Aihe: Kun opiskelu, intti tms. "hajottaa" bändin
1
Läpistö
08.07.2009 01:32:33 (muokattu 08.07.2009 01:32:50)

Omalla bändillä "selvittiin" ihan hyvin siitä kun jätkät kävi intin ja itse suoritin sivarin. Nyt on kuitenkin vähän sellainen tilanne et kaikki 3 jätkää asutaan eri paikoissa opiskelemassa, mutta yleensä kuitenkin ollaan loma-aikaan kotipaikkakunnalla ja tekemisen intoa löytyy kovasti. Itse kuitenkin aloin tässä miettimään, että onko jollain muulla ollut samanlaista tilannetta jonkun projektinsa kanssa?

Valmiita biisejä (osa bändin kanssa treenattuja, osa ei vielä) on kuitenkin jo lähes albumillinen (!) eikä bändin kokoonpanoakaan haluaisi muuttaa sillä nykyinen (ja alkuperäinen) kokoonpano on nyt jo niin dynaaminen, että pelkästä katseesta tai virneestäkin jo tietää mitä pitää kesken biisin tehdä jne.

Keikkojakin olisi kiva soittaa, vaikka edes yksi kuukkaudessa..
Antti1
08.07.2009 02:07:00
No mulla oli vastaava tilanne ja laitettiin sitten bändi jäähylle. Tässä vähän taustoja:
-mä olin intissä 2005 ja siitä selvittiin
-uusi kitaristi ja laulaja bändiin 2006 mukaan
-2008 rumpali menee sivariin, laulaja muuttaa Ruotsiin ja kitaristi menee naimisiin sekä muuttaa Järvenpäähän (matkaa n. 250km)
-2009 uusi laulaja mukaan remmiin (asuu Helsingissä, matkaa n. 150km)
-basisti lähti vuodeksi inttiin ja pääsee 2010 tammikuussa pois.
-nyt rumpali muuttaa Espooseen (välimatkaa n. 130km) opiskelemaan
-basisti muuttaa vuoden perässä Espooseen opiskelemaan
-mä toivon mukaan aloitan opiskelut Turussa tai Lahdessa

Siinäpä pitkä tarina lyhyesti. Toi ja kaikki muut asiat ajoi bändin siihen pisteeseen, ettei enää ollut järkevää jatkaa. Pistettiin homma poikki määrittelemättömäksi ajaksi. Halutaan jatkaa kimpassa, jos siihen tulee vielä mahdollisuus, kun resepti oli hyvä ja kemiat pelasi.
"I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB
Rumpukapulat
08.07.2009 02:16:03 (muokattu 08.07.2009 17:30:58)

Mulla loppui soittohommat ensimmäisen bändin kanssa inttiin ja muuttoon. Neljä tai viisi vuotta oltiin kasassa, kaksi neljän biisin demoa äänitetty ja hirveä into keikkailla ja tehä lisää matskua. Mut näin se sit meni.

Ensin muut bändin jätkät lähti inttiin, tulihan siinä lomilla sitten soiteltua vähäsen, mut yleensä kiinnosti ryyppääminen ja lepi enemmän. Sitten ko alko jätkillä nollat paukkumaan ni mie muutin pohjoseen ja välimatka kasvoi yli 600 kilometrin pituiseksi. Oltiin jo aikasemmin katottu yhessä bändin kanssa parhaaksi, ettei edes yritetä treenata enää vanhalla kokoonpanolla. Et ihan sovussa erosin, jos näin voi sanoa. Kaverit jatko soittohommiaan ilman mua ja mie aloin kahtelemaan uudelta paikkakunnalta uusia soittokavereita. Ei kai siinä sen kummempaa.

Niinjoo, nykyisellä asuinpaikalla kaatui kaksi bändiä inttiin. Molemmat oikeastaan kuivui kasaan, ei oltu keretty pitkälle. Intoa löyty ja meininki oli treeneissä kova, mut ei ollut pahemmin kunnianhimoa tai homma ei saanut lopullista niittiä. Ensin mie lähin inttiin, ja sinä aikana soittoporukka vaan hävisi muihin aktiviteetteihin. Toisella kertaa biisintekijä/kitaristi lähti inttiin, ja taas homma kuivui kasaan kun ei tuona aikana soiteltu kertaakaan. Into lopahti.
TheEsa
08.07.2009 17:03:29
Meillä kesti tuo kaikkien armeijaura yhteensä tammikuusta 2006 tammikuuhun 2008. Sillä välillä soiteltiin aina satunnaisesti.
Sitten vuoden 2008 alusta ruvettiin reenamaan kunnolla eli vähintään neljät pitkät reenit joka viikko viiden viikon ajan ja sen jälkeen ollaankin soitettu aina vähintään kaks keikkaa per kuukausi ja näin näytettäis menevän nyt ainakin tämän vuoden loppuun asti. Oliskohan nyt vedetty tän puolentoista vuoden aikana joku 40 keikkaa.
Tilanne on ollut myös tammikuusta 2008 asti se, että minä asun Seinäjoella (josta siis ollaan kaikki kotoisin ja täällä on myös bändikämppämme) ja muut jätkät Helsingissä, Jyväskylässä ja Kuopiossa, mutta ei se ole soittamista ja keikkailua estänyt.

Oon miettiny, että ilmeiseti tää homma onnistuu sen takia, että kun ollaan samalla kokoonpanolla soitettu vuodesta 2004 lähtien, niin ollaan saatu reenattua paljon biisejä reserviin. Uusiakin biisejä tulee toki koko ajan, mutta reenaaminen onkin sitten yleensä keikkaviikonlopun yhteydessä tai muuten esim. joululomalla tai vastaavalla.

Eli kyllä mä sanoisin, että ei nuo edellä mainitut jutut estä soittamista ja keikkailua vaikkakin ne toki asettaa siihen lisää vaikeustasoa. Mutta jos halua riittää, niin pitäisi onnistua...
http://www.freewebs.com/rock-ugly
fasces
10.07.2009 16:28:00
Ei kaatunut, mutta kärsinyt toki. Bändi Oulussa, ja minä kuljin koko ajan Kajaanissa ja Suomussalmella töissä. Sitten lähdin Tampereelle opiskelemaan. Noh, pumppu hajosi myöhemmin "musiikillisiin erimielisyyksiin" tai kiinnostuksen puutteeseen, tai jopa muihin henkilökemioihin, jotain sellaista kuitenkin. Vaan eipä se paljoa edennyt parin vuoden aikana muutenkaan.

Nykyisen bändin, Oulussa myös, kanssa aloitin sitten Tampereella opiskellessa. Nyt käyn taas ulkopaikkakunnalla töissä. Silti menee helvetin lujaa, ja reenejä riittää. Järjestelykysymys, silloin kun kaikkia kiinnostaa ja reeneissä on kivaa!
I kissed the goat, I liked it.
donkkis
20.07.2009 18:36:31
Näinhän siinä pääsi käymään. Minä (kitaristi), basisti ja rumpali käytiin intti aikavälillä tammikuu 08 - huhtikuu 09. Vuoden 08 alkupuoliskolla saatiin vielä muutamat treenit raavittua kasaan kun rumpalisti oli vielä vapaalla jalalla, mutta hänen mentyä heinäkuussa inttiin alkoi lomien yhteensovittaminen käydä melko mahdottomaksi.

Ehkä nuo inttikuviot olisi vielä kestänytkin, mutta kun samassa rytäkässä laulaja-biisintekijä muutti toiselle paikkakunnalle ja toinen kitaristi lähti käveleen bändistä, niin katsottiin 08 syksyllä parhaaksi irtisanoa treenikämppä ja pistää bändi määrittelemättömän pituiselle tauolle.

Bändiä yritettiin vielä tekohengittää keväällä 09, uusi treenis olis ollut kiikarissa mutta kuvio kaatui lähinnä laulajan rahallisiin/aika/motivaatio ongelmiin reissata helsingistä turkuun treenaamaan. Terveisiä vaan Antille jos satut lukemaan :).

Harmi sinänsä että projekti kariutui, koska alettiin just saamaan hyviä arvosteluja, keikkatarjouksia jne... Pidetään toki takaportti avoinna et jos ja kun tilanteet sallii niin vois taas soitella yhessä.
www.mikseri.net/worstcase
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)