Muusikoiden.net
17.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Keikoilla kuultua
1 2 3 4 5 6
Lapinharju
07.07.2009 22:33:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LLLoyd:in kommentista toisessa ketjussa tuli ajatus tämmösestä ketjusta. Onkohan näitä jo jossain aiemmassa ketjussa?
 
LLLoyd: 50 v mieshenkilö, tukevasti etanolissa - " siis tosi huonot ääninauhoitukset sulla, oikeesti ! "

selväpäinen nuorimies valomiehelle - " toi kitarasoolo nyt vittu kovemmalle ja vähän äkkiä, mistä sullekkin maksetaan jne.. ! "

sekava nuorimies - " virveli on liian kovalla ! " 5 minuuttia myöhemmin "laulu on liian kovalla" 5 minuuttia myöhemmin " kitara sattuu korviin jne"
kellään muulla ei ollut tuolloin sanomista..

sitten on haistateltu kun en ole antanut jotain bändin kamoja (rumpukapulat,plektrat.. jne..) yleisölle tai päästänyt bäkkärille.
 
Lapinharju
07.07.2009 22:43:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

N. 50 v. mies käskee tekemään rumpusoundille jotain kun ei kuulosta hyvältä. En koskekaan rumpuihin koska omaan korvaan kuulostaa hyvältä. Hetken kuluttua sama mies toteaa että nyt sain rummut kuulostamaan hyvältä, mutta nyt pitäisi tehdä jotain kitaroille. Eipä ollut kitaroissakaan oikeasti mitään vikaa. En nyt muista oliko kyseisellä kultakorvalla vielä jotain muutakin huomautettavaa, mutta hetken aikaa hän siinä pyöri kommentoimassa.
 
pwc
07.07.2009 22:45:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

n. 30-40 v mieshenkilö keikan jälkeen (vaikutti ihan selvältä): "Onko teillä tuolla kaiuttimissa jotain rikki, kun tuo basso peitti kaiken alleen?"
 
Ei se oikeasti peittänyt, ei lähimainkaan. Toteutus isohko keikka, tyyli rockia, miksaaja täysin ammattilainen (en minä, olin lavamiehen roolissa).
 
LLLoyd
07.07.2009 22:53:24 (muokattu 07.07.2009 22:57:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nää on hauskimpia kun joku pubi-pariskunta tulee siihen ihan oikeasti omasta mielestään auttamaan "saundien kans vähä kato", ja teet mitä vaan tai olet tekemättä niin kaikki on ihan vitun jees ja rok ja lisää kaljaa. olis kaikki tollaisella asenteella liikkeellä.
tyyliin kun avaat kitarakanavaa ekaa kertaa vähän niin jo on nyrkit pystyssä . Jostain syystä näillä ihmisillä sitten tulee myös se mökötysvaihe ekana illasta =D
 
markotetri
08.07.2009 00:00:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siirsinpä nämä tähän topicciin...
 
Noin 55-vuotias mies, (ilmeisesti) vaimonsa kanssa tanssimassa rokkibändin soittaessa ja avautuu miksauspöydän luona: "No ei se tähän tule niin kovasti, mutta tuossa kaiuttimen edessä on tosi kova ääni!"

Kolmekymppinen suomenruotsalainen, itsekin vähän miksaillut: "Jos mulla olisi kotona tuollaiset kamat niin mä saisin itse tehtyä paljon paremman soundin."

Tuohtunut pikkupomo muutamaa minuuttia ennen kuin bändi aloittaa, eli musat tulee DJ:n tontilta: "Soita nyt v**tu hiljempaa, koitatko sä tehdä kaikista kuuroja!"

Ravintolapäällikkö heavybändin setin toisen biisin kohdalla: "Pistä hiljemmalle! Ei tämä mikään konsertti ole!"

Näitä olis niin paljon...
 
Artificiality is normal to the medium.
timus
08.07.2009 00:04:30 (muokattu 08.07.2009 00:06:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

en tiedä, että onko juuri tän ketjun matskua, mutta kuitenkin...
 
aikanaan oli paljonkin polttariporukoita, jotka olivat tyrmistyneitä kun heidän loistoideansa päästä muodossa tai toisessa lavalle vedon aikana ei oikein niin sanotusti taittunut...
 
selvästi oli joskus rakennettu koko polttari-ilta tuon varaan ja sitten oletettu, että kysyminen oli vain muodollisuus
 
ja sit näitä "artistin serkkuja ja mökkinaapureita" on riittäny turhankin usein...
 
"The lyrics don't mean shit to be honest, in my opinion. It's all about the drums" -Larry Mullen Jr (U2).
pitk
08.07.2009 09:51:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samalla otsikolla on vedetty jo jokin vuosi sitten ;-)
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=12&t=79126&o=0&#p2042136
 
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
rintapek
08.07.2009 10:01:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

timus:
ja sit näitä "artistin serkkuja ja mökkinaapureita" on riittäny turhankin usein...

 
... "mun pikkubroidi soittaa rasmuksessa"...
 
One kind of music only - the good kind
Kallekorvola
08.07.2009 10:46:54 (muokattu 08.07.2009 11:02:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

//oon saattanu laittaa ennenki, mutta...//
 
-voitko soittaa seuraavaks popedaa/p.koivuniemeä/jotain...?
-kysy bändiltä. en oo dj.
-ai mitä sä sitten muka teet?
-no miksaan tota bändiä, joka on tuolla lavalla.
-aijaa...
(tapahtunut useamman kerran)
 

 
-kauheesti kaikua kaikessa sulla
(yleensä akustisesti toivottomissa tiloissa)
 

 
-täällä on liaan kova meteli. äänenpainetta ainakin 160 desibeliä.
(lastenkeikka, rumpalilla sudit, kurkkupurkeista laulua hyyyyvin hiljaa, backline todella pienellä jne, yleisönedustaja ohjeistaa minua normaalililla äänellä n. metrin päästä)
 
-keikkatunnelma oli pilalla. ensi kerralla bändi voisi soittaa esim. 50 dB hiljempaa
(yleisönedustajan kirjallinen palaute keikkapaikalle. tuuraaja puikoissa, mutta SPL kuulemma alle sadan...)
 
-soundaa ihan paskalta. mä muuten meen eastwaylle huomenna töihin...
-joo, mä oon ollu siellä hommissa pari vuotta...
-ai jaa... no ei toi tarkemmin ajatellen soundaa yhtään hullummalta...
 
timus
08.07.2009 11:03:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kallekorvola: //oon saattanu laittaa ennenki, mutta...//
 
-voitko soittaa seuraavaks popedaa/p.koivuniemeä/jotain...?
-kysy bändiltä. en oo dj.
-ai mitä sä sitten muka teet?
-no miksaan tota bändiä, joka on tuolla lavalla.
-aijaa...
(tapahtunut useamman kerran)

 
Tähän kuuluis varmaan jatkoksi, että tiedätkö mitä noista kaikista nappuloista tapahtuu ja mitä teet työksesi...
 
No ehkä tuo jälkimmäinen ei enää pulpahda esille niin kovin usein ...toivottavasti
 
"The lyrics don't mean shit to be honest, in my opinion. It's all about the drums" -Larry Mullen Jr (U2).
Simo78
08.07.2009 11:09:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ravintolapäällikkö heavybändin setin toisen biisin kohdalla: "Pistä hiljemmalle! Ei tämä mikään konsertti ole!"
 
Ei vittu tää oli paras:-). Plussat lähtee.
 
Joees
08.07.2009 13:07:48 (muokattu 08.07.2009 13:10:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lapinharju: N. 50 v. mies käskee tekemään rumpusoundille jotain kun ei kuulosta hyvältä. En koskekaan rumpuihin koska omaan korvaan kuulostaa hyvältä. Hetken kuluttua sama mies toteaa että nyt sain rummut kuulostamaan hyvältä, mutta nyt pitäisi tehdä jotain kitaroille. Eipä ollut kitaroissakaan oikeasti mitään vikaa. En nyt muista oliko kyseisellä kultakorvalla vielä jotain muutakin huomautettavaa, mutta hetken aikaa hän siinä pyöri kommentoimassa.
 
Täytyykin tsekata koska sotis on taas jossain keikalla ja tulla avautumaan sulle että nyt ei futaa. Jos oisitte nurtseilla nyt niin tekisin sen heti.
 
Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
Vaseliinia!
puusormi
08.07.2009 13:10:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Methis: Tää on kyl melkein just niin, että miksaajat ja valomiehet varmaan eniten noita kommentteja saa.
 
On meidän valohenkilöä kiitelty siitä että teki hyvät soundit bändille. Että ei kaikki palaute ole pelkästään negatiivista.
 
Saapiko lähettää terveisiä?
dewil
08.07.2009 14:35:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuopijossa purun aikana joku pikkudirika huumorikrakassaan kiipesi lavalle tanssimaan ja elvistelemään nais-seuralaisilleen.
"Sori mutta voisitko poistua lavalta?"
"Haista sinä roudari paska"
"Painu nyt vittuun mun työpaikaltani tai mä tuun maanantaina heiluun kännissä SUN toimistolles"
Uskoi.
 
--------------------------
 
-"Vitun äänimies, pilaat koko musiikkielämyksen!"
-"Kuinka niin?"
-"No tuo kitarahan on ihan säröllä!!!"
-"Kitaristilla on säröpedaali siinä kitarassaan ja mä vaan miksaan, en ole taiteellinen tuottaja."
-"No mut ku....Aijjaa, no paskalta tää kuulostaa silti"
-"Kiitos rakentavasta palautteesta, panen korvan taakse vastaisuuden varalta."
 
----------------------------
 
-"Lyriikat ei kuulu, on huono vokaali!"
-"Anteeksi mitä?"
-"Laulu ei oo hyvä, ei saa selvää"
-"Selvä, kiitos palautteesta"
 
Käyn kuuntelemassa lähempänä lavaa, hyvin kuuluu kaikki.
Kohta samainen rouva tulee samalla asialla ja taas nätisti kiitän palautteesta.
Noh kolmannella kerralla kun hän tulee valittamaan asiasta, niin lähden seuraamaan ko. emäntää, että mistä homma kiikastaa. Täti kiertää lavan sivusta baarin kaukaisimpaan nurkkapöytään, joka sijaitsee PA:n TAKANA!
 
-----------------------------
Ihmettelen eräällä nuorisoseuran keikalla noin 400 henkeä vetävässä tuvassa, että onko järjestysmies kuuro, vai miten se kykenee seisomaan koko keikan ajan PA-pinon edessä, noin puolen metrin päässä?
Eipä mene montaa minuttia lopetuksesta, kun samainen ukkeli tulee raivoamaan, miten saatanan lujaa minä idiootti miksasin HÄNEN kuulonsa kustannuksella. Typerryin typeryydestään siinä määrin, että kerrankin oli Kestin poika sanaton.
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
Lapinharju
08.07.2009 15:33:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Methis: Täytyykin tsekata koska sotis on taas jossain keikalla ja tulla avautumaan sulle että nyt ei futaa. Jos oisitte nurtseilla nyt niin tekisin sen heti.
 
Jahas. Kyllä sä voit tulla avautumaan nurtseilla. Oon siellä kahen bändin kanssa tällä kertaa. Ilmeisesti tullaan sinne suoraan Ruotsin keikkareissulta, joten saas nähdä mikä on vireystila.
 
Joees
08.07.2009 17:32:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lapinharju: Jahas. Kyllä sä voit tulla avautumaan nurtseilla. Oon siellä kahen bändin kanssa tällä kertaa. Ilmeisesti tullaan sinne suoraan Ruotsin keikkareissulta, joten saas nähdä mikä on vireystila.
 
Ai perskele. Parempi pysyä sit kaukana niin ei saa kukkakeppi nenillensä.
 
Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
Vaseliinia!
multipaavo
08.07.2009 18:12:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yleisön kommentteja:
"Hei miksaaja! Laulun sanoista ei saa mitään selvää!
Joo ei saa ku artisti on niin kännissä ettei se laula mitään järjellisiä sanoja.
Häh, eksä osaa miksaa vai?"
 
"Mä oon vähäniinku samoissa hommissa. Pyörittelen välillä levyjä paikallisessa..."
 
Myös popparit on lanseerannut kuolemattomia:
Hevi-trion chekissä pop tulee salin puolelle kuulostelemaan soundia.
"Hei miks vitussa tää soundi on ihan pelkkää puuroa?
Jaa empä tiiä, mul on PA kiinni..."
 
"Saisko tähän monitorisoundiin vähä lisää botlee?"
 
-Paavo
 
Liian paljon päätetehoa on aivan oikein | www.5by5.fi
kauppi
08.07.2009 19:31:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Koska te lopetatte?"
 
eetuss
09.07.2009 00:06:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koko illan saanut bändien jäsenien sukulaisilta kuulla päänaukomista kun serkkupojan kitara ei kuulu kaiken muun yli. Kaiken sen paskan jälkeen horjuu n. 50v mieshenkilö pulpetin viereen tuopit kummassakin kädessä. Valmistaudun pahimpaan, mutta tyyppi yllättää: "Helvetin hyvät saundit, tosi kova meno, vielä ku sais pillua!" Pahoittelin että toimialani ei kata kyseisiä viihdepalveluja.
 
Miksi nämä onkin aina viiskymppisiä nämä juttelijat?
 
Ei se tästä..
tommiot
09.07.2009 04:16:23 (muokattu 09.07.2009 04:16:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erään muuten mainion yhtyeen manageri tuli kännipäissään huutamaan suoraan mun korvaan että "Paa lisää jytinää pannuihin". Ei tuntunut hirveen kivalta korvassa, kun yli 105dB tuli jo muutenkin etupäähän. PA oli snadisti alitehoinen ja mikserin masterissa hypittiin jo headroomin rajoilla, lisäks PA-firma oli kussut mikkitilauksen eli Audio Technican joutsenkauloissa ei ollut niitä mini-XLR - XLR patukoita, joten vedettiin ilman tomimikkejä. Yritin selittää asiaa tälle henkilölle mutta siihen se tuli räyhäämään koko ajan, kunnes sanoin vetäväni sähköt pois jos ei pidä turpaansa kiinni, mikä sitten lopulta ilmeisesti tehosi. Ihme meininkiä kun ei saa tehdä rauhassa duunia... Sama tyyppi oli muuten sitä mieltä pari vuotta aikaisemmin että 50e olis ihan ok liksa siitä että lähden parin tunnin varoituisajalla yhtäkkiä miksaamaan perjantai-iltana keikkaa.
 
How do mix ?! ¯(°_o)/¯
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «