Aihe: John Mayer Trio
1 2 3 4 5
texjazz
12.06.2009 13:49:18

Conanin Tonight-show'ssa Mayer teki täysin tarpeettoman Hendrix-version Tapani Kansan Kalajoen hiekat -biisistä. Olisi ollut kiva nähdä ihan jotain muuta.
Älleh ellus allo nodhat.
BigPapa
12.06.2009 13:54:39 (muokattu 12.06.2009 13:54:58)

glx405: Conanin Tonight-show'ssa Mayer teki täysin tarpeettoman Hendrix-version Tapani Kansan Kalajoen hiekat -biisistä. Olisi ollut kiva nähdä ihan jotain muuta.

Oli muuten todella hieno veto Mayerilta tuo - mun mielestä.
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
blaekie
12.06.2009 13:56:17

glx405: Conanin Tonight-show'ssa Mayer teki täysin tarpeettoman Hendrix-version Tapani Kansan Kalajoen hiekat -biisistä. Olisi ollut kiva nähdä ihan jotain muuta.

Hohhoh, joo "Tapani Kansan vetämä Isien ja Äitien Kalajoen Hiekat". Henkkatyyliin

Eiköhän California Dreaming , Mamas and Papas ollut oikeampi vaihtoehto 8)
Nii onkii ... vai oliko sittenkään ..
MK73
12.06.2009 15:28:34
velsa: ööh....tota nythän on niin että sillä on ikäänkuin 2 bändiä...toinen on John Mayer Trio joka on tätä kitaristien olalle taputtelu kamaa ja toinen on sitten se "oikea bändi" joka on vaan nimetty John Mayeriksi ja se soittaa ihan oikeita biisejä eikä tommosta inhottavaa vingutusta......8)

Ja nämähän on toki mielipide seikkoja mutta esim. Continuum levy ei itse asiassa ole niin hirveän tuotettu......jätkät soittaa vaan niin vitun hyvin eikä siellä ole sitä peruspaskaa seassa ollenkaan minkä niin monet myös fiilikseksi erheellisesti tulkitsevat....8)

Aha. En mä silti sanoisi ihan noinkaan. Paljolti samoja "oikeita biisejä" Mayer on esittänyt livenä tämän "olalle taputtelu-trion" kanssa kuin hienoilla studiolevyillään :-) Live on kumminkin aina liveä - tässäkin tapauksessa. Jos artistilta on tarjolla kunnon keikkataltiointia, se kyllä päihittää studiotekeleet poikkeuksetta. Minun mielestä.

Loistava muusikko John Mayer on jokatapauksessa, hän & bändin jätkät soittavat vit.. (sin) hyvin.
Hiki ja vääntö.
texjazz
12.06.2009 16:13:19

blaekie: Hohhoh, joo "Tapani Kansan vetämä Isien ja Äitien Kalajoen Hiekat". Henkkatyyliin

Eiköhän California Dreaming , Mamas and Papas ollut oikeampi vaihtoehto 8)

Höh, eikö Tapsa säveltanytkään tota Mama Cassin klaanille?
Älleh ellus allo nodhat.
antnis
12.06.2009 18:10:31
BigPapa: Oli muuten todella hieno veto Mayerilta tuo - mun mielestä.

Mä tykkäsin kans ja oli hieno kitarakin.
Well, I may have alzheimers but at least I don't have alzheimers!!
velsa
13.06.2009 00:45:16

Mayer on mulle nykyisistä uusista ainoa kiinnostava kitaristi / artisti.

Mä oon samaa mieltä lisäten tosin joukkoon vielä Derek Trucksin ja Doyle Bramhall ll:sen.....näitä heppuja yhdistää tietynlainen hillitön perinne tietoisuus joka on updeitattu tähän päivään......sekä kyky tehdä täysin omansa näköistä musaa......eikai bluesinkaan ole tarkoitus kuulostaa 2000-luvulla samalta kuin se kuulosti esim. 1940 tai 1960-luvulla.......muutenhan se edustaisi melkoisen jumiutunutta taiteen haaraa.......eli kunnia sinne minne se kuuluu mutta päivitetyin asein......

niin ja niille jotka ei tiedä.....John Mayer DVD "Where the light is"-Live in Los Angeles on ilmestynyt ja kannattaa ehdottomasti tsekata niin ei jää mikään arvailujen tai huhupuheiden varaan kaverin kyvyistä......
'
Show alkaa "mies ja akustinen kitara" truba hommalla mikä on aivan tajuton näyttö siitä osastosta......pikku hiljaa hiipii messiin duo kaveriksi vanha McCartneyn luottopakki Robbie McIntosh ja siitä Trion ihmeelliseen maailmaan sen mustan kaverin kera jonka nimeä en muista.....

Sen jälkeen vähän "rouheempaa" menoa John Mayer Trion kera......

Mä diggaan älyttömästi siitä että tän kokoluokan artisti halutessaan voi tehdä tämmöisen spektaakkelin todeksi ja samalla näyttää typerille Amerikkalaisille teineille että heillä on ollut muunkinlaista musahistoriaa ja jopa ehkä saada uusia korvia kuuntelemaan perinneosastoa ja sitä kautta oppimaan uusia asioita musiikista mikä on täysin mahtavaa!!!!!!

Ja viimeisenä ja ehdottomasti omana suosikkinani John Mayerin popimpaa materiaalia isolla bändillä joka soundaa aivan järjettömän hyvälle......lopettaen keskustelun "ylituottamisesta" samantien.......ne on vaan niin vidun kovia jamppoja vetämään et ne ei mokaile!!!!!!
Kauas on pitkä matka........
HBM
20.06.2009 17:14:50
John Mayer laittoi sivuilleen www.johnmayer.com Twitterin kautta seuraavan viestin:

Just landed in Helsinki. Nap, soundcheck and then show!

Onkohan herra tänään Helsingissä jollain yksityiskeikalla, kun keikkakalenterissa tai muualtakaan netistä en löytänyt Helsingin keikasta mitään mainintaa. Kellään mitään tietoa?
arc
22.06.2009 00:46:42
Just landed in Helsinki. Nap, soundcheck and then show!

!!!!!

Paras arvaus multa ois, että herra on 1.7 BB.Kingin salavieraana..

Ei helvetti pitää varmaan ostaa lippu, jos näin on.
Isodee
22.06.2009 02:33:50
Oliskohan mennyt Johnilla Köpis ja Helsinki sekaisin? Mayerin kotisivujen mukaan herra oli 20.6. Köpiksessä keikalla... Amerikasta käsin Tanska ja Suomi ovat varmaan aikalailla sama asia...

1.7. ei ole merkittyä keikkaa, joten onhan tuo BB:n feat. ihan mahdollinen...hmmm
HBM
22.06.2009 09:13:50
Isodee: Oliskohan mennyt Johnilla Köpis ja Helsinki sekaisin? Mayerin kotisivujen mukaan herra oli 20.6. Köpiksessä keikalla... Amerikasta käsin Tanska ja Suomi ovat varmaan aikalailla sama asia...

Niin tuo Euroopan kiertue ja Tanskan keikka olivat 2008 kesällä. Eivät näköjään juurikaan päivittele noita sivuja ainakaan uusien keikkojen osalta...
Isodee
22.06.2009 09:54:45
HBM: Niin tuo Euroopan kiertue ja Tanskan keikka olivat 2008 kesällä. Eivät näköjään juurikaan päivittele noita sivuja ainakaan uusien keikkojen osalta...

heh, okei... sitäpä en huomannut.
Nigelson
22.06.2009 11:35:17
Ja kyllä Mayer vaikuttaa sen verran keskivertojenkkiä fiksummalta kaverilta, että hän ymmärtää varmasti Helsingin ja Kööpenhaminan eron. :)

PS. Odotellaan innolla John Mayerin uutta albumia, jonka hän ilmeisesti tekee trionsa kanssa.
S.R.V.
22.11.2009 14:45:12 (muokattu 22.11.2009 14:52:12)
John Mayer kävi vetämässä David Lettermanin ohjelman yhteydessä reilun tunnin setin, uutta ja vanhaa kamaa, ja tämä löytyy seuraavan linkin alta:
http://www.youtube.com/watch?v=358CJX9FJxE

Uuden levyn ilmestyminenkin on jo aivan kulman takana. Olen jo muutamaan kertaan kaikki levyn kyseiset kappaaleet kuullut, joten se isoin odotus on jo laantunut. Varsinkin kun kyseinen levy vaikuttaa melkoiselta pettymyseltä, ainakin itselleni (odotukset kun ovat olleet todella korkealla). Vähän turhan "pliisua" pop- kamaa tuntuu olevan, ainakin jos vertaa Continuum kiekkoon, mitä arvostan todella paljon.

Mutta se voi olla että ajan kanssa tämäkin rupeaa paremmalta maistumaan, kun saa vähän lisää kuuntelu kertoja alle.

edit: korjausta äskeiseen eli uusi plättyhän on jo ulkona! ja mm. spotifystäkin jo löytyy.
Now they call you prince charming, can't speak a word when your full of ludes. Say you'll be alright come tomorrow, but tomorrow might not be here for you. - Lynyrd Skynyrd, That Smell
arc
23.11.2009 03:40:11 (muokattu 23.11.2009 03:41:23)
Joo, lättyhän ilmesty jo varmaan pariviikkoa sitten. Mayer itsehän sanoi, ettei aijo jatkaa continuumia, vaan tehdä jotain vaihtelevaa, ja tälläkertaa soulahtavan poppibluusin sijasta kaveria inspiroi 70- 80- ja 90-luvun songwriterit. Eli Petty -henkisiä ikivihreitähän noista haettiin.

Ainakin neljä viisi mainiota biisiä musta tuolla levyllä, pari ei oo viel ihan tarttunu. Crossroads-koveri on magee livenä, levyllä aika pelkistetty ja Steve Jordanin snaresaundi on vähintäänkin kokeellinen :D. Netistä oon vasta kuunnellut, mutta on tilauksessa.
jazzmies
23.11.2009 14:52:59
Olen niin suuri John Mayer -skeptikko, että olen jopa ladannut hänen Continuum-kasettinsa maksua vastaan ja liittynyt Facebookin kaikkiin mahdollisiin fanikerhoihin. Aivan kuten Raahessa lapsena ollessani yksi paikallinen kommari oli niin vasenta laitaa, että hän kuunteli Hitlerin puheita LP-levyiltä. Terveisiä vaan sinne Raahen suuntaan.

Yritin väijyä tuon Letterman-setin läpi, mikä jäi yritykseksi. Se on niin bizarre ammattimaisuudessaan, että se on kuin hyvin duunattu Volkswagen Passat 1.9 TDI 2005, aj. 139 000 km. Kaikki toimii ja aina toiminut, mutta säväyttää Big Mac aterian verran. Kovin on kilttiä ja popjazz. Itse kyllä kuuntelen Lauri Tähkää & Elonkerjuuta, koska heillä on sentään edes itsellä kivaa ja asenne mitä nöyrin.
Tahdit ääriään myöten täyteen onomatopoeettisesti honottaen: "Taa-gaa-uus-vaa-veer-hoo-jeen, taa-gaa-maii-teen-mee-rii-een, taa-gaa-vuo-tiin (miksi "vuotiin" eikä "vuotten"?) mai-teen-mii-rii-en". Tällaisiako nämä laulajat nykyään ovat?
J.Hollström
23.11.2009 14:55:14
jazzmies: Itse kyllä kuuntelen Lauri Tähkää & Elonkerjuuta, koska heillä on sentään edes itsellä kivaa ja asenne mitä nöyrin.

Ei saatana. Sitä ei kyllä pysty. Ja ei pitäisi mainita ilman bänniä tämmösessä ketjussakaan.

Toi vika levy on kyllä pliisu.
arc
23.11.2009 15:38:19 (muokattu 23.11.2009 15:41:57)
jazzmiehen kirjotukset menee multa yhdeksän kymmenestä aina ohi. Ei koskaan tiedä onko kaveri provolla vai ei :)

Muttani, tsekkaa Where The Ligh Is -DVD siin on törkeesti enemmän meininkiä, kun tuossa keikassa. Laulukin natsaa paljon paremmin

Tässä esim jaskampi scofield -tyyppinen versiointi I dont need no doctorista:

http://www.youtube.com/watch?v=BXWKMwnWP4Q

Mut kyl Jordanin Steve mua säväyttää aina, eikä tuo j.j. johnson tossa pätkässä oo myöskään hullumpi.
krk
23.11.2009 15:56:19

Minäkin haluan todistaa. Tunnustan että olen kanssa vähitellen ihastunut Mayerin musiikkiin. Letterman-shownkin katsoin läpi kitaran kanssa. Uudempi kama on ehkä liiankin iisiä, mutta hyvä puoli on että tätä iisimmäksi meininki ei voine enää muuttua. Eiköhän sieltä vielä jotain säväyttävääkin jyrähdä.

Arvostan kaveria erityisesti lauluntekijänä. Parhaiden piisien voimahan käy ilmi siitä että ne toimivat myös riisuttuina akustisina versioina.

Myös kitaransoitto ja bändinliidaus ovat Mayerilla hyvällä tasolla, se että mukaan on tarttunut tuon tason soittajia kertoo paljon. Persoonallinen laulu menee siinä sivussa, mutta kieltäydyn jyrkästi kommentoimasta sankarin naisasioita.

Kuten täällä on todettu (ainakin jäsen velsa), erittäin hienoa että tämänikäinen supersuosittu heppu kouluttaa nuorempaa kuulijakuntaansa säveltämällä ja esittämällä musiikkia, joka hakee vaikutteita myös juurilta. Laajasta mainstream-suosiosta huolimatta miehen kitarismin taso ja muusikkous tunnustetaan laajalti ns. kovissakin piireissä. Tällä hetkellä ei tule mieleen toista elävää artistia, jonka keikalle voisin mennä yhdessä teini-ikäisten tyttärieni ja vaimon kanssa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)