Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Beach Boys - Älyttömän aliarvostettu yhtye
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Kaiku91
08.07.2009 02:11:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minusta on surullista, että Beach Boys tuntuu lähes aina aiheuttavan ihmisissä mielikuvia keskenkertaisesta 1960-luvun alun surf-bändistä tai nykyajan hawaii-paidoissa keikkuvista papoista, jotka kertaavat loputtomasti niitä samoja vanhoja hittejä ammattitaitoisesti, mutta laskelmoidusti. Bändi oli kuitenkin aikoinaan niin paljon enemmän. Esimerkiksi sen ehdottomina huippuvuosina n. 1966-1967, Beach Boys oli ylivoimaisesti parempi kuin Beatles ja Brian Wilson nerokkaampi kuin Lennon, McCartney ja George Martin yhteenlaskettuna (pahoittelut banaalista vertailusta, mutta heitin sen nyt kehiin, kun kyseisten bändien kilpailusta aina puhutaan). Beatlesin musiikki kuulostaa minusta lähes sieluttomalta ja kuivalta Beach Boysin tuotantoon verrattuna. Tsekatkaa esim. Pet Sounds ja Smile-bootleg vuodelta 1967 niin tiedätte, mitä tarkoitan. Ne sisältävät uskomattoman kauniita kappaleita.
 
Kärpäsruoska
08.07.2009 02:16:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaiku91: Esimerkiksi sen ehdottomina huippuvuosina n. 1966-1967, Beach Boys oli ylivoimaisesti parempi kuin Beatles ja Brian Wilson nerokkaampi kuin Lennon, McCartney ja George Martin yhteenlaskettuna
 
Älä viitsi.
 
Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi. THV-klubi #28 Romantikkoitkijät #34 S.M.A.K.
inkognito
08.07.2009 08:23:39 (muokattu 08.07.2009 08:44:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kärpäsruoska: Kaiku91:
 
Älä viitsi.

 
Tuntuu joskus, että Beatlesia ei joidenkin mielestä saa edes verrata mihinkään muuhun yhtyeeseen. Olihan tuo lainaamasi pätkä ehkä hieman yliammuttua tekstiä, mutta jokunen totuuden siemenkin siitä löytyy. Väittäisin itse, että Beatles ei ole koskaan onnistunut tekemään yhtään Pet Soundsin veroista levyä.
 
www.mikseri.net/sotaleski
ejhfi
08.07.2009 09:15:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän tuossa totuuden siementä on. Pitää muistaa aina se, kun nämä kaksi "isoa" laitetaan rinnakkain, että Brian Wilson toimi Pet Soundsia tehdessä yksin siinä missä fab fourissa oli tekijöitä useampia. Jollain tavalla arvostan myös Pet Soundsia enemmän kuin Sgt pippuria, vaikka näitä levyjä ei pitäisikään verrata keskenään. Tärkeämpää olisi ajatella levyjen kronologia eli Rubber Soul innosti Wilsonia tekemään Pet Soundsin ja tämä puolestaan vaikutti Pepperin syntyyn.
 
Mutta joo, ketjun otsikkoon viitaten, näin on. Tästä vakuutuin viimeksi menneenä viikonloppuna, kun tuli katseltua muutamakin BB-filmi.
 
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
sub zero
08.07.2009 09:56:25 (muokattu 08.07.2009 09:58:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaiku91: Beatlesin musiikki kuulostaa minusta lähes sieluttomalta ja kuivalta Beach Boysin tuotantoon verrattuna.
 
ja metallica kuulostaa mun mielestä kuivalta ja sieluttomalta iron maideniin verrattuna, mut who cares
 
oleellisempi kysymys: mikä on pet soundsin jälkeen rantapoikien paras albumi?
 
(edit: jos smileä ei lasketa, tarkotan niitä 1960-luvulla virallisesti julkastuja levyjä)
 
mr. finland, walk on by, your ideapark dream. mr. finland, walk on by, your alko store supreme
saturnzreturn
08.07.2009 10:34:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toki onhan Beatles suurin, kaunein ja mahtavin, kaikki ennätykset rikkonut ja muutenkin aivan ylivoimainen nelikko, jonka uraa ei sopine kritisoida miltään osalta, mutta fakta on silti se, että kyllä minä ainakin kuuntelen mielummin Beach Boysia kuin Beatlesia. Sävellykset on jollain tavalla milenkiintoisempia ja, subjektiivista toki, parempia. Tätä nyt ei vaan viitsi ottaa koskaan puheeksi baarikeskustelussa, jossa puhutaan Beatlesistä, koska Beatles on länsimaiselle pop/rock diggarille sama kuin muslimille Kaaban musta kivi.
 
my wallet's fat and so is my head
Terry Pantheras
08.07.2009 10:39:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiennytkään, että Beach Boys on aliarvostettu... ;)
 
MASTEROID ~~ stoner - doom - heavy metal ~~
Verdoux
08.07.2009 10:47:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sub zero:
oleellisempi kysymys: mikä on pet soundsin jälkeen rantapoikien paras albumi?
 
(edit: jos smileä ei lasketa, tarkotan niitä 1960-luvulla virallisesti julkastuja levyjä)

 
Tähän haluaisin minäkin valaisua, kun ainoastaan Pet Sounds on ennestään tuttu levy Beach Boysien tuotannosta.
 
timus
08.07.2009 10:58:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaiku91: Minusta on surullista, että Beach Boys tuntuu lähes aina aiheuttavan ihmisissä mielikuvia keskenkertaisesta 1960-luvun alun surf-bändistä tai nykyajan hawaii-paidoissa keikkuvista papoista, jotka kertaavat loputtomasti niitä samoja vanhoja hittejä ammattitaitoisesti, mutta laskelmoidusti.
 
Aliarvostuksesta en tiedä, mutta itse juuri sain ihmetystä eräässäkin seurueessa kun kehuin Pet Soundsia ja Beach Boysia. Selvästi monilla on kuva, että kyseessä on vain pelkkä Surfinsafarihappyhappyhawajipaitarantarautalanka-yhtye.
 
Tuosta Beach Boysin ja Beatlesin keskinäisestä "synergiasta" olen itsekin lukenut erinäisistä alan opuksita ja kyllähän se ihan loogiselta kuulostaa.
 
"The lyrics don't mean shit to be honest, in my opinion. It's all about the drums" -Larry Mullen Jr (U2).
Milkop
08.07.2009 11:28:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pet Sounds rulettaa. Todellista hyvän mielen (ja kelin) musiikkia.
 
"People are fucking boring. You know what would be great for a guy like me? To be in a coma." -George Carlin
HaloOfFlies
08.07.2009 11:47:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minullehan kolahti Beach Boys jo alta kouluikäisenä, olisinkohan ollut 7-vuotias kun isän kasetilta kuului Surfin' Safari.
 
Toki Beatles on se suurin ja kaunein bändi ikinä, mutta eipä Beatleskaan pysty saamaan aikaan niin pirun hienoja stemmoja mitä Beach Boysin musiikissa on. Maailman parhaita stemmoja minun mielestäni. Hankin juuri vastikään Beach Boysin 3 CD:n kokoelman ja perhana kun tuli hyvälle tuulelle sitä kuunnellessa.
 
"Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5
ejhfi
08.07.2009 11:55:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

danny: Hankin juuri vastikään Beach Boysin 3 CD:n kokoelman ja perhana kun tuli hyvälle tuulelle sitä kuunnellessa.
 
Niinhän se isä-Murrykin poikia kannusti "Smile! Smile boys!"
 
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
2541
08.07.2009 12:33:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sub zero:
 
oleellisempi kysymys: mikä on pet soundsin jälkeen rantapoikien paras albumi?
 
(edit: jos smileä ei lasketa, tarkotan niitä 1960-luvulla virallisesti julkastuja levyjä)

 
"Surf's Up" (1971) on ainakin erinomainen.
 
Planetist
08.07.2009 14:53:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

2541: "Surf's Up" (1971) on ainakin erinomainen.
 
Etenkin nimibiisi on mestarillinen. Pet Sounds on myös selvästi Sgt. Pepperiä parempi, joskaan jälkimmäinen ei omiin beatles-suosikkeihin kuulukaan.
 
rybk
08.07.2009 15:03:33 (muokattu 08.07.2009 15:20:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sub zero: ja metallica kuulostaa mun mielestä kuivalta ja sieluttomalta iron maideniin verrattuna, mut who cares
 
oleellisempi kysymys: mikä on pet soundsin jälkeen rantapoikien paras albumi?
 
(edit: jos smileä ei lasketa, tarkotan niitä 1960-luvulla virallisesti julkastuja levyjä)

 
Ja minkä takia just 1960-luvulla? Vaikka en oo kovin montaa levyä BBltä kuullut, niin Carl and the Passions-So tough on kyllä erittäin jees. Eikä vähintään Dennis Wilsonin karheanherkästi tulkitseman Cuddle Up'n vuoksi.
 
http://allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:kzfrxq95ldhe
 
"So we started out with the idea of maybe write something with a jagged time signature, like 5/7 or something, but that doesnt make your booty move." - Perry Farrell, tahtilajitaiteilun mestari
inkognito
08.07.2009 15:09:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oleellisempi kysymys: mikä on pet soundsin jälkeen rantapoikien paras albumi?
 
(edit: jos smileä ei lasketa, tarkotan niitä 1960-luvulla virallisesti julkastuja levyjä)

 
Itselleni toimii ainakin The Beach Boys Today!- sekä Sunflower -albumit vallan mainiosti.
 
www.mikseri.net/sotaleski
superfly
08.07.2009 15:14:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minäkö olen ainut kenen mielestä Pet Sounds on tylsää ja mitäänsanomatonta rallattelua? Hyvin tehtyä toki, mutta jotenkin siitä ei särmää ja munaa löydy mun makuun riittävästi.
 
Killing internet dragons is serious business!
Planetist
08.07.2009 15:21:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

superfly: Minäkö olen ainut kenen mielestä Pet Sounds on tylsää ja mitäänsanomatonta rallattelua? Hyvin tehtyä toki, mutta jotenkin siitä ei särmää ja munaa löydy mun makuun riittävästi.
 
Kun sävellykset on noin kovaa tasoa niin ei siinä osaa enää rumpusooloa vaatia.
 
mikainen
08.07.2009 15:37:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

superfly: Minäkö olen ainut kenen mielestä Pet Sounds on tylsää ja mitäänsanomatonta rallattelua? Hyvin tehtyä toki, mutta jotenkin siitä ei särmää ja munaa löydy mun makuun riittävästi.
 
Hirveää kilkettä ja kalkatusta siellä taustalla monissa biiseissä kyllä on ja tosiaan ei tuota voi kovin munakkaaksi levyksi moittia. Mutta ei toki pannukakuksikaan, muutama hieno biisi:
 
God only knows
Sloop John B.
Wouldn't it be nice

Sitten ihan ok-biisejä:
 
You Still believe in me
I'm waiting for the day
I know there's an answer
Here Today
 
Omiin korviin täytebiisejä on sitten loput kuusi.
 
Vaikka levyllä on tosi monipuolisia sovituksia niin yleissoundi on kuitenkin vähän semmoinen diskanttinen tingelitangeli joka rapsuttaa meikäläistä vastakarvaan.
 
Chemo
08.07.2009 15:51:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaiku91: Minusta on surullista, että Beach Boys tuntuu lähes aina aiheuttavan ihmisissä mielikuvia keskenkertaisesta 1960-luvun alun surf-bändistä
 
Ei kait nyt ihan noinkaan? Kyllähän bändi yleisesti noteerataan ylivoimaisesti ykköseksi laulettua surf rockia tehneistä bändeistä. Ja yhdeksi maailman kaikkien aikojen parhaista rockbändeistä noin muutenkin.
 
BB lukeutuu myös omiin erittäin pitkäaikaisiin suosikkibändeihini.
 
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «