat 5000 euroa... Mikitetyt pienkanteleet (11-16-kieliset) kustantavat kielimäärästä ja vaihtajien määrästä riippuen 500-2000 euroa. Mutta kannattaa kysyä Inkoon musiikista tai Soitinrakentajat AmF:ltä. Luulisi tästä maailmasta jonkinlainen ratkaisu löytyvän. Jep, jos ei ole rahaa niin sitten pitää tietty tehdä kompromissi soundin ja toimivuuden suhteen. Mut sit se on just se, kompromissi eikä kannata edes odottaa et se lopputulos olisi ihan kauhean hehkeä ja kiva. Aina saa kärsiä ja hävetä. |
MrsJones 09.07.2009 12:50:49 | |
---|
Halpa ja hyvä vaihtoehto olisi varmaan hakea lainasoitinta pariksi vuodeksi. Näyttäisi siltä, että Koistisen lainasähkökantele olisi syksyllä uutta emäntää/isäntää vailla. Tämän 20 000 euron arvoisen soittopelin omistaa joku Osuuspankki, ja jossakin vaiheessa siitä varmaan tulee uusi haku. Viimeksi hakijoita näytti olleen kymmenkunta, kyllähän metallia soittavan kanneltajan kannattaa yrittää hakea sitä. Nämä tiedot löytyivät sivuilta www.kantele.net ja www.kantele.fi |
Ketjukuula 09.07.2009 22:06:15 | |
---|
en usko että uus soitin tulee vaihtoehdoks missään vaiheessa. Pitänee katella noita yllämainittuja tarkemmin. |
AnmaLi 13.07.2009 23:43:15 | |
---|
Inkoon musiikissa,Matti Kontio osaa hyvin neuvoa sopivan mikin erilaisiin keikkatilanteisiin,tietää paljon asioista,minun mikki jonka ostin sieltä,äänentoisto laitteet lisäksi,ovat toimineet hyvin ja ovat olleet hyvät.neuvonta ja opastus oli tosi hyvää,taitavat tällä hetkellä olla kesälomilla,olen ollut sinne yhteydessä kun tarvitsisin hyvän laulu mikin,en halua ostaa mitään muuta kuin hänen suositteleman minun tarpeisiini,luotan häneen täysin. Suosittelisin ainakin kyselemään Inkoon musiikin mielipidettä,tietävät paljon kanteleesta ja sen oheistarvikkeista,ja heillä on niistä kokemusta.jonkin aikaa voivat vielä olla lomilla. |
Ketjukuula 17.07.2009 15:18:04 | |
---|
AnmaLi: Inkoon musiikissa,Matti Kontio osaa hyvin neuvoa sopivan mikin erilaisiin keikkatilanteisiin,tietää paljon asioista,minun mikki jonka ostin sieltä,äänentoisto laitteet lisäksi,ovat toimineet hyvin ja ovat olleet hyvät.neuvonta ja opastus oli tosi hyvää,taitavat tällä hetkellä olla kesälomilla,olen ollut sinne yhteydessä kun tarvitsisin hyvän laulu mikin,en halua ostaa mitään muuta kuin hänen suositteleman minun tarpeisiini,luotan häneen täysin. Suosittelisin ainakin kyselemään Inkoon musiikin mielipidettä,tietävät paljon kanteleesta ja sen oheistarvikkeista,ja heillä on niistä kokemusta.jonkin aikaa voivat vielä olla lomilla. Joo tuota nyt lähinnä ollaan mietitty. eiköhän sieltä se sopiva sitten löytyne:) |