|
Antti1 08.07.2009 14:48:48 (muokattu 08.07.2009 14:51:41) | |
---|
Melody Maker: Valinnanvaikeus on kova, koska varmasti jokainen näistä on hyvä kitara. Pitäiskö meidän niinku tehdä se päätös sun puolesta? Osta Anttilasta Williamsin strato, se on ainakin halpa ja huono --> tiedät mitä saat. Tele, SG ja LP on soittimina ihan totaalisen erilaisia, mene testaamaan ite. EDIT: Eikä nyt oo tarkoitus vittuilla. Kysymys on vaan mun mielestäni ihan täysin älytön, kun sulle se kitara tulee ja olet jo ihan hyvät mallitkin valinnut loppuviivalle. "I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB |
hapan 08.07.2009 14:48:50 | |
---|
Toi Vintagen SG vois olla ihan kokeilemisen arvoinen peli. |
munkero 08.07.2009 14:55:49 | |
---|
Kaksi taikasanaa: käytetty torilta. Munkkeliini sanoo:
jätkä o salee taas iha kujal mun kitaroist?
J-Anne sanoo:
eiks sul oo yks Landola ja joku Thomaninlta tilattu Ibanez? | GP-1000 mulle nyt! HETI! |
s8na 08.07.2009 15:01:45 | |
---|
hapan: Toi Vintagen SG vois olla ihan kokeilemisen arvoinen peli. Jos tosiaan saadaan vaikuttaa ni paa SG tulee. Ritsoja kaikki alle tonnin kepit kuitenki on. Sittehä sulla on kaks erilaista kepakkoa ja voit fiilistellä kummansuuntasista vehkeistä tykkäät. Mulla oli aikanaan yks affinity tele ja mimmielestä se oli yllättävän hyvä rakkine. No ehkä soundit oli tuhnummat ku paremmissa mut ei mikää yllätys. |
Melody Maker 08.07.2009 15:05:15 | |
---|
Taidan pistää äsgeen tulemaan. Niin eihän se A-Tele edes kovin hirveä olekaan loppujen lopuksi. Näille vaihtoehdoille häviää varmaan aika monella maalilla. |
Bluesmies 08.07.2009 15:07:09 | |
---|
Melody Maker: Näille vaihtoehdoille häviää varmaan aika monella maalilla. No riippuu mistä väristä tykkää ja mitä maalia on käytetty missäkin kitarassa. |
Väinämöinen 08.07.2009 15:41:08 | |
---|
Näistä lähtökohdista mä en ottaisi tuota Teleä, kun kerran kotoa löytyy jo telemallinen kepukka. Noista kolmesta muusta lähtisin siis valkkaamaan. |
rokiroki 09.07.2009 09:48:38 | |
---|
Väinämöinen: Näistä lähtökohdista mä en ottaisi tuota Teleä, kun kerran kotoa löytyy jo telemallinen kepukka. Noista kolmesta muusta lähtisin siis valkkaamaan. just näin.... itselläni oli samantapainen tilanne pari vuotta sitten. Eka kitara oli Affinity -strato halvan/surkean pakettivahvarin kanssa. Ekan vuoden jälkeen ostin mallintavan voxin.Sitten halusin "paremman"?? kitaran tai ainakin jotain uutta.Päätin että yleissivistyksen takia voisi kokeilla LesPaul kopiota ja totutella erilaiseen tallasysteemiin.Lisäksi halusin humbuckerit.Hommasin vintage v100 lespa-kopion, joka ainakin minulle tuohon hintaan on hommansa hoitanut. Viime kesänä möin Aff-straton kaverin kaverille, ja ostin sitten sitten itselle stratoksi mexico-fenkun.Nyt tekisi mieli putkivahvaria. Vähän kerrallaan tässä edetään,kuin ei oikein tiedä mitä haluaa.Eikä näin seniori-iässä tiedä lopullista maaliakaan.....(tai no,tietäähän sen) Allekirjoitus_____________
nimen selvennys |
Andy Six 09.07.2009 15:52:41 | |
---|
s8na: Jos tosiaan saadaan vaikuttaa ni paa SG tulee. Ritsoja kaikki alle tonnin kepit kuitenki on. Sittehä sulla on kaks erilaista kepakkoa ja voit fiilistellä kummansuuntasista vehkeistä tykkäät. Mulla oli aikanaan yks affinity tele ja mimmielestä se oli yllättävän hyvä rakkine. No ehkä soundit oli tuhnummat ku paremmissa mut ei mikää yllätys. Määrittele "Ritsa"..... Judge me not by the music i play,but how i play it.... |
roopeok 09.07.2009 16:37:10 | |
---|
CeeCeeÄr: Määrittele "Ritsa"..... Niinpä niin, ei todellakaan kaikki alle tonnin vehkeet ole "ritsoja". Jos on, niin on kyllä soittajassa vika. Ei musisointi nyt pelkästään välineurheilua saa olla... |
staropramen 09.07.2009 16:47:27 | |
---|
Osta vaan Vintage SG ja kerro sitten kokemusksista. Ite oon kuluttanu semmoista kohta puol toista vuotta ja hyvin pelittää. Toki se oikia Gibsoni siellä mielessä pyörii, mutta toistaseks parjään halvemmallakin. http://www.staropramen.com/ |
Milkop 09.07.2009 17:44:55 | |
---|
s8na: Ritsoja kaikki alle tonnin kepit kuitenki on. Taidat olla semmoinen asiantuntija. "People are fucking boring. You know what would be great for a guy like me? To be in a coma." -George Carlin |
kloppis 09.07.2009 18:45:25 | |
---|
SG:n olen nyt päättänyt tilata. Sellainen ongelma vaan, kun tuo valkoinen todellakin himottaisi, mutta saavat sitä varastoon vasta 1-2vkon päästä. Pitäisikö vaihtaa väriä, että saisi heti tilauksen tehtyä? |
sticky fingers 09.07.2009 19:23:52 | |
---|
kloppis: SG:n olen nyt päättänyt tilata. Sellainen ongelma vaan, kun tuo valkoinen todellakin himottaisi, mutta saavat sitä varastoon 1-2vkon päästä. Pitäisikö vaihtaa väriä, että saisi heti tilauksen tehtyä? No eikö tuo nyt viimeistään ole aika tyhmä kysymys täällä esitettäväksi?!?! :D Jos sun nyt on heti saatava soitin käteen, niin meet ja haet sen, vaikka sitten väärän värisenä. Tai sitten voit ajatella asiaa oikeasti, ja tehdä, niinkuin itsestä tuntuu hyvältä. -sf "tyhmyyden edessä jumalatkin ovat voimattomia..." |
roopeok 09.07.2009 19:38:27 (muokattu 09.07.2009 19:42:06) | |
---|
|
kloppis 09.07.2009 20:26:14 | |
---|
roopeok: TAI sitten ostat vaan mnetin torilta SG:n. Saat heti ja pääset kokeilemaankin, tais olla tollanen Vintagen SG torilla myynnissä jopa. Tohon toiseen "Äsgee" nimiseen triidiin noita torin SG:tä listailin varmaan toistakymmentä etippäs se. Muuten hyvä, mutta tilaan muuta kamaa samalla, ja yleisen tavan mukaan uuden saa ainakin samaan hintaan kuin käytetyn... |
Antti1 09.07.2009 20:31:57 | |
---|
kloppis: yleisen tavan mukaan uuden saa ainakin samaan hintaan kuin käytetyn... Totaaa... Mmmitä? "I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB |
roopeok 09.07.2009 20:59:39 (muokattu 09.07.2009 21:00:08) | |
---|
kloppis: Muuten hyvä, mutta tilaan muuta kamaa samalla, ja yleisen tavan mukaan uuden saa ainakin samaan hintaan kuin käytetyn... Seelvä, sanoinpahan vain. Voi olla että jos näin kesäloma-aikaan tilailet Briteistä tavaraa niin saattaa helpostikin kulua kolmisen viikkoa (tai enemmänkin jos jossain tulee jotain häikkää). Tota jälkimmäistä viisautta en tosin tajunnut, ellet tarkoita että Briteistä tilattu uusi kitara on samanhintainen kuin suomalainen käytetty? Ei tuokaan pitäisi tosin lähellekkään paikkaansa. |
jarmo vh 09.07.2009 21:01:06 | |
---|
Nyt on kyllä taas opettavainen ketju luettavaksi. Olen juuri oppinut, että viisi kuudesta kitarastani on ritsoja ja olisin saanut ne samaan hintaan uutena. On se jännä... Kitarat Amerikasta, vahvistimet Englannista. |